Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tänään oltiin taas kolme tuntia kylpylässä. Näyttää tuo venhempi jo uivan muutaman metrin ilman kellukkeita. Siitä se lähtee!

Ei vaan kovin usein pysty käymään uimassa kun on itsellä ihottumaa ja se on sitten kourallinen kutinanappeja ja purkki rasvaa aina tuon jälkeen tai raavin itteni hengiltä.

Pojat 2v. 10kk. ja 6kk. Rakastan niitä yli kaiken. Vaimon kanssa ei kiinnosta tehdä enää vittujakaan. Olemme molemmat ihan finaalissa ja lähinnä tappelemme siitä kumpi on väsyneempi. Olisimme jo eronneet ellen olisi keväällä mennyt terapiaan jonka seurauksena minulla todetiin keskivaikea masennus. Täytyy sanoa, että mielialalääkkeet on kivoja. Ihan sama mitä käy, ei yksinkertaisesti vaan pala hihat / käy vituttamaan...

Ja joo, meilläkin liedestä nupit irti, kukkaruukut kirjahyllyn päällä, ulko-ovessa ketju... Päivän aikana tule sanottua EI about 900 kertaa.

Noniin. Nyt on lapset 3v. ja 5v. Lasten kanssa menee erinomaisesti, mutta vaimon kanssa ei. Se siitä sitten. Elämä on.

Minkä ikäsenä muuten isät oootte aloittaneet kattomaan lasten kanssa vähän hurjempia leffoja?

Meillä nuot on kärttäneet pitkään aikuisten leffojen kattomista. Sitten tuli vastaan tuo Battleship missä on paljon erikoistehosteita ja ei oikeastaan yhtään mitään verimässäilyä. K12 siinä on. Katottiin sen poikien kanssa eilen. Täyttävät siis 7 ja 5 vuotta. Selitin jo heti aluksi että elokuvat on näyteltyjä, niitä asioita ei tapahdu oikeasti, ei ole tapahtunut noille siinä leffassa eikä tule tapahtumaan meille kenellekään sen jälkeen. koko leffan kulun ajan vastasin kaikkiin mitä kysyivät ja selitin asioita. Tykkäsivät katsoa, menivät nätisti nukkumaan, eivätkä tunnu olevan muutenkaan pelokkaita.

Minä kattelin itse isän kanssa ihan pikkupoikana hurjia leffoja ja isä selitti niitä minulle. Eipä ne silloinkaan pelottaneet. Ei lasten kanssa tietenkään katota mitään The Saw tyyppistä, sen nyt varmasti jokaisen täyspäisen järkikin sanoo. Mutta omasta mielestä näitä tällaisia Battleshipin tyylisiä voi aikuisten valvonnassa katsoa jos lapset itse haluavat.

Toki otan paskamyrkyn niskaani jos tarpeen mutta ei se mitään muuta... Välillä tuntuu että tulee hurjempaa settiä telkkarista alkuiltaan, eikä sitä oikein voi välttää ettei lapset mitää näe jollei sitten ala lestaadiolaiseksi ja myy telkkaria veke...

Mielummin mun mielestä tuollaisia kuin esim. Salkkareita ekaluokkalaiselle.
Noi menee kunnolla yli joten tulee selkeä ero oikean elämän ja elokuvan välillä.

Meillä on katsottu pätkiä sormusten herroista ja tähtien sodista. Jotenkin ajattelisin että
noi scifit ja fantasiat on helpompi jäsenellä päässä keksityksi. Voin olla tässäkin väärässä?

Mielummin mun mielestä tuollaisia kuin esim. Salkkareita ekaluokkalaiselle.
Noi menee kunnolla yli joten tulee selkeä ero oikean elämän ja elokuvan välillä.

Meillä on katsottu pätkiä sormusten herroista ja tähtien sodista. Jotenkin ajattelisin että
noi scifit ja fantasiat on helpompi jäsenellä päässä keksityksi. Voin olla tässäkin väärässä?

Samaa itsekin olen pohtinut. Miten lapsi erottaa esim. Salkkarit todellisuudesta? Siinä ihan tavallisia Suomea puhuvia ihmisiä tavallisen näköisissä kodeissaan. Taasen nämä scifileffat on oikeasti sitä scifiä ja siinä voi isi opettaa lapsille että nämä on siellä elokuvastudioissa ja tietokoneen äärellä tehtyja ja näyteltyjä juttuja.

Ja aikamoista mättöä nuo monet lastenohjelmatkin on. Tuntui että tänään poikien kattoma Turtles oli paljon hurjempi kuin tuo Battleship.

Taasen tietysti piiretty tai animoitu on lapsen entistä helpompi mieltää sellaiseksi mikä ei ole totta. Mutta on siinäkin tärkeä selittää että ketään ei voi mättää kapulalla päähän ilman että siinä tosielämässä käy todella huonosti.

Aika samoilla linjoilla edellisten kanssa - en tosin ite perusta fantasiagenrestä juurikaan.

Ja noi pokemonit yms ne vasta häiriintyneitä onkin! Juoni on jotain ihan hämärää ja valot vilkkuu kuin 80-luvun diskossa... Migreeniä iskee vähemmästäkin.

Mun mielestä se on jokaisen harkinnassa mitä ja milloin lapsien antaa kastoa. Mutta antoipa mitä vaan, on tärkeintä että siinä on itse lästä ja se oma keskittyminen on etupäässä sitä että osaa reagoida lasten kysymisiin ja mahdollisiin säikähtämisiin. Parempi se on että opiivat katsomaan niitä ns. oikein kotona, kuin että katsovat niitä kuitenkin kun ovat kakkosluokkakalisina yksin kotona tai kavereillaan. Mekin pentuna katotiin Fred Kruegeria ja pelättiin niin perkeleesti.

Jaahas, nyt tuli pihasta sitten jo jonkinlainen hiihtokeskus. Appiukko kävi isänsä eli poikien isopapan kanssa tekemässä latuja ja jättivät mulle sukset. Eli nyt joutu sitten ekan kerran aikuisiällä pistään sukset jalkaan ja hiihtämään. Ihan kivaa se oli ja joutu välillä tekeen ihan töitä että pysyi ipanoiden perässä.

Huomenna pitää tsekata onko nuot rajat senverran risuista vapaat että sais sinne ladut, sitten sais jonkun n. 200 metiä pitkän lenkin. Lunta vaan on vähän helvetisti ja tällainen melkein 100 kg läski meinaa upota sinne suksineen ihan tosissaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eipä tarvi selitellä sitten kotona, kun sen latukoneen käyt hankkimassa... :rolleyes:

Ja moottorikelkan.

No hankkisi jos ois rahaa, vaan kun ei ole ylimäärästä ja ei passaa muutenkaan mitään kalliita leluja ostella kun ei tiedä kauanko tuo vanha autoni kestää. Voi kestää kuukauden tai 10 vuotta. Mutta se on sitten hankittava kuitenkin parempi kun sen aika tulee.

Itse tykkäsin junnuna ihan älyttömästi kauhuelokuvista ! sillon kun ne vielä pelotti niin oli aivan mahtavaa katsoa kavereiden kanssa !

Minkäs ikäsenä teillä on alkanu noi ipanat nousemaan tukeavasten? mitäs olette tehneet estääkseen noita muksahteluita?
Me hommattiin semmonen pehmustettu kypärä ja tehdään tyynyyistä yms peitoista pehmeä alue siltä varalta että lentää nurin.
Alkoi nimittäin jo 7kk nousemaan todella nopeasti ylös ja koko ajan lens nurin :D

Minkä ikäsenä muuten isät oootte aloittaneet kattomaan lasten kanssa vähän hurjempia leffoja?

Olisko jotain vuosi sitten kun alkoivat katsoa Pirates of the Caribbeania, olivat sellasta 9 ja 11 siinä vaiheessa. Se nyt on toisaalta aika lastenleffa... Mutta edelleenkään ei juuri vanhempien elokuvia katsota.

Mulla oli joskus pari kolme vuotta sitten boksitettuna Kauna kun se tuli keskellä yötä ja ajattelin katsoa sen jälkeen päin. No nämähän olivat sen katsoneet koulun jälkeen ja olivat ihan vauhkona. Alettiin ihmettelemään kun eivät halunneet mennä yksin yläkertaan ja nukkumaan menon kanssa oli yhtä sählinkiä kun pelotti, ramppasivat yöllä vanhempien sänkyyn jne. Meni varmaan puoli vuotta ennenkuin tilanne normalisoitui. Ressukat, onhan se suht pelottava leffa.

Olisko jotain vuosi sitten kun alkoivat katsoa Pirates of the Caribbeania, olivat sellasta 9 ja 11 siinä vaiheessa. Se nyt on toisaalta aika lastenleffa... Mutta edelleenkään ei juuri vanhempien elokuvia katsota.

Mulla oli joskus pari kolme vuotta sitten boksitettuna Kauna kun se tuli keskellä yötä ja ajattelin katsoa sen jälkeen päin. No nämähän olivat sen katsoneet koulun jälkeen ja olivat ihan vauhkona. Alettiin ihmettelemään kun eivät halunneet mennä yksin yläkertaan ja nukkumaan menon kanssa oli yhtä sählinkiä kun pelotti, ramppasivat yöllä vanhempien sänkyyn jne. Meni varmaan puoli vuotta ennenkuin tilanne normalisoitui. Ressukat, onhan se suht pelottava leffa.

Uskon tuon. Minä muistan vieläkin kun pentun kattelin salaa jotain kauhupätkää (en ees muista mikä se oli) mutta siinä joku ihmisenraato roikkui lihakoukussa ja joku sitä sitten mätti vesurilla tai jotain. näin kanssa varmaan puolivuotta painajaisia tuosta.

Eli tosiaan mitään kauhuun viittaavaakaan en pennuille näytä. Jotain toiminnallisempaa voivat harvoin ja harkiten katsoa jos siinä ei ole mitään verellä mässäilyä.

Minkäs ikäsenä teillä on alkanu noi ipanat nousemaan tukeavasten? mitäs olette tehneet estääkseen noita muksahteluita?
Me hommattiin semmonen pehmustettu kypärä ja tehdään tyynyyistä yms peitoista pehmeä alue siltä varalta että lentää nurin.
Alkoi nimittäin jo 7kk nousemaan todella nopeasti ylös ja koko ajan lens nurin :D

Tyttö alkoi nousemaan varmaan 9kk ikäisenä ylös ja poika oppi kävelemään jo 7 kuukautisena ja juoksemaan 12 kuukauden iässä. Kumpikaan ei ole pahemmin muksahdellut joten mitään pehmusteita ei olla laitettu saati kypärää.

Itekin näin nuorena poikana vilauksen psykoa ja tais siitä parit painajaiset tulla.

Joo, onneksi löysin digiboxista lukko toiminnon. Sit vaihdoin vielä nimiä kun skidit lastenhoitajien kanssa katsoi tv:tä.
Jotkut nimet oli aika... no, paljastavia :pano:

Minkäs ikäisille muksuille olette hankkineet oman kännykän? Meillä oli ajatuksena hommata tytölle kännykkä syksyllä, kun aloittaa koulun. Tulee aamuja, jolloin tytön pitää lähteä yksin kouluun ja vastaavasti joskus tulee kotiin ennen kuin minä tai vaimo ollaan kotona. Pystyy sitten puhelimella soittamaan ja varmistamaan, että hoksaa ajoissa lähteä kouluun jne.

Ja siitä tuli toinen kyssäri mieleen. Miten teillä on hoidettu ekaluokkalaisen kouluun lähdöt ja tulot, jos vanhemmat eivät ole kotona? Me ajateltiin pitää muutama viikko kesälomia silloin, kun koulu alkaa. Ja itse pystyn järkkäämään työt siten, että olen ennen klo 14 kotona töistä.

Naapurustossa 5- ja 6-vuotiaat sai joulupukilta puhelimet mutta yleisesti ottaen kouluun lähtijöille on puhelimet hankittu ja se on mun mielestä ihan sopiva ikä.

Me hommattiin halpa, ei edes perus, känny puolisen vuotta ennen koulun alkua. Lähinnä että se uutuuden viehätys olis poistunut ennen koulua. Nyt 2. luokalla tytöllä on samsungin galaxy youth (y).
Asetukset silleen että nettiin ei pääse kuin Wlanilla.

Tuntuu eka ja tokaluokkalaisillä olevan Lumioita, N9, N8, N95, N85, iPhone 2,3,4 jne. Mä en vittu tajua miksi? sit pennut pudottelee niitä hankiin ja nurmikoille jne. En ymmärrä. Kai kaikilla vaan on sit
niin paljon ylimääräistä.Vai onko kytkyt sit niin halpoja?

Jos aamulla ei olla kotona kun lähtee niin reppu illalla valmiiksi, vaatteet sohvalle valmiiksi ja aamupala valmiiksi. Aamulla varmistussoittoja tarpeen mukaan. Nykyään tyttö soittaa jo itse että on lähdössä
jos unohtuu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom