Perusteita sille miksi et käytä lisäravinteita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bolsoi
  • Aloitettu Aloitettu

Bolsoi

Banned
Tai miksi mielestäsi lisäravinteet on tarpeettomia.

Syömällä 4 kertaa päivässä kunnollista ja monipuolista ruokaa on helppo täyttää kaikki ravinnontarpeet ja
esimerkiks 120g proteiinia saa päivittäisestä ravinnosta kun vähän viitsii laskea.

Omia perusteluita.

- Lisäravinteet on kalliita ja niillä saavutettu hyöty minimaalista verrattuna kunnolliseen ruokaan.
- Käytän mielummin rahani parempaan ruokaan kun keinotekoisiin valmisteisiin.
- En ole kilpaurheilija enkä tavoittele maksimaalista lihaskasvua vaan voimakasta, tervettä ja käyttekelposta kehoa.
Lisäravinteilla esimerkiksi kreatiinilla muutama toisto lisää kestävyydessä ei tuo kokonaistavoitteen kannalta pitkäkestoisia tai merkittäviä tuloksia.
- Kunnollinen päivittäinen ravinto on paras pohja, siihen pitää satsata, ei lisäravinteisiin.
- Luonnnollisissa ruoka-aineissa ravintosuhteet on oikeassa kombinaatiossa. En näe järkeä mättää lisäravinteiden muodossa jotakin ainesosaa "yliannoksina".
- Mielestäni lisäraviteista ja ravintoaineiden kokonaisvaltaisesta imeytymisestä ravinnekombinaatiossa ei ole tarpeeksi tietoa.
- Mielestäni koko lisäravinnehommeli on kaupallista huttua josta hyötyy vain kauppias. Keskiverto salipelle lähinnä lihoo.

Nämä siis omia mielipiteitäni lisäravinteista.

Lisäravinteet on kalliita ja niillä saavutettu hyöty minimaalista verrattuna kunnolliseen ruokaan..

EBN:ltä 4 kg hera pönttö 65€ (yli 40€ tilaukset ilman kuluja) vastaa ravintoarvoltaan yli 120 raejuustopurkkia joiden kpl hinta noin 1.50€ ja jos haluu samat proteiinit vähärasvaisesta raejuustosta niin ne raejuustot maksaa kaupassa semmoset 180€

eikö ole kallista tämä lisäravinteiden käyttö ruokavalion yhteydessä? mutta alappa syömään kaupan ruokaa niin se se vasta kallista onkin

Toivottavasti tämä oli kuitenkin trolli :face:

No enivei opiskelijana on vähän pakko valita ne halvimmat vaihtoehdot ja ei rahat riittäisi jos en herasta ottaisi osaa päivän proteiineista. Monipuoliseen ruokaan ei suomen opintotuilla santsata, joten lisäravinteet ovat halpa ja hyvä lisä jokapäiväiseen ruokavalioon.

"Luonnnollisissa ruoka-aineissa ravintosuhteet on oikeassa kombinaatiossa. En näe järkeä mättää lisäravinteiden muodossa jotakin ainesosaa "yliannoksina".
Jos käytössä on ne kaikkein simppeleimmät lisä ravinteet kuten minun tapauksessani proteiinilisä ja vitamiinit, niin ei niistä kyllä mitään "yliannostusta" tule........

"En ole kilpaurheilija enkä tavoittele maksimaalista lihaskasvua vaan voimakasta, tervettä ja käyttekelposta kehoa.
Lisäravinteilla esimerkiksi kreatiinilla muutama toisto lisää kestävyydessä ei tuo kokonaistavoitteen kannalta pitkäkestoisia tai merkittäviä tuloksia."
Kreatiini tekee paljon muutakin kuin "lisää muutaman toiston kestävyyteen"

"Mielestäni koko lisäravinnehommeli on kaupallista huttua josta hyötyy vain kauppias. Keskiverto salipelle lähinnä lihoo."
Tämä lause vahvisti trollin, luultavasti typerin lause mitä olen tänä vuonna nähnyt/kuullut/lukenut.

Itse käytän jonkinverran lisäravinteita mutta oon sitä mieltä että paras lopputulos tulee ilman JOS pystyy satsata syömiseen. Takuulla parhaimmat prodet irtoo oikeesta safkasta. Ja jos päivän syömiset on kunnos ni veressä on kokoajan kaikki aminot ja myös treenin jälkeen et tarvi jotain superhyper teollista ultraheraa joka imeytyy salamana, vaan sulla on laadukkaat prodet kroppas omas kierros päivän safkojen ansiosta. Eli isoo bisnestä koko lisäravinne hössötys, mutta oivallisii ne on välttävästi paikkaamaan ruokavalion aukkoja jos safkaus heikkoo. Paras olis ottaa kaikki syömällä jalostamatonta ravintoo

edit. ootte vaan niin aivopestyjä, että voi olla vaikea tajuta mistä täs puhutaan. Ylläkirjoittamani on suoraa lainausta suomalaisen arvostetun ison bodarin suusta.

et tarvi jotain superhyper teollista ultraheraa joka imeytyy salamana, vaan sulla on laadukkaat prodet kroppas omas kierros päivän safkojen ansiosta.

kuka iso bodari sanoo,ettei tarvi palkkariakaan jos on syönyt hyvin 2 tuntia ennen treeniä.voithan laittaa nimenkin kun eihän tämä salatiedettä ole... savonmake vai kokkonenko? :D

Lähinnä vituttaa tällaiset keskustelut joissa ei ole päätä eikä häntää. Tässä niputetaan taas kaikki treenaajat tilanteesta ja tavoitteista riippumatta yhteen ryhmään ja kysytään "kannattaako" käyttää "lisäravinteita".
Ihan varmasti kannattaa yleensä ja erikseen. Kuinka paljon ja mitä riippuu tapauksesta.

Olin jo editoimassa tätä tuohon edelliseen viestiin, mutta joku kerkes poistaa sen.

- Lisäravinteet on kalliita ja niillä saavutettu hyöty minimaalista verrattuna kunnolliseen ruokaan.
- Mielestäni koko lisäravinnehommeli on kaupallista huttua josta hyötyy vain kauppias. Keskiverto salipelle lähinnä lihoo.

Tuossa jo aiemmin todettiin, että esim. heraproteiini on yksi halvimmista proteiininlähteistä, verrattiinpa sitten aivan mihin tahansa.
Ja mistä oot keksiny tuon lihomishomman? Ois kyllä bulkkaaminen helppoa, jos paino nousis pelkästään palkkarin avulla. :D

"Mielestäni koko lisäravinnehommeli on kaupallista huttua josta hyötyy vain kauppias. Keskiverto salipelle lähinnä lihoo."
Tämä lause vahvisti trollin, luultavasti typerin lause mitä olen tänä vuonna nähnyt/kuullut/lukenut.

Tämä lause vahvisti, miten hyvin tuo lisäravinnemainostus on onnistunu :D

Eli isoo bisnestä koko lisäravinne hössötys, mutta oivallisii ne on välttävästi paikkaamaan ruokavalion aukkoja jos safkaus heikkoo. Paras olis ottaa kaikki syömällä jalostamatonta ravintoo

Näin.

Kahtokaapa vaikka func food finlandin liikevaihto :D

Käy vähän sääliks nää fitness säteilijöiden blogit, joissa on kuvii ku tilattu tonnilla keittiönpöydällinen prodejuomaa.:face:

Mä oon oikeesti nii foliohattu pääs, et en luota alkuunkaan noihin jauhepusseihi, et niis on mitä pitäis olla... :D Se on pääperuste miks en käytä lisäravinteita, paitsi pirkan monivitamiini pilleriä varmistaa ku syön nii vähän kasviksii... Ja oon saanut hyvin tulosta syömällä oikeesti lähes yksinomaa ison kasan hiilarei ja joka aterial hitusen proteiinia normi ruuast, mun perus palkkarikin on 100 grammaa kauraa ja puoli litraa maitoa ja sen nimeen vannon kyl ehdottomasti, vaikka ketä vaa paskaks väittäs. Uskon, et jos jättää mehut/limsat/karkit/sipsit/pullat yms kaiken paskan pois ruokavaliosta, ja syö mitä kuluttaa ja siihe viel vähä pääl ja punttaa oikealla tavalla, ei voi kun kasvaa, sitä proteiinia tulee 100% varmasti tarpeeks, siis ainakin jos pitkin päivää aterioihin kuuluu liha ja maitotuotteet. Satavarmasti. Lukekaapa bronsonin solitary fitness kirjast mitä mieltä hän on em. lisä ravinteista, iha hiton hauska kirja. Ja yks kans mitä ihmettelen kaikkein eniten, et porukat maksaa lisäainevalmistajille HIILAREISTA?!!??! Ei maksa mun mielest makaronit, tavalliset jauhot, kaurahiutaleet, perunat yms sen vertaa paljo et haluisin jotain puhdistettuu hiilarii ostaa eriksee... En kyllä kirveelläkään usko et jauhepussin 25grammaa proteiinia on yhtä hyvä ku 25 grammaa kanasta/kalasta yms. Nii ja yks iso syy luulen et miks jotkut ei menesty salil on just se palkkarimentaliteetti, "otin palkkarin treenin päätteek, nyt vaan relaan ja odotan gainssei" vaiks se eka ateria treenin jälkeen onkin hirmu tärkeää, ni sun täytyy huolehtia siit kunnol syömisest koko päivä, joka päivä, nii kauan ku sul on ne lihakset palautumas. Monel on just et lepopäivänä syö vähemmä ja treenipäivinä jotai extra (proteiini)aterioita tungetaan sinne, ihan ku lepopäivinä ei tarviis syödä ihan samalla lailla ku treenipäivinäkin... Et ei sitä proteiinia tarvii kerral vetää isos pirtelös naamaa kunhan syö joka päivä kunnolla ruokaa, siis jos oikeesti haluu menestyy.

Kahtokaapa vaikka func food finlandin liikevaihto :D

Mitä tuo liikevaihto nyt mihinkään liittyy? Bisnes menestyy, kiva heille.

Itse käytän lisäravinteena proteiinijauhoja. Syy: 4kg = 52.90€

Sais maksaa aika paljon enemmän saadakseen saman määrän proteiinia "normaalista" ruuasta. Mutta tyhmät maksakoot, eipä se minua haittaa onneksi.

Ohan lisäravinteilla paikkansa kun niitä on pilkottu huomattavasti helpommin imeytyvään muotoon. Etenkin treenin ympärilä lisäravinteiden merkitys korostuu jos haluaa optimoida ja edistää kehitystä. Ne nyt vain imeytyy tehokkaammin ja oikealla tavalla käytettynä katabolia katkaistaan huomattavasti nopammin ja tehokkaammin ja tämä tuo vuosien saatossa melkoisesti etua.

Mä olen ainakin vakuuttunut treenin ajan miinottamisesta aminohapoilla, että sitä energiaa ei pureta lihaksista treenin aikana tai sen jälkeen.

Mä olen ainakin vakuuttunut treenin ajan miinottamisesta aminohapoilla, että sitä energiaa ei pureta lihaksista treenin aikana tai sen jälkeen.

Jos syö tunti ennen treeniä aterian, josta saa vaikkapa 40g proteiinia, 150g hiilaria ja 20g rasvaa, niin miksei sitä energiaa oteta treenin aikana tuosta syödystä ateriasta? Miksi se otettais lihaksesta? Ei tuollainen ateria kuitenkaan ihan tunnissa imeydy.

Nimenomaan käytän lähinnä treenin ympärillä, koska juomana imeytyy huomattavasti nopeammmin.

Toiseksi juuri hinnan takia. Esim. 110kg bulkkibodarillakin on aika työ syödä 4500kcal joka päivä broilerifileistä ja riisistä.

Tosin ekassa postissa kysyttiin miksi EN käytä, mutta ne perustelut nyt oli niin hölmöjä, että pakko oli kirjottaa.

Jos syö tunti ennen treeniä aterian, josta saa vaikkapa 40g proteiinia, 150g hiilaria ja 20g rasvaa, niin miksei sitä energiaa oteta treenin aikana tuosta syödystä ateriasta? Miksi se otettais lihaksesta? Ei tuollainen ateria kuitenkaan ihan tunnissa imeydy.

Ei imeydy ei. Siinäpä se idea onkin. Verenkierto ruoansulatuksessa vähenee huomattavasti, kun ruvetaan lihoja rankaisemaan. Eli ruoansulatus hidastuu niin paljon, että niitä ravinteita ei imeydy kovin hääppösellä vauhdilla kiinteässä muodossaan.

Ei imeydy ei. Siinäpä se idea onkin. Verenkierto ruoansulatuksessa vähenee huomattavasti, kun ruvetaan lihoja rankaisemaan. Eli ruoansulatus hidastuu niin paljon, että niitä ravinteita ei imeydy kovin hääppösellä vauhdilla kiinteässä muodossaan.
Mut itse oon käsittänyt, et nimenomaan ei kannata treenata silloin jos on vatsassa vielä ruokaa, kun verenkierto on ruuansulatuksessa sen takia huomattavasti vilkkaampaa ja se vie tehoja suoritukselta/rupeaa oksettaa/pyörryttääki jopa. Itse pidän miniminä 2 tuntii odottaa ku on syönyt, tai jopa 4 tuntii jos on ollut isompi ateria. Siksi keskitän syömisestä valtaosan treenin jälkeisee aikaan. Treenin aikana juon ainoastaan kohtuudella pelkkää vettä.

Mut itse oon käsittänyt, et nimenomaan ei kannata treenata silloin jos on vatsassa vielä ruokaa, kun verenkierto on ruuansulatuksessa sen takia huomattavasti vilkkaampaa ja se vie tehoja suoritukselta/rupeaa oksettaa/pyörryttääki jopa. Itse pidän miniminä 2 tuntii odottaa ku on syönyt, tai jopa 4 tuntii jos on ollut isompi ateria. Siksi keskitän syömisestä valtaosan treenin jälkeisee aikaan. Treenin aikana juon ainoastaan kohtuudella pelkkää vettä.

Toi "siinäpä se idea onkin" kohta oli tarkoitettu treenin ympärille aminohappojen miinoittamiseen. Esimerkiksi eaa ja bcaa on siinä muodossa, kuin se tuolla kropassakin toimii, niin se vaan ohittaa sen "sulattelu" kohdan pötsissä.

e. Väännettään nyt vielä rautalangasta. Lisäravinteet ovat yleensä nopeasti imeytyvässä muodossa, eli sopii hyvin käytettäväksi treenin aikanakin jopa.

Back
Ylös Bottom