Pienet kädet!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Manala
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
"Väärin! Tee töitä. Katoppa vanhempia ukkoja, jotka on ikänsä tehneet fyysistä työtä, niin johan on hirveet käjet."

Itsekin olen huomannut, että lähes aina vanhoilla miehillä on todella isot kädet. Olen myös kuullut sanottavan, että ennen vanhaan, kun oli vielä selkeät luokkajaot (suomessakin) niin pystyttiin sanomaan pelkkien käsien perusteella kuka on työmies ja kuka aatelinen tms.

Eli on ilmeisesti totta (tai ainakin hyvin mahdollista), että fyysinen työ kasvattaa käsiä.
Sitä voidaan tietysti spekuloida mistä se johtuu, mutta kaksi syytä lienee todennäköisiä.
Ensimmäinen on lisääntynyt hormonien eritys. Toinen on luonnollisesti käsiin tuleva rasitus joka myös antaa niillle kasvuärsykettä. Samoin kuin maratoonareilla on huomattavan paksu sääriluu, vahvistuu käsiä käyttävällä kädet. Eli mitä isompi käsi sitä enemmän.....hmm.. :lol2:

Kime76 sanoi:
Väärin! Tee töitä. Katoppa vanhempia ukkoja, jotka on ikänsä tehneet fyysistä työtä, niin johan on hirveet käjet.

Juu, no sama juttu.. Mun faija on ikänsä tehny ruumiillista työtä jaukko on laiha mut jumalauta sitten ne sormet ja kämmenet.. yliluonnollisen vahvat ja suht kookkaat..

Se kun vääntää jonkun limsapullon korkin kiinni, niin ite saa räjäyttää sen dynamiitilla auki kun ei saa mitenkään.. Pakko kai alkaa duunariks, et sais sellaset kourat, ois kiva kiskoa jengiä turpaan ku ois sellaset neljä kiloa painavat nyrkit :evil:

Itellä taas sopivan "isot", ei mitkään naiselliset, mut ei mitkään metsurin kädet vielä.

No meikäläisellä on ainakin aivan sairaan pienet sekä naiselliset kämmenet ja lyhyet & ohuet sormet. En tiedä ketään itseni kokoista miestä, jolla olisi pienemmät kädet kuin mulla. Eipä tuo nyt ole kuitenkaan hirveästi haitannut. Tietysti esim. maastavedossa tulee helpommin otteen kanssa ongelmia, kun on pienet kädet.

Tässä on 190cm 80kg ja kädet on kylminä 34.5cm eli narut :) parempaan suuntaan ollaan menossa: muutamassa kuukaudessa tullut yli sentti lisää..

Nipsu sanoi:
Tässä on 190cm 80kg ja kädet on kylminä 34.5cm eli narut :) parempaan suuntaan ollaan menossa: muutamassa kuukaudessa tullut yli sentti lisää..

Ja tämä liittyy keskusteluun siten että..?

Nipsu sanoi:

Eikö kyse ollutkin kämmenistä eikä olkavarresta? :rolleyes:

Itelläni ranteesta keskisormen päähän on n. 21cm, mutta sormien paksuin kohta on nivel ja nää on muutenkin luiset, suonet ja jänteet paistaa kämmen selästä.

Täällä kuulutaan kanssa niihin "aatelisiin", heh... Pienet ja sirot kädet mitä nyt on kanssaihmisiltä kuullut / verrannut, ranteetkin kuin risut. Tietty jos hakemalla hakee hyviä puolia niin ittensä kanssa pelehtiessä voi kuvitella naisen olevan asialla... :rolleyes:

Mige sanoi:
Juu, no sama juttu.. Mun faija on ikänsä tehny ruumiillista työtä jaukko on laiha mut jumalauta sitten ne sormet ja kämmenet.. yliluonnollisen vahvat ja suht kookkaat..
Yeah sama juttu! Faija rutistellu suksipareja yhteen sen 30vuotta ni voitte kuvitella millaset lapiot sillä on! Tuon fyysisen työn tuoman koon oon kyllä huomannu ja sen takia anoinkin kesä-duunia mettä/kivityöhön :D vittu että oon spede! :thumbs:

Nooh eipähän tule sitten valittaa etten ole työtä tehnyt, jos sieltä selviän (kauhukuvia on jo alettu kertoa).

Samoinhan se on just paljon jalkoja käyttävillä. Vilkaskaas sen suomalaisen Thaikun jalkoja mikä Jomhodko se oli? Aivan mielettämät pohkeet, vaikka muuten sellanen kumoon puhallettava. :5:

No sillä kämmenen koolla nyt ei oo mitään väliä, kunhan olis vaan pitkät sormet. Tai mun tapaukses edes pitemmät mitä nyt on.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Manala sanoi:
Samoinhan se on just paljon jalkoja käyttävillä. Vilkaskaas sen suomalaisen Thaikun jalkoja mikä Jomhodko se oli? Aivan mielettämät pohkeet, vaikka muuten sellanen kumoon puhallettava. :5:

Toisaalta tulee mieleen toinen potkukone Ernesto Hoost. Ottelusta jäi mieleen, että onpa miehellä sirot pohkeet.

Ranteesta keskisormen päähän 17cm. Ranteen ympärys samaa luokkaa. Ja tuosta on n. 10cm kämmentä. No, ainakin on forkut aina selkäpäivän päätteeksi mielettömässä pumpissa, kun painot yrittää karata käsistä.

nimim. Neitimäiset kädet, rumat rystyset.

ranteesta keskisormeen n. 19cm ja ranteen paksuus 16,5cm. kaipa nuo vielä hieman kasvavat.

Mikä ihmelihas se pikkusormen alapuolella oleva möykky on?

Täytyy itsekkin avautua aiheesta. Omistan itse sellaiset kädet kuin venäläinen nainen omistaa, mutta venytetty pituus suuntaan. Aiheuttaa tiettyä tuskaa bodauksen kannalta. Mutta itse kun olen tässä punttia hieman veivannut niin on alkanut nuo kämmenet kasvaan leveyttä ja paksuutta. Eipä oo kauaa kun joku sano että mulla on isot nyrkit. Joten kehitystä on siis tapahtunut.

Manala: Itse olen monia motodeja ja oppeja etsinyt forkkujen treenaamisessa ja päätynyt siihen tulokseen että parhaiten saa kun yksi käsi kerrallaan tekee taljassa. Mieluiten niin että vastus tulee alhaalta päin. Näin ranne ei ala ottaan kipuja/sekoja toisinkuin käsipainoilla ja saadaan varvemmin pidettyä forkkua jännityksessä. Sitten välillä voi tukee kädet ja ottaa käsipainot ja pyöritellä rannetta. Sekin ottaa forkkuun kivasti. En tiedä oletko kokeillu näitä vielä mut noilla on itsellä kaikista parhaiten forkku kehittyny.

Ja sille joka puhu että kapee ranteisilla/nilkkasilla näkyy paremmin lihakset. Itseäni taas hävettää kulkea shortseissa kun jalat näyttää kananjaloista. Pohkeita yrittää kasvattaa mutta ei ne kyllä nopeesti kasva jne.. :wall:

Niin vielä, jos kattoo vaikka vanhoja metsureita, on ne hartiat sen näköset että on joku pölli kannettu... Minä ainakin arvostan niitä ukkoja, on ne tehny kunnon työtä ku munia myöten kaahlannu hangessa pölli olalla...

Nosto.

Tälle aiheelle kun on topiikki jo olemassa, niin turha sitä on uutta tehdä. Mutta siis, otsikko kertoo ongelman. Kädet, kämmenet ja sormet, ovat kuin nelivuotiaan pikkuprinsessan. Rupeaa näyttämään jo hölmöltä kun kyynerpäästä ylöspäin alkaa muotoa jo olemaan ja nyt on vielä forkutkin kasvussa. Voiko tuolle mitään, lihaksia kun alueella tuskin on.

Tämä kun on yksilöllistä, mutta luulisi näillä geeneillä näyttävän joltain muultakin kuin pikkutytöltä. Isällä kädet ovat normaalikokoiset ja äidinkin muistuttaa lähinnä sumuvuorten gorillaa.

Nosto.

Tälle aiheelle kun on topiikki jo olemassa, niin turha sitä on uutta tehdä. Mutta siis, otsikko kertoo ongelman. Kädet, kämmenet ja sormet, ovat kuin nelivuotiaan pikkuprinsessan. Rupeaa näyttämään jo hölmöltä kun kyynerpäästä ylöspäin alkaa muotoa jo olemaan ja nyt on vielä forkutkin kasvussa. Voiko tuolle mitään, lihaksia kun alueella tuskin on.

Tämä kun on yksilöllistä, mutta luulisi näillä geeneillä näyttävän joltain muultakin kuin pikkutytöltä. Isällä kädet ovat normaalikokoiset ja äidinkin muistuttaa lähinnä sumuvuorten gorillaa.

Ne kasvavat ainakin 30 vuotiaaksi asti itsestään, sen jälkeen ne kudokset turpoavat korkeintaan esim. töissä jossa joutuu paljon käsiään käyttämään. Yksi sähköasentaja kuvailikin omia sormiaan "läjäksi kyrpiä" :)

Joitain pieniä lihaksia kädmmenessä on, mutta et kyllä niihin kokoa salitreenillä hirveästi hanki.

Suositut

Back
Ylös Bottom