Pianonsoitto kerrostalossa

Kyylätkään eivät ole läheskään niin pahoja kuin välinpitämättömät naapurit...Edes ne, jotka valittavat isännöitsijälle imuroinnista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vittumainen tilanne. Eipä yhtäkkiä tule hermoja kiristävämpää asiaa kuin se, että kotonakaan ei saa olla rauhassa ja hiljaisuudessa. Edellisessä asunnossani naapuri luukutti stereoita kaksi helvetin vuotta sellaisella volyymillä, että seinät tärisi ja biisien sanatkin kuului omaan asuntooni.

Varskikn pitkältä ja raskaalta työreissulta palatessa vitutus oli sanoinkuvaamaton kun jo käytävään astuessa hirvee jytinä toivotti tervetulleeksi. Ja jumalauta vaikka käytin korvatulppia niin silti se meteli kuului aivan selvästi läpi.

Ei mene jakeluun miten joku voi olla niin saatanan idiootti, ettei ymmärrä olla ihmisiksi kerrostaloasunnossa vaikka ko. hlölle toinen naapuri olis käynyt asiasta kohteliaasti huomauttamassikin. Itse en tietysti saanut sanottua yhtään mitään vaan purin vaan hammasta. Vituttaa vieläkin :curs:

Mulla on kerrostaloasunnossa sähkörummut...soitan tietenkin kuulokkeilla, mutta kyllähän niistä ääntä lähtee (kumipädit napsuu)

Eipä ole kukaan toistaiseksi valittanut. Pyrin kuitenkin soittamaan aina järkevään aikaan, esim illalla en enää soita klo.19 jälkeen jne.

Keltään en ole lupaa kysynyt...

Mun mielestä elämään kuuluu ääniä, jos ei klo22 jälkeen tai aamulla klo.6 soita..vaikka nyt pianoa niin ei mua kyllä haittaa.
Pakkohan se nyt on perkele saada treenata:rock:

Joo, digipianoja on. "soitaakoot sellaisella".
Mulla on digipiano. Sillä soittaminen ei ole ollenkaan sama asia kun tavallisella, oikealla pianolla, vaikka siinä on olevinaan jonkinlainen kosketus ym ym. Parempihan tuokin on toki kuin ei mitään, tai jokin syntikka tms. mutta jos haluan oikeasti soittaa, menen kyllä porukoille tai jonnekin muualle jossa piano on.
Digipianosta ei kuule ulkopuolinen (ellei ole todella harjaantunut korva pianosoundeille) että se on digi, joten tässäkin tapauksessa se voi sellainen olla. Ääntä tuostakin lähtee kun paukuttaa. Ja voin kertoa, että paukutan, jos yhtään huvittaa. Toki siinä on kuulokkeetkin, joita käytän yleensä, johtuen siitä, että ei ole aikaa soittaa kuin epäinhimillisiin aikoihin.

Jos mun soitto jotakuta häiritsee, niin hankkikoot elämän.

Edit: Nääkin on niitä elämisen ääniä. Kyllä muakin vituttaa, kun naapurin kakara kiljuu kahentoista jälkeen yöllä ja herään siihen, mutta elämä on. Vielä ei oo varaa muuttaa rivariin.

Jos mun soitto jotakuta häiritsee, niin hankkikoot elämän.

Edit: Nääkin on niitä elämisen ääniä. Kyllä muakin vituttaa, kun naapurin kakara kiljuu kahentoista jälkeen yöllä ja herään siihen, mutta elämä on. Vielä ei oo varaa muuttaa rivariin.

Jos mun 15 tuumasen subbarin murina jotakuta häiritsee, niin hankkikoot elämän. :david:

Ja miksei niitä rumpuja muka saa soittaa. Tavallisia elämisen ääniä

Onneksi en asu kerrostalossa.

Jos mun 15 tuumasen subbarin murina jotakuta häiritsee, niin hankkikoot elämän. :david:

.
melkein sama asia. tällaset quottaukset kyllä vituttaa. jätetään oleellinen asia humioimatta:curs:

kyllä mä ainakin soitan musiikkia kovalla, eikä oo tullut yhtään varotusta, ehkä täällä asuu hyviä naapureita tai on paksut seinät.

Kerrostalossa pitkään asuneena voin sanoa, että paras naapuri on kyllä kuollut naapuri. Päästäisin kaikki seinänaapurini hengiltä, jos vain lupa annettaisiin.

Osta rummut tai säkkipilli.

Suosittelen säkkipilliä. Siitä lähtee aika saatanallinen möykkä. Yhdellä entisellä naapurilla oli sellainen. Kuului mainiosti, vaikka heppu asui kolme kerrosta ylempänä. Veikkaan, ettei pianon soitosta tule mitään, jos säkkipillillä hieman luikauttelee menemään viereisessä asunnossa.

P.S. Se entinen naapuri soitteli sitä onneksi äärimmäisen harvoin.

Mun mielestä on väärin paukuttaa mitä tahansa soitinta yms. liian pitkään tai säännöllisesti esim. kahdesti päivässä. Voi kyynel jos kerran kuussa katsot hyvillä efekteillä varustetun leffan ja pääsee kajarit hieman murahtelemaan, siitä ei pitäisi rutista. Ei toki siitäkään, että silloin-tällöin joku soittaa sähkökitaraa (kunhan nämä eivät tapahdu 02:00 yöllä). Ja vaikka kerrostaloissa on yleensä hilaisuus klo. 22:00 alkaen, en tiedä monta vittumaisempaa asiaa kuin 21:55 asti jatkuva remonttipaukutus.

Mitään kauheempaa ei ole kuin kerran viikossa tapahtuvat karaoke-sessiot. Noissa tilanteissa tekee mieli mennä kiviporalla seinästä läpi lihaveitsi mukana ja tappaa kaikki karaoke-sessioon osallistuneet henkilöt. Tiedän, minussa on paljon vihaa.

Digipiano ei ikimaailmassa korvaa oikean pianon kosketusta, vaikka digit aika hyviä jo ovatkin. Enkä vaihtaisi muutenkaan, mulla on ehjä hyvä piano niin miksi mä sen vaihtaisin? Naapurien takia - I don't think so... Kerrostalossa saa soittaa pianoa, mutta on pianistin velvollisuus ajatella myös naapureita ja olla soittamatta joka päivä tuntikaupalla. Koko ikäni olen kerrostalossa pimputtanut eikä siitä ole kukaan valittanut. Edellisessä talossa oli oikein erikseen järjestyssäännöissä maininta, että pianonsoitto pitää lopettaa tuntia ennen hiljaisuutta. Itse en soita ysin jälkeen, mutta rakkaani on sitä mieltä että kymmeneen (hiljaisuuteen) asti saa soittaa.

P.S. Aina ei voi soittaa niitä konserttoja, kun harjoitellakin pitää välillä. :D

Sähkökitaraa ja akustista tulee itse soiteltua päivässä useitakin tunteja. Ei ole sanomista tullut, enkä rehellisesti sanoen usko että kummastakaan niin paljoa ääntä lähtee että se kovin hyvin edes seinien läpi kuuluisi. Sähkökitarasta luonnollisesti ääntä lähtisi, mutta soitan joko hiljaisella tai kuulokkeilla :david: Naapureista kantautuvia ääniä en ole tainnut remontteja lukuunottamatta kuulla koskaan.

Jos piano häiritsee-->jotain omaa musaa soimaa niin ei häiritse. Ja jos pitää nukkua niin korvatulpat päähän. Ei kovin vaikeaa.

Edit: minkälainen kerrostalo on kyseessä. Jossain taloissa seinät on tehty jostain kierrätys pahvista ja sen oikeasti kuulee kun naapuri pieraisee. Toiset on sitten ihan pystyyn valettuja.

Ite soittelen sähkökitaraa, tosin melko hiljasella. Enkä missään nimessä 22 jälkeen.

Jos joku alkais pianoa rämpyttämään ni varmasti menisin oven taakse visiitille. Se pimputus kun raikaa minkä tahansa seinän läpi.

Piano tai rummut, kumpikaan ei kuulu kerrostaloon. Pitäisi järkikin sanoa.

saakeli ku tätä lukee niin tekee mieli muuttaa tästä tylsästä rivitalosta kerrostaloon!

Jep. Vaikkei ite saiskaan pillua niin voi kuunnella ku naapurit nussii, kätevää :dance:

Tuo voi kyllä olla rasittavaa pitkän päälle.

Nimin. kahden pianistin pikkuveli.

Kyllä kerrostalossa saa pimputtaa pianoa vaikka taukoamatta koko päivän, kunhan ei hiljaisuusaikana soittele. Jos sieltä naapurin asunnon puolelta aletaan desibelejä mittaamaan, niin eipä siellä paljoa mittari värähdä pianolla soittaessa. Eri asia sitten on oikeasti kovan äänenpaineen aikaansaavat soittimet, kuten rummut ja vaikkapa juuri tuo säkkipilli. Ei tuohon päiväaikaan aiheutettuun meluun oikein muuta rajaa voida laittaa kuin desibelimäärä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom