Pikavipit

SniffDaddy sanoi:
Mutta eikö toi sustakin oo aika väärin? Vie nistille ladattu piikki ja se kieltäytyy? Edelleen paska analogia, mutta eikö sustakin tuo homma tunnu aika perseraiskaukselta? Jos ei, niin sitten ollaan veistetty eri puusta.
No sikäli ollaan ainakin eri puusta veistettyjä, että en tiedä miltä perseraiskaus tuntuu...:D mutta tajuan kyllä ton sun pointin. Mun näkökulma on vaan se, että kyseessä on perustavamman laatuiset ongelmat, kuin se että tota rahaa on helposti saatavilla. Kyllä sen nistinkin on ongelmasta päästäkseen opittava kieltäytyyn niistä aineista, jotta sen elämä muuttuu. Huumeet on laittomia ja niitä nistejä on silti. Kuten sanottua paska analogia tosin. Jokatapauksessa mikäli oon oikein ymmärtänyt niin montaa kertaa tota vippiäkään ei saa mikäli maksuvaikeuksia tulee, eli vaikea tolla on täydellisesti elämäänsä mennä pilaan. Tietysti voi vähän vituttaa, että baarikeikka tuli +20% kalliimmaks, mutta ei pitäis siinä konkurssissa enää tuntua...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin, siis eihän noita saa jos on maksuprobleemia, mutta kuinka moni on pistäny luottotietonsa vituilleen jonku haisevan 100 eken kännivipin takia? Varmaan löytyy. Itse asiassa nuo pikavippifirmat myy aika äkkiä ne perintään, mutta lakihan sanoo, että 60 päivää eka eräpäivästä ja sillon tulee merkintä rekkariin - tai voi tulla. Lakitietäjät saanee korjata.

Edit: Mun pointti oli lähinnä se, ettei ole oikein hyökätä haaskalle. :)
 
Jep jep. Varmaan löytyy. Meidän mielipide ero tässä on se, että ketä siitä pitäis syyttää. Sitä pikavilpp...ei kun pikavippifirmaa vai kännistä Sniffdaddyä? Mun pointti on lähinnä se, että Sniffdaddyllä on varmasti raha-asiat päin vittua ilman tekstarivippiyrityksiäkin ja jossain vaiheessa sitä rahankäyttöä tulis kyllä jokatapauksessa opetella. Mikäli ne luottotiedot menee vituiks tollasen luoton takia, niin voidaanko siinä puhua hirveästä vääryydestä? Niiden tarkoitushan on nimenomaan leimata sellasia kavereita joiden rahankäyttö ja takaisinmaksu on sillä mallilla millä mallilla se nyt on jos tollasia känniluottoja menee ottaan eikä pysty niitä takaisin maksamaan....
 
:D Nojoo, SniffDaddylla on varmaan raha-asiat ihan hyvässä kunnossa (kaverit kerto); niistä ei tarvii ta:n huolehtia. Uskaltaisin jopa veikata, että paremmassa kuosissa kuin ta:lla, mutta se nyt ei ollutkaan tämän homman pointti.

Jotenkin sä aina osaat kääntää nää hommat henkilökohtaisuuksiin.

Edit: Jos mä alottasin ketjun jostain massamurhasta Serbiassa, sä osaisit sen kääntää mun syyksi ja kapitalismin riemuvoitoksi.
 
Noh noh, se oli huumoria Sniffis. Kyllä sun pitäis jo tietää...Eli siis sama suoraan suomeks niin uskon, että sulla on raha-asiat loistavalla mallilla ja varmasti paremmin kun mulla. Siihen nyt ei paljoa tosin vaaditakaan. Kuten varmaan ymmärsit niin munkin pointit oli jossain ihan toisaalla.:)
 
Tästä tulee vielä pitkä ilta äijillä...:whip: ..ja äkkiä pois välistä...






Mielestäni tuollaisia vippejä myönnettäessä tulisi tarkemmin tietää kenelle niitä annetaan, eli taustat kunnossa. Muuten menee perintätoimiston rahastukseksi ja se ei saa olla tarkoitus. Ei muuta.
 
training_addict sanoi:
Noh noh, se oli huumoria Sniffis. Kyllä sun pitäis jo tietää...Eli siis sama suoraan suomeks niin uskon, että sulla on raha-asiat loistavalla mallilla ja varmasti paremmin kun mulla. Siihen nyt ei paljoa tosin vaaditakaan. Kuten varmaan ymmärsit niin munkin pointit oli jossain ihan toisaalla.:)

Joo. :D Sorgen. :love:
 
:haart:
 
Onko pikavippifirmojen olemassaolo kansanterveydellisesti merkittävä ongelma? Eiköhän tähän yhteiskuntaamme vielä sen verran voi luottaa että joku tulee väliin jos velkaantuneita narkkareita alkaa pyörimään liikaa jaloissa. Eikä sen jonkun tarvitse olla se mystinen yritysten yhteiskuntavastuun. Ja kumpi on parempi, että se näihin pulloihin ja pusseihin tarvittava raha hankitaan pikavipillä laillista kautta, vai että se hankitaan vaikka ryöstelemällä polkupyöriä tai velkaantumalla pikkurikollisille?

Antakaa pikavippifirmojen harjoittaa bisnestä. Jos tässä todella ollaan huolissaan moraalin rappiosta, niin mielestäni sen kritiikin pitäisi kohdistua valtion päättäjiä kohtaan. Säädöksiä joiden puitteissa luottoja myönnetään voi aina kiristää ja höllentää tilanteen vaatimien lopputulosten aikaansaamiseksi. Kyllähän kaikki järkevät ihmiset ymmärtävät oman taloudenpidon perussäännöt, ja ne jotka eivät ymmärrä sietävätkin oppia ne vaikka yrityksen ja erehdyksen kautta.

Nämä pikavipit periaatteessa kyllä täyttävät tietyn markkinaraon: luotollisen kortin voi saada vain jos on ollut vakituisessa työsuhteessa 6kk (tyypillisesti). 20-30-vuotiaissa on kuitenkin aika paljon opiskelijoita ja pätkätyöläisiä joille on todella vaikeaa saada rahaa lainaksi miltään instituutiolta. Koska luotonantajilla ei ole resursseja tutkia jokaisen asiakkaan maksukykyä yksilöllisesti, niin sen sijaan sitten pyydetään tällaista järjetöntä korkoa. Onhan se nyt kuitenkin ihan selvää että juuri ekaan työpaikkaansa päässyt ja työpukuostokseen vippiä ottava tuore juristi pystyy selviämään vipistään paremmin kuin joku vantaalainen kaupungin vuokra-asunnossa asuva tuurijuoppo. :whip:

Jos vähän sivutaan aihetta, niin en ymmärrä miksi ihmiset toisaalta ovat niin vastentahtoisia lainoja ja luottoja kohtaan. Esim. jonkun 12% vuosikorolla olevan autoluoton ottaminen tuomitaan yleensä vaikkapa kommentilla "hirvee korko, ei mitään järkee". Jos vaikka haluan nyt ostaa 10000 euron auton, eikä mulla sitä kymppitonnia ole, niin ei mulle olisi ollenkaan paha nakki maksaa 11200 euroa vuoden aikana siitä, jos kerran vaihtoehtona on että kerään sen kymppitonnin kasaan vuoden aikana ja olen ilman autoa vuoden. Siis 1200 euroa "ylimääräistä" nyt käyttöön saatavasta autosta saattaa kuulostaa lukuna aika suurelta, mutta jos vaihtoehtona on se että joudun olemaan vuoden ilman autoa, ainakin ite olen valmis hyväksymään sellaisen menon. Jokaisella on tietty omat preferenssinsä rahankäyttönsä suhteen. Rahan aika-arvon ymmärtäminen kuitenkin usein hämärtyy näiltä prosenttilukujen tuijottajilta.
 
Jos Sniffredi rahamiehenä maksaa huoneen, niin mä voin tuoda porkkanat...:D
 
Tästähän oli jokunen aika sitten ihan uutisissa juttua kuinka teini-ikäiset lapset olivat ottaneet pikalainaa omalle tililleen vanhempiensa omistamasta liittymästä. Lainayhtiön edustaja kehoitti vanhempia tekemään rikosilmoituksia lapsistaan, koska kyseessä on petos.
 
training_addict sanoi:
Jos Sniffredi rahamiehenä maksaa huoneen, niin mä voin tuoda porkkanat...:D

Kokoomuksen kassasta varmaan viis hunttia saisit nusautettua? Kevyt ryyppyilta? Toivottavasti ei oo Piia-huoran elätykseen kaikki menny...

Piia-huora, joka aikanaan antoi niinkin elämää syleilevän lausunnon kuin: "Täytyykö köyhien ihmisten sitten soittaa puheluita tai käydä elokuvissa?"

Äänestä Piiaa!!

Se vitun huora ansaitsee kuolla.
 
SniffDaddy sanoi:
Piia-huora, joka aikanaan antoi niinkin elämää syleilevän lausunnon kuin: "Täytyykö köyhien ihmisten sitten soittaa puheluita tai käydä elokuvissa?"

Sossudemskut voisivat itse vastata tähän kysymykseen, ja muistaa samalla että myöntävästi vastatessaan sallivat puhelinfirman ja leffateatterin omistajien rikastumisen, "joka on siis pois siitä yhteisestä kassasta!", niinkuin muumimamma taannoin asiantuntevasti hiljensi suomalaisen elinkeinoelämän television puheohjelmassa.
 
Raejuusto sanoi:
Sossudemskut voisivat itse vastata tähän kysymykseen, ja muistaa samalla että myöntävästi vastatessaan sallivat puhelinfirman ja leffateatterin omistajien rikastumisen, "joka on siis pois siitä yhteisestä kassasta!", niinkuin muumimamma taannoin asiantuntevasti hiljensi suomalaisen elinkeinoelämän television puheohjelmassa.


No, enpä oo SDP:läinen, kuten varmaan avatarista huomaatkin.
 
Raejuusto sanoi:
Sossudemskut voisivat itse vastata tähän kysymykseen, ja muistaa samalla että myöntävästi vastatessaan sallivat puhelinfirman ja leffateatterin omistajien rikastumisen, "joka on siis pois siitä yhteisestä kassasta!", niinkuin muumimamma taannoin asiantuntevasti hiljensi suomalaisen elinkeinoelämän television puheohjelmassa.

Siinä puhuu 24-v toimitusjohtaja. :D
 
Oletko SniffDaddy kännissä, et yleensä ole noin ilkeä tähän aikaan vuodesta?
 
Vaikka korko% on kova niin euromääräisesti vitun pieni, olisi eri asia jos noita vippeja annettaisiin 50 000€ asti.
Mun mielestä tossa ei ole mitään ihmeellistä, eikai noita saakaan kahta lainaa päällekäin. Miettikää miten helposti pankista saa lainaa esim. 3000€ myöskin ilman takaajia/vakuuksia, siinä on kuitenkin jo maksamista jollekin perseaukiselle.

Turha ruveta marttyyriksi ja vedota juoppoihin ja nitkuihin säälimällä, itse olen ollut monenlaisessa elämäntilanteessa nuoresta iästä huolimatta ja silti olen osannut hoitaa kaiken kunnialla loppuun ja joskus jopa kieltäytyäkin jostain.
Jos jollain on niin vitun heikko luonto ettei osaa vastustaa 100 €uron lainaa tietäen ettei pysty sitä maksamaan takaisin, mutta silti pystyy saamaan sen tommosesta firmasta niin parempi se raha on sinne jäädä pystyyn kuin jollekin siviilille, tulee luottohäiriömerkintä papereihin, eikä oman kroppaan.
 
Back
Ylös Bottom