Pihdit rasvaprosentin mittaukseen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RapidAid
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Tervehdys!
En tiedä tuliko tämä nyt oikealle osastolle, mutta hakusessa olisi ihan tavalliset rasvaprosentin mittaukseen käytettävät pihdit. Muoviset kelpaavat, kun metalliset ovat niin jäätävän hintaiset. Olen varmasti puusilmä, mutta mistään en ole löytänyt. Kiitoksia taas etukäteen!

Mistä löytyisi kunnollisia pihtejä? Metallisia kiitos tai muuten vaan toimivia. Nuo yllämainitun kaltaiset on läpipaskoja.

Noita Accu Measureita suosittelee aika monikin ammattilainen. Hinta-laatu -suhde on hyvä. Jos lompakko kestää niin tietysti Harpendenin pihdit on aivan lyömättömän hyvät. Voin suositella harpendeja varauksetta mutta budjettitilanteessa noi accutkin menee.

Mä oon käyttänyt koulutuksessa semmoisia metallisia, mutta ei ollut noi kalliit Harpendenit.. kukaan ei vaan nyt tietenkään tiedä mistä sellaisia saa. Muovisista en kyllä tykkää ite yhtään, mut kai se tarvii niihin nöyrtyä kun ei tosiaan ole ideaa nyt mitään kalliita ostaa.

Noita Accu Measureita suosittelee aika monikin ammattilainen. Hinta-laatu -suhde on hyvä. Jos lompakko kestää niin tietysti Harpendenin pihdit on aivan lyömättömän hyvät. Voin suositella harpendeja varauksetta mutta budjettitilanteessa noi accutkin menee.

En kehus ammattilaiseksi ketää semmosta joka noita suosittelee :hyper: Täysin paskat pihdit, ihan sama nipistellä sormilla ja arvioida poimujen paksuudet pers tai siis näppituntumalla. Noilla saa kyllä käsityksen onko rasvat 20% vai 50% mutta jos haluaa tietää onko ne vaikka 10% vai 15% niin noilla ei pysty edes siihen luotettavasti. Ite sain tuommoset ilmaseksi ja silti oon sitä mieltä että hintalaatusuhe ei ollu kaksinen :D

Harpendenit se pittää olla jos oikeasti haluaa mittailla. Tai edes jotku metalliset mitkä ei jousta joka suuntaan. Oon iteki yrittäny ehtiä halvempia vaihtoehtoja mutta ei niitä vaan tahdo olla. Pitäs sijottaa ne kunnolliset mutta kun mittaukset maksaa 15€ esim. Oulun ODL:ssä oikeilla pihdeillä niin kynnys on aika korkea ostaa melkeen 500€ pihdit.

Moro. Käsittääkseni tämä oli yhden arvostelun mielestä (jota en jaksa etsiä) ainoa muovinen malli, jota voi pitää asiallisena Plastic skinfold calliper, bodyfat caliper ¦ Slimguide
Itselläni on tuo malli kun kyllästyin vanhoihin pihteihin ja kyllähän näiden laatu on ihan jotain muuta, kuin huonompien muovisten, vaikka varmaan ero kalliimpiin malleihin on merkittävä. Itseasiassa pihdit ovat suhteellisen tukevat rakenteensa vuoksi, vaikka ovat muovia. Muistaakseni samassa arvostelussa mainittiin, että kyseinen malli suunniteltiin alunperin USA:n kouluterveydenhuollon käyttöön, koska laadukkaammat pihdit olivat liian kalliita.

En kehus ammattilaiseksi ketää semmosta joka noita suosittelee :hyper: Täysin paskat pihdit, ihan sama nipistellä sormilla ja arvioida poimujen paksuudet pers tai siis näppituntumalla. Noilla saa kyllä käsityksen onko rasvat 20% vai 50% mutta jos haluaa tietää onko ne vaikka 10% vai 15% niin noilla ei pysty edes siihen luotettavasti. Ite sain tuommoset ilmaseksi ja silti oon sitä mieltä että hintalaatusuhe ei ollu kaksinen :D

Harpendenit se pittää olla jos oikeasti haluaa mittailla. Tai edes jotku metalliset mitkä ei jousta joka suuntaan. Oon iteki yrittäny ehtiä halvempia vaihtoehtoja mutta ei niitä vaan tahdo olla. Pitäs sijottaa ne kunnolliset mutta kun mittaukset maksaa 15€ esim. Oulun ODL:ssä oikeilla pihdeillä niin kynnys on aika korkea ostaa melkeen 500€ pihdit.

No kyllä noilla perushomman hoitaa, toki noita joutuu uusiin vähän väliä. Harpendet saa about 250 eurolla että ollaan aika kaukana vielä 500 eurosta :)

Ja siis suosittelu oli nimenomaan kotikäyttöön, ei mihinkään ammattimaisempaan. Noita muovisia suosittelee esim. John. Berardi omissa nettivalmennuksissa.

Moro. Käsittääkseni tämä oli yhden arvostelun mielestä (jota en jaksa etsiä) ainoa muovinen malli, jota voi pitää asiallisena Plastic skinfold calliper, bodyfat caliper ¦ Slimguide
Itselläni on tuo malli kun kyllästyin vanhoihin pihteihin ja kyllähän näiden laatu on ihan jotain muuta, kuin huonompien muovisten, vaikka varmaan ero kalliimpiin malleihin on merkittävä. Itseasiassa pihdit ovat suhteellisen tukevat rakenteensa vuoksi, vaikka ovat muovia. Muistaakseni samassa arvostelussa mainittiin, että kyseinen malli suunniteltiin alunperin USA:n kouluterveydenhuollon käyttöön, koska laadukkaammat pihdit olivat liian kalliita.

Noilla voi vähä suuntia nähä kun on kuitenki jousikuormitetut edes jotenki. Noillaki vaan alkaa sitten kun rasvat on alle 10% niin olla vaikea saada selko onko ne tyyliin esim 7 vai 9 kun lukemat pittää olla just eikä melkeen sitten kun nahka alkaa olemaan ohut.

No kyllä noilla perushomman hoitaa, toki noita joutuu uusiin vähän väliä. Harpendet saa about 250 eurolla että ollaan aika kaukana vielä 500 eurosta :)

Ja siis suosittelu oli nimenomaan kotikäyttöön, ei mihinkään ammattimaisempaan. Noita muovisia suosittelee esim. John. Berardi omissa nettivalmennuksissa.

Mun mielestä ei hoida, noita on kahet laatikossa ja joutaa roskiin, toiset meni poikkiki parin mittauksen jälkeen. Toki noilla on yritettyki mittailla alle 12% rasvoissa olevia joten ei vaan tarkkuus riitä mihinkään.

Mistä nuo Harpendet saa 250€:lla? Ite löysin joku aika sitte britteistä kyllä yhen liikkeen mistä ne sai 270€:lla mutta Suomesta en oo löytäny googlella ainakaan ketään joka noita edes myisi. Nuo Harpendet kiinnostas kyllä :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No nyt mä löysin ne mitä oon käyttänyt ja nää oli ainakin aika pelittävät, tänään mittasin asiakkaalta tismalleen saman rasvaprosentin kuin bioimpedanssimenetelmällä. Väittäisin siis näitä helppokäyttöisiksi :) Amazon.com: Baseline Skinfold Caliper: Sports & Outdoors

Noissa on jo vähä otetta. Mutta hintaki alkaa olla puolet niistä Harpendin pihdeistä mitkä on vielä tarkemmat joten ite kallistuisin niiden puoleen :)

Harpendin pihdit löytyvät myös laittamani linkin kaupasta hintaan 215€.
Tosiaan noissa itselläni olevissa slimguiden pihdeissä on puutteena tuo millin tarkkuus asteikossa, mutta itselläni tuntuu heittelevän mittaustulos millin molempiin suuntiin peräkkäistenkin mittauskertojen välillä, joten näillä mittaustaidoilla asialla ei varmaan ole niin väliä.

Halvalla oli kyllä Harpendenit tuolla HELLRAISERin linkkaamasa kaupassa. Merkillisesti laatikko vain täysin erinlainen kuin missään muualla olen nähnytkään, pihdit itsessään kyllä näyttäis olevan samanmoiset (mitä nyt CE tarra näyttäis puuttuvan...). Eli joko halvalla voi saada hyvääkin tai sitten ei.

Just syksyllä tilasin itsellekkin vihdoin omatkin ja halvimmalla sain silloin reiluun 200£:n. Mitä hintoja kyttäili, niin tuntuivat olleen silloin halvimmat mitä vastaan sattui.

Mun mielestä ei hoida, noita on kahet laatikossa ja joutaa roskiin, toiset meni poikkiki parin mittauksen jälkeen. Toki noilla on yritettyki mittailla alle 12% rasvoissa olevia joten ei vaan tarkkuus riitä mihinkään.

Mistä nuo Harpendet saa 250€:lla? Ite löysin joku aika sitte britteistä kyllä yhen liikkeen mistä ne sai 270€:lla mutta Suomesta en oo löytäny googlella ainakaan ketään joka noita edes myisi. Nuo Harpendet kiinnostas kyllä :)

Tarkoitin lähinnä perushommalla sitä että rasva vähenee. Ei noilla mitään tarkkaa mittausta tietysti saa kun ovat about kertakäyttöiset. Uk:sta itse tilasin harpendit ja maksoi 200 puntaa eli tuon 250e. Ehkä hinnat nousseet jonkin verran sitten?

Kuinka vaikeaa noita pihtejä sitten on oppia käyttämään luotettavasti? Olis mielenkiintosta mittailla omia rasvoja mutten viitis ostaa pihtejä jos lopputulema on se että mittaustulokset on päin metsää ja joka kerta erilaiset.

Kuinka vaikeaa noita pihtejä sitten on oppia käyttämään luotettavasti? Olis mielenkiintosta mittailla omia rasvoja mutten viitis ostaa pihtejä jos lopputulema on se että mittaustulokset on päin metsää ja joka kerta erilaiset.

Kyllä aika haastaavaa on itseltä koittaa selkämakkarasta saada luotettavaa mittaustulosta :) Kannattais olla osaava kaveri auttamassa ja joka mittaisi aina samalla tavalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom