Pienimuotoinen dieetti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juffe
  • Aloitettu Aloitettu
Elieli, massaa on semmoiset 105kg, josta läskiä varmaan kymmenisen kiloa, jota pitäisi saada tiputettua..

Eli tippuukohan rasvat, jos vedän lepopäivinä tuommosta 2000kcal ja treenipäivinä 2250kcal?

Proteiinia kuitenkin on päivässä semmoset 150g syötynä, joten ei sen lihasmassan nyt yhdessä hujauksessa pitäisi lähteä???

-- Juffe

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
IMO liian vähän kaloreita ja protskua. Miksi profiilissa paino 95 kg?

ja Läskiä kokonaisuudessaan varmaanki hieman enemmä ku 10 kiloa;)

Originally posted by ZeiZei
IMO liian vähän kaloreita ja protskua. Miksi profiilissa paino 95 kg?

ja Läskiä kokonaisuudessaan varmaanki hieman enemmä ku 10 kiloa;)

Ai on vai? Pitää korjata :)
Anteeksi muuten, painoa 102kg, ei suinkaan 105kg :)

Niin no jos ton ylimääräsen nostas johki 15kg:hen..
mut proteiineja, jos nyt laskee et n. 2g per rasvaton painokilo, ja oon syönyt tollasta ~180-200g/pvä, niin eikö se ole aika kohdallaan? Eihän rasvat sitä proteiinia tarvitse.

Niin, että mitä tapahtuu jos vedän kuitenkin oikein niukat kalorit, tommosta 2000-2500kcal, mutta pidän huolen että proteiinia saan kuitenkin sen verran ettei lihakset hujauksessa katoa?

Eli: proteiinia 150-180g/pvä ja hiilareita yms. tulee sitten normaali päiväruuassa; aamupalassa, ruokiksessa, päivällisessä, pienessä iltapalassa. Ja tietysti palautusjuomassa.

Mitä mieltä? Vai paljonko kannattaisi kaloreita pitää, että olisin silti miinuksilla?

Mita itse ainakin olen huomannut, on etta jos syon vahankaan vahemmin, kehitys alkaa heti menna alamakeen, mutta se on varmaan jossain maarin yksilollistakin.

Proteiinia tietysti pitaa syoda dietilla paljon, se kai on ehdotonta. Minulle 2000 kcal dietti oli tuskaa, vaikka en silloin puntteja treenannutkaan. Nyt treenaan tosissani - puntteja seka aerobista. Itsekin olen halunnut aloittaa dietin, mutta se on ollut mahdotonta, koska haluan kasvattaa voimaa yhta aikaa, eli ei toimi.

Omasta mielestani voisit kylla syoda ainakin hieman enemman kaloreissa, ja silti saada tuloksia. Itse olen 15-vuotias tytto ja kaloreita menee monesti lahelle 3000 ja silti tuntuu etta laskit (ainakin hiljalleen) tirisee veks.

Ja aamulenkit, siis ennen aamupalaa, varmasti auttavat merkittavasti rasvanpoltossa, jos sita raakkia jaksaa.

Aloita dietti Zonella ja kiristä se pikku hiljaa keto-dietiksi. Samalla kiristät koko ajan vähän energian saantiasi.

Pidä se proteiinin saanti siinä vähintään ~200+g/pv ja aloita ensin suhteella 30/40/30 (p/hh/r) ja ala nosta proteiinien ja rasvojen saantia ~50/10/40 -suhteeseen ja laske samalla hiilareita.

Yritä samalla pitää nopeaa aineen vaihduntaa yllä. Vesi ja aerobinen liikunta auttaa tähän. Aerobistakin kannattaa ottaa askelittain. Pikku hiljaa määrä lisäten ja myöhemmin koffeiinia ja muuta mukaan. Ehkä myös mässypäivä väliin?

Niin ja muista syödä joka tapauksessa riittävästi. En tiedä tarkemmin liikkumistasi, mutta 3000kcal on varmaan se mistä kannattaa alkaa kiristeleen.

Millaisella aika välillä aiot suorittaa diettauksen? Itselläkin on tarkoituksen aloittaa kiristely joulun jälkeen aerobisella liikunnalla, jonka kestoa pidennetään koko ajan. 3vk jälkeen koffet mukaan ja siitä 2vk aletaan katsomaan ruokapuolta tarkemmin.

Tota...jos ylimääräistä on 15 kg ja sitä lähtee se pari kiloa kuussa, niin onhan tuossakin odotettavissa jo yli puolen vuoden rupeama :D

Niinkun sanottiin, kalorit aluksi sille tasalle että tahti on noin se puoli kiloa viikossa. Olisko se sitten sun massalla jossain lähempänä 3000 kuin 2000... Jos kiskaiset kerralla kalorit alas niin painokin hujahtaa äkkiä alaspäin, mutta se ei ole hauskaa ja tarpeeksi suurella vajeella lihaskadon riski kasvaa eikä treenatakaan oikein jaksa. Mä olen siinä uskossa että tuollaisia 1000 kcalin päivävajeita ei kannata harrastaa jos ei ole kemiallista avustusta mukana.

Sitten kun tuntuu että ei enää etene niin lasketaan kaloreita ehkä parin sadan pykälin, mutta yleensä siinä käy niin että kun kerran tulet alaspäin niin paluuta ei ole, eli pitkät dieetit monesti rupeaa tökkimään kun kalorit pitää vetää melko alas. Siinä vaiheessa olisi ehkä hyvä pitää viikon-parin taukoa ja taas lähteä yrittämään.

Jos et tee paljoa aerobista ja muut päivittäiset hommat ei paljoa kaloreita polta niin noita lukuja pitää säätää alaspäin. 3000 kcal päivässä on melko paljon jos tekee vaan sen 3x salia viikossa.

Kiitoksia kommenteista. Jotenkin tuntuu vaan uskomattomalta, että noinkin paljon rasvoja tarvitsisi.. itse pyrin välttämään kaikkea rasvaa, ei levitteitä leivänpäälle, rasvattomia tuotteita.. mitä nyt voi muutama tilkka monityydyttämättömiä tulla päiväruuan aikana iltapäivällä..

:offtopic: Tilasin muuten ruokavaa'an sekä kunnon "ihmispuntarin" eilen, luulisi auttavan diagnoosissa!

Hmm.. tässä ruokaa laskeskellen, eli jos tuon 200g proteiinia pitää päivän osuudesta sinä 30%:na, niin:

- Kokonaisenergiaksi päivää kohden 2666kcal

Proteiinia (30%) ~200g/pvä (4kcal * 200 = ~800kcal)
Rasvaa (30%) ~88g/pvä (9kcal * 88 = ~800kcal)
Hiilareita (40%) ~266g/pvä (4kcal * 266 = ~1066kcal)

Meneekö harakoille? Tuolla ei varmaankaan kuitenkaan vielä aivan laihdu?

Edit: sen vakiokaavan 22xomapaino + 500 mukaan kuluttaisin 2744kcal / pvä.

Originally posted by juffe
- Kokonaisenergiaksi päivää kohden 2666kcal

Eiköhän tuo jo miinuksen puolella ole mukavasti, olet kuitenkin kohtalaisen kookas kaveri ja harrastelet punttia päälle. Tuosta on hyvä lähteä liikkeelle, katsot 2-4vk mihin suuntaan paino kehittyy ja muutat kalorimäärää sen mukaan, jos paino tippuu 4vk aikana pari-kolme kiloa niin tahti on aika hyvä. Siitä voi sitten pikkuhiljaa koventaa dieettiä asteittain jos tuntuu että tahti alkaa laantumaan (vähentää kaloreita, lisätä aerobista, ottaa mukaan termogeeneja jne.). Tuntuu kyllä aika radikaalilta vedolta lähteä noinkin alhaisilla kaloreilla heti kiristelyn alusta, itse aloittaisin sieltä 3000kcal tietämistä, mutta jokainen tyylillään.

No katsotaan, mitä tapahtuu =)

Olisi kuitenkin kivaa saada tietoa noista rasvoista?

-- Juffe

Mitä jos kerran kuussa pitää cheatti päivän ja ottaa mäyräkoiran olutta ;), eikä tuu älytöntä darraa niin vaikuttaa vaan positiivisesti mielentilaan ainakin itellä

Hieman :offtopic:, mutta kertokaapa, mitä tapahtuu, jos ennen aamuaerobista vetäsee vaikka kevyen protskudrinkin ja öljyä. Eli vaikka 30g heraa ja ruokalusikallinen rypsiöljyä. Siis ei yhtään hiilaria, pelkästään protskua ja rasvaa.

Minun pää sanoo ainakin, ettei pitäisi aiheutua mitään haittaa rasvanpoltoon suhteessa tyhjällä mahalla tehtyyn vai miten on? Söörtsikään ei auttanut.

Olisi kuitenkin kivaa saada tietoa noista rasvoista?

Tietoa ja tietoa....no, jos rasvaa tosissaan välttelee niin sen saannin saa kyllä niin alas että pitkällä aikavälillä saa jo kivoja puutosoireita kuten ihon kuivumista ja muuta hubaa. Eikä siinä tarvi edes mennä kovin pitkälle, vaan käyttää tuohon kuvaamaasi tyyliin kaikessa mahdollisessa lowfattituotteita ja karttaa näkyvää rasvaa esim. ruoanlaitossa. Ei toi vajaat sata grammaa rasvaa minusta mitenkään tolkuttomasti ole, kun itse vedin alle 100 gramman lowcarbbia niin tuli monesti paljonkin yli 100 g rasvaa.

Mun mielestä toi jakauma näyttää ihan hyvältä, huolehtii vain että tuossa rasvakiintiössä on kunnolla rypsiöljyä tms. ja mielellään omegakolmosia kuten rasvaista kalaa tai ihan kalaöljyä.

Dodiin =) Eli vedän tuossa illalla nyt sit ainakin rypsiöljyä, jossei kalorit muuten oo täyteen tullu =) .. ja tietysti tos menee CLA:takin joka päivä joten siinäkin tulee hyviä rasvoja.. niin, ja kalaa syön tosi paljon kuten myös tonnikalaa öljyssä =)

-- Juffe

Dodiin =) Eli vedän tuossa illalla nyt sit ainakin rypsiöljyä, jossei kalorit muuten oo täyteen tullu =) .. ja tietysti tos menee CLA:takin joka päivä joten siinäkin tulee hyviä rasvoja.. niin, ja kalaa syön tosi paljon kuten myös tonnikalaa öljyssä =)

Tuna öljyssä ei sitten ole sitä mitä tarkoitettiin :) Se öljy on jotain tölkitettäessä kuumennettua auringonkukkaöljyä tms., tunassa itsessään ei ole rasvaa nimeksikään. Lohikala sitävastoin rokkaa, ja on kylmäsavustettuna vielä ehdotonta herkkua.

Originally posted by JSmith
Tuna öljyssä ei sitten ole sitä mitä tarkoitettiin :) Se öljy on jotain tölkitettäessä kuumennettua auringonkukkaöljyä tms., tunassa itsessään ei ole rasvaa nimeksikään. Lohikala sitävastoin rokkaa, ja on kylmäsavustettuna vielä ehdotonta herkkua.

Lohesta olen täysin samaa mieltä, AVVVVVOT, ja :haart: tykkää myös :lol2:

Originally posted by Vuoris
Hieman :offtopic:, mutta kertokaapa, mitä tapahtuu, jos ennen aamuaerobista vetäsee vaikka kevyen protskudrinkin ja öljyä. Eli vaikka 30g heraa ja ruokalusikallinen rypsiöljyä. Siis ei yhtään hiilaria, pelkästään protskua ja rasvaa.

Minun pää sanoo ainakin, ettei pitäisi aiheutua mitään haittaa rasvanpoltoon suhteessa tyhjällä mahalla tehtyyn vai miten on? Söörtsikään ei auttanut.

Eikö kukaan tiedä? :curs:

Pistä söörtsiin hakusanaks proteeini.

:arvi: tietää.

Originally posted by Quentin
Pistä söörtsiin hakusanaks proteeini.

:arvi: tietää.

Kiitos runsaasti tästä neuvosta :thumbs:. Söörtsiä kokeilin jo ennen kysymyksen kirjoittamista, mutta sillä kertaa en vastausta löytänyt. No, eiköhän tuolta 496 topicin seasta tällä kertaa löydy. Taidan lähteä selailemaan tai enpä ehkä sittenkään.

Kai tätä asiaa on jossain käsitelty? Tai sitten ei auta muu kuin testata itse, miten herapirtelö vaikuttaa rasvan palamiseen.

Kiitos runsaasti tästä neuvosta :thumbs:. Söörtsiä kokeilin jo ennen kysymyksen kirjoittamista, mutta sillä kertaa en vastausta löytänyt. No, eiköhän tuolta 496 topicin seasta tällä kertaa löydy. Taidan lähteä selailemaan tai enpä ehkä sittenkään.

Kai tätä asiaa on jossain käsitelty? Tai sitten ei auta muu kuin testata itse, miten herapirtelö vaikuttaa rasvan palamiseen.
Hakusanalla "proteeini" (huomaa kirjoitusvirhe) löytyy 10 topiccia. Valitseppa näistä sitten "Proteeini ennen treeniä" ja lue.

:thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom