Pes 09

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mahoney
  • Aloitettu Aloitettu
Itselläni alkaa ainakin olemaan jo vaikeuksia odotella lokakuuta ja uusinta Pro Evolution Soccer-julkaisua. Kasihan haukkasi isosti paskaa ja Konami menetti varmasti paljon uskottavuutta ja myös pelaajia jotka vaihtoivat FIFA:n leiriin. Itselläni pleikka kolmosen hankinta johtui juuri tästä pelisarjasta ja siksi olen itsekin ollut suuresti petttynyt viimeisimpään täysin keskeneräiseen pessiin.

Uudesta versiosta on alkanut tippumaan hieman tietoja, mutta pelin ympärillä olevat uudistukset ovat melko minimaalisia. Tämä ei itseäni haittaa, ehkä valju olisi mukava viimeinkin saada tuohon peliin mukaan, mutta tänäkin vuonna lisenssissä ovat vain Liverpool ja ManU. Lisenssissä olevat sarjat ovat myös samat, ainoa muutos taitaa olla että Bayern Münchenin korvaa Pietarin Zenit.

Tärkeintä olisi saada pelattavuus kondikseen ja kaikki pätkiminen normaalissa pelissä ja nettiversiossa vittuun. Konamilla on varmasti isot paineet niskassa, toivotaan että Seabass ja kumppanit pystyvät täyttämään PES-pelaajien vaativat toiveet. Muuta futispeliähän ei ole kuin tämä, FIFA:a olen yrittänyt kokeilla, mutta se ei toimi itselläni lainkaan.

Odottavan aika on pitkä.

Tossa todella pientä maistiaista, eipä tuosta teaseristä saa oikein muuta irti kuin että Messi tulee olemaan kannessa.
http://www.youtube.com/watch?v=djykIppWJjY&feature=related

Tässä olisi uudistuksista:

Credit to the guys at PESfan.com who have listed all the key improvements to PES 2009 this year. Here they are:

Gameplay:
Close control more intuitive:
• Manual cursor control
• Adjusted trick control for easier control – more within natural control parameters than via special movements

Ball movement more realistic:
• Ball has always been treated as separate entity, but 2009 has new air resistance calculations for trajectory of ball
• Instant control. Buttons presses are no longer stored, making for a crisper playing style
• Heavier foot-in tackles, depending on the length X is depressed
• New friction routines to affect ball movement in terms of ground conditions
• Backspin routines calculated so ball slows accordingly
• The bounce of the ball can be used more effectively: players can flick the ball up to tee a shot, or to lift it over a defender’s trailing leg
• Skills are now integrated more into the game. If a player has the ability, they will be able to perform deft turns others cannot and will be able to feint and shimmy within the confines of the control system
• Player has to compensate for heaviness of ground when weighting passes in wet conditions or frozen ground

Teamvision enhanced:
• Tactics change according to situation
• Better off-the-ball movement – running to receive passes, etc
• AI recognizes strategies that work and accumulates data on an ongoing basis within Master League and League modes

Visuals:
Stadiums:
• Graphic depiction of weather conditions unique to each stadium
• Much more detailed lighting effects that mimic the time of day more closely
• Key new grounds like Wembley, in total about 20 stadiums
• LED Boardings (PS3 and 360 versions only)
Players:
• All new players models in game: everything reworked for additional detail
• Specific new animations to make the game flow more: players now stumble, place a hand down so as to keep running
• More individuality to movement of players: running and kicking styles, for instance: Ronaldo’s stance before a free kick

Camera:
• New vertical camera, allowing end-to-end view including ‘Player Focus’ zoom, panning in on key one-on-one situations
• New distance drawing techniques using adjusted chromatic fields

Front End - Menus:
• All new, clearer menu system
• Match stats now on sub-menus if required
• Much improved music choice

Edit:
Sound:
• In addition to the importation of graphic data, music and crowd chants can also be added
Graphics:
• Pixel Paint function allows users to create team badges from scratch

Game Modes:
Become a Legend:
• New long-term mode sees player guiding one player to glory
• Control the destiny of a midfield/striking star
• Player works within team structure, akin to popular ‘Fix’ mode – assisting play, scoring goals, etc
• Default vertical view
• Dedicated development data for player as game progresses
• Full range of transfer opportunities: but fail to play well and you will be demoted to bench or even transferred
• Based on popular Japanese mode, first time in Europe

Legends:
• Online version of ‘Become a Legend’
• Use player created in solo mode
• Play online with other ‘fixed’ position friends
• Intricate play and teamwork rewarded with PES points
• Upload finest moments for others to view and rate

Master League
• More intuitive menus
• Easier to understand two-tier negotiations: team level and individual terms
• Loyalty: players unhappy with terms, etc, will not play as well. A happy player will play better.

The lack of updates for Master League looks rather startling but apart from
http://www.winningelevenblog.com/news/pes-2009-key-additions-listed/

Videota:
http://www.winningelevenblog.com/news/gamespot-pes-2009-video-feature/

Pelistä puuttuu myös La Liga, EA on ostanut nekin oikeudet.:rolleyes:
Onneksi kuitenkin kaikki joukkueet pystyy hakemaan netistä.

Tätä on odotetaan enemmän, kuin pillua selibaatissa. Paras olla tällä kertaa hyvä tai vedän itseni jojoon. Boxi hankittu pelkästään PES2008 takia. pliis ei enään pettymystä. Grafiikoilla ei mitään väliä minulle, mutta haluan sen pelaamisen haastavuuden takaisin.

Ei onneksi tarvitse tätä odottaa, kun ostin Fifa 08:n. Iski kyllä meikäläiseen todella kovaa, ottaen huomioon, että PEs mies olen ollut henkeen ja vereen. Ehkä tuon joskus ostan, mutta Fifalla mennään nyt pari vuotta. Ei ole tapana joka vuosi uutta peliä ostaa :)

http://uk.youtube.com/watch?v=fC6aSAIMJCk

Hyvältä näyttää. CL-lisenssin saaminen on aika iso juttu, onhan kyseessä yksi vuoden seuratuimmista kilpailuista. Ja on se parempi kuin ei mitään.

Demon piti muuten olla ladattavissa 11. syyskuuta, mutta nyt se onkin yllättäen viivästynyt. Pitäisi tulla "soon".

Joo, diggaan kanssa tosta CL-lisenssistä. Nyt pääsee jyystään aitoa turnausta. Ottaa vaan pattiin toi Konamin lisenssi touhu taas.. EA sentään kuuntelee toiveita. Harkitsen vakavasti siirtymistä Fifa leiriin lopullisesti, jos tämän vuoden tulos on edellisen kaltainen. Mutta ei se ole, eihän? Ja vittu joka vuosi joutuu ITSE editoimaan Baggion oikean näköiseksi, saatanan laiskat koodaajat.. :D

Mulle ei kyllä mee jakeluun et miks 08 on ollu susi? Ite oon pelannu koko vuoden ihan vitun tyytyväisenä siihen. En tiedä miten paljon toi konsoli sitten vaikuttaa? Itsellä siis ps2 versio.
Josta päästäänkin siihen, että onko kellään havaintoa vieläkö ne tekee ton 09 ps2:lle?

Mulle ei kyllä mee jakeluun et miks 08 on ollu susi? Ite oon pelannu koko vuoden ihan vitun tyytyväisenä siihen. En tiedä miten paljon toi konsoli sitten vaikuttaa? Itsellä siis ps2 versio.
Josta päästäänkin siihen, että onko kellään havaintoa vieläkö ne tekee ton 09 ps2:lle?
Kyllä se konsoli vaikuttaa. 360 boxilla peli on susi paska, jos vertaa Fifa08. Kyllähän sitä pelas sen kolme viikkoa..

Tulee myös ps2:lle

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Joo, diggaan kanssa tosta CL-lisenssistä. Nyt pääsee jyystään aitoa turnausta. Ottaa vaan pattiin toi Konamin lisenssi touhu taas.. EA sentään kuuntelee toiveita. Harkitsen vakavasti siirtymistä Fifa leiriin lopullisesti, jos tämän vuoden tulos on edellisen kaltainen. Mutta ei se ole, eihän? Ja vittu joka vuosi joutuu ITSE editoimaan Baggion oikean näköiseksi, saatanan laiskat koodaajat.. :D

No tuossahan on varmasti vain puhtaasti kyse rahasta. EA pystyy laittamaan enemmän rahaa tiskiin ja tekee sopimukset lisensseistä. EA:n tyyli on vielä normaalisti sellainen, että se vaatii oikeudet lisensseihin yksinoikeudella ja tällä tavalla syö kilpailijat. Samoin on käynyt esim. jenkkifutiksessa, EA osti NFL lisenssin yksinoikeudella ja pelasi pahimman kilpailijan, 2Ksportsin ulos. Nythän EA rosvosi La Ligan Valjun lisäksi.

Olen siis ymmärtänyt, että edit-moodi on edistynyt huomattavasti eli pelipaitojen ja muiden sälän editoiminen onnistuu paremmin. Parastahan tässä tulee olemaan se, että jossain vaiheessa netissä on saatavilla patchi mikä sisältää kaikki joukkueet, pelipaidat, kannatuslaulut jne. Se tulee helpottamaan omaa urakkaa huomattavasti kun ei tarvi enää räätälöidä jokaista joukkuetta käsin.

No tuossahan on varmasti vain puhtaasti kyse rahasta. EA pystyy laittamaan enemmän rahaa tiskiin ja tekee sopimukset lisensseistä. EA:n tyyli on vielä normaalisti sellainen, että se vaatii oikeudet lisensseihin yksinoikeudella ja tällä tavalla syö kilpailijat. Samoin on käynyt esim. jenkkifutiksessa, EA osti NFL lisenssin yksinoikeudella ja pelasi pahimman kilpailijan, 2Ksportsin ulos. Nythän EA rosvosi La Ligan Valjun lisäksi.

Olen siis ymmärtänyt, että edit-moodi on edistynyt huomattavasti eli pelipaitojen ja muiden sälän editoiminen onnistuu paremmin. Parastahan tässä tulee olemaan se, että jossain vaiheessa netissä on saatavilla patchi mikä sisältää kaikki joukkueet, pelipaidat, kannatuslaulut jne. Se tulee helpottamaan omaa urakkaa huomattavasti kun ei tarvi enää räätälöidä jokaista joukkuetta käsin.
Niin joo. En tullutkaan ajatelleeksi tuota lisenssi hommaa tuolla tavoin. Mistähän noita patcheja oikeen saa? Fanisivustoilta? Joskus olen yrittänyt etsiä sellaista, mutta meni hermo vaan siinä hommassa.

Niin joo. En tullutkaan ajatelleeksi tuota lisenssi hommaa tuolla tavoin. Mistähän noita patcheja oikeen saa? Fanisivustoilta? Joskus olen yrittänyt etsiä sellaista, mutta meni hermo vaan siinä hommassa.

Pesforumilta varmaankin.

http://www.feex.net/games/pro-evolution-soccer-2008-option-file---pes-of.html

Tuolla saa ainakin pelaajien ja joukkueiden nimet kuntoon. Ei taida kyllä olla ihan ajan tasalla

edit. Tuolla näyttääkin olevan kommenteissa, että kaikille joukkueille tulee chelsean vermeet. :D No täällä on lisää.

Siirtykää vaan Fifan leiriin ;)

Itellä taitaa olla fifat vuodesta 95 lähtien paria välivuotta lukuunottamatta. Pessiä olen joskus nopeahkosti koittanut, joten siitä ei niin hirveesti kokemusta ole mutta mikä siitä teidän mielestä tekee fifasta paremman? eikä tää nyt ole mitää vittuilua vaan mielenkiinnolla kysyn ku sitä omaa kokemusta siitä ei hirveesti ole.

Itellä taitaa olla fifat vuodesta 95 lähtien paria välivuotta lukuunottamatta. Pessiä olen joskus nopeahkosti koittanut, joten siitä ei niin hirveesti kokemusta ole mutta mikä siitä teidän mielestä tekee fifasta paremman? eikä tää nyt ole mitää vittuilua vaan mielenkiinnolla kysyn ku sitä omaa kokemusta siitä ei hirveesti ole.

Ainakin noilla edellisen sukupolven konsoleilla PES oli kyllä valovuoden edellä FIFAaa, jotenkin se oli juuri sopivan realistinen, mutta kuitenkin niin että koukutti.

Viime vuoden PES ja FIFA (xbox360) vilahti meikäläisen omistuksessa molemmat päivän sisällä eri omistajalle, jotenkin molemmat tuntuivat ihan paskalle.

PES-sarjan realistisuus on ihan eri luokkaa kuin FIFA. Tämän näkee vaikka laukauksissa ja maaleissa. Pessissä laukauksen suunnan pystyy ohjaamaan paremmin ja laukaus lähtee yleensä sinne minne sen on ajatellutkin. Maalien teko on tästä syystä hyvin palkitsevaa. FIFAssa tuntuu, että laukaus tapahtuu automaattisesti ja suuntaa ei pysty valitsemaan yhtä tarkasti. Pessissä tulee myös sellainen tunne, että samanlaista maalia harvemmin tulee, tätä tunnetta ei FIFAssa tapahdu, pikemminkin päinvastoin. Pessissä maaleja edeltäviä tilanteita joutuu rakentamaan kärsivällisesti, puolustajien ohi ei juosta. Lisäksi pallo ei pysy pelaajan hallussa automaattisesti, vaan se saattaa pomppia tai muuten karata. FIFA ei ole päässyt eroon tietyistä maneereistaan. Erityisesti minua häiritsee se, että pelatessa tulee sellainen tunne kuin tapahtumat toistaisivat itseään. Tämä tunne on tullut jokaista FIFAa pelatessani.

Suosittelen kokeilemaan seuraavaa pessiä niin, että pääset peliin oikeasti sisään. Muutaman tunnin pelaaminen ei välttämättä vielä koukuta, mutta kun pääset jyvälle niin voin luvata, että FIFAt pölyttyvät jatkossa nurkassa. Tai sitten ei, jotainhan tuossa FIFAssakin on oltava, koska niin moni sitä pelaa. Muhun se vaan ei kolahda sitten yhtään.

Unohdetaan näissä puheissa siis PS3:n PES 2008. Kakkosen versio oli loistava.

Muutamia arvosteluja on alkanut jo tippumaan kyseisestä pelistä, ihan lupaavalta on vaikuttanut. Pari arvostelijaa on antanut 9/10 ja yksi on antanut 88%/100% (fifa sai 83%). Eihän noihin voi sokeasti luottaa, mutta antaa ainakin jotain suuntaa. Olen lukenut yhden kokonaisen arvostelun ja siinä vakuutetaan, että 2008:n kaltaisia ongelmia ei enää pitäisi löytyä. Tuo on varmaan se tärkein asia.

No, muutama viikko pitäisi vielä odotella, että pääsee itse kokeilemaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom