Pikakysymys lattiapenkistä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eli, onko tuo miten paljon "tehottomampi" kuin normaalissa penkissä tehdyt nostot? Siis lihasten kasvun/voiman lisän kannalta? Haittaako vaikka rinnaltanostoa (siis kun tanko on laskettu, penkkissä,alas ja siitä nostetaan) ei harjoittelisi paljoa (käytetäänkö siihen myös joitain muita lihaksia kuin nostoon yleisesti)?
Huomenna taidan ostaa painosarjan kun käyn Tuurissa ja alan sillä sitten tehdä mm. lattiapenkkiä (joskus tulevaisuudessa ostan penkin, mikäli huomenna ostan painot.)

Tulipas taas sönkötettyä sekavia, toivottavasti tajusitte.

Eihän tuossa pysty tekemään liikkeestä kuin puolet, kun kyynärpäät jo ottaa lattiaan. Eli tehottomampi siis on. Esim tavallinen keittiöpenkki tai vastaava käy hyvin alkuun. Itse käytän tuollaista kun oikealle penkille ei tahdo olla tilaa.

Ensikertalainen sanoi:
Eli siis tälläinen normaali puinen penkki käy, ei tarvitse olla mikään metallinen painon nostopenkki?
Jep. Aina se lattialla makaamisen voittaa. Jossain vaiheessa voi tietenkin tulla onglmaksi penkin kestävyys kun painoa alkaa tangossa olemaan enemmän... (mulla on sinne vielä matkaa:D )

Uskoisin että siinä ajassa kun minulla menee treenata itseni siihen kuntoon että menee >50kg:llä sarjoja, saan jo painon nostopenkin.

Mitenkäs muuten, kun ei ole sitä telinettä johon painot sitten nostetaan... laitanko painot syliin ja nousen istumaan, vai miten?

No joo, suurinpiirtein niinhän se on tehtävä. Itse käytän tällä hetkellä 50 kg jolla menee 8 toistoa. Menen penkin päähän istumaan painot käsien varassa, laskeudun siitä selälle, teen toistot ja nousen istumaan taas tankoa käsin kannatellen. Siinähän tule sitten samalla treenattua vähän hauista ja vatsaa ym...

Kaveria voi kanssa pyytää mukaan treeneihin, hän voi sitten antaa tangon suorille käsille kun olet penkillä.

Testasin tuossa ihan normaalilla penkillä, siis ei painon nostopenkillä. Kyllä se ihan hyvä on nosteluun. Hieman tuo laskeutuminen siihen penkille tapahtuu hitaasti... sama juttu on siinä vatsalihas laudassa...

Aloitin kevyesti 2x10, 20kg:llä (ai hurja, ai hurja). Täytyy huomenna koettaa sitten jollain 25-30, tuo 2x10, 20kg:llä nimittäin meni melko helposti.

Vai voinko tehdä jo tänään saman, tuleeko miten helposti paikat kipeiksi yleensä? Penkkiä en siis ole paljoa harjoitellut.

Eikö täällä tosiaankaan ole edit nappulaa?

Eli, 23kg:lläkin menee se 2x6 helposti, eli varmaankin onnistuu jollain 28-30:kg:lläkin. Mitäs luulette, mikä saattaisi olla maximi tulos minkä pystyisin nostamaan? Tietenkään sitä ei voi sanoa näin netin välityksellä tarkasti, koska se riippuu että onko maximi voima vai toistovoima parempi. Mutta sanottakoon että olen treenannut vain 12kg käsipainoilla (1sarja,15toistoa) silloin tällöin.

Ensikertalainen sanoi:
Eikö täällä tosiaankaan ole edit nappulaa?

Eli, 23kg:lläkin menee se 2x6 helposti, eli varmaankin onnistuu jollain 28-30:kg:lläkin. Mitäs luulette, mikä saattaisi olla maximi tulos minkä pystyisin nostamaan? Tietenkään sitä ei voi sanoa näin netin välityksellä tarkasti, koska se riippuu että onko maximi voima vai toistovoima parempi. Mutta sanottakoon että olen treenannut vain 12kg käsipainoilla (1sarja,15toistoa) silloin tällöin.

Mitä väliä sillä maksimilla on? Varsinkin noin alussa. Treenaa vaan kovaa, niin sarjapainot nousee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom