Pikavipit

Mä olen kyllä vahvasti sitä mieltä tässä asiassa että ei noilla pikavippifirmoilla tarvii olla sen kummempaa yhteiskunnallista vastuuta kuin muillakaan yrityksillä. Tossahan tarjonta vaan kohtaa kysynnän. Kyllä niitä maksuhäiriömerkintöjä saa tietoihinsa ilman pikavippejäkin jos ei kerran ole päässä sen vertaa järkeä että osaa raha-asioitaan edes jotenkuten hoitaa.
Onko yhteiskunnan syy jos Haukifile ryyppää kaikki rahansa? Eipä ole ei. Siinä on turha soitella Karpolle ja syyttää valtiota jos ei ole minkäänlaista itsekontrollia. Ei yhteiskunnan pitäisi tarvita holhota asukkaitaan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun mielestä noi pikavipit on kyllä ihan ok juttu. Joskus voi todella olla tilanne, ettei tilillä ole rahaa ja tarvetta olis. Vaikka nyt sitte olis viikonloppuna dokailees ja rahat alkais loppua ja vaikka alkavalla viikolla olis tilipäivä, niin kyllä ton 20€ koron vois maksaakki.Todellakin olisi eri asia, jos lainoissa puhuttaisiin suuremmista summista, kuin satasesta. Ja sitä rahaa voi kyllä tarvita yllättäen muuhunkin kuin dokaamiseen tai kamaan.

En kyllä ite tollasiin lainoihin kovin kesken koske, lainaan mielummin vaikka kaverilta tai porukoilta, jos pakko on, mutta jollekin voi olla hyötyäkin.
 
Mun puolesta pikavippiyritykset saavat harjoittaa liiketoimintaa siinä missä muutkin, eikä Heiniksen tarvitse tulla puhumaan niille yhteiskuntavastuista ynnä muista.

Yksi asia minua hämää ja toivonkin, että lakia paremmin tunteva kertoisi, miten tuo todellinen vuosikorko tulee ilmoittaa.. Eikö jokaisessa lainassa ole pakko ilmoittaa nykyään todellista vuosikorkoa ja kuinka hyvin tämä toteutuu pikivippifirmojen kohdalla esim. seiskassa olevassa mainoksessa (joka kuvastaa hyvin asiakaskuntaa)?

Valtion tulee huolehtia lain toimivuudesta, eikä pyrkiä holhoamaan kaikessa asioissa ihmisiä.
 
Minäkin olen sitä mieltä, että 100 euroa on vippinä pikkuraha ja jos joutuu maksamaan 120 euroa takaisin, on sekin pikkuraha vaikka korkona onkin iso. Jos joku ei tota pysty maksamaan, mutta pystyy ottamaan, joutaa menettämäänkin luottotietonsa. Ihmisten pitää ITSE ottaa vastuunsa rahankäytöstään, oli sitten päissään tai ei.

Toinen juttu on kokonaan nuo toisen kännykällä tilatut vipit. Mutta sekin on sitten taas oma vika jos on niin päissään että joku toinen pääsee puhelinta käyttämään tai jotain vastaavaa.

Ja vanhemmat on itse omissa nimissään ottanee lapsilleen liittymänsä, joten vain he ovat vastuussa siitä mitä lapset niillä liittymillä tekee! Sanokoot liittymät irti jos ei kersat osaa niitä käyttää sovittujen sääntöjen mukaan. Ei se 120 euroa niin iso oppiraha ole etteikö sitä normaali työssäkäyvä pysty maksamaan vaikka saattaa kovaakin kirpaista, ainakin itseä kirpaisisi.
 
Täytyy ihmiselle jättää nyt edes jonkinmoista vastuuta itsestään. Mikäli sinänsä ihan laillinen liiketoiminta kielletään sillä perusteella, että "voi, kun meillä nyt sattuu olemaan vastuuttomia ihmisiä, ja joo, onhan noita tollojakin jokunen tuossa..", niin saadaan kyllä pikkuhiljaa alkaa kieltämään monenmoista muutakin toimintaa.
 
heh..enpä jaksanut kaikkia lukea läpi,mutta tos kerran kaveri oli lähös juomaan,nii otti tollaisen pika-vipin..oli ottanut jo kolmesta muusta paikasta samanlaisen ..ja sil mitkää tiedot kunnossa tai en ainakaan usko..tai jos on nii :hyper:

j00,erittäin hyvä posti multa =D
 
Tahaton emissio sanoi:
Täytyy ihmiselle jättää nyt edes jonkinmoista vastuuta itsestään. Mikäli sinänsä ihan laillinen liiketoiminta kielletään sillä perusteella, että "voi, kun meillä nyt sattuu olemaan vastuuttomia ihmisiä, ja joo, onhan noita tollojakin jokunen tuossa..", niin saadaan kyllä pikkuhiljaa alkaa kieltämään monenmoista muutakin toimintaa.

Samaa mieltä. Ei nyt niin perkeleesti tarvitse ihmisiä holhota.
 
SniffDaddy sanoi:
Piia-huora, joka aikanaan antoi niinkin elämää syleilevän lausunnon kuin: "Täytyykö köyhien ihmisten sitten soittaa puheluita tai käydä elokuvissa?"

Äänestä Piiaa!!

Se vitun huora ansaitsee kuolla.
Sillä lailla. Ja mikäköhän tässä lausunnossa nyt oli niin kamalaa?

Esikouluikäinenkin jo ymmärtää, että jos ei ole varallisuutta, niin ei voi hankkia niitä tavaroita ja palveluita, voiskohan enää yksinkertaisempaa asiaa olla? Mullakaan ei ole kuule varaa ostaa Ferraria, koska olen niin köyhä, joten eiköhän se olis sitten yhteiskunnan velvollisuus järjestää mulle semmoinen.

Ja koska joku kuitenkin kohta itkee, että ihan paska analogia, niin pysytäänpäs nyt sitten näissä puheluissa ja elokuvissa. Eli olisihan se oikeus ja kohtuus, että myös kaikki rahansa ryypänneet deekut tai muuten vaan liian laiskat työtä tekemään saisivat soitella kavereilleen nokialaisen uusimmalla mallilla ja istua joka ilta tennarissa katsomassa uusimpia leffoja, eikös juu? Ihan vaan tasapuolisuuden nimissä näin on oltava!!!11

Eiköhän vaan pistetä yhteiskuntajärjestys uusiksi ja siirrytä (ainakin SDP:n mielestä) hyväksi havaittuun suunnitelmatalouteen, jossa jokaiselle Suomen kansalaiselle taataan yhtä suuri määrä elokuvalippuja ja ilmaista puheaikaa per vuosi.

Tarinan opetus: markkinatalous on saatanasta, koska se johtaa lopputulokseen, jossa yhdellä on enemmän rahaa kuin toisella ja tämä - tietysti! - tarkoitaa sitä, että hän on myös ihmisenä paljon vähempiarvoisempi

:down:
 
Tutkailin noita firmoja, ku tarttis tosiaan jostain repästä maanantaiks 100 euroa ja palkkapäivä just 2 vkon päästä. Eikä edes menis mihinkää viinaan vaan ihan siihen, et saisin yhen laskun maksettua.. On sitä tullu lainattuu siskolta hullummillaki koroilla joskus. ;D
 
Tutkailin noita firmoja, ku tarttis tosiaan jostain repästä maanantaiks 100 euroa ja palkkapäivä just 2 vkon päästä. Eikä edes menis mihinkää viinaan vaan ihan siihen, et saisin yhen laskun maksettua.. On sitä tullu lainattuu siskolta hullummillaki koroilla joskus. ;D

Mun mielipide on se ei kannata tohon pikavippi hommiin lähteä, kerrankun ottaa niin aina on helpompi ottaa seuraavan kerran ja sit seuraavan kerran jne... Kirjoitit et sulla on palkkapäivä 2 viikon päästä niin eikö työpaikassasi ole mahdollista saada palkkaennakkoa?
 
Tutkailin noita firmoja, ku tarttis tosiaan jostain repästä maanantaiks 100 euroa ja palkkapäivä just 2 vkon päästä. Eikä edes menis mihinkää viinaan vaan ihan siihen, et saisin yhen laskun maksettua.. On sitä tullu lainattuu siskolta hullummillaki koroilla joskus. ;D

Multa saat 100€ lainan 15€ käsittelykululla ja laina-aika 14 päivää. Laita privaa niin sovitaan.:)
 
Mun mielipide on se ei kannata tohon pikavippi hommiin lähteä, kerrankun ottaa niin aina on helpompi ottaa seuraavan kerran ja sit seuraavan kerran jne... Kirjoitit et sulla on palkkapäivä 2 viikon päästä niin eikö työpaikassasi ole mahdollista saada palkkaennakkoa?

Eipä oikeen ole palkkaennakko mahista.. Pidän ton pikavipin kyl niin viimesenä vaihtoehtona. Kyselen vielä poikaystävältä josko vois lainata ja jos ei mitn muuta ole niin sit toi. Tiiän kyl miten helposti jää "koukkuun" noihin. :/
 
Eipä oikeen ole palkkaennakko mahista.. Pidän ton pikavipin kyl niin viimesenä vaihtoehtona. Kyselen vielä poikaystävältä josko vois lainata ja jos ei mitn muuta ole niin sit toi. Tiiän kyl miten helposti jää "koukkuun" noihin. :/

Saanko udella minkälaisesta laskusta on kyse? Yleensä laskujen maksupäiviä pystyy siirtämään asiallisesti kysymällä maksun saajalta.
 
No voi helvetti. Senkus otat sen satasen pikavipin. Töissä käyvä ihminen kun olet niin tuskin tulee ongelmia takaisinmaksunkaan kanssa.

That's it. Ei noi pikavipit sentäs mikään paholaisen salaliitto ole.
 
tintula: asia ei mulle kuulu, mutta eikö laskun viivästysmaksu (en muista miks sitä kutsutaan....hoho) ole pienempi kuin pikavipin korot?
 
Tutkailin noita firmoja, ku tarttis tosiaan jostain repästä maanantaiks 100 euroa ja palkkapäivä just 2 vkon päästä. Eikä edes menis mihinkää viinaan vaan ihan siihen, et saisin yhen laskun maksettua.. On sitä tullu lainattuu siskolta hullummillaki koroilla joskus. ;D

Siinä menee ainakin kuukausi ennenkuin se lasku menee perintään. Sitä ennen tulee kaksi karhua laskusta. Turhaan hermoilet.

E: Lisäksi usein noita saa sovittua ihan soittamalla ja ilmoittamalla, että maksussa voi kestää hetken.
 
Saanko udella minkälaisesta laskusta on kyse? Yleensä laskujen maksupäiviä pystyy siirtämään asiallisesti kysymällä maksun saajalta.
Nimem omaan. Jokainen (no, lähes jokainen) asiakaspalveluyritys haluaa miellyttää maksavia asiakkaita. Itsellä on epähuomiossa jäänyt ihan kysymättäkin maksamatta joksikin aikaa. Ainoa ongelma on ollut, että DNA ei suostunut kytkemään lisäpalvelua, ennen kuin erääntynyt lasku oli maksettu. No hätä siis.

That's it. Ei noi pikavipit sentäs mikään paholaisen salaliitto ole.
Vai onko?...
 
Siinä menee ainakin kuukausi ennenkuin se lasku menee perintään. Sitä ennen tulee kaksi karhua laskusta. Turhaan hermoilet.

E: Lisäksi usein noita saa sovittua ihan soittamalla ja ilmoittamalla, että maksussa voi kestää hetken.

Nimenomaan. Soittaa sinne ko laskuttajalle ja sopii että maksaa parinviikon päästä kun tili tulee. Toimii 99% tapauksista ongelmitta.
 
Merkintä maksuhäiriörekisteriin tulee aikaisintaan 60-päivän kuluttua alkuperäisestä eräpäivästä. Yleinen käytäntö on, että 1.5 - 2-viikon päästä tulee makumuistutua jossa 5€ muistutusmaksu ja viivästyskorot (1.10/365 x viivästyspäivät x myöhästynyt maksu) sen jälkeen 2viikon päästä tulee vasta perintätoimistolta kirje missä on perimikulut 30-50€ + viivästyskorot. Siitäkin menee vielä ainakin kuukausi, että tulee mitään merkintöjä.
 
Multa saa kans pikavipin (100-1000 ekeä) ihan vaan naurettavan pienellä korolla :) Todellinen vuosikorko jää jopa alle sadan prosentin. Privaa voi laittaa. :)

Edit: Perintätoimistona käytän sitten MC Bandidosia, joten kantsii maksaa ajallaan.
 
Back
Ylös Bottom