NHB sanoi:
Mitä iloa on koneesta joka pyörii ikuisesti kun tehoa siitä lähtee 30 heppaa / litra. Se on lähinnä vaan pitkitettyä kärsimystä. Ja vaikka toiselle miljoonalle eivät nämä nykyiset dieselit kestäisikään, tuntuvat ne pyörivän ihan tarpeeksi henkilöauton moottoriksi.
Jos ostat 10 vuotta vanhan auton, arvostat todella sitä että auto ei leviä käsiin samantien. Itseasiassa olisi kiva nähdä edes 5v vanha diesel jolla ei ole ajettu 200tkm. Näissä vanhoissa dieseleissä oli varmaa se, että eivät todellakaan leviä 200tkm kohdalla käsiin, hyvin harvoin edes 400tkm kohdalla.
Silloinhan asialla ei ole mitään väliä jos ei aio omistaa noin vanhaa autoa, senkun hajoaa vaikka viikon myynnin jälkeen.
Se taas on jokaisen oma asia, haluaako omistaa uuden vai 10 vuotta vanhan auton. Toisilla ei ole rahaa ostaa uutta autoa, toisilla on, mutta ostaa mieluummin 2000 euron auton, ja lopuilla rahoilla poreammeen, videotykin, makkarin seinään upotettavan LCD telkkarin, verkottaa talon sähkölaitteet jne.
PS. Mitä iloa on autosta josta lähtee 60hv/litra, jos tehoa ei tule ulos sen enempää kuin 30hv/litra autosta? Itseäni on aina kiinnostanut se mitä autosta tulee ulos, sillä on jotain tekemistä sen auton kulkupuolenkin kanssa.
Ettei olisi kokonaan off topic, itsekkin harkitsisin pienen bensamoottorin ostoa, kilometrejä tosiaan tarvitaan paljon, että diesel vero kuittaantuu, ja aletaan tuottaa voittoa. Ja pienen bensamoottorisenkin auton kulutus on kyllä aika nöyrää.