Pikku galluppi

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Eli pidetääs pikku galluppi: Kuinka moni teistä on huomannut/ihmetellyt/pannut merkille eräiden nuorten miesten puntilla käymisen, joka sisältää vain penkkiä ja/tai hauiskääntöä?
Itse olen moisiin tyyppeihin törmännyt useasti ja ihmettelenkin et mikä ihme niissä jaksaa kiinnostaa? :confused: Tehdä ny päivästä toiseen habakääntöö ja penkkii, jes! Eli heitelkää omia teorioita mikä jannuja vetää saleille "treenaamaan" tolleen, ja miksei asiaan paneuduta kunnolla?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Koska penkin tekeminen on miehekästä (?) ja mitä isompi penkkitulos, sitä kovempi jätkä (?) ja hauiksen luulis olevan ittestäänselvyys, kun se on joillekkin se yks ja ainut lihas :wall:

Olen huomannut.

Mielenkiintoista tässä on myös se, että yleensä penkkiin valitaan sarjapainot lähes tieteellisellä tarkkudella:

Esim. ensin 10x40 kg, sitten 5 x 60 kg, 2 x 65 kg, 1 x 67,5 kg, 1 x 68,75 kg, 1 x 69,375, 1 x 69,765832 kg jne.

Syytä tähän en osaa sanoa. Kyllähän näistä osa rupeaa ajanmittaan treenaamaan kunnolla ja osa sitten varmaan lopettaa kokonaan.

Originally posted by Juice69
Eli pidetääs pikku galluppi: Kuinka moni teistä on huomannut/ihmetellyt/pannut merkille eräiden nuorten miesten puntilla käymisen, joka sisältää vain penkkiä ja/tai hauiskääntöä?

aka penkki/hauispellet, :wanha:

Luultavasti he eivät vain tiedä mitään tästä lajista, eli tekevät yksipuolista treeniä tyhmyyksissään.. Yleensä kaikilla saleilla on joku, joka jossain vaiheessa sanoo näille pojankoltiaisille, että " mitä jos treenaisit välillä selkää ja ojentajia, vois auttaa lihastasapainon säilyttämisessä? " Yleensä pienen valistuksen jälkeen hemmot tajuavat olleensa varsinaisia :david: : jä ja alkavat treenata kunnolla.

Tämä on kyllä kummallinen harrastus.. Salille mennään mukamas treenaamaan, mutta todellisuudessa sinne mennään kyttäämään, minkälaista treeniä muut tekevät :rolleyes:. Ok, kyllä mäkin katon, jos tyypeillä on ihan liian isot egoilupainot.. Itsehän emme moiseen syyllisty, vai mitä :D ?

Jokainen on ollu joskus aloittelija. Moni varmaan myöntää, että on tullut treenattua egoilupainoilla tai tehtyä liikkeet päin vittua, kunnes joku karju on nykässyt hihasta ja näyttänyt oikean tekniikan. Ei ajeta aloittelijoita pois salilta käyttäytymällä kuin keskenkasvuiset.. Kyllä mua saa ainakin tulla ihan vapaasti opastamaan, jos näyttää siltä, että kohta sattuu jotain leukaan :D

Jos olisin tollanen penkki / habapelle, olisin enemmän kuin ilahtunut siitä, että joku tulee kertomaan, mitä pelkkä rinnan treenaaminen tekee ryhdille ja lihastasapainolle.

Mut mä oonkin :wanha: ja väsynyt.

Originally posted by Juice69

En ole havainnut, duunin salilla ei käy yhtään penaa haukkaa -pelleä.

Mutta sen olen havainnut että siellä treenaavista mimmeistä yhdellekään ei koskaan pääse hiki tulemaan treenatessa. Reisien lähentäjiä ja loitontajia nitkutetaan kyllä ahkerasti painojen ollessa jotain naurettavan ja olemattoman välimaastossa..

Kundeista suurin osa treenaa suht koht reippasti, mutta vain kourallinen treenaa tosissaan kovaa.

Kyllähän tällaisia tyyppejä on kaikkialla.
Niiden treeniohjelma on luultavasti seuraava:
Ma: Penkki
Ti: Lepo
Ke: Hauis
To: Lepo
Pe: Rinta ja hauis
jne.

En tosiaankaan ymmärrä penkkihauispellejä. Ite en edes tykkää tehä penkkiä (johtuu varmaan siitä ku oon siinä niin huono). Ja luulisi järjenkin jo sanovan, että lihaksia kannattaa treenata tasapuolisesti. :david:

Näitähän näkee. Tosin näinpä tässä vähän aikaa sitten todella varoittavan tapauksen, penkistä jätkä veteli isoilla painoilla, hauiksessa ja ojentassa sama. Siivissäkin meni n. 10kg enemmän kuin itsellä(joka ei ole paljoa) ja yläselän liikkeitä kyseinen ihminen ei ole tehnyt kertaakaa, vaikka olen nähnyt jätkän vaikka kuinka useasti. Tulos:paska ryhti, olkapäät edessä ja pääetukenossa-kävelytyyli.

Ja välillä näkee itseä pari vuotta vanhempiakin, jotka vetelee scott-hauiskääntöä ja rintaliikkeitä(eli ei siis penkkiä). :worship:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No minä tunnustan joskus olleeni rinta-hauis :david: , se oli siis tossa 16-18 ikävuosien aikana (en muista tarkkoja vuosia), kotona oli penkki ja tanko ja pikkuveljen ja parin kaverin kanssa otettkiin penkkiä ja taas penkkiä ja vähän penkkiä ja sitten hauista ja taas penkkiä ja joskus lipsahti joku ranskalainen taikka jopa maastaveto väliin, mutta ne oli harvinaisia lipsahduksia...

No sitten tulikin jokunen vuosik taukoa tähän reenailuun ja ikää tais olla 21 kun alotin ihan salilla käymisen, siellä sitten tehtiin jo ohjelmaa ja ruvettiin reenaamaan kunnolla...

En tiiä mikä siinä penkissä viehätti, mutta jotenkin se oli sitä että aina kyseltiin et paljonko menee penkissä ja se oli kovin jätkä jolla oli kovin penkkitulos...et aika :david: touhua, ei voi näin jälkikäteen muutakaan sanoa...mutta ei se hukkaankaan mennyt en sitä sano...mutta kyllä sitä itse osaa jo "ohjata" nuoria kavereita monipuoliseen reeniin jos näitä penkki-hauis tyyppejä tapaa...eli kantapään kautta minullakin!!

Zone-sarja -42%
Joo, olen nähny monestiki: peilistä pari vuotta sitte. Kyl niitä näkee vieläki sillon tällön, ku jotku vetää eka penkkiä iha vitusti ja sen jälkeen keskitettyjä hauiskääntöjä tai tangolla vitunmoisella heijarilla. Kai se on ihan yksinkertasta: heti ku sanoo käyväsä salilla niin heti alkaa niitä paljonx nousee penkistä? Näytäx vähän habaa?-kysymyksiä satelee. Jotku euroneekerit aattelee kans et mitä kovempi penkki, sitä kovempi lyömävoima, ja mitä jaloilla ja selällä tekee? Ethän se ketään niillä hakkaa (rintalihaksillako sitte hakkaat vai?). Ne siis yksinkertasesti aattelee, että vahva ja lihaksikas yläruumis on tärkeä, muilla lihaksilla ei tee mitään.

Välillä tulee vainoharhanen olo ku on rintä ja hauispäivä, että kaikki kattelee ku rintahauispelleä.

Originally posted by Deat
Välillä tulee vainoharhanen olo ku on rintä ja hauispäivä, että kaikki kattelee ku rintahauispelleä.
Sama täällä. Ikääkin vaan 16 ja oon tällänen kynis, niin tulee :david: -olo tehdessä penkkiä.

Joop, tiedän tapauksia myös. Tämä tapaus oli kaverini, jonka tosin opastin hyvin pian "kaidalla tielle" kertomalla asioista.

Originally posted by Deat

No sama vika täälläkin, mut on se hyvä etten oo ainut vainoharhainen...tänään oli muuten rinta-haius treeni...:D

Pahintahan olisi jos joku luulisi juuri minua rinta-hauis -pelleksi. Juuri tästä syystä teenkin kahtia jaetulla ohjelmalla (ylä-/alakroppa) enkä tee koskaan suoria sarjoja hauiksille. Nih. :arvi:

Originally posted by pek
Jippii...
... piste fi.

Meijjän salilla ei kyllä pahemmin tollasia näy, käyvät varmaan hieman rentikkäimmillä saleilla. Tai ainakaan ne ei reenaa samaan aikaa... tai sit minä vaan en huomaa salilla muuta kuin ne hyvännäköiset miehet ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom