Periaatekysymys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hoku
  • Aloitettu Aloitettu
toinen ääripää voisi olla esim. Leevi and the Leavings, eritoten Gösta Sundqvist, joka vihasi kaupallisuutta ja halusi elää periaatteen vuoksi normaalia duunarin elämää. Olisi voinut kääriä kunnon massit, jos olisi pitänyt live-esiintymisiä ja Suomen kansa olisi varmasti nauttinut loistavasta musiikista.

Tai sitten kaikenmaailman UG (underground)-artistit, jotka esiintyvät pelkästään klubeilla yms. "Ääri"-punkkarit ja emot pistää kanssa vihaksi.

Mun mielestäni taas Göstan meno oli erittäin kunnioiettavaa, enkä kyllä periaatteen underground-sälleistäkään pahaa sanottavaa löydä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minulla on tiettyjä ehkä joidenkin mielestä höperöitä periaatteita. Yksi on, että pyrin viimeiseen asti välttämään sateenvarjon käyttämistä ja kastun mieluummin. Toisekseen en syö Ben & Jerry-jäätelöä, koska se on reilun kaupan tuote. Facebookiin en myöskään suostu kirjautumaan.

en syö Ben & Jerry-jäätelöä, koska se on reilun kaupan tuote.

Öö, eihän B&J:llä ole käsittääkseni kuin yksi reilun kaupan maku (vanilja tms.) ja muut on ihan tavallisia. Koko puljuhan kuuluu Nestlen tai muun ison firman alle, joten mistään hippipuljusta ei enää ole kysymys vaikka sitä sellaisena markkinoidaankin.

Periaatekysymykset on perseestä, varsinkin kun itselläni on hyvin vahvat periaatteet ja haluan niitä noudattaa.

Tapahtui tuossa eräs päivä, juttelin tyttöystäväni kanssa baarissa niin eräs tyttöystäväni kaveri kaatoi täyden lasin pääni päälle, ihan ilman mitään syytä. Tämä kyseinen henkilö ei vain tykännyt minusta. No, puhelinhan siinä sitten meni rikki kun sattui kastumaan taskussa.

No tämä kaveri ei suostu korvaamaan aiheuttamaansa vahinkoa, joten minulla ainoa vaihtoehto on hakea rahoja rikosilmoituksen kautta. Ongelmana on vain, että tyttöystäväni on ainoa todistaja tuossa jutussa, eikä luonnollisesti haluaisi puhua kaveriaan vastaan vaan toivoo, että unohtaisin koko homman. Ongelma on vain siinä, ettei luonne tahdo antaa periksi, kun minun mielestä jos jotain rikkoo tahallisesti tai välillisesti, niin se pitää myös korvata.

Mitähän tässä tekisi.

Periaatekysymykset on perseestä, varsinkin kun itselläni on hyvin vahvat periaatteet ja haluan niitä noudattaa.

Tapahtui tuossa eräs päivä, juttelin tyttöystäväni kanssa baarissa niin eräs tyttöystäväni kaveri kaatoi täyden lasin pääni päälle, ihan ilman mitään syytä. Tämä kyseinen henkilö ei vain tykännyt minusta. No, puhelinhan siinä sitten meni rikki kun sattui kastumaan taskussa.

No tämä kaveri ei suostu korvaamaan aiheuttamaansa vahinkoa, joten minulla ainoa vaihtoehto on hakea rahoja rikosilmoituksen kautta. Ongelmana on vain, että tyttöystäväni on ainoa todistaja tuossa jutussa, eikä luonnollisesti haluaisi puhua kaveriaan vastaan vaan toivoo, että unohtaisin koko homman. Ongelma on vain siinä, ettei luonne tahdo antaa periksi, kun minun mielestä jos jotain rikkoo tahallisesti tai välillisesti, niin se pitää myös korvata.

Mitähän tässä tekisi.
Rikosilmoitusta vain kehiin. Kyllä se sun tyttöystäväskin todistaa kun poliisi vähän jututtaa...

Ihan mielenkiinnosta: Miksi se kaveri ei suostu maksamaan? Siis sanooko mitään perustetta?

Rikosilmoitusta vain kehiin. Kyllä se sun tyttöystäväskin todistaa kun poliisi vähän jututtaa...

Ihan mielenkiinnosta: Miksi se kaveri ei suostu maksamaan? Siis sanooko mitään perustetta?

Sitä ei vain kiinnosta maksaa. Ensin ei muka muistanut tapahtumaa ja sitten kun tyttöystäväni kertoi tilanteen hänelle, niin ilmoitti, ettei maksa. Sanoin kyllä tyttökaverille, että en edes ymmärrä miksi on kaveri sellaisen kanssa joka ei kanna vastuutaan ja asettaa hänet noin hankalaan tilanteeseen, en saanut oikein kunnon vastausta.

Minulla on tiettyjä ehkä joidenkin mielestä höperöitä periaatteita. Yksi on, että pyrin viimeiseen asti välttämään sateenvarjon käyttämistä ja kastun mieluummin.

Tähän liittyy myös se, että miehelle on hyvin noloa juosta sateella. Ennemmin kävellään rauhallisesti ja kastutaan kunnolla.

Oon alkanu elää periaatteen "ollakko oikeassa vai onnellinen?" mukaan, tai ainakin yrittänyt alkaa :D

Jos esim. väittelyssä on vastapuolena nainen ja aiheena muistaminen, on helpompi antaa periksi. Varmaan aika tuttua monelle?

Tosin Powertrippinin tapauksessa en antais, tollasset "salamyhkäsyydet" on jo liian tuttuja tollasten vahinkojen aiheuttajilta. Tämä myös tuttua? :D

Tai Hulkki, joka ei ryssänappia ota, vaikka liha kasvaisi vähän vitusti sutjakammin pienellä voisilmällä.
Jos nyt oikein tuon aloitusviestin käsitin, myös tämä meikäläisen esimerkki oli mukana ilmeisesti havainnollistamassa hieman typeriä periaatteita tai jotain? :confused:

En vain itse näe mitään typerää siinä, että en vedä horkkaa. Jos roinaisin, en voisi pitää horkalla kasvatettua lihasta omana saavutuksenani, vaan yksinomaan roinan ansiona. Hommasta menisi siis pitkälti kaikki maku, vaikka lihasta todennäköisesti tulisikin lisää.

Toiseksi, olen dopingvalvonnan alainen kilpaurheilija, ja mm. tuo ryssänapin ottaminen olisi sääntöjen rikkomista (siitä riippumatta, jäisikö käytöstä kiinni vai ei) ja siten siis huijausta. Urheilussa ei ole IMO mitään mieltä, jos sääntöjä ei noudateta.

toinen ääripää voisi olla esim. Leevi and the Leavings, eritoten Gösta Sundqvist, joka vihasi kaupallisuutta ja halusi elää periaatteen vuoksi normaalia duunarin elämää. Olisi voinut kääriä kunnon massit, jos olisi pitänyt live-esiintymisiä ja Suomen kansa olisi varmasti nauttinut loistavasta musiikista.

Taisi kuitenkin teostosta/levymyynneistä saada hieman enempi hilloa, mitä normiduunari töistä.
Tiedä sitten oliko se periaatteen vuoksi tekemättä keikkoja, vai eikö kiinnostanut koko keikkailu touhu.
Yhden keikan kuitenkin nykäisi Euroviisuissa, että sen verta luisti "periaatteesta".:)

Periaatteenmieshän ei voi antaa periksi, vaikka itse tietää että on väärässä ja periksi antamalla jopa itse voittaisi jotain.

Tai jotain tälläst... Nii ja prkl ku on unirytmi sekaisin. Eilenkin heräsin ennen klo 6, vaikka oli/on vapaapäivät. Illalla taas yötuuri edessä. Meneehän se aamu näin pakkista lueskellessa.

Jos nyt oikein tuon aloitusviestin käsitin, myös tämä meikäläisen esimerkki oli mukana ilmeisesti havainnollistamassa hieman typeriä periaatteita tai jotain? :confused:

En vain itse näe mitään typerää siinä, että en vedä horkkaa. Jos roinaisin, en voisi pitää horkalla kasvatettua lihasta omana saavutuksenani, vaan yksinomaan roinan ansiona. Hommasta menisi siis pitkälti kaikki maku, vaikka lihasta todennäköisesti tulisikin lisää.

Toiseksi, olen dopingvalvonnan alainen kilpaurheilija, ja mm. tuo ryssänapin ottaminen olisi sääntöjen rikkomista (siitä riippumatta, jäisikö käytöstä kiinni vai ei) ja siten siis huijausta. Urheilussa ei ole IMO mitään mieltä, jos sääntöjä ei noudateta.

Ei, vaan sun periaate on nimenomaan järkevä periaate, jolle nostan hattua. En näe sun periaatteessasi mitään moitittavaa, vaan se on hyvin perusteltu ja funtsittu, kunnioitettava linja.

Minulla on tiettyjä ehkä joidenkin mielestä höperöitä periaatteita. Yksi on, että pyrin viimeiseen asti välttämään sateenvarjon käyttämistä ja kastun mieluummin. Toisekseen en syö Ben & Jerry-jäätelöä, koska se on reilun kaupan tuote. Facebookiin en myöskään suostu kirjautumaan.

Itse olen kans aikoinani vannonut pysyväni erossa tuosta naamakirjasta (taisin käyttää mm. sellaisia termejä kun "aikuisten irc-galleria" yms) :D Viime aikoina olen kuitenkin joutunut kyseenalaistamaan tämän kantani sillä en enää löydä oikein hyviä perusteita "periaatteelleni". Olenkin kännissä heikkona hetkenä mennyt joillekin kavereille lupaamaan että liityn kunhan saan aikaiseksi. Nyt vain odottelen sitä sopivaa kipinää..

Mun mielestä periaatteita saa ja pitää olla mutta niiden on oltava hyvin perusteltuja. Ois myös hyvä että mikäli vastakkaisia perusteluja kertyy tarpeeksi, omaa kantaa tulee pystyä muuttamaan.

Mun mielestä periaatteita saa ja pitää olla mutta niiden on oltava hyvin perusteltuja. Ois myös hyvä että mikäli vastakkaisia perusteluja kertyy tarpeeksi, omaa kantaa tulee pystyä muuttamaan.
Tämä on mun mielestä asian ydin. Eli periaatteesta kiinni pitäminen on hyvä juttu vain silloin, kun se periaate on hyvin perusteltu. Monet tuntuu käyttävän tuota "oon periaatteen mies/nainen" vain tekosyynä sille, ettei tarvitse luopua omista huonoista tavoista.

osa periaatteista vanhenee vähän niinkuin lait, jolloin on osattava "uusiutua" :D

esim periaatteen miehet tuovat leivän pöytään ja naiset hoitavat kotia, nykymaailmassa( ainakin länsimaissa) tuo periaate alkaa olemaan vaan jo hyvin vanhoillista. En tiedä onko siinä tosin mitään vikaa.

Järkevillä ihmisillä on järkevät periaatteet ja idiooteilla typerät periaatteet. Esimerkin ylinopeus-äijä on idiootti. Sitten on niitä selkärangattomia paskoja, jotka tietävät miten tulisi toimia, mutta eivät sitä tee, koska siitä olisi itselle jotain haittaa. 99% tapauksista, kun joku kutsuu itseään periaatteen mieheksi, niin kyseessä on idiootti joka yrittää oikeuttaa typerän toimintansa tuolla fraasilla.

:offtopic: Mikä helvetin periaate muuten on sellainen, että ei osta reilun kaupan tuotetta? Sen ymmärrän, että ei osta sitä siks, koska se on vaikka kalliimpi, mutta että ihan periaatteesta ei osta mitään reilun kaupan tuotetta. wtf?

se on periaate, vähän ku joku ei osta koskaan mitään muuta kuin koskenkorvaa vaikka edullisempaakin viinaa saisi, mutta koskinen on se ainut Oikea :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom