Piirtäminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ZweCCo
  • Aloitettu Aloitettu
Löytyykö palstalta paljon piirtäjiä? Minkälaisia aiheita piirtelette ja millä välineillä? Tässä tuli hirvee luomisen tuska äsken niin pakkohan se oli rueta pitkästä aikaa piirtelemään. Nykyään kiinnostaa paljon tämmöset body aiheiset kuvat jos sattuu innostumaan piirtämisestä.

Kysymystä senverta noista välineistä että onko olemassa joku millä saa sutattua kuvaa pehmeämmäks? Eli kun lyijykynällä piirrän ja teen häivytyksiä ja värityksiä niin aina siihen jää sitä kynän jälkeä näkyviin. Sormi on ihan kätevä tuohon häivytyksien yms tasaamiseen mutta tarkoissa töissä sormella sotkee puolet työstä about. Onko siis tähän olemassa jotain välinettä? :rolleyes:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ota palanen paperia ja rullaa se. Sitten hinkkaat rullan päätä esim. pöytää vasten hiukan pehmeämmäksi (tai kuin pehmeäksi haluat). Sillä on hyvä ja halpa häivytellä ja pehmennellä.
 
Eipä mun mielestä sitä kaikkea kynän jälkeä tarvitse häivyttää. Jos haluaa täysin tasaisen väripinnan, niin sillon kynä on väärä väline.
 
Kokeile chamoista eli säämiskää. Tasaiset ja smoothit layerit saat etenemällä pehmeistä koviin kerroksiin.
 
No nyt sai työn päätökseen. Mietin tuossa että ois mukava nähdä minkälaisia kuvia on porukka piirrellyt?

Rohkaisuksi tässä itse alotan pelin. Eipähän ainakaan oo rima liian korkeella seuraavalle laittajalle kun tältä tasolta lähetään. :D

attachment.php


Mut täytyy tässä rueta harjottelee ehkä enempi. Ei tälleen vuosien piirtämättömyyden jälkeen oikein pysy tuo kynä näpeissä. Mittasuhteet heittelee pahasti joten täytyy sitä ainakin opetella. Ja kiitoksia neuvoista tuohon "pehmentämiseen"! Täytyykin kokeilla joskus noita niksejä. :)

Semmonen kysymys vielä että jos on lyijykynällä piirtävää porukkaa niin mikä/mitkä on suosikki kovuudet mitä käytät piirtäessä?
 

Liitteet

  • P1020680_375x500.jpg
    P1020680_375x500.jpg
    130,9 KB · Katsottu: 10 337
Pääasiassa maalaan öljyllä, joskus kivaa tehdä kuivapastelleilla ja tusseilla. Tämä yö menee visiin taas vaihteeksi maalaten. Teen muskelimisuja, liioitellut lihat, muodot, isot hiukset, tähtisilmät jne. Olis tylsää tehdä täysin realistista jälkeä, kun taiteillen sitä voi "parannella" ihmisiä kankaalle oman mielen mukaan:)

Jos joku tietää, mistä Helsingin keskustasta saa ostaa sikkatiivia (lasuureja varten), olisin kiitollinen tiedosta. Esim. akateemisessa sitä ei tänään ollut.
 
On kyllä komiaa kädentyötä. Jokku ne vaan on saanu vähä taiteellisia lahjoja. Itellä ei oo juuri minkäänlaisia piirtämisenlahjoja joten en eres viitti ruveta kokeilemaan:D
 
... niin ja siis esimerkiksi tällaisia maalauksia. Tämä on aika iso. Viime kevään tuotoksia. Pitäisi kuvauttaa tuota uudempaakin tuotantoa, mutta nyt kesällä ei ole ehtinyt. Ja tällä kuvalla ei nyt ole tarkoitus alistaa naista tai muuta hölmöä vaan siis lähinnä ylistää naisten kyykkypeppuja:) Oli inspiroivat muodot ja punainen on suosikkivärini.
 

Liitteet

  • XXX b.JPG
    XXX b.JPG
    46,1 KB · Katsottu: 2 777
Teen muskelimisuja, liioitellut lihat, muodot, isot hiukset, tähtisilmät jne.

Iskeppä joskus kuvia tänne. Ois mielenkiintosta kattoo minkälaisia ovat. Onko nuo niinkun vähän jotain karikatyyri (vai mikskä sitä sanotaan :nolo: ) tyyliin tehtyjä?

E: Meitsi on tulossa vanhaks ku oon näin hidas. :D
 
Mä piirrän lyijykynällä ja hiilellä, maalaan vesi- ja öljyväreillä. Piirtämistä harrastan enemmän, ihmiset suosikkiaiheita.

Lyijäreitä mulla on liuta eri kovuisia, samoin hiiliä eri sävyisiä + valkea. Nämäkin siis kyniä, joissa on "hiiliterä" - siistiä hiilipiirtämistä.

Sormi ja säämiskä ne millä pehmennellään.

Edit: Toi Barbien maalaus on makee, ihastelin sitä jo aiemmin.
 
MerZi & ZweCCo kiitoksia vaan:) :) Kivaa että bodyihmiset tykkää:)

Juu ehdottomasti! Hienoa olisi nähdä muitakin töitäsi, mutta sähän puhuit joskus nettisivujen avaamisesta, missä olisi myös taiteitasi esillä? Niitä odotellessa!

Kyllä tuollainen kelpaisi ehdottomasti seinää koristamaan. En tiedä mistä tuossa erityisesti pidän, mutta "se jokin" siinä on, mikä nappaa.

Sorry :offtopic:
 
Minä piirrän silloin tällöin ts kun inspiraatio iskee. Aiheet ovat eläimiä tai maisemia, lähinnä lyijykynällä ja öljyväreillä.

Tässä yksi esimerkki, silloin kun minulla oli koiria niin ne innostivat piirtämään.
 

Liitteet

  • Whippet lyijyk.jpg
    Whippet lyijyk.jpg
    97,7 KB · Katsottu: 4 333
Viimeksi muokattu:
On muuten tyylikkäästi raapustettu koira!
 
Lähinnä on viimeisen parin vuoden ajan tullut töhrittyä mustalla tussilla tuollaisia Hellcityn tyyppisiä pätkiä jollain ihme tekstinpätkillä ja pikkutapahtumilla varustettuna. :nolo: Mitään isompaa en ole saanut aikaiseksi, koska ei ole niin hirmuisesti tuota mielikuvitusta että jonkin juonen saisin aikaiseksi, eikä nuo piirrustustaidot niin kummoiset ole että mitään suuria tunteita saisin piirreltyä. Harjoituksen puutetta (tai sitten taidon).
 
Poikasena piirtelin paljonkin ja mielestäni ikäisekseni hyvin, mutta harrastuis jäi sittemmin moneksi vuodeksi. Nykyään olen aika paljon mallista piirtänyt. Innovaatio ja käden koordinaatio eivät vielä lyö kättä niinkään, että omia juttuja haluaisin piirtää.
 
Viimeistään näistä kuvista viimeisetkin kahden vaiheilla olleet ihmiset nyt kyllä tunnistaa siviiliminäni, mutta eipä se tässä vaiheessa ole niin kauheaa. Kiväärin päällä istuvä tyttö on mallinnettu Manaralta.
 

Liitteet

  • kuva01.JPG
    kuva01.JPG
    36,4 KB · Katsottu: 1 146
  • kuva03.JPG
    kuva03.JPG
    100,4 KB · Katsottu: 1 419
  • kuva04.jpg
    kuva04.jpg
    84,4 KB · Katsottu: 1 418

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom