"personaltrainer" kotikäynnille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja larro
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
eli onko mahdollista tilata himaan kuntosaleilla pyöriviä neuvojia vai miksikä heitä sitten kutsutaankin, koska salille minua ei kuuna kirveella saa, se on saletti!

alkuun pientä pohjustusta, eli oon 20v jätkänretale ja oontässä viimisen n.3v aikana treenaillu n.2v ollu pari n.0,5v taukoo. viimiset puolvuotta oon treenannu n.18h viikossa periaatteessa joka päivä, ja jotenki musta tuntuu tai oon aika vakuuttunu että voisin saada 2xpienemmäl "vaival" 2xparempii tuloksia, jos osais treenata oikein. eli tarvis kipeästi ammatti-ihmisen kädestä pitäen neuvomaan että nyt teet sitä ja sitä, ostat ne vehkeet, syöt tätä ja tota...

Nyt oon treenannu sellasella systeemillä et joka toinen päivä ylä ja joka toinen alakroppa ja joka päivä keskivartalo. ja vehkeitähän löytyy hurja valikoima 2x max.15kg käsipainot sekä heiverö penkki mihin ei 70kg enempää uskalla laittaa..

siinä se lyhyesti, tietotaitoni on siis olematonta!!

Entäs jos näkisit vaivaa ja lukisit ravinnosta+treenistä itse? Saa personal trainerin kotiin, mutta se maksaa ja varmaan passittaa sut salille. Miks et voi mennä salille? Ja jos haluat saada tuloksia pienellä vaivalla niin ei oo kovin hyvä laji.

Kyllähän ne personaltreinerit varmasti kotiin tulee, mutta se maksaa. Ja jos sulla on rahaa maksaa sille, niin osta sinne kotiin edes kunnon vehkeet. Ei tollasilla rimpulavehkeillä mies pysty treenaamaan.

Eli nyt järki käteen jos sitä lihasta haluaa. Kotiin kunnon vehkeet tai salille mars mars.

larro sanoi:
viimiset puolvuotta oon treenannu n.18h viikossa periaatteessa joka päivä, ja jotenki musta tuntuu tai oon aika vakuuttunu että voisin saada 2xpienemmäl "vaival" 2xparempii tuloksia.................................................... ja vehkeitähän löytyy hurja valikoima 2x max.15kg käsipainot sekä heiverö penkki mihin ei 70kg enempää uskalla laittaa..

Jokapäivä ei tarvitse treenata, eikä edes pidä, eli siinä olet oikeassa että 3x vähemmällä treenillä pääset varmasti vähintään samoihin tuloksiin kuin nyt. Jos sinulta löytyy vain 2x15kg käsipainot ja penkki jossa on 70kg rautaa niin se on saletti ettei nuilla pysty tekemään kattavaa treeniä. Varmasti jonkun personal trainerin saa kotiinkin mutta se maksaa varmasti moninkertaisesti siihen verrattuna että menisit itse salille. Ja pakko on vielä udella että mikä siellä salilla on niin kauheaa ettei sinne voi mennä.

jos ny kotona reenaat kuitenki niin tee ennemmin vaikka:

MA yläkroppa,
TI keskivartalo+ alakroppa,
Ke Lepo päivä,

ja sitte kierto taas torstaina alusta. niin tyhmältäkö se kuulostaaki niin, lihas kasvaa levosssa joten on tyhmää reenata koko ajan..

salille menosta sen verran tulee vähän samanlainen fiilis ku et pitäis pyöriä
keskellä kaupunkia alasti. ei pysty alkuunkaan keskittyy, menee vaa ihan lukkoo, parempaa selitykseen en pysty, sorry.. ja kyllähän se oma järkiki sanoo
että himapunttis ei ikinä poikkeuksia lukuunottamatta pysty tarjoomaan samanlaisia valmiuksia kuin oikea kuntosali.

eli just ajattelin noita neuvoja että mitä vehkeitä tai minkäläinen kuntokeskus
kannattais ostaa, missä olisi minulle paras "hintalaatusuhde", ja sitten auttaisi kehittämään parhaan mahdollisen ohjelman niillä resursseilla mitä on..

jos varmaan jollain saturaisella luulis saavan tollasen kotikäynnin, ni kyllä mä sen verran oon valmis nyörejä löysäämään..

Unohda ne kuntokeskukset sitten heti alkuun. Niissä loppuu painot heti, tai jos ei lopu niin sitten loppuu tavallisen jätkän lompakosta rahat.

Perusvälineet kotiin on mun mielestä: kunnon penkki, mielellään sellanen jonka saa vinokulmaan, kyykkytelineet, ylä ja alatalja olisi myös kova sana joskaan ei ihan välttämätön. Ja toki leuanvetotanko on syytä olla ja kunnon laakeroitu tanko ja riittävästi rautaa. Myös riittävän järeät säädettävät käsipainot olisi hyvä hankkia.

Rahaa kunnon kotivälineisiin uppoa väkisinkin, mutta jos se sali on poissuljettu ja treenata haluaa, niin sitten on tehtävä uhrauksia.

jees. et tarvitse PT:tä kotiin todellakaan. saat saman tiedon myös täältä palstalta! saman rahan voit laitta esim kotiin..:
Power rack + säädettävä(tai tasa-)penkki + tanko ja noin 200kg painoja. käytettyjä omatekoisia räkkejä saat polkuhintaan, painosetin saat esim. veljekset keskiseltä (140kg ~ 170e). penkkejäkin kannattaa kysellä käytettynä, tärkeintä on että se on TUKEVA.

ja lisäksi pistät rahaa ruokaan. siihen meneekin sitten käytännössä kaikki loput, tietenkin riippuen tavoitteistasi.

niin ja jos tuolla tuurissa käyt niin osta samalla säädettävät 20kg kässärit (49e pari), niin voit tehdä viparit hauikset yms muut turhuudet. siinä onkin jo aika täydellinen setti. mistään kuntokeskuksesta et saa yhtä edullisesti yhtä kattavaa pakettia. sopii myös voimanostoon tuo.

larro sanoi:
salille menosta sen verran tulee vähän samanlainen fiilis ku et pitäis pyöriä
keskellä kaupunkia alasti. ei pysty alkuunkaan keskittyy, menee vaa ihan lukkoo, parempaa selitykseen en pysty, sorry..

Käy siellä ensin vaan kattomassa laitevalikoimaa ja kyselemässä hintoja. Usko pois suurin osa salilla keskittyy omaan treeniinsä, eikä kukaan huomaa uutta tulokasta - kunhan nyt et sentään allesi laske pelosta.

Salille mars! :whip:

njoo eipä ole ruoskinnan paikka jos on esim. lievää paniikkihäiriötä yms. kaikki tänne kuitenkin mahtuu keskustelemaan. tosin monella salilla on niin vähän porukkaa että saa treenailla vaikka yksin. tehoikkain vaihtoehto on ottaa kaveri mukaan, ei tarvitse jännittää ja kaveri voi auttaa liikkeissä. samoin jos treenaat kotonasi. kaverin kanssa onnistuu paremmin ja uskaltaa treenailla loppuun asti. pakkotoistot... :P

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
minkäslaisessa hintahaarukassa pyöris sitten kokonaisuutena tommonen
perus kattava setti? täällä ku on vähän katellu näit topicceja ni tuntuu et hyvä jos ymmärtää kolmanneksen teksteistä ku on mun korvaa sellasta liirumlaarumia vipareita,pipareita sun sun muita vinokenoja :) ku en tunne yhtään alan sanastoa..

myös siihenkin aattelin sitä PT että neuvois tekee liikkeet oikein, ku eiks se oikee tekniikka oo aika tärkeetä, sellanen käsitys on?

jokatapauksessa kiitän tähänastisista tipeistä..

Tuolla on aika hyvä paketti:)
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/forumdisplay.php?f=49

Parashan se on jos joku asiantunteva näyttää ne oikeat suoritustekniikat. Osaahan noi yleensä hommansa.

Jonkinmoinen punttisanasto olisi ihan kiva. Sellainen threadikin voitaisiin perustaa, johon pistettäisiin kaikki liikkeiden nimet ja niiden synonyymit. Siihen vielä exrx:stä kuva.

larro sanoi:
minkäslaisessa hintahaarukassa pyöris sitten kokonaisuutena tommonen
perus kattava setti? ..

Kyllähän muutamaankin laitteeseen + irtopainoihin saa helposti menemään tuhansia euroja, esim kattava käsipainosarjakin maksaa jo mansikoita. Tosin eihän niitä kaikkia ole pakko kerralla ostaa. Paras vaihtoehto on ostaa käytettynä tai teettää limppuja vaikka jossain ammattikoulussa.

Osta tanko ja painoja vaikka se 2*5kg 2*15kg 2*25kg.
Kirjastoon lompsis ja lainaat muutaman kirjan esim Bill Pearl -Lisää voimaa jos siellä ei ole niin pyydä niitä tilaamaan se etälainaan.

Pelkällä tangolla ja painoilla voi tehdä uskomattoman hyviä treenejä.

Jos rahaa hiukan löytyy niin tilaa: combo power rack (hae google.fi)

Ton tangon ja painojen jälkeen kaikki onkin kiinni enää sinusta.

Menet Larro aamulla klo 7 salille, silloin yleensä tosi hiljaista. Valitset jonkun 2000 neliön salikompleksin niin voi aina mennä rauhaisaan nurkkaan harjoittelee. Jos asut pääkaupunkiseudulla, niin hyviä treenipaikkoja on paljon.

Eipä nuo säädettävät käsipainot paljon maksa, kun alle 100lla saa jo suunnilleen kaksi 40kg:n kasaa levyjä ja kalikat. Kotona treenauksessa säädettävillä käsipainoilla ja leuanvetotangolla käytännössä treenaa yläkropan jo todella hyvin.

Ainoastaan jalat on aika vaikea treenata kunnolla kotioloissa. Kyllä nekin onnistuu, mutta ehkä saattaisi olla hyvä käydä kerran viikossa edes salilla tekemässä jalkatreeni ja yläkehon hoitaisi sitten kotona.

oon mä tuolta kirjastosta joitaki opuksia lainannu mut en oo jotenki sisäistänyt
niitten oppeja tai kokenut niitä hyödyllisiks..mut täytyyki heti maanantaina
käydä lainaa toi bill pearl-lisää voimaa ku näytti siellä olevan ja jotain muutaki
jos oppis jollekki perusliikkeille ihan nimiäkin ni vois täällä käydyist keskusteluist jotai tajutakki..
nii joo ja onhan mulla toi leuanvetotankoki, mut sekin on n.180cm korkeudella ja itekki ku oon 175cm nii siin saa olla jalat aikas koukussa en tiiä onko siitä sitten hyötyä vai haittaa ainekin tuntuu vaikeuttavan aika paljon. ja kovin leveetäkään otetta siitä ei saa.

mikäs on muuten tommossen yhen reenisession suositeltu kesto?

Suositut

Back
Ylös Bottom