Pianonsoitto kerrostalossa

Meidän kerrostaloon (kaupungin vuokrakämppiä) muutti loppukesästä asumaan joku perkeleen lapsiperhe, jolla on kodissaan piano. Siellä kakarat kukin vuorollaan "soittaa" (lue pimputtaa sattumanvaraisesti) pianoa lähes päivittäin. Välillä siellä soittaa joku kunnon musiikkiakin, jota oli aluksi mukava kuunnella. Mutta jatkuva soitto ja kitisevien lasten harjoittelu ovat saaneet pääni nykimään!

Ainoa vastaus valitteluuni on, myös isännöitsijän toimistolta, että kyllähän he saavat soittaa, kunhan ei soita hiljaisuusaikana, joka alkaa kymmeneltä illalla ja päättyy seitsemältä aamulla. Näin ollen se on vain kestettävä. Kyseessä on kuulema normaali harrasteisiin kuuluva ääni, siis se perkeleen pimputus! Kävin puhumassa asiasta myös kyseisen perheen kanssa. Sain tylyn, kaksinaamaisesti voivottelevan vastauksen, ettei minulla ole oikeutta puuttua heidän huoneistonsa asioihin ja että jos käyn toistuvasti asiasta heille valittamassa, he tekevät rikosilmoituksen kotirauhan häirinnästä.

Netistä katsoin käräjäoikeuden päätöksiä vastaavista, ja ne ovat lähes aina päättyneet pianonsoittajan eduksi. Mitä tässä siis pitäisi nyt tehdä, alkaa katselemaan muita asumisen vaihtoehtoja?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä olen niin lapsellinen että ostasin varmaa vittuillakseni rummut himaa :D

Mitä tässä siis pitäisi nyt tehdä, alkaa katselemaan muita asumisen vaihtoehtoja?

Ilmeisesti ensimmäisen valitusreissun keskustelu ei oikein lähtenyt hyvässä hengessä liikkeelle, jos rikosilmoituksiin meinataan päätyä...

Lähtisin kuitenkin vielä yrittämään josko voisitte sopia tietyt ajat päivästä harjoitteluajaksi. Ääni ei ota läheskään niin paljon päähän, kun se on ennustettavaan aikaan. Osta mennessäsi tuparilahjaksi äänenvaimennustassut pianon alle pistettäväksi.

Mitäs mieltä olette, kuuluuko subbarin jyrinä normaaliin kerrostaloasumiseen keskellä päivää? Siis sellainen möyrinä joka ehkä pudottaa posliinit ja pelarkuuniat ritvatädin hyllyköistä?

Mitäs mieltä olette, kuuluuko subbarin jyrinä normaaliin kerrostaloasumiseen keskellä päivää? Siis sellainen möyrinä joka ehkä pudottaa posliinit ja pelarkuuniat ritvatädin hyllyköistä?

Subbarit, pianot, rummut, viulut ja muut vitun äänekkäät mööpelit on mun mielestä sellaisia, mitä ei kerrostaloon tarvitsisi tuoda. Naapuri soittaa huilua silloin tällöin ja se nyt vielä menee mutta pianon pimputtelu on se, mitä ei tasan kestäisi päivääkään vaikka miten hyvin osaisi soittaa. On olemassa digipianot, soittakoon sellaisella.

Itsellänikin oli sama ongelma viimeisessä kämpässäni.
Pistin aina Death metallin soimaan täysillä. Eipä pimputus sen jälkeen häirinnyt.:)

Subbarit voi häiritä myös omakotitalossa asuessa. Vastakkaisessa talossa tien toisella puolella soipi silloin tällöin hittijytä melkosen kovalla, mutta tähän mennessä vain satunnaisesti ja silloinkin hyvin inhimillisiin aikoihin. Omistan toistaiseksi vielä rummut, mutta matala bassovahvistimen ääni tunkeutuu helpommin kahdenkin seinän ja 15m päähän. Pystyy jotenkin kuvittelemaan miten sitten kerrostalossa.

Eipä tuohon muuta keinoa ole kuin subbari ja death metal.
Jos kerrostaloon muuttaa, niin kannattaa sopeutua siellä asumaankin :jahas:

se parhaiten nauraa kellä on talon isoimmat stereot. niin minäkin aina ratkaisen meluongelmat.

Jos ei naapurit osaa järkevästi keskustella asiasta, niin pistä kova kovaa vastaan. Lapsellista, mutta lapsellisempaa on tuo heidän suhtautuminen asiaan.

Tuo, että joku ostaisi rummut niin sen jälkeen talossa soisi semmoinen jytke että oma asunto muistuttaisi jo treenikämppää. Ja ja jokainen tietää millainen melu rummuista lähtee. Siitä tulisi jo sanomista vaikka kuinka olisi meluajan sisäpuolella. Tarpeeksi valituksia siitä tulisi ainakin. Jos ei ketään muita häiritse kuin yhtä niin veikkaan että ei pysty tekemään mitään. Jos asukkaita olisi enemmän niin sitten voisi. Kerrostaloasuminen on aina sitä itseään jos sattuu hauskat naapurit.

Meillä päin jos laskee vettäkin kello. 22.00 jälkeen niin tulee sanomista tai lattiasta koputellaan harjanvarrella, että aijai älkää laskeko tähän aikaan enää.:D

Ei pianosta tule niin kova ääni ellei sitä soita lujaa. Subbari kuuluu varmaan koko taloon jos kunnolla popittaisi.

Pitäisi olla niin hyvät välit naapureihin, että voisi käydä siellä kuuntelemassa millainen möykkä omasta kämpästä sinne kuuluu.

Kummallista jos pianoa saa soittaa vapaasti kerrostalossa. Saakohan sitten kaikkia mahdollisia soittimia soittaa. Saako niitä soittaa yhdessäkin, esim. pitää bändin treenit omassa kämpässä?

Siedän käytännössä kaiken muun metelin naapurista, mutta en pianon enkä minkään muunkaan soittimen ääntä. Itse varmaankin vaihtaisin asuntoa.

Joukossa tyhmyys tiivistyy. Ehdotankin siis itse seuraavaa: nauhoitat epävireisellä pianolla soitettua ukkonoaa CD:n verran, ja levy stereoista repeatille soimaan kovaa aina kun poistut asunnosta. Kyllä musiikin ystävät musiikkia osaa arvostaa. Tärkeintähän on pitää kerrostalonaapureihin suhteet kunnossa.

Jos kerrostaloon muuttaa, niin kannattaa sopeutua siellä asumaankin :jahas:
Tästä mä en ole samaa mieltä. Kellään ei ole oikeutta häiritä mihinkään vuorokauden aikaan naapureita (tällainen sääntö meillä taloyhtiössä, ei poikkeuksia, edes harrastukset käsittääkseni).

En tajua mikä käsitys porukoilla on, että kun asuu kerrostalossa, niin pitää sopeutua meluun ja sietää naapureiden häiritsevää toimintaa edes pienissä määrin.

Mä olen aivan tarpeeksi saanut kestää vuosikausia mulkkuja mulkun perään naapureina.

Threadin aloittajalle: vedä olan takaa perheen isää dunkkuun jos oikein vituttaa...Typerä neuvo, tiedän sen.

kaikkein häiritsevintä toimintaa kerros/rivitaloissa on kyylät jotka KYYLÄÄÄ kaiken mitä eri vuorokauden aikoina teet ja jätät tekemättä. on se sitten niinkin kiinnostavaa kuin roskien viemistä tai autoon jotain pikkuremppaa jne...... edes naapurin urku musiikki ei ole mitään sen rinnalla. että tällästa tällä kertaa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom