Olen tässä muutamia kuukausia harkinnut laittaa treeniohjelmat totaalisesti uusiksi. Olen treenannut ilman taukoja reilu neljä vuotta. Ongelmana nykyisin on, että painoihin en ole saanut minkäänlaista kehitystä pitkään aikaan. Penkkienkka on jostakin 2 vuoden takaa, eikä kyykkypainotkaan häikäise. Normaalisti oon treenannut 4 tai 3 jakoisella, lihasryhmä per viikko. Vaikka voimaa pitäisi saada, treenin tarkoituksena on aina ollut kuitenkin ensisijaisesti lihaskasvu. Ajattelin vaihtaa kokeilla jotain tämän tapaista:
Treenataan kolmesti viikossa (ma,ke,pe) 2 - jakoisella ohjelmalla, joka sisältää vain perusliikkeitä:
Ma (yläkroppa)
Penkki 3*5-8
Pystypunnerrus 3*5-8
Kapea penkki 3*5-8
H.kääntö tangolla 3*5-8
Rannekääntö 3*8-12
Ke (alakroppa)
Peruskyykky 3*5-8
Mave SJ 3*5-8
Kulmasoutu 3*8-12
Vatsapenkki 3*8-12
Pohjekone 3*8-12
Pe (yläkroppa)
Penkki 3*8-12
Pystypunnerrus 3*8-12
Kapea penkki 3*8-12
H.kääntö tangolla 3*8-12
Rannekääntö 3*12-15
Ma (alakroppa)
Peruskyykky 3*8-12
Mave SJ 3*8-12
Kulmasoutu 3*12-15
Vatsapenkki 3*12-15
Pohjekone 3*12-15
Kierto alusta.
Tarkoitus siis olisi, että jakson kaksi ensimmäistä treeniä tehtäis vähän lyhyempää sarjaa isommilla painoilla ja loppu jaksolla vähän pitempää. Joka kerralle tarkoitus olisi saada nostettua sarjapainoja tai toistoja. Itseasiassa olen tuolla kokeillut jo pari jaksoa ja treenipainot ovat nousseet. Ja viimein se kysymys ;) Kun tarkoituksena on kuitenkin hankkia massaa, onnistuuko se noin "yksinkertaisella" perusohjelmalla, kun kaikki muotoliikkeet ovat poissa laskuista? Tuntumaa lihakseen ei tunnu saavat pelkillä perusliikkeillä niin hyvin, vaan onko sillä tuntumalla mitään merkitystä?
(saa ja pitää muutenkin kommentoida tuota ohjelmaa)
Treenataan kolmesti viikossa (ma,ke,pe) 2 - jakoisella ohjelmalla, joka sisältää vain perusliikkeitä:
Ma (yläkroppa)
Penkki 3*5-8
Pystypunnerrus 3*5-8
Kapea penkki 3*5-8
H.kääntö tangolla 3*5-8
Rannekääntö 3*8-12
Ke (alakroppa)
Peruskyykky 3*5-8
Mave SJ 3*5-8
Kulmasoutu 3*8-12
Vatsapenkki 3*8-12
Pohjekone 3*8-12
Pe (yläkroppa)
Penkki 3*8-12
Pystypunnerrus 3*8-12
Kapea penkki 3*8-12
H.kääntö tangolla 3*8-12
Rannekääntö 3*12-15
Ma (alakroppa)
Peruskyykky 3*8-12
Mave SJ 3*8-12
Kulmasoutu 3*12-15
Vatsapenkki 3*12-15
Pohjekone 3*12-15
Kierto alusta.
Tarkoitus siis olisi, että jakson kaksi ensimmäistä treeniä tehtäis vähän lyhyempää sarjaa isommilla painoilla ja loppu jaksolla vähän pitempää. Joka kerralle tarkoitus olisi saada nostettua sarjapainoja tai toistoja. Itseasiassa olen tuolla kokeillut jo pari jaksoa ja treenipainot ovat nousseet. Ja viimein se kysymys ;) Kun tarkoituksena on kuitenkin hankkia massaa, onnistuuko se noin "yksinkertaisella" perusohjelmalla, kun kaikki muotoliikkeet ovat poissa laskuista? Tuntumaa lihakseen ei tunnu saavat pelkillä perusliikkeillä niin hyvin, vaan onko sillä tuntumalla mitään merkitystä?
(saa ja pitää muutenkin kommentoida tuota ohjelmaa)
Sori että viilaan pilkkua, mutta jäi ihmetyttämään kun puhuit muotoliikkeistä. Tiedäthän että et voi vaikuttaa lihaksen muotoon juuri millään tavalla?