Personal trainer vai yritys ja erehdys?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Togira
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Morjens kaikille!

Ajattelin näin näitä foorumeja jonkun aikaa rekisteröitymättömänä selanneena viimein rekisteröityä, kun olisi tarkoituksena aloittaa saliharrastus. Elikkäs, olen 20-vuotias opiskelijamies Tampereelta. Pituutta on 178cm ja painoa 65kg, eli aikalailla luuta ja nahkaa olen tällä hetkellä. Muutama vuosi takaperin laihdutin 50 kiloa, jonka jälkeen paino on pysynyt suunnilleen samoissa lukemissa tässä 65 kilon tienoilla. Laihdutuksen hoidin pelkästään lenkkeilemällä, kenties hieman lyhytnäköisesti, koska nyt muistutan kropaltani lähinnä maratoonaria.

Tavoitteenani ei ole ura bodarina, mutta olisi mukava saada lisää lihasta ja paino nostettua tätä kautta ehkä sinne 80-90kg tienoille. Kuuluisa six pack olisi myös mukava saada näkyviin. Lisää voimaa olisi hyvä saada ensi kesän kesätöitä ajatellen (todennäköisesti päädyn raksalle ihan koulusyistä) Oma salitreenitausta on käytännössä nollassa. Olisi mukavaa, jos tämän pystyisi saavuttamaan hankkimatta läskiä, mutta ymmärsin, että tämä on miltei mahdotonta. Vai onko?

Olen käynyt salilla noin viisi kertaa elämäni aikana, mutta nyt viime aikoina aiheesta luettuani olen käsittänyt, että salilaitteet ovat melkolailla humpuukkia ja tosimies hoitaa homman pelkillä painoilla. Selailin läpi tätä starting strength ohjelmaa ja se vaikutti ihan hyvältä, vaikken ennen perusteellista internettutkimusta osannut sanoa liikkeiden oikeaoppisesta suorittamisesta yhtään mitään. Ongelmana on se, että selkäni ei ole sieltä vahvimmasta päästä perinnöllisistä syistä.