Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%
Tämä nyt on kaukana faktasta, mutta luulisin että se kypärä nimenomaan haittaa sitä itsesuojeluvaiston kehittymistä. Kyllähän sen pään vähän pitää kolista jotta sitä oppii varomaan ja kypärän kanssa sitä voi suorastaan hakata ilman kipua. ;)

Ehkä tuo jossain tilanteissa on ihan ok, mutta en mä itse ilman kattavia tutkimusdatoja ja perusteita tollasta käyttöön ottaisi.

Ja pienen lapsen pää on suhteessa vahvempi/suojaavampi kuin aikuisen.Eli kyllä se kestää ottaa pikku kolhuja vastaan.
Oma poikanikin moksautteli päätä vähän väliä nuorempana,ja olin vähän huolissaan asiasta.Lääkäri ja google kyllä osasi lohduttaa,että ei ole vaarallista:D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Tämä nyt on kaukana faktasta, mutta luulisin että se kypärä nimenomaan haittaa sitä itsesuojeluvaiston kehittymistä. Kyllähän sen pään vähän pitää kolista jotta sitä oppii varomaan ja kypärän kanssa sitä voi suorastaan hakata ilman kipua. ;)

Ehkä tuo jossain tilanteissa on ihan ok, mutta en mä itse ilman kattavia tutkimusdatoja ja perusteita tollasta käyttöön ottaisi.

Ja pienen lapsen pää on suhteessa vahvempi/suojaavampi kuin aikuisen.Eli kyllä se kestää ottaa pikku kolhuja vastaan.
Oma poikanikin moksautteli päätä vähän väliä nuorempana,ja olin vähän huolissaan asiasta.Lääkäri ja google kyllä osasi lohduttaa,että ei ole vaarallista:D

Samaa mieltä kyllä Timba79:n ja Mustan lesken kanssa. Meilläkin tuo 10,5kk ikäinen ikiliikkuja kolauttelee päätää vähän väliä, mutta ei se tunnu suuremmin menoa haittaavan.

Eihän toi kypärä aivan kauheesti sitä kolahdusta vaimenna mutta terävät kulmat/lelut ei ainakaan niin pahasti tee tuhoa, ja onhan se ihan mukava olla jos kaatuu kovalle lattialle koska onhan se lapsen pää aika painava verraten kroppaan niin aika kovia pamauksia tulee. Tämä siis minun mielipide, onhan toi kypärä vähän hiostava mutta sairaan siisti :D

OK_baby_konttauskypara.gif

Eikö lapsi opi kaatuilemaan huoletta kun kypärä ottaa tärskyt vastaan?

Eikö lapsi opi kaatuilemaan huoletta kun kypärä ottaa tärskyt vastaan?

Tätä minäkin mietein ja tarkotin kun siitä itsesuojeluvaistosta puhuin. Aika moni varmaan nähnyt sen dokkarin siitä pennusta joka ei tunne kipua lainkaan. Ei paljon järjen hiventä sen menossa ollut. Äärimmäinen kärjistys toki, mutta en mä ainakaan vakuutu noiden kypärien puolesta jos ei nyt ole joku ylivilkas tapaus tai muuten mätki päätänä ihan hullun lailla jokapaikkaan.

Tätä minäkin mietein ja tarkotin kun siitä itsesuojeluvaistosta puhuin. Aika moni varmaan nähnyt sen dokkarin siitä pennusta joka ei tunne kipua lainkaan. Ei paljon järjen hiventä sen menossa ollut. Äärimmäinen kärjistys toki, mutta en mä ainakaan vakuutu noiden kypärien puolesta jos ei nyt ole joku ylivilkas tapaus tai muuten mätki päätänä ihan hullun lailla jokapaikkaan.

Ei nyt tosissaan aleta vääntämään tästä asiasta mutta sen verran totean että meikäläisen luonteella ei ainakaan pysty kattomaan vierestä kun toinen hakkaa päätä huonekaluihin ja sitten itkee lohduttomana. Mieluummin sitten kypärä. Ei pieni lapsi oikein ymmärrä sitä itsesuojeluvaiston kehittymistä. Jos ei siitä kypärästä ole hyötyä taikka haittaa niin pääseepähän oma tunne-elämä helpommalla kun ei tarvi olla sydän kurkussa.

Samalla logiikallahan aikuinen vois jättää pyöräilykypärän pois. Kehittyy sitten ajotaito kun on muutaman kerran mällännyt. Poitsu on ehkä jotain x kertaa tippunut tuolilta, ilman kypärää, ja silti se aina jaksaa kiivetä uudestaan. Ei se näköjään kipu haittaa jos uteliaisuus ajaa kiipeämään.

Tytöt sai meillä lahjaks vastaavan kypärän, mutta käyttämättä se jäi.
Oppivat käveleenki ihan suht ajoissa, 10kk ja 11kk, mut tässä vois pätee sanonta: Kyllä Siperia opettaa:)
Mun mielestä noin yleensäkin lapsen pitäis antaa kokeilla mahdollisimman paljon omaa motoriikkaansa. Olla toki turvana siinä vieressä, mut esim. rohkasta kiipeileen ja vastaavaa.
Tässä voi tulla sit esiin erot tyttöjen ja poikien kasvatuksessa;) Voipi olla, et osa vanhemmista antaa poikien touhuta railakkaammin...

Millähän mä naamioisin tän mein Isin kirjottamaks:eek:

Ainakin meillä tuntuu, että itku noissa kolahduksissa tulee ennemmin pelästymisestä kuin itse kivusta.
Tietysti nuo kolahdukset varmaan tuntuvatkin, mutta taitaa poitsu enneminkin pelästyvän kun kopsahtaa yllättäen kumoon. Heti kun ottaa poitsun kolauksen jälkeen syliin itku loppuu ja kaveri alkaa höpöttämään omia juttujaan ja sitten taas mennään satalasissa eteenpäin :)

Ja meillä tuollainen kypärä ei pysyisi päässä 10 sekuntia kauemmin ilman huutoa. Poitsu kun ei ole kauhean innostunut päähineistä tai muistakaan mitä pitäisi pitää päässä. Ulkona lakit/pipot vielä menee kun on niin paljon muuta ihmettelemistä ettei muista tuota lakkia, mutta kun sisälle pääsee niin heti repimässä lakkia pois päästä.

Ainakin meillä tuntuu, että itku noissa kolahduksissa tulee ennemmin pelästymisestä kuin itse kivusta.
Tietysti nuo kolahdukset varmaan tuntuvatkin, mutta taitaa poitsu enneminkin pelästyvän kun kopsahtaa yllättäen kumoon. Heti kun ottaa poitsun kolauksen jälkeen syliin itku loppuu ja kaveri alkaa höpöttämään omia juttujaan ja sitten taas mennään satalasissa eteenpäin :)

Ja meillä tuollainen kypärä ei pysyisi päässä 10 sekuntia kauemmin ilman huutoa. Poitsu kun ei ole kauhean innostunut päähineistä tai muistakaan mitä pitäisi pitää päässä. Ulkona lakit/pipot vielä menee kun on niin paljon muuta ihmettelemistä ettei muista tuota lakkia, mutta kun sisälle pääsee niin heti repimässä lakkia pois päästä.

Meillä on ihan sama homma. Itku päättyy heti kun ottaa syliin ja turhia hattuja ei pidetä päässä. Olen yrittänyt ottaa kuvaa joulukorttiin, mutta tonttulakki lentää hetkessä lattialle eikä kuvaa kerkeä ottamaan :D

Meillä on ihan sama homma. Itku päättyy heti kun ottaa syliin ja turhia hattuja ei pidetä päässä. Olen yrittänyt ottaa kuvaa joulukorttiin, mutta tonttulakki lentää hetkessä lattialle eikä kuvaa kerkeä ottamaan :D

Ja vähän isompien lasten itku alkaa kun joku huomaa että kaatui ja vähän sattui. Jos kukaan ei huomaa, niin pieni kipukaan ei sitä itkua aiheuta vaan homma jatkuu taas yhtä kovaa tai vähnä kovempaa.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Ja vähän isompien lasten itku alkaa kun joku huomaa että kaatui ja vähän sattui. Jos kukaan ei huomaa, niin pieni kipukaan ei sitä itkua aiheuta vaan homma jatkuu taas yhtä kovaa tai vähnä kovempaa.

Näinhän se menee. Rajutkin kärsälleen menot pyritään meillä ensiksi kuittamaan sanomalla ohoh ja hymyilemällä päälle. Yleensä poika nousee ylös ja jatkaa menoaan. Tietysti jos oikeasti sattuu niin lohdutetaan ja puhalletaan kolhut kuntoon.

Näinhän se menee. Rajutkin kärsälleen menot pyritään meillä ensiksi kuittamaan sanomalla ohoh ja hymyilemällä päälle. Yleensä poika nousee ylös ja jatkaa menoaan. Tietysti jos oikeasti sattuu niin lohdutetaan ja puhalletaan kolhut kuntoon.

Pienemmissä kolhuissa juurikin näin, poika katsoo huomasiko kukaan ja jos kukaan ei lähde nostamaan syliin niin sitten itse vaan pystyyn ja täyttä höyryä eteenpäin.

Kyllähän tuon huomaa koska kolahtaa hieman isommin ja silloin syliin hetkeksi rauhoittumaan puhallusten kera, jonka jälkeen hommat jatkuvatkin entisellään.

En muista oonko jo kysynyt tätä, eikä jaksa laiska tarkistaa. :D

Mutta käykö muut vauvauinnissa? Ja jos käytte niin minkälaisia kokemuskia? Me ollaa n. 5 kertaa käyty ja pelkästää hyvää sanottavaa. Nappula tuntuu nauttivan täysin rinnoin vedessä olemisesta ja kädet ja jalat käy koko sen reilun puolituntia mitä altaassa ehtii olla, eikä pois haluis lähteä. Ja hyvin sammuu aina autoon kun kotiin ajetaan hallista.

Noin vuoden verran on käyty vauvauinnissa. Puolen tunnin pulikointivuoro joka viikonloppuna.
Vaimon kanssa ei kumpikaan olla mitenkään innokkaita uimareita mutta nyt vauvauinnin myötä on itsekkin päässyt paremmin tutuksi uimisen ja vedessä olemisen kanssa.
Aluksi sukellukset tuntuivat aika hurjilta mutta kun huomasi, että ei se lapsi ole niistä moksiskaan niin homma alkoi tuntua koko ajan luontevammalta. Aika lailla asteittainhan tuossa edetään.
Joskus sattuu tietysti huonompiakin reissuja sekaan mutta yleensä nuo uintihetket ovat sellaista mukavaa yhdessäoloa ja tekemistä.
Meillä on uintivuoro aamulla joten iskäkin kerkee hyvin käydä puntilla vielä toisten nukkuessa ja pääsee sitten sopivasti uimahalliin suihkuun ja saunaan.;)

Me ei ihan joka viikonloppuna päästä millään. Mutta yritetään käydä aina kun mahollista. Suorastaan pelotti ekalla kerralla se sukeltaminen, mutta eipä tuo enää niin hurjalta tunnu. Ei me vielä tietenkään kovin pitkällä tossa olla kun noin vähän kertoja takana. Oli niin hiton täynnä ryhmät ettei päästy aiemmin.

PREZONE Stimulant free 625 g -40%

Mutta käykö muut vauvauinnissa? Ja jos käytte niin minkälaisia kokemuskia? Me ollaa n. 5 kertaa käyty ja pelkästää hyvää sanottavaa. Nappula tuntuu nauttivan täysin rinnoin vedessä olemisesta ja kädet ja jalat käy koko sen reilun puolituntia mitä altaassa ehtii olla, eikä pois haluis lähteä. Ja hyvin sammuu aina autoon kun kotiin ajetaan hallista.

Ollaan käyty. Lapsen äiti kun on vielä liki 10v. ohjannut yhtenä sivutyönään vauvauinteja. Kyllä lapset vaan tykkää pulikoida. :)

Meillä kokemukset ovat aikalailla samanlaisia. Jonkun aikaa arvottiin, kannattaako vauvauintiin lähteä, mutta koska poju tuntui viihtyvän ammeessakin niin hyvin, päätimme kokeilla. Hemmetin hyvin on muutama kerta mennyt, eli aivan samaan tapaan kuin Timban jälkikasvulla. Ylimääräisenä plussana lauantaiaamun vuoro hillitsee mukavasti myös isukin perjantaikaljoittelua. ;)
Yhden miinusmerkkisenkin puolen olen kuitenkin löytänyt: Hinta. ;) Toisaalta, ei kai lapsensa hyvinvoinnille voi rahallista arvoa pistää..

Yhden miinusmerkkisenkin puolen olen kuitenkin löytänyt: Hinta. ;) Toisaalta, ei kai lapsensa hyvinvoinnille voi rahallista arvoa pistää..

Juu, yksityisellä ainakin on kalliimpaa tietääkseni kuin kunnallisella. Me tosin ollaan käyty ilmaiseksi noissa uinneissa. :D

Vauvauinnista ja vedesta tuli mieleen omalla kohdalla sattunut mielenkiintoinen episodi.
Poika on kohta 12kk ja ollut tahan asti ihan hulluna veteen ja kylpemiseen. Emme ole kayneet vauvauinnissa, mutta asuinalueen uima-altaalla poika on tykannyt hakata veden pintaa ja uida. Sama homma kotona, jossa joka ilta rituaalina on ollut pistaa kaveri kylpyyn. Joka kerta kun vesihanan on avannut, on poika kontannut riemusta kiljuen kylpyhuoneeseen. Nyt muutamam paiva sitten, aivan kuin veitsella leikaten, tuli tahan hommaan tayskaannos. Yht'akkia kylpeminen ja vesi eivat olletkaan enaa hyvia juttuja. Nyt kylpyyn kaveria ei saa kirjaimellisesti enaa millaan ja huuto on hirvittava kun edes yrittaa... Ja tama kaikki yhdessa yossa!? Onko muilla vastaavia kokemuksia miletymysten nain radikaalista muuttumisesta?

Tuo hinta on kieltämättä aika kohtuuton. 15 euroa kerralla (ainakin JKL:n uimahallissa) ja altaassa ollaan kaikki puoli tuntia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom