Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nuo kannattaa hoitaa kunnolla ja vaatia nopsaan korvien putkitus jos alkaa tulla jatkuvasti korvatulehduksia. Jos näyttää, että julkisella on parin kuukauden jono putkitukseen niin yksityiselle vaan vaikka maksaakin maltaita. Pitkittynyt korvatulehduskierre kun saattaa vaikuttaa ipanan kielelliseen kehitykseen.

Me otettiin ihan sen takia vaan muksulle vakuutus, kun ei tuolla kunnallisella puolella jaksa jonotella. Mulla on itellä putket ollu korvissa snadina ja muijalla on ollu ihottumaa ja ollu viikkoja allergiasairaalassa. Niiden kokemuksien perusteella isovanhemmat suositteli vakuutuksen ottamista kaiken varalta. Onhan se loppujen lopuks aika kallista, jos ei sitä tarvii käyttää. Sit jos tarvii jotain putkituksia tms alkaa tekee ni toi vakuutus maksaa ittensä vissiin aika nopeesti takas. Vakuutuksen kun ottaa tarpeeks ajoissa ennen muksun syntymää ni siihen ei tuu mitään rajotuksia.

Tähän mennessä meidän ei ole tarvinnu käydä lekurissa ku kerran ja hyvä niin. Sekin meni niin, että kun Lähivakuutuksen omavastuu on 50e/sairaus, niin lekuri makso vissiin 50,30e :D. No mut kuitenki se homma on käyty näyttämässä, et jos siitä tulee vielä jotain ni menee kaikki samaan piikkiin.

Tänään muuten tyttö löys omat jalkansa :D. Hauskan näköstä toimintaa ku toinen ihmettelee, et mitkä ihmeen kintut ne tossa on ja onks ne mussa kiinni...!? Ikää on 5kk.

Meillä täällä opittiin toissapäivänä ryömimään ja nyt on kokoajan menossa:hyper: Kolhujakin kyllä tulee:( Ikää pojalla 6kk.

Meilläkin kun jalkansa bongas (en muista ihan tarkkaan koska) niin sen jälkeen olikin koko ajan jalat suussa.:D

Edit. meilläkin löytyy tuo lapsen sairaskuluvakuutus, ihan kaiken varalta.

Me otettiin ihan sen takia vaan muksulle vakuutus, kun ei tuolla kunnallisella puolella jaksa jonotella. Mulla on itellä putket ollu korvissa snadina ja muijalla on ollu ihottumaa ja ollu viikkoja allergiasairaalassa. Niiden kokemuksien perusteella isovanhemmat suositteli vakuutuksen ottamista kaiken varalta. Onhan se loppujen lopuks aika kallista, jos ei sitä tarvii käyttää. Sit jos tarvii jotain putkituksia tms alkaa tekee ni toi vakuutus maksaa ittensä vissiin aika nopeesti takas. Vakuutuksen kun ottaa tarpeeks ajoissa ennen muksun syntymää ni siihen ei tuu mitään rajotuksia.

Tähän mennessä meidän ei ole tarvinnu käydä lekurissa ku kerran ja hyvä niin. Sekin meni niin, että kun Lähivakuutuksen omavastuu on 50e/sairaus, niin lekuri makso vissiin 50,30e :D. No mut kuitenki se homma on käyty näyttämässä, et jos siitä tulee vielä jotain ni menee kaikki samaan piikkiin.

Tänään muuten tyttö löys omat jalkansa :D. Hauskan näköstä toimintaa ku toinen ihmettelee, et mitkä ihmeen kintut ne tossa on ja onks ne mussa kiinni...!? Ikää on 5kk.

Meillä kertyi 1-2v ikävuosien aikana Nordealta saatavia noin 1500e. Siihen sisältyi putkitus ja kitarisojen poisto yksityisellä. Tästä seurannut vuotavan verihyytymän poisto nielusta nukutuksessa plus kaikki lääkärikäynnit ja lääkkeet yksityiseltä. Tuon rumban jälkeen ei ole paljoa tarvinnut vakuutusyhtiötä häiritä, kun korvasairastelut loppui siihen.

Me hommataan pleikkari 3 nyt joululahjaksi perheelle.

Suositelkaapas jotain pelejä 2 ja 4 vuotiaille. Pari sukulaista lupautunut peliostolle tohon lahjapakettiin. Ei oo sitten mitään hajua mistää näistä kun ei oo koko pelihommaa seurannu vuosikausiin.

Timba, olen pohtinut ihan samaa dilemmaa noiden pelien kohdalla. Divarista olen ostanu pari pleikka 2 pelia mutta 2.5v empulta on ne menneet kyllä ihan yli hilseen.

Mahtaako parivuotiaalle sopivaa peliä olla, motoriikka kun on viellä vähän vaiheessa?

Eli nyt pleikka2 ja 3 suosituksia perheen pienimmille!

Meidän tyttö on tykännyt jo jonkun aikaa PikkuKakkosen sivuilla olevasta Hertan Maailma pelistä. Tai siellä on sellaisia tehtäviä joita sit hiirellä duunaillaan. Kuoritaan vihanneksia, leikataan leipää jne.

En sit tiedä onko noi just enemmän tytöille. Kannattaa katsoa.

Minkä ihmeen takia täytyy välttämättä noin pienille edes hankkia pelikonsolia? Vai tuleeko se todellisuudessa isälle niinkuin yleensä? ;)

Mun suositus on palapeli. En tiedä onko yhteensopiva konsolin kanssa.. ;)

Minkä ihmeen takia täytyy välttämättä noin pienille edes hankkia pelikonsolia? Vai tuleeko se todellisuudessa isälle niinkuin yleensä? ;)

Mun suositus on palapeli. En tiedä onko yhteensopiva konsolin kanssa.. ;)

Kyllä tota pelaa varmasti isi ja äitkin. Eli se on perheen yhteinen lahja. Tiedän kyllä, ettei meidän 2 vuotias siitä vielä paljon perusta, mutta 4 vuotias jo varmaan osaakin pelata. Ainakin kännykkäpelit menee hyvin.

Ja pelataan meillä lautapeleja ja palapeljä yms. myös. Ei nuo ole toisiaan poissulkevia asioita.

Ja minkä ikäisenaä sen pleikkarin pelaamisen sitten saa alottaa? ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä tota pelaa varmasti isi ja äitkin. Eli se on perheen yhteinen lahja. Tiedän kyllä, ettei meidän 2 vuotias siitä vielä paljon perusta, mutta 4 vuotias jo varmaan osaakin pelata. Ainakin kännykkäpelit menee hyvin.

Ja pelataan meillä lautapeleja ja palapeljä yms. myös. Ei nuo ole toisiaan poissulkevia asioita.

Ja minkä ikäisenaä sen pleikkarin pelaamisen sitten saa alottaa? ;)

Itse päästin lapset ensimmäisen kerran konsolille nyt 5 vuotiaina. Nytkin pelaaminen on todella rajoitettua, viikonloppuna max 30 min per päivä ja muuten ei ollenkaan. Mulla ainakin suurin pelko tuossa pelaamisessa/tv:n katsomisessa on se että ipanoista tulee näitä reppahousuja joiden elämä on sohvalla kapula/ohjain kädessä. Mieluummin jotain sosiaalisempaa ja kehittävämpää toimintaa.

Timba, olen pohtinut ihan samaa dilemmaa noiden pelien kohdalla. Divarista olen ostanu pari pleikka 2 pelia mutta 2.5v empulta on ne menneet kyllä ihan yli hilseen.

Mahtaako parivuotiaalle sopivaa peliä olla, motoriikka kun on viellä vähän vaiheessa?

Eli nyt pleikka2 ja 3 suosituksia perheen pienimmille!
Eyepet. Halvimmalla kameran kanssa täältä:

http://www.play.com/Games/PlayStation3/4-/10502358/EyePet/Product.html

Vaatii kyllä aikuisen apua noin pieni mutta varmasti tykkää. Meillä on toi.

Kannattaa käydä kurkkaamassa http://papunet.net/ ja sieltä "pelisivut". Pelit kehitelty kehitysvammaisten käytettäväksi, joten käytettävyys on tehty todella helpoksi kaikille lapsille. Iskäkin viihtyy mainiosti vaikka "papupultin" ääressä ;)

Papupultilla yli 180 metriä! Loistava peli!
Kaikkeen tekin ryhdytte. No pitihän se koitella. Pari yritystä ja sitten lähti vajaa 500m. Harmi kun osui kaktukseen.

Liitteet

• papu.webp
    papu.webp
    48,4 KB · Katsottu: 415
Amatöörit.

Liitteet

• papu_ryssa.webp
    papu_ryssa.webp
    41,5 KB · Katsottu: 325
743.18m:D

Liitteet

• papu_ryssa2.webp
    papu_ryssa2.webp
    53,4 KB · Katsottu: 377
Täällä ilmoittautuu tuore isä! Terve poika syntyi 21.9. eli on kohta kolmen kuukauden ikäinen. On kyllä aikamoinen elämänmullistaja. Ei sitä tiennyt mistä jäi paitsi kun ei vielä lasta ollut..

Back
Ylös Bottom