Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Missään ei ole miesten paskahuusissa mitään lastenhoitovermeitä.
Vähän asiaa sivuten. Törkeen hienoa kun monilla tieliikenne asemilla on muksuilla lastenhoitohuoneessa oma pönttö, siinä ison pöntön vieressä. Muksu ainakin tykkää kun voi ihan itse käppäillä pöntölle. Tosin nyt se haluais himaan samanlaisen :)

Vähän asiaa sivuten. Törkeen hienoa kun monilla tieliikenne asemilla on muksuilla lastenhoitohuoneessa oma pönttö, siinä ison pöntön vieressä. Muksu ainakin tykkää kun voi ihan itse käppäillä pöntölle. Tosin nyt se haluais himaan samanlaisen :)

Kannattaa hommata joku pieni muovinen jakkara, siis sellanen ihan n. 15 cm korkea ja sitten se "supistaja" siihen pönttöön. Meillä se on aina ollut ison pojan juttu kun pääsee itse kiipeen isolle pöntölle.

Mistäs hiton sivulta löytys autojen merkit, siis ihan ne merkit mitkä keulassa ja persiissä on ihan jotenkin kootusti. Meidän pojat kovasti innostuneet noita opetteleen ja ois helppoa kun nuo jostain voisi vaikka printata.

Kannattaa hommata joku pieni muovinen jakkara, siis sellanen ihan n. 15 cm korkea ja sitten se "supistaja" siihen pönttöön. Meillä se on aina ollut ison pojan juttu kun pääsee itse kiipeen isolle pöntölle.

Mistäs hiton sivulta löytys autojen merkit, siis ihan ne merkit mitkä keulassa ja persiissä on ihan jotenkin kootusti. Meidän pojat kovasti innostuneet noita opetteleen ja ois helppoa kun nuo jostain voisi vaikka printata.

Joo, kyllä tuo jo itekseen pöntölle kapuaa tuon muovijakkaran kanssa. Helpottaa elämää aika kivasti :)

Googlen kuvahaulla löyty rutosti noita logoja enemmän ja vähemmän kootusti

Voin sanoa ihan puhtaalla omallatunnolla, että olen takuuvarmasti vaihtanut PASKAVAIPPOJA meidän jätkille enemmän mitä vaimo, huomattavasti enemmän. Kummasti tuo oli aina miesten homma meillä. ;) No siis eipä tuota ongelmia vaihtaa vaikka siskon pojalle paskavaippaa tai kenen tahansa vauvalle. Ei vaan voi tajuta, mikä tuossa on niin hiton erikoista? Samaa paskaa se on mitä omasta perseestä tulee... Ahdistaako montaakin pyyhkiä perse paskallakäynnin jälkeen? no joo, joutuu siihen paskaa kosketuksiin kun vauvan perseen pesee, mutta haloo, se on vain pieni ihminen, ei muuta. Monet kerää koiranpaskoja pussiin kävelylenkillään, se se vasta onkin mielenkiintoisen näköstä puuhaa...

Onneks jätkät on jo senverran isoja, että noista vaipoista on päästy. Suurin rasite oli se paskominen vaikka kesken kauppareissun. Missään ei ole miesten paskahuusissa mitään lastenhoitovermeitä.

Mä komppaan tätä, siinä paskavaipoissa ei oo vittu mitään kauheeta. Naurattaa jenkkileffoissa jossa aina joku stara miesnäyttelijä "joutuu" lähelle paskavaippoja ni sitten ollaan niinku ois "pahempaa kuin kuolema" meinigillä pitämässä nenästä kiinni.

Ei mua se haju, mutta semmoseen kiinteeseen paskaan kätensä upottaminen. Toki teen sitä, tänäänkin 2 kertaa. Kerroin vaan, että ei oo mitään lempipuuhaa

Ei mua se haju, mutta semmoseen kiinteeseen paskaan kätensä upottaminen. Toki teen sitä, tänäänkin 2 kertaa. Kerroin vaan, että ei oo mitään lempipuuhaa

No ei tuosta tosiaan mitään kiksejä saa. Meillä nuoremma paska on muutekin sellasta sitkeetä kittiä, että melkein dynamiittia vaatii että sen saa potasta irti. Ja silloin kun vielä joutu pyrstyöä säännöllisesti peseen, niin tuntu että kädet haisi paskalle vaikka miten yritti pestä niitä. Varmaan ois tärpättiä vaatinut.

No ei tuosta tosiaan mitään kiksejä saa. Meillä nuoremma paska on muutekin sellasta sitkeetä kittiä, että melkein dynamiittia vaatii että sen saa potasta irti. Ja silloin kun vielä joutu pyrstyöä säännöllisesti peseen, niin tuntu että kädet haisi paskalle vaikka miten yritti pestä niitä. Varmaan ois tärpättiä vaatinut.

Totta, se oli kauheeta se vastasyntyneen pihka vai miks sitä sanottiin? Synnytysosastolla muistan ku tultiin sanoon "Nythän ylpeä isi voi pestä poikansa takapuolen". Se pihka ei meinannu irrota millään.

Se parin ekan kuukauden sinappipaska oli iisi homma. Mut päällä istuttu makaronilaatikkopaska ei enää lähekkä irti

Poika 3v alkoi tänään kyselemään, mikä on eri asioiden merkitys, esim. "mikä on isi jääkiekkokypärän merkitys?"

Ja aamusella kun käytiin autoilemassa niin komensi takapenkiltä "molemmat kädet rattiin" mistä ihmeestä se sen oikein hoksasi :wtf:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
reilu tunti sitten tultiin luistelukoulusta, 3vuotias tyttäreni luistelee jo hämmästyttävän hyvin ilman saavia/mailaa tai muuta tukea. 1,5vuotias poikaki oli matkassa, 3 kerta hänelle. mukavan näköstä hommaa ku tytär on niin innoissaan tuosta luistelusta, parina viikossa ollaan käyty ulkojäillä "lämimässä" ja syöttelemässä. ei siis mitenkään painosteta tota meidän tyttöö :D
ite se repii hihasta et pitäs päästä jäälle :hyper:

reilu tunti sitten tultiin luistelukoulusta, 3vuotias tyttäreni luistelee jo hämmästyttävän hyvin ilman saavia/mailaa tai muuta tukea. 1,5vuotias poikaki oli matkassa, 3 kerta hänelle. mukavan näköstä hommaa ku tytär on niin innoissaan tuosta luistelusta, parina viikossa ollaan käyty ulkojäillä "lämimässä" ja syöttelemässä. ei siis mitenkään painosteta tota meidän tyttöö :D
ite se repii hihasta et pitäs päästä jäälle :hyper:

Tuleva lätkämimmi! Hommasin pojalle kans luistimet just :)

Kasailin tuossa viikonloppuna 1v 3kk tyttärelle sellaisen pienen leikkipöydän ja pari tuolia, tyttö tarkkaili siinä sivussa kun kuusiokoloavaimella vääntelin ruuveja kiinni. Sitten sen oli pakko saada oma kuusiokoloavain ja alkaa "vääntämään" ruuveja:) Aina kun isi väänsi yhden ruuvin kiinni, tuli tyttö välittömästi samalle ruuville ja sohi keskittyneesti sitä ruuvin kantaa omalla avaimellaan jonkin aikaa. Jokaiselle ruuville sama homma. Kun pöytä tuoleineen olivat valmiit, piti koko talon kaikki näkyvät ruuvinkannat käydä kirimässä. :haart:

Kasailin tuossa viikonloppuna 1v 3kk tyttärelle sellaisen pienen leikkipöydän ja pari tuolia, tyttö tarkkaili siinä sivussa kun kuusiokoloavaimella vääntelin ruuveja kiinni. Sitten sen oli pakko saada oma kuusiokoloavain ja alkaa "vääntämään" ruuveja:) Aina kun isi väänsi yhden ruuvin kiinni, tuli tyttö välittömästi samalle ruuville ja sohi keskittyneesti sitä ruuvin kantaa omalla avaimellaan jonkin aikaa. Jokaiselle ruuville sama homma. Kun pöytä tuoleineen olivat valmiit, piti koko talon kaikki näkyvät ruuvinkannat käydä kirimässä. :haart:

meillä vastaava tilanne tuon 1,5v poitsun kans, mun työkalut kiinnostaa enempi mitä omat lelut.

meillä vastaava tilanne tuon 1,5v poitsun kans, mun työkalut kiinnostaa enempi mitä omat lelut.

Kaukosäädin, xbox-kapula ja kahvikuppi täälä parhaimmat lelut. Poika 1v1kk

E. Kerran löysi roskiksesta puolikkaan päärynän ja nyt kuukauden juossut 30min välein roskikselle. Lukon vois tietysti laittaa.

Onko isillä kokemuksia jakaa vuorotteluvapaista?

Vaikka duuni on mielekästä niin jotenkin alkaa olla henkisesti täynnä tätä samaa pörräämistä. Oisko neljänkybän kriisi lähestymässä? Noh ajattelin kuitenkin duunissa alustavasti kysellä mahdollisuutta pitää vuosi vuorotteluvapaata. Nyt kiinnostaisi kokemukset siitä miten hyvin/joustavasti tuo korvaava työntekijä on löydetty ja miten TE keskus tulkitsee noita säännöstöjä. Itse olen siis johtoportaan hommissa ja joku on palkattava samaan duuniin. Ihan perus työkkärin asiakasta ei voi repiä pestiin mutta jos itse pääsee valkkaamaan niin asia on eri.

Kuinka työlääksi on osoittautunut tarvittavien dokumentien kerääminen vuorotteluvapaan edellytysten täyttymisen todistamiseksi jne?

Ja siis perimmäisenä tarkoituksenahan vapaalla olisi siis lisäaika lasten kanssa. Siksi viesti tähän ketjuun.

Itse olen just jäämässä vuorotteluvapaalle. Omaan hommaa helpottaa se, että olen tavallinen duunari ja kait pomot katsoivat, että tuo kuitenkin rakentaa kämppäänsä ja yrittää käydä töissä, joten parempi vaan päästää vapalle. Ei vaan, tiedän että meidänkin talossa ei oikein pomoja päästetä vuorotteleen.

Mutta tuo itse paperisota on varsin helppo. Duunista vaan palkkatodistuksen työkkärin ohjeiden mukaan ja oman käsityksen mukaan Työeläkeote käy todisteeksi työhistoriasat. Eli eipä tuossa kovasti tarttei peperisotaa harrastaa. Kandee soittaa työkkäriin, ne neuvoo seillä todella hyvin.

Itse olen just jäämässä vuorotteluvapaalle. Omaan hommaa helpottaa se, että olen tavallinen duunari ja kait pomot katsoivat, että tuo kuitenkin rakentaa kämppäänsä ja yrittää käydä töissä, joten parempi vaan päästää vapalle. Ei vaan, tiedän että meidänkin talossa ei oikein pomoja päästetä vuorotteleen.

Mutta tuo itse paperisota on varsin helppo. Duunista vaan palkkatodistuksen työkkärin ohjeiden mukaan ja oman käsityksen mukaan Työeläkeote käy todisteeksi työhistoriasat. Eli eipä tuossa kovasti tarttei peperisotaa harrastaa. Kandee soittaa työkkäriin, ne neuvoo seillä todella hyvin.

Miten sinulla meni sijaisen saaminen eli palkattiinko samaan duuniin vai eri duuniin samaan firmaan? Kuinka paljon pääsi keskustelemaan TE keskuksen kanssa sijaistajasta? Itse saattaisin jopa tietää hyvän ja pätevän henkilön tähän vuorotteluvapaan ajaksi mutta arveluttaa juurikin tuo että miten valintaan pääsee itse vaikuttamaan. Kaippa tuokin selviää kunhan tässä pääsee keskustelemaan asioista.

Toinen varma vaihtoehto olisi 4 päiväinen työviikko kun lasten iän vuoksi se olisi mahdollista. Siinä vaan on se huono puoli että samat duunit odottaa ja ne on tehtävä neljässä päivässä.

Miten sinulla meni sijaisen saaminen eli palkattiinko samaan duuniin vai eri duuniin samaan firmaan? Kuinka paljon pääsi keskustelemaan TE keskuksen kanssa sijaistajasta? Itse saattaisin jopa tietää hyvän ja pätevän henkilön tähän vuorotteluvapaan ajaksi mutta arveluttaa juurikin tuo että miten valintaan pääsee itse vaikuttamaan. Kaippa tuokin selviää kunhan tässä pääsee keskustelemaan asioista.

Toinen varma vaihtoehto olisi 4 päiväinen työviikko kun lasten iän vuoksi se olisi mahdollista. Siinä vaan on se huono puoli että samat duunit odottaa ja ne on tehtävä neljässä päivässä.

Toiseen hommaan palkattiin sijainen. Tosin mun hommaan tulee kaveri sitten toisaalta talosta...tai sitten työkaveri on löyrässä hirressä puoli vuotta. ;)

Ja eikä tuossa varmaan neuvotteleen pysty kuin oman työnantajan kanssa. Ei se TE keskusta tai mikään muukaan sijaista valitse, jollei jollekulle sitä tehtäväksi anneta. Työhön otettavan pitää olla työtön työnhakija. tosin tuo on helppo kiertää. Jos on vaikka määräaikainen työntekijä, niin riittää että se on päivän työttömänä silloin kuin vuorottelu alkaa ja sen voi sitten ottaa sijaiseksi. Toisaalta hyvä näin, pääasia että joku on työllistettävä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom