Personal trainer -kokemuksia (Helsinki)?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ootko käyttänyt personal traineria lihasmassan lisäämiseen tähtäävän kuntosaliharjoittelun buustaukseen Helsingissä?

Jos kyllä, postaa tänne:

1. Ennen- ja jälkeen -kuvat (kerro myös millon kuvat otettu)

2. Mikä oli PT:n ansio kuvassa näkyvässä lihasmassan lisäyksessä?

3. PT:n nimi ja yhteystiedot?

Tää logiikka vähän ontuu. Tottakai PT:t tykkää julkaista niiden lahjakkaimpien valmennettavien muutoskuvia. Kun toisilla se sama muodonmuutos vie 3 vuotta kun sillä erityisen lahjakkaalla yksilöllä 3kk. Lähinnä näin sivuhuomautuksena siis sanon, että yksilölliset kehityskuvat eivät välttämättä korreloi valmentajan ammattitaitoon. Toki jos tarpeeksi väärät on metodit, niin sitten jarruttaa jo sitä lahjakkaidenkin kehitystä.

Samaa mieltä kuin MrSiima. Yksilöissä on niin isoja eroja kehityksessä, että hyvin hankala sanoa mikä siitä on PT:n osuus. Lahjakkaimpien kuvat julkaistaan luonnollisesti ja saatetaan ottaa siitä itselle irtopisteet.

Miks pitää olla just Hkin seudulta PT? Etänä valmentavia rainereitakin löytyy todella paljon. Mun mielestä IMO ei oo ees mitenkään pakollista tavata valmentajaa fyysisesti, olettaen siis että liikkeiden suoritustekniikat on ees sinne päin kunnossa.

Miks pitää olla just Hkin seudulta PT? Etänä valmentavia rainereitakin löytyy todella paljon. Mun mielestä IMO ei oo ees mitenkään pakollista tavata valmentajaa fyysisesti, olettaen siis että liikkeiden suoritustekniikat on ees sinne päin kunnossa.

Joku voi tarvita ohjausta ihan "kädestä pitäen" ja mahdollisesti myös piiskaamista. Minulla oli tällainen pt 9kk ajan aiemmin ja jos olisi mahis niin ottaisin uusiksi koska vaan.

Mutta noin muutoin niin tosiaan ei väliä mistä kaukaa on. Mutta olevan että tässä haettiin läsnäolevaa.

Siinäpä yksi hyvä PT, jos etävaihtoehdot kelpaa: http://th-valmennus.blogspot.com/2018/12/luukku-4-kolmevitonen-mies-treenaa.html

Noita muutoskuvia eri henkilöistä on vuosien varrelta vaikka kuinka paljon, sen kun selaa läpi. Erikoisuutena se, että yllättävän monelle tehdään lihasta jopa miinuskaloreilla. Yllä olevan linkin esimerkki on toki aivan ääritapaus, mutta sainpa itsekin paskoihin käsiini lisämittaa pari vuotta sitten, kun valmennuksessa olin. Rasvat tiputeltiin samalla 20% -->10%. Eikä ne ohjelmat mitään taikatemppuja olleet, mielestäni Timon vahvuus oli oikeisiin asioihin panostaminen ja kokonaisuuden huomioiminen. Muun muassa lisäravinteet karsittiin minimiin ja tilalle oikeaa ruokaa. Yhtään pipoa, lippistä, kalsareita tai lisäravinnepurkkia ei tarvinnut valmennuksen sivussa ostaa.

Aika moni bodari ja vanhan liiton mies tuntuu pitävän Timoa aivan pellenä, mutta jännä juttu kun monella ne muutoskuvat ovat mallia: "Tässä Marjatta sulatti 20kg ja tässä Pertti aloitti uuden hypersuperohjelman ja turposi ihan yhtäkkiä +20kg pelkällä kaurapuurolla" :whistle:

Kallishan Timo on, siitä ei pääse mihinkään. Muita suositeltavia valmentajia ovat esim Markku Tikka ja jto.

Juhot Murtonen ja Suomi ovat varmasti päteviä myös edellä mainittujen jto:n ja Tikan lisäksi.

Ja Tuomas Rytkönen (Athletica-valmennus).

Ekassa muutoskuvassa 5,5 pinnan rasvat. :anssi:
Vähältä tuntuu munkin mielestä, mutta heitä sinä sitten valistuneempi arvaus?
Ainakin omalla kohdalla ennen kuvia ei otettu pumppia tms. Eikun tapaamisen alussa poseeraamaan ovea vasten ja siitä kännykkäkameralla kuvat. Samalla otettiin rasvat pihdeillä neljästä kohtaa sekä mittanauhalla myös mittoja. Lisäksi jutussa mainitaan että ei tankkauksia ja ihokarvatkin on ajamatta. Painoakaan ei kerrota.

Joka tapauksessa ainakin itse pidän muutosta hienona, oli ne rasvat sitten mitä tahansa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vähältä tuntuu munkin mielestä, mutta heitä sinä sitten valistuneempi arvaus?
Ainakin omalla kohdalla ennen kuvia ei otettu pumppia tms. Eikun tapaamisen alussa poseeraamaan ovea vasten ja siitä kännykkäkameralla kuvat. Samalla otettiin rasvat pihdeillä neljästä kohtaa sekä mittanauhalla myös mittoja. Lisäksi jutussa mainitaan että ei tankkauksia ja ihokarvatkin on ajamatta. Painoakaan ei kerrota.

Joka tapauksessa ainakin itse pidän muutosta hienona, oli ne rasvat sitten mitä tahansa.

Ehdottomasti hieno muutos, sitä en kiistä. Veikkaisin tuon kuvan perusteella rasvojen olevan jossain 8-10 hujakoilla.

Edit: Kuten pyysit, tuo on on puhdas veikkaus. Ei todellakaan fakta.

Kannattaa tosiaan olla tarkkka näiden personal trainereiden kanssa. Jos et onnistu hyvää löytämään, niin mieluummin opiskelee asioita vaikka itse kun ottaa huonon koutsin. Ton pt-nimikkeen kun saa hyvin heppoisin perustein ja ei ole mielestäni mikään tae osaamisesta. Meidän salilla käy asiakkaiden kanssa sellainen nuori tyttö, jonka valmennus on kyllä mielestäni melkoisen heikkoa. Tekniikat opetetaan väärin ja muutenkin melko oudot liikevalikoimat. Jos on ihan aloittelija, niin tärkeintä olisi, jos joku osaisi opettaa oikeat nostotekniikat ihan vierestä katsomalla. Varsinaisen ohjelman rakentamiseen löytyy kyllä varmasti vinkkejä ihan ilmaiseksi vaikka tältäkin palstalta.

Ihan mielenkiintoista olisi kuulla listausta pääkaupunkiseudun valmentajista.

Ei tarvetta kisavalmennukselle. Ihan vain tarkempaa seurantaa ja potkua bodaukseen.

En tiedä miten etsisin niin että löytäisin kaikki vaihtoehdot + erityisesti kokemukset kiinnostavat!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom