Pieni maailma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Elsa
  • Aloitettu Aloitettu
Itse muutin tänne kohtuullisen suureen kaupunkiin aivan toiselta puolen suomea, ja tapasin sitten tuossa joku aika takaperin kivan miehen, joka on sekin kotoisin aivan tyystin toisaalta. Noh, nyt sitten huomattiin että mun erittäin hyvä lapsuudentuttuni onkin jotain herran urheiluseurakavereita, ja toinen sen kaveri on mun veljeni kurssikavereita, ja samalla entisen työnantajani pikkuveli, joka sitäpaitsi seurustelee veljeni ex-tyttökaverin parhaan ystävän kanssa. Kaiken huipuksi veljeni vaimo on ollut aikanaan samassa koulussa kuin tämä uusi kultaseni ja mä itse asun asunnossa jossa myös hän on asunut muutama vuosi takaperin.

Tulikohan selitettyä tarpeeksi vaikeasti? :D

En kohta enää yllättyisi, jos jostain ilmestyisi vielä asiakirja joka todistaisi meidät sisaruksiksi. Vastaavia kokemuksia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Seurustelin aikoinaan erään tytön kanssa.
Sitten oltiin keittoa ottamassa ja entinen esimieheni tuli käymään.
Meni melkein pari tuntia ja sitten pikku jurrissa tämä esimies sanoo yhtäkkiä mun tyttöystävälle":mä taidan olla sun setä".

Siinä loksahti kaikilta leuat lattiaan ja pienen keskustelun jälkeen selvisi että he oli ennen tätä nähnyt viimeksi n.10 vuotta sitten.

Jep maailma on pieni ja varsinkin Suomi. Olen monta kertaa ollut Suomessa reissussa ja yleensä joka kerta tulee joku "tuttu" vastaan mitä oudoimmassa paikassa.
Kerrankin oltiin metsällä tuolla itärajalla ja kuinka ollakkaan siellä korvessa käveli vastaan mies jonka kanssa sitten pysähdyttiin juttelemaan ja hetken keskustelun jälkeen että hän etälä Suomesta mutta hänellä on veli Kuopiossa jonka mä tunnen.
Samoin on lähes joka kerta ulkomaillakin joku tuttu tullut vastaan joko nykyisestä kotikaupungista tai sitten jostakin aikaisemmasta asuinkunnasta.

Joskus kauan sitten opiskellessani selvisi, että luokkakaverin täti oli naimisissa setäni kanssa, joten heidän lapsensa olivat meidän molempien serkkuja. Piiri pieni pyörii...

Elsa sanoi:
En kohta enää yllättyisi, jos jostain ilmestyisi vielä asiakirja joka todistaisi meidät sisaruksiksi. Vastaavia kokemuksia?

Tosi-TV esittää: Kauniit ja rohkeat Suomessa ;)

Ihastuin pikkulapsena aika paljon ala-asteella yhteen tyttöön joka olikin mulle sukua. Siihen loppu se ihastus. Outoa sen jälkeen en olekkaan ihastunut keneenkään. Varmaan joku alitajuntatrauma :D.

Rippijuhlissani selvisi, että isäni veljen pojan kihlattu on kaverini siskon poikaystävän sisko! :eek: Oltiin jo kaverin kanssa melkein sukua, mutta sit ne eros.

Pienempänä kun asuin pienemmässä kaupungissa, niin tunsin kaverin kautta myös hänen isoveljensä jotenkuten. Myös oma isoveljeni asui kyseisessä kaupungissa. Broidi sitten oli pari kesää sitten tsekeissä jossain baarissa. Joku jantteri oli sitten tullut kysymään, että "ootko sä sen veli" ja kas, niin kohtasi ihmiset oudossa paikassa. Oli tuon mun kaverin veli se kysyjä.

Edit: ja aikaa tuosta kun muutettiin pikkukaupungista pois, on n. 6vuotta.

En ole koskaan tietoisesti tavannut Hulkkia. Ollaan pelattu joskus junnuna koripalloa vastakkain useitakin kertoja. Hulkki oli samaan aikaan samassa paikassa intissä aika monen kaverini kanssa. Oon ollu Hulkin faijan kanssa samalla reissulla Italiassa laskettelemassa. Hulkin faija on ollu serkun liikunnanopettaja, jota kautta tämä mies eksyikin samalle matkalle meidän kanssa.

Onhan näitä.. :)

Tuli tästä threadista mieleen eräs jännä tutkimus, jonka luin yhdestä kirjasta. Sen mukaan jokainen ihminen maapallolla voidaan "linkittää" toiseen ihmiseen keskimäärin kolmen henkilön kautta. Yksi linkki tarkoittaa henkilökohtaista tapaamista. Eli voin linkittää itseni vaikkapa Simoon seuraavasti:

1. Olen tavannut Eemelin
2. Eemeli on tavannut pertin
3. Pertti on tavannut Simon

Tämän systeemin mukaan voin linkittää itseni Tarja Haloseen kolmen linkin kautta. Olen tavannut sm-tason uimarin, tämä uimari on tavannut Sievisen, Sievinen on tavannut Halosen. Edelleen voin linkittää itseni Bushiin neljän linkin kautta sillä Halonen on tavannut hänet .

Maailma on pieni...

Mä tilasin yhden digitaaliprosessorin eBayn kautta jenkeistä. Siinä sitten aika paljon turistiin tyypin kanssa todella paljon mailitse. Jossain sen sivuilla oli sen kuva. Kaupat sujui hyvin. Yli vuoden päästä oltiin messumatkalla ja kaveri bongasi sen sieltä. Mitään tapaamista tai sellaista ei oltu sovittu.

Mulla kävi taas näin.
Faija kertoi tapailevansa jotain naista. Kysäsin siltä naisen nimeä. Sukunimi sattui olemaan sama kun vanhalla duunikaverilla ja pyysin faijaa kysäseen sattuisko sillä naisella olemaan duunikaverini nimistä sukulaista.
Pieni maailma: duunikaverini oli sen naisen tytär. :)

suortti sanoi:
Rippijuhlissani selvisi, että isäni veljen pojan kihlattu on kaverini siskon poikaystävän sisko! :eek:

Nyt tipahdin jo kärryiltä, mutta pitää katsoa huomenna uudestaan kun ei väsytä :D

Integrandi sanoi:
Tämän systeemin mukaan voin linkittää itseni Tarja Haloseen kolmen linkin kautta.

..Minä olen tavannut Tarja Halosen. :)

Voin siis linkittää itseni kahdella askeleella George Bushiin, Paaviin ja Persluskooniin

Sattuuhan näitä

Varmaan kolmas postini Pakkikseen mutta tähän on pakko pistää huvittava yhteensattuma:

Tyttöystäväni sattuu olemaan kiinalainen. Kotimaassaan, ennen tänne Suomeen saapumista, hän oli tavannut vain kaksi suomalaista. Todettiin sattumalta, että toinen näistä hänen tapaamistaan suomalaisista sattui olemaan erään ystäväni sisko.

Aikamoinen yhteensattuma, että niin pitkän matkan päässä sattuu tapaamaan suomalaisen, joka ilmenee tulevan poikaystävän kaverin siskoksi :eek:

Integrandi sanoi:
Tuli tästä threadista mieleen eräs jännä tutkimus, jonka luin yhdestä kirjasta. Sen mukaan jokainen ihminen maapallolla voidaan "linkittää" toiseen ihmiseen keskimäärin kolmen henkilön kautta. Yksi linkki tarkoittaa henkilökohtaista tapaamista. Eli voin linkittää itseni vaikkapa Simoon seuraavasti:

1. Olen tavannut Eemelin
2. Eemeli on tavannut pertin
3. Pertti on tavannut Simon

Tämän systeemin mukaan voin linkittää itseni Tarja Haloseen kolmen linkin kautta. Olen tavannut sm-tason uimarin, tämä uimari on tavannut Sievisen, Sievinen on tavannut Halosen. Edelleen voin linkittää itseni Bushiin neljän linkin kautta sillä Halonen on tavannut hänet .

Maailma on pieni...

Useammin olen kuullut että 7 tarvittaisiin jotta keheen tahansa maailmassa saa linkitettyä. Afrikan kodittomat ja Aasian lapsikodin tyypit taitaa tarvita sen 7 ainakin. Keskimäärin 3 onkin jo mielenkiintoinen ajatus.

Itselläni on käynyt niin sairaita yhteensattumia myöskin. Kaikista paras taisi olla kun olin ulkomailla eräässä maassa ensimmäistä kertaa käymässä. Joku siellä tuli kohti näytti mulle valokuvan ylävartalosta ja kysäsi "ovatko nämä sinun tissit?". No olipa hyvinkin. Kaikkea kanssa.

Naene sanoi:
Itselläni on käynyt niin sairaita yhteensattumia myöskin. Kaikista paras taisi olla kun olin ulkomailla eräässä maassa ensimmäistä kertaa käymässä. Joku siellä tuli kohti näytti mulle valokuvan ylävartalosta ja kysäsi "ovatko nämä sinun tissit?". No olipa hyvinkin. Kaikkea kanssa.

Nyt jokainen miespuolinen haluaa tietää, kuinka sinun tissikuvasi oli päätynyt tälle natiiville? :eek:

Käytän tätä hymiötä ekaa ja luultavasti myös viimeistä kertaa, mutta :kuvia:

Integrandi sanoi:
Tuli tästä threadista mieleen eräs jännä tutkimus, jonka luin yhdestä kirjasta. Sen mukaan jokainen ihminen maapallolla voidaan "linkittää" toiseen ihmiseen keskimäärin kolmen henkilön kautta.
:offtopic: Oliko kirja kenties A.-L. Barabasin Linked? :)

Ainakin Helsingissä on jaossa tämä ulkkareille ja "kosmopoliiteiksi" itsensä mieltäviksi ilmaislehti nimeltä Six Degrees --> eli se oikea luku jonka kautta kaikki maailman ihmiset olivat viimeistään linkissä toisiinsa olisi kuusi?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom