Peruskoulu on ohi!

criticalmass sanoi:
Jeejee! Nyt pitää sitten ottaa vastuu omasta opiskelustaan. Enään ei opettajat tyrkytä tehtäviä nenän eteen, ja näytä taululla mallia.

Nyt pitää kaikki tehdä omatoimisesti läksyistä alkaen.

Voivoi, pääsispä takasin peruskouluun. :(
paitsi jos meet lukioon, niin käytännössä mikään ei muutu vielä kolmeen vuoteen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Väärin lukiossa tulee paljon enemmän hommia. Toi on totta ku joku sano, että elämäs herlpoimmat vuodet on ohi. Tai ainakin luulen niin. :jahas:

therf sanoi:
Väärin lukiossa tulee paljon enemmän hommia. Toi on totta ku joku sano, että elämäs herlpoimmat vuodet on ohi. Tai ainakin luulen niin. :jahas:
Kyllä mun elämän helpoimmat vuodet opiskelun osalta oli lukiossa. Poissaoloja sai olla suurinpiirtein niin paljon kun jaksoi lusmuilla, juurikaan mitään kotitehtäviä ei tarvinnut tehdä (tein ehkä keskimäärin kerran kuussa kotona jotain koulun eteen), koeviikot oli enemmänkin lomaviikkoja ym. Kaiken kaikkiaan meni kyllä lukio niin halvalla läpi ku vaan olla ja voi, ja silti kirjottelin ihan kivat paperit jatkoa varten. Toki tiukemmalla omallatunnolla varustettu kaveri tulee stressaamaan lukiossa huomattavasti minua enemmän, joskin saa todennäköisesti mukavemmat laputkin käteensä lähtiessään. ;)

Joka tapauksessa onnea peruskoulun päättäneille! :thumbs:

therf sanoi:

koulunkäynnistä tulee entistä helpompaa mitä pidemmälle sitä käy. yläaste tuntui järjettömän löysältä ala-asteen jälkeen. ja lukio tuntui vielä löysemmältä yläasteen jälkeen. ei siellä juuri mitään tarvitse tehdä. ihan hengaamalla pärjää ja kyllä ne maikat edelleenkin sanoo mitä kannattaa kirjoittaa ja mitä tulee läksyksi jnejne, itsenäinen opiskelu, vitut. vaikka homma helpottuu yleisesti ottaen entisestään niin ne huippuarvosanat vaatii silti enemmän duunia mitä ennen.

Kannattaa aikuislukioon mennä, junnut pääsee 48 kurssilla (vrt normilukion 75).
Säästyy vuosi tai ahkerammalla puoltoista.

Ja ei se paljon muutu yläasteelta lukioon. Paaaljon lähempänä lukio on yläastetta kuin yliopistoa vapaudeltaan ja omatoimisuuden tarpeessa.

therf sanoi:
Toi on totta ku joku sano, että elämäs herlpoimmat vuodet on ohi. Tai ainakin luulen niin. :jahas:
mun mielestä toi pätee vasta lukion jälkeen. silloin oikeasti alkaa todella kriittinen aika tulevaisuuden kannalta. lukiossa parasta on lukiotytöt.

Täällä myös ohi nyt kolmen vuoden opiskelu. Paska fiilis, kun on viimeinkin oppinut tuntemaan kaikki viimeisen kevään aikana & oikeastaan jokainen lähtee eri kouluihin ensi syksyksi. Ite en edes tiedä pääsenkö minnekkään, viikon sisällä tulee tieto. Kaks vuotta sitten sanottiin, että aika kuluu nopeesti & kannattaa heti alusta asti tehdä täysillä töitä, ettei tuu viimisinä kuukausina kiire. Itelleni tuli kiire, vaan ei se mitään haitannu :lol2: Huomenna hakemaan toditus, keskiarvoksi tulee varmaan tasan 7.
Aina ei voi voittaa, ei edes kerran...

Varmaankin ainut hyvä puoli koulun loppumisessa on se, että yöt on tarpeeks pitkiä eikä treenit kärsi. Jos joku 7-8. luokkalainen lukee niin nauttikaa hetkestä, älkääkä miettikö koko ajan tulevaisuutta tai huomista. Ite odotin usein, että saa iltapalan tarpeeks nopeesti alas, jotta pääsee nukkumaan. :david:

On se vaan tuskaa lukiossa kun peruskoulussa on oppinut laiskottelemaan eikä mitään tarvii tehdä.

Ja on se vaan tuskaa sitten yliopistossa kun on oppinut lukiossa laiskottelemaan eikä mitään tarvii tehdä.

Kiristyy kivasti toi tahti sitä mukaa kun porukkaa pudotetaan pois.

Mä en saa torttua kuin yleensä jouluna vaan. :D

Onnea kaikille peruskoulunsa päättäneille. Tsemppiä tuleviin opiskeluihin.

Mulla onkin nyt sit jo lukio ohi. Itseasiassa on ollu jo vähän aikaa, mutta huomen saa paperit :rock: .
Tavallaan tää on mulle "peruskoulun" loppuminen, kun opiskelin yläasteen ja nyt lukion samassa rakennuksessa. Opettajat ja vähän kaverit on vaihtunu, mutta tuntuu kuin ei olisi lähtenytkään yläasteelta. Tulee ikävä sitä tuttua ruokalaa, jossa on mätetty jo 6 vuotta :( .

suortti sanoi:
Tulee ikävä sitä tuttua ruokalaa, jossa on mätetty jo 6 vuotta :( .
Kun intissä kaadetaan pakkiin sekaisin kuorimattomat perunat, salaatti, salaatinkastike, harmaa nakkikastike ja vanukas - ja aikaa on syödä about 5min niin kaipaa mitä tahansa ruokalaa/ruokaa.

Puhumattakaan miltä pakki haisee viikon leirin jälkeen. :)

Ja sitte asiaan: pikkuveikka pääs kans kunnialla läpi yläasteen, vaikka koville otti isoveljen ollessa kouluavustajana sillon kun hän oli 7-luokalla. ;)

Onneksi olkoon, se on sitten yksi koulu vähemmän käytävänä, pari kolme jäljellä ! :D

therf sanoi:

Käytännössä lukio toimii niin, että about kuuteen viikkoon ei tehdä mitään(läksyja yms...) sitten muutama päivä luetaan ennen koeviikkoa, sitten sama uudestaan...ja uudestaann...uudestaan....destaann...aan..

(Kyllä ainakin matikan läksyt kannattaa tehdä, muissa voi sitten otta lekosesti)

Itse ainakin lukioaikoina tein kotiläksyjä 3-4 tuntia joka arkipäivä. Suurin osa upposi pitkään matikkaan ja fysiikkaan jotka tuotti huomattavia vaikeuksia välillä.

Yliopistossa en sitten tehnytkään enää mitään ikinä. Laiskuus iski ja tenteistä selvittiin yleensä 1-4 päivän lukemisella.

Onneksi olkoon vain jannuille.

Jos nyt lukioon tuosta jatkatte, niin tuo yläaste tuntuu noin taaksepäin katsottuna pelkältä chillaamiselta. Lukiossa olen joutunut oikeasti jo lukemaan kokeisiin ja tekemään jopa läksyjä, mutta yhtä nopeasti lukio-opiskeluun oppii kuin aikaisempaankin opiskeluun.

Arzzka sanoi:
Itse ainakin lukioaikoina tein kotiläksyjä 3-4 tuntia joka arkipäivä. Suurin osa upposi pitkään matikkaan ja fysiikkaan jotka tuotti huomattavia vaikeuksia välillä.

Kristus! :) Mulla tuli tehtyä koko lukion aikana ehkä 3-4 tuntia kotiläksyjä mukaanluettuna kirjoituksiin valmistautuminen. Lukiossa pääsee kyllä ihan pirun vähällä, jos haluaa. Tosin lopputulos voi olla samaa luokkaa minun päästötodistuksen/yo-todistuksen kanssa = ei hyvä...

No, ihan hyvin oon elämässä pärjänny silti. Ainakin tähän asti....
Mutta kannattaa silti opiskella, stay in school ja sillain. ;)

Mutta, onnea vaan kaikille peruskoulun päättäneille. Hoksasin tuossa juuri, että en edes muista miten juhlistin 9-luokan päättymistä. Olen siis :wanha: .

Sama täällä peruskoulu loppui ja pääsee kesälomalle ja mitä kesälomalla tehdään? No treenataan kovaa ja panostetaan venyttelyyn ja kaikeen semmoiseen, että edes en olisi viimeinen Open kisassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom