Mut asiaan. Meidän poitsulla oli viime keväänä rota-virus ja jouduttiin nesteytykseen. 3h tunnin ajan 5min välein pakotettiin poika imemään ruiskusta Osmosalia. Sälli on aika huonissa hapessa ja nukkui nuo väliajat ja huusi kuin päätä olisi leikattu kun annettiin annos. Oli välillä aika hc-meininki, mutta kylläpä auttoi ja kotona otti sitten Osmot suosiolla huikalla lasista :D
Tästä uhkaa tulla "mulla on suurempi arpi kuin sulla" vääntö, mutta senkin uhalla... :D
Tuo sama Osmosal-kuvio on käyty läpi, mutta vi*** pitkään sitä piti vääntää. Kaksi aikuista siinä tarvittiin. Minulla tai vaimolla ei ole turhaa herkkyyttä sen suhteen, että emme saisi lääkittyä lasta, jos terveys sen vaatii, vaikka huutoa tulisi kuinka. Silti minua ihmetytti sairaalassa se, että lähtökohtaisesti henkilökunta ei olisi auttanut yksinäistä aikuista em. toiminnassa. Se olisi ollut yksin täysin mahdotonta (sellainen hetki oli kunnes ehdin töistä sairaalaan). Lapsella oli yli 40 lämpöä, eikä ollut juonut aikoihin syömisestä puhumattakaan. Kuivumisen alku oli jo todettu.
Ellei asia ole ketjun isille tuttu niin on kyse siis siitä, että lapsi pitää saada juomaan melko iso ruiskullinen nestettä... oliko se 5min välein. Voitte kuvitella mikä duuni se on, kun lapsi on todella sairas ja vaipuu tajuttomuuden tienoille heti kun tuo on aina tehty. Samantien alkaa uusi kierros.
Myöhemmin saman monta sairaalapäivää kestäneen keikan aikana sain lapsen vasta omalla vakaalla vaatimuksella saamaan ravinnon suoraan kiertoon, kun ripuloi kaiken pois ja kuivuminen paheni. Eli kaikille terveisiä: itse siitä lapsesta ja lapsen saamasta hoidosta on vaatimukset esitettävä viimekädessä.