Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mites te muut ootte treenannu tässä lapsen ensimmäisillä kuukausilla?
Vaikuttaa siltä, että kesä menee töissä ja kotona ollessa ja treenit tulee jäämään vähemmälle. Teen yksjakosta täl hetkel, mut kaks kertaa viikossa ei taida olla se paras mahdollinen.
Pitäiskö lisätä sarjojen määrää vai toistojen ylläpitääkseen/lisätäkseen massaa, kun tällä hetkellä on se 2 x 6-12 toistoa (liikkeestä riippuen).
Tämmöstä tehny nyt vähän aikaa.
Mave/Kyykky/Etukyykky
Leuat vasta-/myötäote/ylätalja
Penkki/Vinopenkki/Tissit taljassa
Pystysoutu/Pystypunnerrus
Dippi/Hauistanko
Ja joku liike (vatsa / pohkeet / jada jada )

Ruokapuoli pitäisi olla kunnossa, ainakin omasta mielestä, protskua tulee kyllä tarpeeksi :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mites te muut ootte treenannu tässä lapsen ensimmäisillä kuukausilla?

Samaa olen miettinyt minäkin. En edes kuvittele pääseväni normaalisti salille lapsen syntymän jälkeen, kun pelkät työpäivät venyvät matkoineen yhdentoista tunnin kieppeille. Alustavasti olen ajatellut käydä viikonloppuna kerran salilla ja treenailla sitten kahvakuulalla kotona, jos jossain välissä irtoaa muutama vapaa minuutti.

Laskettuun aikaan on 27 päivää ja näyttää siltä, että h-hetki koittaa jo aiemmin... Ei kyllä treenit ole päällimmäisenä nyt mielessä :)

Nyt kun olen ollut lomalla/isyyslomalla kohta kuukauden niin treeniä on tullut noin kerta viikkoon + vähän vatsoja ja punnerruksia kotona. Tänään mietin että pitäisikö ostaa juoksukengät ja käydä juoksemassa lasten päiväunien aikana 30-60min. Sitten kun pääsen takaisin töihin lepäämään niin pääsee ajamaan pyörällä työmatkoja.

Laskettuun aikaan on 27 päivää ja näyttää siltä, että h-hetki koittaa jo aiemmin... Ei kyllä treenit ole päällimmäisenä nyt mielessä :)

Odottavan aika on piiiiitkä. Mekin luulimme että vauva tulisi ennakkoon kun vaimolla oli kokoajan sellainen tuntuma että kohta tulee, mutta toisin kävi. Vauva tuli 10 päivää yliajan.

Kyllä se lapsen tulo arvomaailmaa muuttaa sen verran, ettei tarvitse miettiä, että mavettaako ma vai ke. Niele totuus, ja totea, että olet kohta kynistäkin kyniksempi. Sinusta ei koskaan tule minkään tason kilpabodaria, voimanostajaa, tai voimamiestä. Sinusta tulee isä.

Punttia voi vääntää harmaatukkasenakin.

Vittu joku käsipainon runttaaminen verrattuna lapsen kehityksen seuraamiseen ja kasvatukseen.

Meillä on 2kk vanha poitsu ja ollaan järjestelty asiat niin, että tyttökaveri treenailee n. 3- kertaa viikossa ja mä 4 kertaa. Piristää tosi paljon tyttökaverinkin mieltä, kun pääsee treenaan ja tuulettumaan muutaman kerran viikossa vauvanhoitopuuhista. :)

Samaa olen miettinyt minäkin. En edes kuvittele pääseväni normaalisti salille lapsen syntymän jälkeen, kun pelkät työpäivät venyvät matkoineen yhdentoista tunnin kieppeille. Alustavasti olen ajatellut käydä viikonloppuna kerran salilla ja treenailla sitten kahvakuulalla kotona, jos jossain välissä irtoaa muutama vapaa minuutti.

Itse olen muokannut treeniohjelmani niin, että käyn salilla aamuisin ennen duunia. (klo seiskasta eteenpäin) Vaati kyllä muutaman kuukauden totuttelun, mutta nykyään kroppa on jotakuinkin hereillä jo aamutuimaan. Illat pyhitetään sitten perheelle.

Grosskopf sanoi:
Vittu joku käsipainon runttaaminen verrattuna lapsen kehityksen seuraamiseen ja kasvatukseen.
Tuskin kukaan täällä on väittänyt, että pistää punttaamisen oman lapsensa edelle. Mutta ei ole mitään järkeä unohtaa muuta elämää vain sen takia vaikka lapsen onkin saanu. Tuskin se 1-3 tuntia viikossa on pois lapsen luota ni suuresti. Työt vievät ne suurimmat ajat. Tuon treenaamisen voi sijottaa lapsen ja äidin nukkumisen yhteyteen.

Misanthrop sanoi:
Itse olen muokannut treeniohjelmani niin, että käyn salilla aamuisin ennen duunia. (klo seiskasta eteenpäin) Vaati kyllä muutaman kuukauden totuttelun, mutta nykyään kroppa on jotakuinkin hereillä jo aamutuimaan. Illat pyhitetään sitten perheelle.
Voi piru ku olis ees "normaalit" työ tunnit. :D Aamuvuoro alkaa siinä kuuden maissa ja matkaan menee se tunti. Ei jaksa heräillä aamuvuorossa joskus kolmelta yöllä, että ehtii treenaa enne töitä :) Ilta ja yövuoro onkin sit helpompi sinänsä.

Tuskin kukaan täällä on väittänyt, että pistää punttaamisen oman lapsensa edelle. Mutta ei ole mitään järkeä unohtaa muuta elämää vain sen takia vaikka lapsen onkin saanu.

Samaa mieltä. Olen nähnyt läheltä liian monta tapausta, jossa mies muuttuu isäksi unohtaen koko entisen persoonansa. Kaljamahaisia tuulitakkiheeboja, hieman kärjistäen ilmaistuna. Monelle se lapsi tuntuu olevan hyvä tekosyy liikunnan lopettamiselle.

Oma isäni lopetti kilpaurheilun synnyttyäni, mutta jatkoi silti aktiivista kuntoilua. Olin aina ylpeä, kun kaverini puhuivat "Rockvillen sporttifaijasta". Eikä tuo kuntoiluun käytetty aika ollut minulta pois, isäni omisti kaiken muun vapaa-aikansa perheelle. Samantapaista tasapainoilua treenin ja lapsen välillä haen itsekin.

Tämä täytyy ottaa harkintaa, tosin nuo aamuheräämiset valvotun yön jälkeen kuulostavat etukäteen aika rankoilta.:itku:

Olen kanssa sitä mieltä että ne muutamat tunnit viikossa puntilla ei ole pois lapselta/perheeltä (isi tarvii niitä). Päinvastoin sali mun mielestä hyvä irtiotto arkeen ja meillä isyysloman aikana vaimo joskus patistikin mut salille kun huomas että nyt näyttää siltä että tekis kaikille hyvää, jos isi kävis vähän tuulettumassa :) Vastaavasti, muistakaa päästää vaimot kanssa yhtäläillä vapaalle...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Meilläkin päästään taas kokemaan vauvaperheen arki uudelleen. Esikoistyttömme sai pikkuveljen, kun potra poika punnersi eilen maailmaan. Kyllä se fiilis on taas vaan yhtä hieno kuin ensimmäiselläkin kerralla.:haart:

Tuosta treenihommasta sen verran, että esikoisen syntymän jälkeen olen kerennyt treenaamaan n. 3 kertaa viikossa ja uskoisin, että sama aika järjestyy nyt myös toisen lapsen synnyttyä. Ei tuossa lapsen ja treenin välillä tarvitse olla mitään vastakkainasettelua, molemmille vanhemmille tekee välillä hyvää päästä vähän tuulettumaan ja saada omaa aikaa. Joustavuutta tarvitaan tietysti puolin ja toisin. Sehän lienee itsestäänselvää, että kun on kroppa ja mieli kunnossa, niin on kotonakin molemmat paremmalla tuulella.

AnaMaki sanoi:
Sehän lienee itsestäänselvää, että kun on kroppa ja mieli kunnossa, niin on kotonakin molemmat paremmalla tuulella.
Nimenomaan :thumbs:
Ja onnittelut pojasta :)

Kolmesti viikossa olen treenannut käytännössä koko tän menneen vuoden ajan. Muutama kerta on tullut vähän ylimäärästä lepoa kun poika ollut kipeenä, eikä sitä ole voinut viedä salin lapsiparkkiin hoitoon. Meillä siis ollaan töissä eriaikoina, joten jokapäivä ei onnistu niin että toinen vanhemmista hoitas kotona kun toinen harrastaisi.

Ja pitkän aikaa on pojalla ollut erittäin säännöllinen päiväuniaika. Pyrin käymään salilla silloin. Vaimo voi puuhata kotona mitä haluaa, näppäillä vakka nettiä jne. Eli on molemmilla aikaa tehdä muuta kun hoitaa lasta.

Ei tuo treenaaminen ja perhe-elämä mikään ongelma ole kun ei siitä tee sellasta. Mutta se on huomannut, että ei sitä mitään paineitakaa viitti repiä jos vaikka lapsen sairastelun takia joku reeni jää välistä. Tolla nyt ei ole paskanvertaa väliä, ei se hauis sinäaikana kutistu. Runttaa kovempaa sitten seuraavalla kerralla kun on ehtinyt palautua hyvin. ;)

EDIT: Eniten on kuitenkin karsittu omista tekemisistä tätä netinkäyttöä, kaikkeen ei vain aika riitä yhtä paljon.

Zone-sarja -42%
Esikoisen syntymän jälkeen säännöllinen treenaaminen muuttui epäsäännölliseksi parin vuoden ajaksi ja lopulta vaimo patisti takaisin salille kaikkien mielenterveyden vuoksi. (minusta tuli kärttynen, liikaa purkamatonta energiaa)

Nyt on 3. viikko isyysvapaata menossa ja kovin treenijakso pitkään aikaan. Kuitenkaan salilla ei kulu aikaa kuin noin 3-4h viikossa. Se aika eí ole perheeltä pois, taitaa olla vain kaikille parempi...

Tuleeko kelleen mieleen mitään hyvää lastenohjelmaa tollaselle reilu 1 vuotiaalle? Meillä tykätään kattoa Mikkihiiren kerhotaloa, tuli jokunen jakso sunnuntaiaamulla tota ja saatiin niistä pari boksille. Ois ihan kiva tietää jotain tärppejä joista ton ikäset on kiinnostuneet. Vähän varttuneemmalle kyllä on tiedossa ja itseltäkin löytyy piirrettyjä.

Mitään Teletappeja ei meidän talossa sitten katsota. Tossa menee aikusen etu lapsen edun edelle. Teen itsarin jos joudun sitä paskaa kuuntelemaan 5 sekuntia kauemmin. Kerrassaan raivostuttava ohjelma. Eli kaikki muut käy paitti tuo. :D

Mitään Teletappeja ei meidän talossa sitten katsota. Tossa menee aikusen etu lapsen edun edelle. Teen itsarin jos joudun sitä paskaa kuuntelemaan 5 sekuntia kauemmin. Kerrassaan raivostuttava ohjelma. Eli kaikki muut käy paitti tuo. :D

Meillä pojan suosikkeja ovat Dr. Phil ja Jeopardy, eli vähän samanlaisia fiiliksiä kuin edellä.. ;)
Tuo Teletapit on nimenomaan suunniteltu aivan pienille lapsille. Juuri siksi siinä on paljon toistoa ja vauvoja kiinostavaa "perusliikettä": keuhkotaan edestakaisin, juostaan ympyrää, TiiviTaavi näkyy-TiiviTaavi ei näy jne. Oon tainnut lukea aiheesta oikein tieteellisiä perustelujakin.
-toisaalta ei meillä sitä silti katsota.
Suosittelen Pingua, Barbapapoja ja Katti Matikaista, ne menevät meillä. Itse asiassa tuttavapiirissäni on yksi isä, jolle Matikainen on peräti märkien unien kohde..
:jahas:

Tomi Trakrori ja Posti-Pate on kuuminta hottia!

Tytön (nyt n. 1v ja 10kk) lempiohjelma on kattolaiset. Myös Nalle Puhit menee. Jotain tuota Traktori jutskaakin seurailee välillä. Mutta kattolaiset on ihan ykkönen!! Tulee MTV3:lta aamuisin klo 9.00 aikoihin, mutta päivistä en ole varma. Boksille tallennettu ja aina vaan pitäisi katsella niitä.

Meidän pojan (1v5kk) lemppari tällä hetkellä on Fröbelin palikoiden DVD.
Kun kysyy, "Haluaako Aleksi katsoa Fröbelin palikoita?" niin poika juoksee sohvalle istumaan.
Monesti viikonloppu aamuina tulee katsottua TV2 lastenohjelmia, tuolta kiinnostavat ainakin Himpulat ja nyt muutaman kerran tullut Napero tai joku vastaava.

Meidän pojan suosikki on Tuttiritari :rock: sääli että se loppui :itku: (Onneksi on muutamat jaksot digiboksin kovolla)

Pikkukakkosesta tykkää katsoa Pelastusvene Elias tjsp?, Pikkutraktori, Pikkurobot. Yleensä kun katsoo pikkukakkosta ja joku ohjelma ei kiinnosta niin leikkii välillä ja sitten katsoo järkevät ohjelmat. Pikkukakkosta ennen tulevista ohjelmista Utelias Vili ja Postimies Pate kiinnostaa ja isi ja äiti saa hetken lepoaikaa... :)

Latest posts

Back
Ylös Bottom