Peugeot 205 GTI

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkäs ärhäkkä pikkupösö ois hakusessa. Mahtavia ajettavia nuo pienet Peugeotit. Pari tonnia ois budjetti, jos tuo auto sitten muutaman vuoden kestäis ajella. Tossa pari mitä katoin nettiautosta:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1856028
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1880051

1.4l 106:sella oon jonkun verran ajellut, muuten hyvä mutta kyllä sais isompi kone olla(onhan se ihan ripeä 60 asti... :D). 1.6l GTI vois olla aika hyvä näillä bensan hinnoilla, noin pieneen autoon siinä on kyllä tarpeeks potkua.

Hieman arveluttaa myös kuinka loppuunpoljettuja noi koneet mahtaa olla...
Yleisiä vikoja noissa ilmeisesti on koiranluut ja taka-akseli rempat.
Kori ainakin on sinkitty ettei pitäs ihan käsiin lahonneita olla. Jonkun verran joutuu varmasti kuitenkin remonttia tekemään.
Pösömiehillä kokemuksia?
PS. Ei tarvii mainita että kato sportpug-forumilta... :D

EDIT: Pitäsköhä sittenki laittaa tän verran lisää rahaa kiinni http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1378548

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Olen pitkään harkinnut 205 1.9 GTi:n ostoa. Muuten olisi jo ostettu, mutta rahatilanne ei mokomaa salli. Puolen vuoden ajan olen noita nettiauton 1.6/1.9 getareita katsellut ja aina välillä on varsin hyvänoloisia yksilöitä oikeaan hintaan, mutta ne menee aika nopeasti. Kun vain rahatilanne sattuu sopivasti ja sopiva yksilö kohdalle, en epäröi. Pösöistä on kokemusta 106/205/306/309/405/505 joten sairaus on paha ja krooninen :D

Itse katselen pääasiassa vain 89/90 vuosimallin saastekoneellisia mahdollisimman originaaleja pelejä. Noista vuosimalleista alaspäin on yleensä kori jonkin verran ruosteessa, koska niihin aikoihin pösön tehtailla korin sinkkaamista lisättiin ja "uudemmissa" onkin vähemmän tai ei ollenkaan ainakaan pahaa ruostetta. Koneet noissa kyllä kestää ja poljettuja on, mutta mitäs muuta varten gti-malli olisi kuin kovaa ajoa? Ajokilometreistä, mielummin ostan sellaisen, joka on ollut koko ajan ajossa ja kilsat n. 300tkm kuin parkkipaikalla/tallissa/hallissa seisseen tiivisteiltään ja muilta paikoiltaan happamaksi päässeen pelin. Tärkeintä on kuitenkin hyvä kori ja sisusta, koska tekniikan laittaa helposti kuntoon. Huoltohistoria olisi kiva, mutta yksilöt, joista se on tiedossa, on jonkin verran kalliimpia. Huoltohistorialla varustetut autot on luonnollisesti usein paremmin pidettyjä.

All in all, huippu kinneri ja 2ke pitäisi riittää helposti hyvän yksilön löytämiseen. Vanha auto on aina vanha auto, joten vikoja on ja niitä pitäisi osata itse korjata jos meinaa ajaa halvalla. Vielä jonain päivänä ajelen 205:lla johon olen iskenyt Mi16-pannun ja niin paljon rahaa, ettei sitä viitsi enää ikinä myydä :)

jaha, toi toinen noista on jo myyty.
Täytyypä ens viikolla koittaa saada ihan kaupat aikaan, tarpeen kauan täs on kuolattu. :D
On kyllä niin mahtava peli... :)

Itse ajelin tuollaisella 1.6 gtillä vuodesta 2000 viime vuoden kesään kunnes vaihdoin autoa isompaan ja uudempaan.
Aivan mahtava laite.
Sillä on vain niin mukava ajella. Onhan se nykyään jo vanha ja äänekäs jne jne mutta siinä on vain sitä jotain.
Tuo menopeli oli vielä vuosimallia -86 kilometrejä sillä ei tainnut tulla kasaan kuin joku 190 000. Sinne se meni Porin suuntaan aiheuttamaan pelkoa. Ja aina välillä iskee haikeus vanhaa kohtaan.
Itsekkin miettinyt että joku päivä sitä vielä ostaa moisen ja lyö siihen Mi16 koneen kiinni. Saa nähdä saako sitä ikinä aikaiseksi. No kaipa tämä on niitä haaveita tai jotain.

Zone-sarja -42%
Ittellä 106 1.6 rallye.
Taka-akselit, nivelet ja sähköthän noissa pitää olla kunnossa että toimii.
Ja tosiaan ei tolla pösön 1.6 tu-koneella ihan puolta miljuunaa ajeta ilman remontteja, mutta jos jotain remppaa tekee niin ei ole aivan avaruustekniikkaa.

Itsellä oli tuollainen -86 malli joskus parikymppisenä. Ilo ajaa ja komeat äänet (reikä jossain pakosarjan tietyvillä) Mutkateillä sai vedellä urku auki ja auto ei pahemmin heilunut.

Toisaalta:
Auto ei lähtenyt käymään sateella ja puhallin meni päälle/pois jokaisessa kuopassa. Sulakerasiakin aukesi aina valmiiksi kun veti oven kiinni :D. Ja kolaritilaston mukaan tuolla kuolee aina mällätessä :(

Silti kaipaan tuota autoa vieläkin...

Mulla on tollanen 1.9 vauhtisämpyllä parasta aikaa. Tuli ostettua hetken mielijohteesta, kun ei 309 GTi:tä sattunu ko. hetkellä nettiautosta löytymään.

Onhan toi hyvä auto ajaa, ja hyvät penkit jne jne. ja jotenkin toi ulkonäkö miellyttää ainakin omaa silmää. Ittellä ollu aiemmin 309, ja kyllä toi 205 on aika pieni siihen verrattuna. Pugi palstallakin ollu puhetta 1.6 ja 1.9 eroista, ja se sisätilojen nitinän ero on aika selkeä. Ei toi munkaan 1.9 karmeesti nitise, ja se olikin aika kiva yllätys. Odotin pahempaa.

Onks joku juttu mikä erityisesti kiinnostaa?

Toi 205 1,9 GTI on sellanen auto minkä olen aina halunnut ostaa, mutta kun ei osaa korjata juuri mitään, niin ehkä toi ei ole oikea valinta.

Eipä kai tässä kummempia, ostaa vaan kun sopiva tulee tarjolle. Jos huomenna vähän soittelis.

1.9l kone ja tiheä vaihteisto kyllä kuulostaa hiukan janoiselta ainakin matka-ajossa, jos jotain lukuja voisit vähän sanoa kulutuksesta. Pääosin kyllä tulis pikkukaupunkiin, taajamiin ja peräkylän metsiin ajoon.

Yksilöitähän nuo on mutta jos viitsit kertoa paljonko pösölläs on ajettu ja mitä remonttia siihen on tehty. Ei nuo osat hirveesti maksa ja kun itse tekee niin aika kohtuullisella rahalla saa laitettua kuntoon jos tarvii. En nyt mikään vanha remonttimieskään ole mutta ei nuo rempat nyt mitään ydinfysiikkaakaan ole. :)

Taidan kuitenkin kallistua ton 1.9 ostoon, lujempaa tekoa ja eipä tartte harmitella sitten ettei tullut 1.9 ostettua. :D

Kuulin juuri tuosta frendiltä, että nuo 1.9-mallit ovat haluttuja pohjia jonnekin Endurance-luokkaan (?) ja siksi liikkuvat useinmiten aika nopeasti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nopeesti ovat menneet, itsekin pidemmän aikaa seuraillut :(. Kyllähän kuitenkin hyvä 1.6 kelpaa kans, on sekin parempi kun lainassa oleva 106 1.4i. :D

205 rules! Ostin vähän aikaa sitten polkupyörän korvikkeeks -85 1.1 koneella 550 eurolla, ja aika näppärä peli tuntuis olevan. GTI:hin vois kyllä päivittää, kunhan hetkellinen rahapula hellittää.

Täytyy pari viikkoa odotella kun nyt ei rahatilanne kunnolla kestä, tuli yllättäviä menoja.
106 rallye ja XSi vois kans olla varteenotettavia ehdokkaita...

Paljos sää Purtsi oot tosta pösöstä aatellu pyytää? Oon tässä ekaa autoa kattelemassa ja tää kaara kiinnostas tällä hetkellä eniten :)

Eipä oo ainakaan hinnalla pilattu, vaan miten on kunnon laita? Onko sulla sähköpostia tai käytäkkö jotain pikaviestimiä niinku messengeriä tai irciä ym? Voisin sinne nakella vähän lisää kysymyksiä :P

Mulla on 205 vm -90 1.1 koneella. Vuoden päivät olen sen omistanut ja kilometrejä takana noin 20 000. Maksoin siitä 200€ ja on kyllä koko rahan arvoinen peli ollut. Sitä ennen oli 405 vm -89 1.9 koneella. Ei mulle varmaan enää muita autoja tulekaan, kun peugeotteja. Citikkakin vois kelvata.

Nosto. Kylläpä muuten alkuperäiset alkaa olla hinnoissaan. Ja tarjontaakin tosi vähän. Edelleen itseä kiinnostaisi tollanen 1,9 GTI.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom