piikkimatoista kokemuksia lihashuollossa/rentoutuksessa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kaupunki
pks
Ostimpa sellaisen ohlssonilta. Ei turhan "piikikäs" vaikka 11000 piikkiä. varsinkin jalkapohjiin ja pakaroihin/reisiin tuntuu erityisen hyvältä. Nukahdin myös kun käärin sen hartoiden ja pään alle.

Mun tekis kans kauheesti mieli ostaa, mutta jotenkin oon kuitenkin tosi skeptinen.

Mun tekis kans kauheesti mieli ostaa, mutta jotenkin oon kuitenkin tosi skeptinen.

Riippuu mitä hakee ja minkä suhteen on skeptinen...

Itse olen kokeillut "aku-mattoa" ja piikkimattoa. Piikimatto oli mielestäni "parempi" eli tuntui enemmän. Pintaverenkiertoa tehostaa kummasti, eipä se muuhun juuri vaikutakkaan. Eli jos omistat kasan tukkoisuuteen tai jumiutumiseen taipuvaisia lihaksia, niin on mielestäni hintansa arvoinen. Mutta jos pitäisi valita esim. foam-rollin ja maton välillä, niin en miettisi hetkeäkään. FOAM-ROLL! :rock:

Mulla on sellainen Shantin akupunktiomatto ja olen kokeillut myös järeämpää mattoa, jossa on yksittäisiä piikkejä. Olisiko se se piikkimatto vai kummin päin nuo määritelmät menevät?

Tykkään molemmista ja rentouttavat ja lämmittävät mukavasti. Eihän nuo mitään maatamullistavia ole mutta ovat toimineet mulla rentouttavasti ja lihasjännityksiä laukaisevasti pakaroihin ja alaselkään. Eivät varmaankaan korvaa kuitenkin esim. venyttelyä mutta ovat lisäapu palautumiseen ja rentoutumiseen. Noita Shantin mattoja taitaa saada nykyisin aika edullisesti eli alle parillä kympillä. Itse maksoin pari kuukautta sitten vähän vajaa 30 ja on kyllä ollut sen väärti.

Etuna Foam-rolliin on passiivisuus eli ei oikeastaan tarvitse tehdä muuta kuin maata maton päällä, ehkä vaihtaa välillä asentoa. Muttei vaikutus ole tietenkään samanlainen kuin tuossa foam-rollissa.

ite käytän klassista tennispallo selän alla -meininkiä triggerpointseihin yms. selässä ja hyvin pelaa.

asiaan: lisätään tähän kasaan maailman paras kone eli laite jota kaupataan autojen vahan kiillotukseen, mutta toimii huomattavasti paremmin lihasten rentoutuspuolella. semmonen käsikahvoilla varustettu masiina siis, jossa on n. 20cm halkaisijaltaan oleva pehmee pyörivä laikka. se laikka siis lakkaa pyörimästä ja alkaa täristä voimakkaasti, kun saa kontaktia iholle/paidalle. tää on se juttu.

oon ite käyttänyt mokomaa 5v ja vaikka en koskaan mistään magioista innostu, saarnaan tän tehoa lähes uskonnollisella paatoksella. mulla on ollut aika pahojakin lukkoja selässä ja asiantunteva urheiluhieroja on saanut niitä runnoa hikipäissä auki 3-4 sessiota saadakseen saman (käytännön) tuloksen kuin muutama minuutti (!!!!!) tolla koneella. ja katso, lukot eivät ole tulleet takaisin. tää ei tietenkään poista hierojia kartalta, sillä vaikutusmekanismit on erilaiset, mutta tää masiina todella toimii!

kone maksaa 20-30€ jostain halpakaupasta (oma nimeltään rotec ja kestänyt säännöllisessä käytössä juurikin tuon 5v). jos joku värkki on koskaan ollut hintansa väärti, tää on.

tv-shopissa oisin voinut kaupata tollasia liekeillä koristeltuja versioita satasella ja olla miljonääri :) ÄLÄ kuitenkaan sekota tätä käsikäyttöseen tasohiomakoneeseen :)

Eli siis vaikkapa tämmöinen?

Ostin tuollaisen pari viikkoa sitten ja totesin että oli aika kämänen auton kiillotukseen. Ehkäpä sitä ei tarvitsekaan heittää roskiin sitten kun näitä vaivaisia meidän taloudessa riittää :D

Eli siis vaikkapa tämmöinen?

Ostin tuollaisen pari viikkoa sitten ja totesin että oli aika kämänen auton kiillotukseen. Ehkäpä sitä ei tarvitsekaan heittää roskiin sitten kun näitä vaivaisia meidän taloudessa riittää :D

Joskus kun ostin omani ja kysyin myyjältä, että onko hyllyjen välissä pistorasiaa, pitäisi kokeilla laitetta, niin oli näkemisen arvoinen ilme tytöllä. Kait se luuli, että haen autoni sisälle tjsp.

Hierontaan toimii, autoa itselläni ei edes ole, joten siihen hommaan en ole kokeillut.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tarkoitus on ostaa tuolta class ohlsonilta sellainen yantramatto. On kuulema jonkin testin voittaja ruotsissa. Tai sitten käyn hakemassa pikku kompuran ja sellaisen epäkeskohiomakoneen ja rupeen pehmittämään selkää :)

pattitappi: selkää varten tarvii kuskin, mutta muutenhan tolal voi ajella itekin. ja jopa maistissa :)

solidnecro: juuripa tollanen. ei toimi kyl auton kiillottelussa, mutta tähän touhuun pirun hyvä!

tapanote: :D et heittäytyny mahalles ja pyytäny myyjätyttöö ajeleen?

juha79: HIOMAkoneella kyl ainakin sais ittensä kipeeks ja painokin laskis :D ehkä kuitenki kantsii pysyä noissa kiillotuskoneissa :)

savenmaa kaupassa nyt ainakin tarjouksessa toi matto,tiedä sitten onko hyvä vai ei.
Mutta täytyy lähteä hakemaan autotallista toi vahauskone/Mylly sisälle koska ei tosiaan auton vahauksessa toiminut kovin hyvin ja lyödä se eukon käteen ja pyytää vahaamaan mun selkä...:D:D

Vinkki: älkää käyttäkö samaa liinaa kiillotuskoneessa kuin millä kiillottelitte auton.
Nimim. miellyttävä Zaino-vahan tuoksu kropassa :D

Kyllähän tuo rentoutti aika kivasti, kiitos vain JTO:lle vinkistä :) Tosin se kuiva liina tuppasi lämmittämään aika paljon, voisikohan tuossa käyttää jotain lubrikanttia..

en käyttäsi mitään sooseja :) se lämpö on ihan hyvä juttu. jos painaa enempi laikan reunalla se pienikin pyöriminen yleensä lakkaa ja saa hieman kohdennetumpaa tärinää aikaan.

minulla on tuollaisia mattoja kolme kpl, kaksi niistä hieman joustavampaa, ja yksi kovemmalla materiaalilla. joustavammat eivät ole aivan niin kovia piikikkyydeltään, mutta kun nekin laittaa alaselän/hartioiden päälle, menee useampi minuutti ennenkuin niiden päällä voi maata rennosti. lopulta tosin huomaa sitten nukahtavansa niiden päälle, kunhan keho piikkeihin tottuu. :lol2:

olo on hemmetin rento puolenkin tunnin makailun jälkeen, ja jopa meikäläisenkin selkä on täysin kivuton tuon jälkeen - kokonaisen puoli tuntia. eli, voisin veikata että normaalilla selkärangalla/pienillä ongelmilla varustettu henkilö kokee tuollaisesta paljonkin apua, ja pidempään. mukavan endorfiinipurskeen tuo antaa, ja koko keho on tosiaan lämpimän rento ja hieman euforinen, kun maton alta poistuu. piikit pureutuvat muuten yllättävän syvälle, kun siihen lopulta nukahtaa - jos nousisi pelkästään ylös repimättä mattoa irti, jäisi matto kyllä kiinni selkään piikkeineen.

tuo jto:n vinkki on tosiaan kokeilemisen arvoinen, pitää jossakin vaiheessa hommata tuollainen. tackar!

Back
Ylös Bottom