"Pieni" varoituksen sana Elielin Wellnesillä treenaaville!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hgu
  • Aloitettu Aloitettu
Viime alku syssystä multa vietiin Tampereen Wolfin pukkarista Housu/shortsit (eli täläset housut joista saa lahkeet pois vetoketjulla.. ju nou), pirun kova tarve oli juuri sellaisille kun olin silloin juuri lahkeet jättänyt himaan kun oli lämmin keli.
Eli jos kyseinen tyyppi, joka ne pölli sattuu lukemaan tätä palstaa niin reilusti vaan mailia mulle niin lähetän kyllä ne lahkeetkin sitten sulle vaikka postissa (pommin kera :curs: )

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Hgu
Pientä päivitystä: Seuraavana aamuna soitettiin minun puhelimeen ja kerrottiin, että siivooja oli löytännyt suurimman osan tavaroista naisten pukuhuoneen vessan roskiksesta.

Lompakosta oltiin viety vain rahat = 5 euroa, lisäksi puhelinta ja käsilaukkua ei löytynyt mistään. Tyttöystäväni vielä tarkisti kaikki vessat ja roskikset varkauden huomattuaan, joten varas oli tuolloin vielä paikanpäällä ja rullasi kamat myöhemmin.

Nyt on mielessä reklamointi / kuluttaja-asiamieheen yhteydenotto Wellnesin vastuuttomuudesta...

Jos Wellnesillä on jossain näkösällä taulu jossa lukee "emme vastaa pukuhuoneisiin jätetyistä tavaroista", niin ei auta.
Sillä, silloin kun multa pöllittiin lämiskä, niin kysyin firman lakimieheltä, voiko salia saada jotenkin vastuuseen tapahtuneesta, ja paskat.
Ikävä kyllä.
:curs:

Originally posted by Kimmo
Jos Wellnesillä on jossain näkösällä taulu jossa lukee "emme vastaa pukuhuoneisiin jätetyistä tavaroista", niin ei auta.
Sillä, silloin kun multa pöllittiin lämiskä, niin kysyin firman lakimieheltä, voiko salia saada jotenkin vastuuseen tapahtuneesta, ja paskat.
Ikävä kyllä.
:curs:

Vois ne kyllä informoida, että on varkauksia sattunut! Ihmiset olisivat huomattavasti enemmän varuillaan.

Mä luulen, että ne on vaan halunnut pitää maineensa ja se menee salailun puolelle..

Originally posted by Hippa
Vois ne kyllä informoida, että on varkauksia sattunut! Ihmiset olisivat huomattavasti enemmän varuillaan.

Mä luulen, että ne on vaan halunnut pitää maineensa ja se menee salailun puolelle..

Tota, mä voin nyt informoida sua tän palstan kautta että kaikkialla missä on tavaraa irrallaan/heppoisessa suojassa ja ei ole ihmissilmä koko ajan niitä vahtimassa on todennäköisesti sattunut varkauksia ja jollei vielä ole niin kohta kyllä tulee sattumaan.

Toivottavasti osaat jatkossa olla tarpeeksi varuillasi. Mun mielestä tämä on ihan normaalia maalaisjärki-osastoa, eikä näistä sen enempää liene tarvetta missään salien eteisissä toitotella.

Originally posted by IronMind
Tota, mä voin nyt informoida sua tän palstan kautta että kaikkialla missä on tavaraa irrallaan/heppoisessa suojassa ja ei ole ihmissilmä koko ajan niitä vahtimassa on todennäköisesti sattunut varkauksia ja jollei vielä ole niin kohta kyllä tulee sattumaan.

Toivottavasti osaat jatkossa olla tarpeeksi varuillasi. Mun mielestä tämä on ihan normaalia maalaisjärki-osastoa, eikä näistä sen enempää liene tarvetta missään salien eteisissä toitotella.

Lähinnä mä olen ajatellut, ettei kellään voi olla pokkaa. Mutta pitäisi mun tietää, että on. Kun tarpeeksi matalalla mennään ni ei ole minkäänmoista moraalia jäljellä.

Olen iloinen, että tiedän nyt mikä on Elielin meininki ja osaan roudata tavarani mukana siellä treenissä :)

Mä olen sinisilmäinen.. Aika helpolla olen selvinnyt, koska ei mua ole koskaan ryöstetty, pahoinpidelty, raiskattu tms. Ei ole edes yritetty. Kerran on känny varastettu. Ei sitä sitten osaa oikein pelätä..

:nolo:

Re: Re: "Pieni" varoituksen sana Elielin Wellnesillä treenaaville!

Originally posted by Mixu
Vaikka treenaisitte poliisilaitoksen kellarissa, niin en teinä jättäisi mitään arvokasta pukuhuoneeseen, edes lukittuun vaatekaappiin, paitsi pakon edessä. Lukon voi aina murtaa, kaapin oven voi aina vääntää sijoiltaan. Jos mennään suoraan töistä salille, niin mukaan pikkureppu, mihin laittaa arvoesineet ja se sitten salivalvojan selän taakse treenin ajaksi. Jos käytte salilla, missä "salin puolelle ei saa tuoda mitään kärpäsenpaskaa suurempaa tavaraa" niin itsepä salinne valitsette.

Juuri näin, lukot on rehellisiä varten!! jos joku haluaa jonkun kaappiin murtautua niin siihen ei auta vaikka ois kassakaappi...kyllä ne keinot osaa!!

Pieni reppu vaan mukaan ja arvokamat siihen ja salin puolelle...ei ne sitä voi missään kieltää jos eivät vastaa siitä että tavarat säilyy kaapissa!!

Löysin yökerhon miestenvessasta naisen käsilaukun. En tiedä mitä helvettiä se laukku sielä pytyn juuressa teki. Katsoin pikaseen sisään ja sielähän oli just kaikki luurit, massit ja meikit. Kiikutin sen viipymättä narikkaan. Pyysin kohteliaasti, josko saisin pari drinkkikuponkia. Vastaus oli jyrkkä ei. Sanoin pokelle, että olisin voinu ostaa noilla laukun (en tiennyt kuinka paljon sielä oli massia mutta kumminkin) sisälmyksillä pöydän koreeksi. Ei kiinnostanut pokea. Saatana ens kerralla otan ite yhteyttä laukun omistajaan, että sais edes yhen kaljan:curs:

Originally posted by Taisteluahven
Löysin yökerhon miestenvessasta naisen käsilaukun. En tiedä mitä helvettiä se laukku sielä pytyn juuressa teki. Katsoin pikaseen sisään ja sielähän oli just kaikki luurit, massit ja meikit. Kiikutin sen viipymättä narikkaan. Pyysin kohteliaasti, josko saisin pari drinkkikuponkia. Vastaus oli jyrkkä ei. Sanoin pokelle, että olisin voinu ostaa noilla laukun (en tiennyt kuinka paljon sielä oli massia mutta kumminkin) sisälmyksillä pöydän koreeksi. Ei kiinnostanut pokea. Saatana ens kerralla otan ite yhteyttä laukun omistajaan, että sais edes yhen kaljan:curs:

Vie poliisiasemalle. Löytäjällä on oikeus 10% löytöpalkkioon löytötavaran arvosta. Eli tossa tapauksessa voisi olla ihan kiva palkkio.

Originally posted by Taisteluahven

Ihmiset on muuten baarissa aika hyviä hukkamaan tavaroitaan. Löysin kerran yhden baari illan aikana kaksi lompakkoa, toisen vessasta ja toisen baarin lattialta.

Mutta siis asiaan. Ihan hyvä tietää, että Elielillä liikkuu vähemmän rehellistä porukkaa. Itselläni on ollut tapana valita kaappi yläkerrasta, koska siellä on vähemmän täyttä, mutta taidan siirtyä alakertaan. Liian monesti mullakin on ollut lompakko kaikkine kortteineen ja puhelin kaapissa. Pitänee siirtyä jättämään ainakin lompakko kotiin aina kuin mahdollista!

Vie poliisiasemalle. Löytäjällä on oikeus 10% löytöpalkkioon löytötavaran arvosta. Eli tossa tapauksessa voisi olla ihan kiva palkkio.

Tuo ei vaan Poliisin löytötavaratoimistossa pidä paikkaansa.
Omaisuuden omistajalla kun on "avaimet käsissään" palkkion maksamiseen siinä vaiheessa, kun saa tavaransa takaisin laitokselta. Minkäänlaista velvoitetta 10% maksamiseen ei ole. Kuka sitäpaitsi arvioi, minkä hintainen esim. käytetty matkapuhelin, käsilaukku tai lompakko on?

Poliisilaitoksen löytötavaratoimisto ottaa maksun valtiolle tavaroiden säilyttämisestä. Esim. jos hukkaat lompakon ja joku palauttaa sen samana päivänä laitokselle, haet sen sieltä saman tien, joudut maksamaan 4€ säilytyksestä. Siinä vaiheessa voit päättää itse, maksatko palkkiota löytäjälle vai et. Jos maksat, niin laitos toimittaa rahat eteenpäin.

Itselläni kävi näin vuosi sitten. Onneksi sain lompakkoni takaisin, rahoineen ja kortteineen. Mielihyvä oli senverran suuri, että jätin 30€ löytäjälle toimitettavaksi... Uusien korttien yms. hankkiminen olisi tullut huomattavasti kalliimmaksi.

Originally posted by Poser
Tuo ei vaan Poliisin löytötavaratoimistossa pidä paikkaansa.
Omaisuuden omistajalla kun on "avaimet käsissään" palkkion maksamiseen siinä vaiheessa, kun saa tavaransa takaisin laitokselta. Minkäänlaista velvoitetta 10% maksamiseen ei ole. Kuka sitäpaitsi arvioi, minkä hintainen esim. käytetty matkapuhelin, käsilaukku tai lompakko on?

Poliisilaitoksen löytötavaratoimisto ottaa maksun valtiolle tavaroiden säilyttämisestä. Esim. jos hukkaat lompakon ja joku palauttaa sen samana päivänä laitokselle, haet sen sieltä saman tien, joudut maksamaan 4€ säilytyksestä. Siinä vaiheessa voit päättää itse, maksatko palkkiota löytäjälle vai et. Jos maksat, niin laitos toimittaa rahat eteenpäin.

Itselläni kävi näin vuosi sitten. Onneksi sain lompakkoni takaisin, rahoineen ja kortteineen. Mielihyvä oli senverran suuri, että jätin 30€ löytäjälle toimitettavaksi... Uusien korttien yms. hankkiminen olisi tullut huomattavasti kalliimmaksi.

En ole lakimies enkä edes opiskele alaa, mutta omat kokemukset yhdistettynä seuraavaan ovat antaneet mulle sen mielikuvan, että oikeus löytöpalkkioon on.

Näin sanoo Löytötavaralaki 26.8.1988/778 (www.finlex.fi):

1 LUKU

Lain soveltamisala

1 §

Yleissäännös

Tämä laki koskee löytötavaran talteen ottamista ja käsittelyä.

Laki ei koske:

1) esinettä, jonka omistaja on ilmeisesti hylännyt;

2) eläimiä;

3) ajoneuvoasetuksessa (233/82) määriteltyjä, rekisteröitäviä ajoneuvoja ja laitteita; eikä

4) ilmailulain [(595/64)] mukaan rekisteröitäviä ilma-aluksia.

4 LUKU

Löytöpalkkio ja kustannusten korvaus

10 §

Löytäjän oikeus löytöpalkkioon ja kustannusten korvaukseen

Omistajalla on oikeus saada löytötavara takaisin, jos hän maksaa löytäjälle löytöpalkkion ja korvaa löydön aiheuttamat tarpeelliset ja kohtuulliset kustannukset. Löytöpalkkion määrästä säädetään asetuksella.

Löytöpalkkiota ei suoriteta 5 §:ssä tarkoitetusta laitoslöydöstä.

Poliisi-, tulli- ja muun viranomaisen valvonta- tai tarkastustoiminnassa tehdystä löydöstä ei suoriteta löytöpalkkiota.

Ja näin sanoo Löytötavara-asetus 9.12.1988/1079 (www.finlex.fi):

7 §

Löytöpalkkion suuruus

Löytöpalkkio määräytyy esineen käyvän arvon perusteella. Löytöpalkkion suuruus on 10 prosenttia esineen käyvästä arvosta, kuitenkin vähintään 4 euroa. (22.11.2001/1033)

Löytöpalkkio määrätään 1 momentin estämättä niin, että se on olosuhteet huomioon ottaen kohtuullinen, jos esineen käypä arvo on vaikeasti määritettävissä tai jos tähän on löytäjälle löydöstä aiheutuneen vaivan vuoksi aihetta.

Hippa jätti mielestäni oleellisen osan lakia pois, eli:

5 §

Laitoslöydön luovuttaminen

Löytötavara, joka otetaan talteen julkisen liikenteen kulkuneuvossa tai rautatie- tai linja-autoasemalla taikka muulla vastaavalla liikennepaikalla taikka liikehuoneistossa, virastossa, toimistossa, työpaikalla, oppilaitoksessa, sairaalassa, teatterissa, urheiluhallissa tai vastaavassa huoneistossa, on luovutettava asianomaisen laitoksen henkilökunnalle tai sen löytötavaratoimistolle (laitoslöytö).

Mitä 1 momentissa on säädetty, koskee myös ulkona tietyssä paikassa järjestettävässä ilmoituksen- tai luvanvaraisessa yleisötilaisuudessa tehtyä löytöä.

ja 10 § sanotaan

Löytöpalkkiota ei suoriteta 5 §:ssä tarkoitetusta laitoslöydöstä.

Luulisi, että ravintola/yökerho sisältyy 5 §.

Viedäänpä topicci taas alkuperäiseen aiheeseen. Kihlattuni kävi eilen pitkän ja vakavan keskustelun Elielin edustajan kanssa korvausmenettelyistä ja lopputulos oli paskaa käteen.

Pukuhuoneesta kuulemma löytyi A4:n kokoinen taulu seinältä jossa oli lueteltu / mainittu sitä sun tätä ja siellä oli myös teksiti pillukarva kokoisin kirjaimin jossa sanotaan, että Welness ei vastaa yhtään mitään yhtikäs mistään!!

Luulisi 100 euron jäsenyydellä saavan jotain, mutta ei. Kaverin tyttöystävä treenaa Herttoniemen uudella Welnesillä ja sieltä lähti mm. tuhannen uudet Dieselin farkut pukukopista...

HIENOA WELNESS S A T S ! ! ! Näin saadaan satoja tyytyväisiä asiakkaita! :kippis1:

Originally posted by paddington
Hippa jätti mielestäni oleellisen osan lakia pois, eli:

En jättänyt sitä pois, kun en sitä lukenutkaan :) Hain hakusanalla ja kopsasin sen mitä löysin. Esimerkillistä tiedonhakua ;)

Mutta hyvä tietää tuokin, kun useimmitenhan sitä tavaraa löytää tuollaisesta 5 pykälän paikoista.

Originally posted by Hgu
Viedäänpä topicci taas alkuperäiseen aiheeseen. Kihlattuni kävi eilen pitkän ja vakavan keskustelun Elielin edustajan kanssa korvausmenettelyistä ja lopputulos oli paskaa käteen.

Pukuhuoneesta kuulemma löytyi A4:n kokoinen taulu seinältä jossa oli lueteltu / mainittu sitä sun tätä ja siellä oli myös teksiti pillukarva kokoisin kirjaimin jossa sanotaan, että Welness ei vastaa yhtään mitään yhtikäs mistään!!

Luulisi 100 euron jäsenyydellä saavan jotain, mutta ei. Kaverin tyttöystävä treenaa Herttoniemen uudella Welnesillä ja sieltä lähti mm. tuhannen uudet Dieselin farkut pukukopista...

HIENOA WELNESS S A T S ! ! ! Näin saadaan satoja tyytyväisiä asiakkaita! :kippis1:

Saako se edes irtisanoa sopimuksensa? Oletteko olleet kuluttajaneuvojan kanssa puheissa?

Vaikka nuo firmat sanoisi mitä ni voihan sitä olla jotai lakipykäliä, että joku vastuu on..

Oon kyllä aina ollut sitä mieltä, että Wellness on paska paikka..

Niin, eikai ne omaa liiketoimintaansa silmään striittaa.
Mutta viidakkorumpu on ihan tehokas väline viestittämään paikoista jonne ei kannata jostain syystä mennä.

Ihme vaan, ettei kukaan koskaan aloita uutta threadia aiheesta: paikka jossa sain tosi hyvää kohtelua, tai paikka jossa on aivan mahtava treenata.

Mulla kyllä meinasi lirahtaa pöksyyn pelkästä onnesta kun astelin Mayorsin ovista ensimmäisen kerran sisään, vanha kunnon disneyland. :5:

Mitä ihmeen tekemistä sillä salin henkilökunnalla tai omistajalla on varastettujen tavaroiden kanssa? Ja miksi jonkun ravintolan pitäisi alkaa omasta pussistaan tarjoilemaan ilmaisia viinoja kun joku unohtaa vessaan laukkunsa? Onko ne jotain vakuutusyhtiöitä?
:0:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom