Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ymmärsin kyllä, että kyseessä on tuunaus/harrasteauto mutta edelleen sinne penkeille luulisi mahtuvan tavaraa ellei sisätilatkin ole vuorattu kaiuttimilla.
Ei noihin kyllä välttämättä hirveitä mahdu. Ja lisäksi kun 90% säkeistä, mitä rautakaupasta saa, ovat saatanan paskaisia ja jokainen on puhki jostain kulmasta valuttaen hiekkaa/sementtiä sisältään niin ehkä minäkin kuljettaisin noita jollain toisella vehkeellä.
Juurikin näin eli takapenkille en mielellään laita mitään painavaa, tietenkin oikein hyvin suojattuna onnistuneepi kuljettaa jotain.
Se on tätä nykyaikaa kun jengillä pitää olla kaikki rensselit ja vehkeet ja paku yhtä omakotiraksaa varten. Kyllä mä ainakin roudailin vähän sitä sun tätä Primeran takakontissa. Betonisäkkejä esim menee helposti parin sadan kilon edestä. Ja kesällä viimeksi hain painekyllästettyä värkkiä portaiden tekoon henkilöautolla. Laudan toinen pää apukuskin puolelle tuulilasia vasten niin sai melkein kolmimetristä tavaraa kuskattua.
Meillä pisti isäukko elämän höveliksi, kun aloin rakentaa. Se sijoitti 1000 euroa vanhaan paskaan Transittiin ja hommas pojalleen raksapakun! :D Oli kovassa käytössä ja saatiin siitä vielä 400 euroa, kun myytiin raksan loppusuoralla pois.Olen jo monen monta kertaa miettinyt että kyllä olisi ollut elämä vaikeaa ilman tuota pakua.
Meillä pisti isäukko elämän höveliksi, kun aloin rakentaa. Se sijoitti 1000 euroa vanhaan paskaan Transittiin ja hommas pojalleen raksapakun! :D Oli kovassa käytössä ja saatiin siitä vielä 400 euroa, kun myytiin raksan loppusuoralla pois.
No joo, yksi kytkinremontti piti meilläkin tehdä... :D Mutta se käsittääkseni muodostonut kamalan kalliiksi. Transit oli pakko lopulta laittaa kiertoon, kun siitäkin meni leima vanhaksi ja katsastusmies olisi halunnut jumalattomasti uutta peltipintaa. Neljä vuotta se palveli varsin orjallisesti, ennen kuin kuin joku jobbari poimi sen omakseen.Tosin 3kk kuluttua kun meni paskasta leima vanhaksi piti sitä käyttää pajalla.
On muuten kiva tehdä hommia kun on kunnon välineet, turha sitä energiaa on käyttää johonkin pikkukotteron lastaamiseen mitä mielikuvituksellisimmilla tavoilla. Mutta kukin tyylillään tietenkin, itse olen kokeillut molemmat vaihtoehdot ja tää nykyinen on mulle parempi.
Tottakai työt sujuu kunnon työkaluilla ja tonni ei ole omakotirakentajalle mikhän. Rahaa on. :D
Mutta joskus ihmetyttää nykyihmisten avuttomuus ilman teknisiä apuvälineitä. Esi-isät teki savupirttinsä lähimetsän puista käsipelillä ja nyt tarvii joka hommaan koneen joka sanoo pör-pör. Joo joo, ymmärrän pointtinne.
Meillä pisti isäukko elämän höveliksi, kun aloin rakentaa. Se sijoitti 1000 euroa vanhaan paskaan Transittiin ja hommas pojalleen raksapakun! :D Oli kovassa käytössä ja saatiin siitä vielä 400 euroa, kun myytiin raksan loppusuoralla pois.
Tässä tullaan siihen mitä kirjoitinkin jo, että pieni ajatus materiaalivirtoihin niin mulla meni ehkä 500euroa kuljetusmaksuihin. Oli se vaa kivempaa ajella oikealla autolla raksalle ja kotiin. Perhesedanilla ja aika urheilullisella sellaisella. Ja säästin tuon kaiken roudailun tuskan hiabbi nosti kamat siihen mihin osoitin siististi paketoituna. Siellä tuli aina ruuveista lähtien kaikki. Eli 100euroa+kytkinremontti+bensat+säästetty työaika. Joskus se ulkoistaminen on vaan edullisempaa :D. mutta perusajatuksia yritystoiminnassa. Se mikä ei ole kokopäivätyö tai yrityksen ydinbisnestä niin se kannattaa monesti ulkoistaa. Talonrakennus ja rahtifirma on 2 eri asiaa :D.
Kyllä mun mielestä ensirakentajan on aika mahdoton homma laskeskella etukäteen kaikki tarvittavat naulat, ruuvit ja kamat, aina tarvii jotain puuttuvaa kokoa. Tietty jos talopakettiin kuuluu listat, lattiat, kattopaneelit ja vessakalusteet niin sitten on varmaan helpompaa mutta kyllä nuo valkattiin meillä ite ja haettiin sieltä mistä halvimmalla irtos. Ja silloin haettiin kuin tarvittiin ja osa kamoista liipastiin silloin kun sattui olemaan tarjouksessa. Tosin meillä kun on mukulat niin pieniä niin materiaalien katseleminen oli aika hidasta ja jäi yleensä aika viime tippaan.
Kyllä meillä on paku ollu aika ehdoton. Se toimi työkaluvarastonakin sen aikaa kun työmaalla ei saanut kamoja minnekään ovien taakse. On haettu laattakuormia, puutavaraa, laastisäkkitavaraa, huonekaluja, styroxeja, teräsrunko-osia yms. Meillä on tontti sellasen 200m pitkän kapean tien päässä ja siinä on vielä yksi aika jyrkkä mutkä joka kääntyy ylämäkeen niin ei olis tullut mitään alkaa peräkärryn kanssa tonne peruuttelemaan. On se toiminu joskus nukkumapaikkanakin kun on miehessä virta ehtynyt.
Kyl mä olen vähän sitä mieltä että ku se paku kerran on niin ei tarvi joka asiaa miettiä niin tarkkaan kun vaan kylkiovi auki ja kamat sisään ja ulos. Tavaramäärätkin voi laskea tiukemmalle eikä ottaa välttämättä ylimäärästä kun voi hakee täydennystarpeet ite eikä ottaa sitä pikumäärää mikä uupuu toisella kuljetuksella. Kerran kun pakuun tottuu niin ei sitä osaa ilman olla. Mua aina vituttaa maksaa noita kalliita rahteja. Vaikka kuorma tulee 10 tai 50km päästä ni se on aina se 70-90€ mitä nuo laskuttaa. Samalla rahtisummalla tilas tuttu Tallinnasta parketit pihaan ajettuna.
Vaikka raksalla alkaa olla kohta se tilanne et pakusta vois luopua niin olen ajatellu et ostais uudemman pakun ihan kakkos käyttöautoksi. Aina sitä tarvii jotain tavaraa olla roudaamassa jonnekin.
Mutta joskus ihmetyttää nykyihmisten avuttomuus ilman teknisiä apuvälineitä. Esi-isät teki savupirttinsä lähimetsän puista käsipelillä ja nyt tarvii joka hommaan koneen joka sanoo pör-pör. Joo joo, ymmärrän pointtinne.
Autokatos ja pihatie on kivituhkaa. Onkos mitään konstia nopeuttaa tuon kivituhkan hienoimman materiaalin laskeutumista? Taitaa aika kivasti kulkeutua asuntoon ainakin. Tuohon katokseen ei edes sada vettä niin auttaisiko vaikka itse sen kastelu jos se sitäkautta vähän sitoisi paremmin sen pölyn?
Seuraava steppi toki olisi se, että kivettäisi tuon katoksen mutta sitä ei nyt alkuun ehdi tehdä.