Pikavipit

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Multa saa kans pikavipin (100-1000 ekeä) ihan vaan naurettavan pienellä korolla :) Todellinen vuosikorko jää jopa alle sadan prosentin. Privaa voi laittaa. :)

Edit: Perintätoimistona käytän sitten MC Bandidosia, joten kantsii maksaa ajallaan.
Älä tunge mun apajille!!!:curs: :D Mulle voi maksaa myös luonnossa.:thumbs:
 
Pikavippi väärinkäytettynä haitallinen

Pikavippi väärinkäytettynä eli esimerkiksi aikaisempien pikalainojen maksuna johtaa usein pikalaina kierteeseen. Kannattaa lukea sivustolta http://www.pikalainat.net sopiva pikavippi hakija -osio ja pikavippivertailu
 
kyllähän noi pitäis lailla kieltää, sen verran aiheuttavat ihmisille velkakierrettä ennen kuin sitä tajuaakaan:(
 
Vihdoinkin näitä firmoja aletaan kunnolla tutkimaan.

http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id80708.html

Miten helvetissä valtio voi edes antaa tällaisten firmojen jatkaa toimintaansa? Ne, ketkä pikavippejä ottavat, ovat jo varmasti valmiiksi kusessa raha-asioidensa kanssa ja vielä kun lätkäistään tuhannen prossan korot jollekin 150e lainalle niin siinä sitten makselet.
 
En täysin ymmärrä että mitä moraalitonta tuossa on? Lainanottaja tietää että korot ovat korkeat ja lainanantaja tietää että lainanottaja ei tod. näk. pysty maksamaan kuitenkaan. Kaikki häviävät tasapuolisesti. :rolleyes:
 
En täysin ymmärrä että mitä moraalitonta tuossa on? Lainanottaja tietää että korot ovat korkeat ja lainanantaja tietää että lainanottaja ei tod. näk. pysty maksamaan kuitenkaan. Kaikki häviävät tasapuolisesti. :rolleyes:

No kyllähän heroiiniakin ensimmäistä kertaa kokeileva tietää, että siihen jää koukkuun ja lopussa arkku kutsuu, se on silti kiellettyä.

(olipas helvetin huono vertaus)
 
No joo. Promillemittari noilla pitäisi olla käytössä tuolla, ei mitään muuta. Ja sitten jokin korkokatto, ettei vallan sadoista-tuhansista prosenteista puhuta vuodessa.

Se vain on niin että ihmiset ovat viime kädessä itse vastuussa itsestään. Jos on niin tyhmä että menee ottamaan lainan josta ei selviä tai jos lainanantaja on niin tyhmä että menee myöntämään maksukyvyttömälle lainan, niin kärsikööt itse.
 
No joo. Promillemittari noilla pitäisi olla käytössä tuolla, ei mitään muuta. Ja sitten jokin korkokatto, ettei vallan sadoista-tuhansista prosenteista puhuta vuodessa.

Promillerajaa on lähes mahdoton valvoa, ja se onkin yksi vakava epäkohta. Kuitenkaan pikavippien "korot" eivät ole lähelläkään satoja tai tuhansia prosentteja vuodessa vaan lyhyt maksuaika+käsittelykulut tekevät sellaisen illuusion. Esim. Haet pankista joustoluoton vaikkapa 2000€ niin sen käsittelykulu on jotain 100€ luokkaa vaikka maksaisit sen ylihuomenna takaisin. Tosin firmoilla on epäilyttävää se, että käsittelykulut muka nousisivat lineaarisesti lainasumman kasvaessa. Esim. 100 vippi käsittelykulu 20€ - 200€ vippi käsittelykulu 40€.

Se vain on niin että ihmiset ovat viime kädessä itse vastuussa itsestään. Jos on niin tyhmä että menee ottamaan lainan josta ei selviä tai jos lainanantaja on niin tyhmä että menee myöntämään maksukyvyttömälle lainan, niin kärsikööt itse.

Tietääkseni kukaan pikavippifirma ei myönnä lainaa valmiiksi luottotietosa menettäneelle. Koska suomessa ei voida pitää virallista maksukäyttäytymisrekisteriä (kuten esim. jenkkilässä), niin ei ole parempaakaan kriteeriä, kuin luottotietorekisteri, millä voisi tarkastaa lainanhakijan maksukyvyn nopeasti.
 
Promillerajaa on lähes mahdoton valvoa, ja se onkin yksi vakava epäkohta. Kuitenkaan pikavippien "korot" eivät ole lähelläkään satoja tai tuhansia prosentteja vuodessa vaan lyhyt


Tietääkseni kukaan pikavippifirma ei myönnä lainaa valmiiksi luottotietosa menettäneelle.

Väärin, Suomessa monetkin myöntää. Ja Suomessa ei ole positiivista maksurekkaria, joka ehkä ois hyvä tai sitten ei.
 
Joka tsekkaus maksaa. Mitä meinaat "virallisesti"?

Siis siten, että mainostavat myöntävänsä lainaa valmiiksi luottotietonsa menettäneille/etteivät tarkasta luottotietoja. Tokihan varmaan moni voi väittää tarkistavansa, mutta ei sitä todellisuudessa tee. Varmaankaan aikaisempien asiakkaiden kohdalla uusinta tarkastuksia ei tehdä, jos aikaisemmat lainat on maksettu edes jossain aikamääreessä takaisin.
 
Niin, harva mainostaa sloganilla "Maksoitko lainat myöhässä, menikö luottotiedot, meiltä saat" - sloganilla :D

Mutta pakko lähtee nukkuu, 8 aamulla arbeit.
 
Veikkaan että pikavippiyhtiöt myyvät maksamattomat lainat vain perintäyhtiöille hinnalla jonka kärsii kyllä kun saadaan niin hyvät korot maksetuista lainoista.

Mun mielipide on, että vaikka touhussa ei periaatteessa väärää ole, niin turhan monet kusevat raha-asiansa lopullisesti noilla eli ei ole kannattavaa sallia. Sitten ei enää verotettavaa tuloa kerrykään kun joutuu työtkin tekemään pimeänä ja pullo suo unohduksen.
 
Veikkaan että pikavippiyhtiöt myyvät maksamattomat lainat vain perintäyhtiöille hinnalla jonka kärsii kyllä kun saadaan niin hyvät korot maksetuista lainoista.

Mun mielipide on, että vaikka touhussa ei periaatteessa väärää ole, niin turhan monet kusevat raha-asiansa lopullisesti noilla eli ei ole kannattavaa sallia. Sitten ei enää verotettavaa tuloa kerrykään kun joutuu työtkin tekemään pimeänä ja pullo suo unohduksen.

nuohan pitää ostaa takasin jos perintäyhtiö ei saa perittyä rahoja..

mutta jos 9/10 maksaa takaisin ja korko on viikossa 20%, niin ennen kustannuksia viikkotuotto on 8% eli vuodessa ~5470%. "vähän" enemmän kuin islantilaispankkien korkeat talletuskorot :)


onko noita firmoja muuten jo mennyt nurin? luulis että joltakulta lähtenyt mopo käsistä noiden kanssa..
 
Nyt tarvis vippiä, mutta mulla on salainen numero ja mitä oon kattonu niin kaikkiin tarvitaan julkinen numero. Tietääkö joku, että onko semmosta paikkaa mistä sais otettua vippiä?
 
Nyt tarvis vippiä, mutta mulla on salainen numero ja mitä oon kattonu niin kaikkiin tarvitaan julkinen numero. Tietääkö joku, että onko semmosta paikkaa mistä sais otettua vippiä?

"pikavippi salainen numero" hakuun googleen ja ainakin www.pikavippi.fi näyttäisi tarjoavan sähköistä tunnistautumista salaisen numeron omistajille.
 
Siis tuohan on aivan alkeellista talous"tiedettä", että lainojen mahdolliset luottoriskit katetaan koroilla. Siis mitä korkeampi riski, että laina jätetään maksamatta sitä korkeampi korko on korko joilla sit katetaan tuo maksamatta jäänyt tappio. Siis yksinkertaisuudessaan.
 
Back
Ylös Bottom