Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kertokaapa mulle, minkä kokosissa linnoissa te asutte, jos siivoamiseen saa menemään 6-7 tuntia kerralla? Vai kiillotetaanko siinä hanatkin jo? Ihmetyttää vain ihan oikeasti, että mihin tuollaisen ajan saa kolmesti kuukaudessa kupattua. Mä ymmärtäsin jos tuo olisi esim. kerta kuukaudessa ja silloin käytäisiin oikeasti melkein kaikki pinnat läpi.

Kyllä mekin ollaan kokonainen työpäivä siivottu, mutta se onkin sitten jo todellinen suursiivous ja siinä ehtii ihan helvetin paljon tekemään. Ei tollasta kovin usein tartte tehdä jos ei ole esim. jotain pahoja allergioita, astmaa yms. joka tuon selittäisi.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
No mul on tässä 70 neliöö ja siivooja käy 3 x 2h/kk. Ite sit vähä puunailen lisäks, ni riittää vallan mainiosti. Astianpesukone pitäs varmaa ostaa vielä, ni eipä tossa paljon tarvi himas enää rehkiä. Tosin en kyllä ehtiskää, kun sen verran vie duuni aikaa.

No mul on tässä 70 neliöö ja siivooja käy 3 x 2h/kk. Ite sit vähä puunailen lisäks, ni riittää vallan mainiosti. Astianpesukone pitäs varmaa ostaa vielä, ni eipä tossa paljon tarvi himas enää rehkiä. Tosin en kyllä ehtiskää, kun sen verran vie duuni aikaa.

Tuo kuulostaa jo ihan kohtuulliselle. 3-4 h + k kämppään tollanen perussiivous varmaan sen pari tuntia ottaa. Ja ton ihmeempää siivousta ei kovin usein tartte tehdä.

Itsekin vois jossain kohtaa jotain "kerta kuukaudessa isompaan siivoukseen" pakettia miettiä. Viimestää sitten kun emäntäkin palaa työelämään.

Kertokaapa mulle, minkä kokosissa linnoissa te asutte, jos siivoamiseen saa menemään 6-7 tuntia kerralla? Vai kiillotetaanko siinä hanatkin jo? Ihmetyttää vain ihan oikeasti, että mihin tuollaisen ajan saa kolmesti kuukaudessa kupattua. Mä ymmärtäsin jos tuo olisi esim. kerta kuukaudessa ja silloin käytäisiin oikeasti melkein kaikki pinnat läpi.

Kyllä mekin ollaan kokonainen työpäivä siivottu, mutta se onkin sitten jo todellinen suursiivous ja siinä ehtii ihan helvetin paljon tekemään. Ei tollasta kovin usein tartte tehdä jos ei ole esim. jotain pahoja allergioita, astmaa yms. joka tuon selittäisi.

Ei tuo 6 tuntia ole edes paha. 90 neliön kämppää siivoaa kevyesti työpäivän verran jos lähtee just pikkasen tarkemmin vetämään. Jouluna kun viimeksi tehtiin isompi siivous niin yksin pesin kylppäriä, saunaa, kodinhoitohuonetta reilut 4 tunti enkä edes ottanut aivan pilkun tarkasti. Tuohon kun lisää imuroinnin, vessat, keittiön, pölyjen pyyhkimisen ja matot niin ei tuo 6 tuntia edes riitä. Ja yleensä meitä on siivoamassa kaksi aikuista.

Sitten kun vielä huomioi että meillä tosiaan on se kolme lasta ja koira niin voi päätellä että siivottavaa on aina ja kaikkialla. Huomaat kyllä kun muksu vähän kasvaa ja niitä tulee lisää. Pitäis melkein postata tähän kuva meidän kodinhoitohuoneesta ja siitä pyykkikasasta mikä siellä on. Imuri indeksinä esitettynä: ennen lapsia imuroitiin kerran viikossa, nyt 5-6 kertaa viikossa.

Olipa tuo siivousaika paljon tai vähän niin pääasia että kerrankin olis siistiä.

Zone-sarja -42%
Meillä tosiaan käy siivooja 2xkk ja viipyy noin kolme tuntia. Väliviikkoina imurointi, vessojen pesu jne. sitten kestää sen reilun tunnin. Neliöitä on 112.

Neljässä tunnissa ehtisi kyllä saunassa ja pesuhuoneessa pesemään saumat hammasharjalla jne. Mutta kyllä tosiaan on varmaan ollut siistiä :)

edit: siivoukseen en siis laske tavaroiden järjestelyä, pyykinpesua yms. Poika on 10v, joten ei enää niin hirveästi sotke ja siivoaa ne vähätkin sotkunsa itse.

Jengi siivoaa kyllä aivan hulluna. Meillä käy siivooja 3x viikossa jonka lisäksi itse joudutaan viemään pyykit ja lakanat pesulaan ja tiskaamaan ehkä, jos olemme käyttäneet kaikki astiat ennenkuin siivooja tulee. Mitähän tuolla siivoojalla menisi aikaa, tässä about 70m2 kämpässä, ehkä sen 1-2h, riippuu vähän. Ei tuo kyllä mitenkään siistiksi tätä siivoa, miten itse siivoaisin mutta ei nyt herranen aika sentään 6h voi mennä siivoukseen ei sitten ei mitenkään.

Ei vittu :D. Joutuuko tässä alkaa todistelemaan. Huomioikaa käyrissänne lähtötaso. Meillä alkaa siivous sillä että kaikki lattiat pitää raivata ja lelut työnnellä lumikolalla nurkkiin. Joku toinen taas sipasee imurin esiin ja sen kun vetelee. Meillä esileikki kestää vähintään 30 min ennenkuin edes saadaan imuria esiin. Sitten imuroidessa puhdistat suulakkeen vähän väliä isoimmista koirankarvoista. Ja muistat myös imuroida sohvan koska sieltä löytyy muruja ja koirankarvoja. Jos hyvin käy niin jollain on nuha ja nenä pyyhitty sohvatyynyihin, pääset pyyhkimään niitä. Imuroinnin aikana on tietysti erikseen tutkittava jokainen alusta ettei leegot ja pikkuautot tai muut lelut livahda putkeen. Ja avot, siinäpä meni reilu tunti mukavasti.

Älkää alkako mulle selittään.

Juu ei miehet pysty puhumaan siivouksestakaan ilman tarkkoja speksejä.

Kuten aiemmin totesin, niin lasken tosiaan siivoukseen vain sen puhdistukseen menevän ajan. Tavaroiden järjestelyyn ja raivaamiseen ennen siivousta menee se oma aikansa.

Pitäisköhän perustaa oma ketju, siivouksen speksit - vain miehille.

En ole pienen lapsen isä, mutta tulenpa vain toteamaan, että 6h menee jo helposti pienempääkin ja lapsettomaan asuntoon, jos haluaa kuurata kylppäriä vähänkään tarkemmin tai pyyhkiä pölyt kirjahyllystä tms. Toki silloin ei ole kyseessä mikään viikottainen ylläpitosiivous.

Nää siivousasiat on sellaisia, joissa ihmisillä on käsittämättömän erilaiset standardit sille, mikä on siistiä. Jollekin keittiö on siisti silloin, kun astiat on pois tiskipöydältä, mulle taas silloin kun hanan takaa on pesty paskat ja lavuaarista hinkattu kuivettuneet kaurapuurokököt ja jääkaapin ovesta putsattu mustat sormenjäljet.

Kyllähän sen kämpän siivoaa alle kahdessa tunnissa, jos ei edes vaivaudu pesemään wc-pytyn istuinrengasta alapuolelta eikä pyyhi jalkalistojen päältä pölyjä...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllähän sen kämpän siivoaa alle kahdessa tunnissa, jos ei edes vaivaudu pesemään wc-pytyn istuinrengasta alapuolelta eikä pyyhi jalkalistojen päältä pölyjä...

Vaikka joka kerta otan koko istuinrenkaan irti (x2 wc:tä) ja pesen sen, niin silti en saa viikkosiivoukseen menemään yli kahta tuntia. Täytyy myöntää, että noi jalkalistat jää kyllä pyyhkimättä.

Eiköhän tuohon siivoukseen käytettyyn aikaan vaikuta myös se vauhti millä töitä tehdään. Toiset myös pitävät esim. sen keittiön koko ajan niin puhtaana, että sitä ei erikseen tarvitse hinkata.

Mutta se siivouksesta omalta osaltani. Hintavertailua tehneenä sanoisin siivouspalvelun pk-seudulla maksavan hieman reilut 30eur/h.

Parissa tunnissa tekee normaalin viikkosiivouksen pölyjen pyyhinnän ja vessan pesun (ihan sielä kannan altakin) kera ihan keposeen. Kyseessä siis vajaan 100 neliön kämppä.

Sanomattakin on selvää, että sen 6 h saa siivoukseen menemään jos tehdään oikeasti isompi ja tarkempi siivous. Mutta tarviiko tällaista tehdä 3 x kk on jo jokaisen henk. koht. asia kuitenkin.

Pitäskö tästäkin tehdä oma ketju? Jottei ihan hirveästi asiasta tässä ketjussa enempää väännetä, jos siis joku haluaa tästä enemmän vääntää.

Itse offtopicit alotin, mutta puhtaasta ihmetyksestä, en väittelynhalusta. :)

...Jos hyvin käy niin jollain on nuha ja nenä pyyhitty sohvatyynyihin, pääset pyyhkimään niitä...

Ah, isänä olemisen riemuja :lol2:

Meillä 2.5v kundilla tapana pyyhkiä nenä mun housuihin polven tienoille - jos en ehdi vetämään sitä ajoissa pois alta :jahas:

Ei tytöillä tollasia päähänpistoja ollu, omaan hihaan pyyhkivät...ja nuorempi 8v pyyhkii vieläkin, jos sattuu silmä välttämään...

Meidän poika on esim. mummolassa hoidossa ollessa kuin pieni enkeli. Käyttäytyy nätisti, syö nätisti yms. Kotona kun se on vaimon kanssa (vaimo nyt viimesillään raskaana) niin käyttäytyy samaan malliin. Mutta kun minä tulen töistä kotiin, alkaa riehuminen samalla sekunnilla. Ei yhtään hetkeä paikallaan ja jos mä en jaksa touhuta sen kanssa (aina ei vaan jaksa vaikka kuinka haluis) niin se vaikka puree jotta saa mut liikkelle. Menee kuin naton ohjus paikasta toiseen vaikka monta tuntia. Sitä saa kääntää ja vääntää vaikka mihin solmuun ja vauhti vain kiihtyy. Että voi sitä isänä olemisen riemua, no kohta tulee kesä ja pääsee ulos touhuaan, talvella mua ei pihalle saa kuin pakottamalla. :D

Kertokaapas armon kohtalotoverit, miten voisi opettaa 10kk pojalle, että plasmatelkkarin näyttöä ei saa painella ja takoa? Tuntuu, että syy-seuraussuhde on vielä ihan vieras asia, joten kieltämisestä ja tv:n luonta poistamisesta tulee vain hauska leikki.

Jos muuri ei toimi niin kannattaa ripustaa töllö telineellä katon rajaan. Tai sitten antaa vaan antaa pojan murjoa töllöä kunnes se ei enää kiinnosta.

Helpoin tapa on rakentaa muuri telkkarin eteen ja purkaa se siitä sitten kun lapsi on tarpeeksi iso.

Tämä toimii parhaiten. Meillä ton muurin tehtävää ajoi iso rahi, mutta onhan noita myynnissä lastentarvikekaupoissa erilaisia portteja ja aitojakin näitä tarkoituksia varten.

Ohi tuo menee, mutta saattaa olla että sitä ennen saa ostaa pari uutta plasmaa, koska se tv ei ehkä tykkää siitä että sitä taotaan esim. puupalikalla. Eli kannattaa ripustaa se telkku kattoon jos mahdollista (plasman ja lcd:n kanssa kyllä, meillä tollanen 60 kilonen, joten ei enää ihan helppoa ole ripustella mihinkään tai sitten suojata se jollakin esteellä.

Mielenkiinto lapsella loppuu siihen suhteellisen nopeaan, kun huomaa ettei ole mitään mahollisuuksia päästä lähelle.

Ja vaikka se lapsi oppii että se on kiellettyä, se tekee sitä välillä ihan täysin leikkimielessä. Mitä enenmmän komentaa, sen hauskempaa on ja jos nostaa vaikka olohuoneesta pois, niin viimestään 10 minuutin päästä on taas sama "leikki" käynnissä. Tämä siis noilla molemmin puolin vuoden ikäsillä. Nyt lähes parivuotiaana on jo oppinut, että telkkaria voi kattoa sohvalta ja että sitä ei ihan koko ajan tartte olla räpeltämässä.

Back
Ylös Bottom