Perheväkivalta

Katselen tässä syrjäsilmällä tuota Silminnäkijää TV 2:lta. Kyllä pikkuisen pulssi kohoaa kun kuulee minkälaisia sankareita on olemassa. Pelotellaan ja haukutaan lapset ja hakataankin vielä, ja tietysti vaimolle sama kohtelu.

Jos olisin uskovainen niin rukoilisin että koskaan ei tule tilannetta vastaan jossa joutuisin menemään perheväkivallan väliin. Voisi olla että tulisi allekirjoittaneelle tuomio vähintään törkeästä pahoinpitelystä, sen verran kyllä koulisin noita perhehakkaajia..

Siis että voi pistää vihaksi moiset s**tanan ¤#"=%"#¤(" päät.

Pakko oli purkaa tunteita...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Syrjäsilmällä myös tässä kattelen kyseistä ohjelmaa.
Todeta täytyy, että päässä on todella pahasti vikaa näillä vaimonhakkaajilla, ja lastenhaukkujilla. :curs: :curs:

Se joka on hakattavana on aivan yhtä tyhmä ku hakkaaja. Lähtis menee. Raha, häpeä yms. mitä nyt tulee joltain selitykseks ei oo selitys pilata omaa ja lasten elämää.

Originally posted by Bullhogan
Se joka on hakattavana on aivan yhtä tyhmä ku hakkaaja. Lähtis menee. Raha, häpeä yms. mitä nyt tulee joltain selitykseks ei oo selitys pilata omaa ja lasten elämää.

Provosoivaa, surullista, mutta osin aivan totta. :rolleyes:

Paras toimintamallihan perheenäidille olisi mennä lähimpään kirjastoon, istua tietokoneen eteen, surffata pakkotoistoon ja kertoa kuinka idiootti mies kohdistaa häneen jä hänen lapsiinsa täysin aiheetonta ja perusteetonta väkivaltaa.

Perään laittaisi kotiosoitteen ja miehen kotiintuloajan. Voisi kaveri kadota naisen elämästä mystisesti..

PT-Tribe Rulez :)

uskaltaako täällä joku heittää että hakkaa muijaansa? nimittäin se nyt vaan on suhteellisen todennäköistä että testot+viina yms sekottaa joskus sillon tällön itse kunkin pään...ja vaikkei näin oliskaan niin keskiarvosestikin ko. toimintaa harrastavia täältä löytyy

no, minä ainakin vetäisin takaisin ja sen jälkeen äijä pääsis osastoon "entiset kundikaverit"

Ei se ole niin helppo lähteä väkivaltaisesta suhteesta. Poliisia ei voi käskeä, jos mies riehuu kotona, koska silloin asiasta tulisi lastensuojeluasia (huostaanoton vaara, millä myös monet väkivaltaiset miehet lasten äitejä uhkailee).

Olen seurannut muutamaa tapauksta ja ollut itsekin väkivallan uhrina (se muuten sattuu kun iso bodari lyö täysillä). Mielestäni on pöyristyttävää, että uhria syytetään väkivallasta. Kun tuo sattui omalle kohdalleni, niin puhuin asiasta heti ulkopuolisille. Ajattelin, että en ole sellainen nainen, että selittelen mustelmia kaatumisella jne. Väkivalta loppui aika pian.

Originally posted by naiskovis
Ei se ole niin helppo lähteä väkivaltaisesta suhteesta. Poliisia ei voi käskeä, jos mies riehuu kotona, koska silloin asiasta tulisi lastensuojeluasia (huostaanoton vaara, millä myös monet väkivaltaiset miehet lasten äitejä uhkailee).

Olen seurannut muutamaa tapauksta ja ollut itsekin väkivallan uhrina (se muuten sattuu kun iso bodari lyö täysillä). Mielestäni on pöyristyttävää, että uhria syytetään väkivallasta. Kun tuo sattui omalle kohdalleni, niin puhuin asiasta heti ulkopuolisille. Ajattelin, että en ole sellainen nainen, että selittelen mustelmia kaatumisella jne. Väkivalta loppui aika pian.

Itsekin aiemmin turpaan ottaneena, olen täysin samaa mieltä. Nykyisen kanssa seurustelun aloitettuani, tuli vähän "testailtua" miten toista voi ärsyttää. Uskokaa pois, tein kaikkeni , jotta olisin saanut toisen äärimmäisen raivon partalle. Tämä johtui ajattelutyylistä; lyököön heti, ennekuin luvassa on yhteenmuutto ja seurustelusuhteen päättämisen vaikeutuminen. Kertaakaan ei vain tuolloin, eikä nykyäänkään ole edes hiusta päästäni katkaissut. Yleinen asenne, että naisessa (tai miehessä) on vikaa kun sitä lätkitään varmasti vain vaikeuttaa ihmisen tilannetta ja poispääsyä(häpeä, kelvottomuuden tunne etc.)

Tätäkin palstaa aivan varmasti seuraa näitä "mähän vain tarrasin kiinni, kun toinen niin ärsytti" ja meitä turpaanottaneita. Monilla on varmasti myös tyttöystävä, jonka entiseen elämään nämä asiat kuuluvat. Näihin seikkoihin vedoton, toivoisin laajakatseisuutta. Ihmisten syyllistäminen, ratkaisujen etsimisen sijaan tuskin parantaa tätäkään ongelmaa.

Originally posted by koirrah
Paras toimintamallihan perheenäidille olisi mennä lähimpään kirjastoon, istua tietokoneen eteen, surffata pakkotoistoon ja kertoa kuinka idiootti mies kohdistaa häneen jä hänen lapsiinsa täysin aiheetonta ja perusteetonta väkivaltaa.

Perään laittaisi kotiosoitteen ja miehen kotiintuloajan. Voisi kaveri kadota naisen elämästä mystisesti..

PT-Tribe Rulez :)

Ai sen pitäs olla aiheetonta ja perusteetonta...?Mikä olisi sitten aiheellista ja perusteltua lapsen / vaimon hakkaamista?:confused:

Originally posted by Omna
Ai sen pitäs olla aiheetonta ja perusteetonta...?Mikä olisi sitten aiheellista ja perusteltua lapsen / vaimon hakkaamista?:confused:
No kyllä kai pakkotoiston väki miettisi kaksi kertaa lähteekö kyseistä hemmoa lahtaamaan, jos mamma sanoisi kiinni tarraamisen syyn olevan vuosikausien henkinen väkivalta, provosointi ja seksi talonmiehen kanssa miehen edessä.
Toki siltikään teko ei olisi puolusteltavissa tai hyväksyttävä. :jahas:

vittu lapsen hakkaamista ei selitä MIKÄÄN
sattuu ja tuntuu pahalta edes kuulla moisesta.

kyllä munkin faija hakkas mutsia kännissä eli homma on tuttua mutta meihin se ei koskenu sormellakaan, päin vastoin. en sano et olis saanu mutsiakaan hakata mutta täytyy myöntää et aika usein se sitä kerjäs että munki teki välillä mieli kiskasta sitä nekkuu. muijat osaa olla sairaan ärsyttäviä kun ne kännissä ulisee ihan sekasin.

mutta joka tapauksessa, ku tekee mieli lyödä ni painukaa helvetti ulos. itsehillintä se on maailmassa valttia. ja ihan joka asiassa. Ja jos tuntuu siltä et muijaa on pakko hakata ni vaihtakaa muijaa. eli tää pätee myös näin päin.

Helpommin sanottu ku tehty

Originally posted by nami

no, minä ainakin vetäisin takaisin ja sen jälkeen äijä pääsis osastoon "entiset kundikaverit"

EX:ä hoki myös tota samaa..."kerran jos mua löisit, niin se ois siinä"...no, en lyöny ku ei kuulu tapoihin, mutta seuraava kaveri sitten löi, töni maahan, huoritteli jne jne...mutta eipä ole vieläkään entinen.

Tarkoitus ei oo väittää, että ite toimisit näin, mutta kyllä noi jutut on aina helpompi hoitaa teoriassa, käytäntö on usein eri juttu. Ilmeisen usein (kuten tässäkin tapauksessa) nämä kaverit ovat taitavia syyllistäjiä>jotenkin tää sankari sai manipuloitua tän tytön mielen niin, että oikeasti uskoi, että vika on hänessä. Että on ihan oikeutettua esim. mustasukkaisuuden puuskassa käyttää väkivaltaa naista kohtaan.

Eli uhria on todellakin hölmöä syylistää...on helppoa sanoa, että lähde kalppimaan, mutta joskus musta silmä voi tuntua pieneltä, jos pelissä on lapset, asunto, elämänkumppani, sukulaiset ym..

Eipä taida muijan vaihto auttaa, jos on taipuvainen väkivaltaan. Luulen, että jonkilaista terapiaa tarvitaan vähintään.

Toki menen väliin, jos näen vaikkapa kadulla, että heikompaa hakataan, jonkun kerran olen tähän tilanteeseen joutunutkin, mutta en kyllä lähtisi operaatiion mukaan, jossa toimeksianto olisi tullut tuntemattomalta netin välityksellä ja toimenpide olisi jonkun tuntemattoman miehen koulutus niinkuin joku jo täällä ehdotteli...Kuulostaa hyvin kyseenalaiselta....

Se on tämäkin taas näitä asioita mitä minä en ymmärrä. en vain näe mitään hyötyä seurustelu kumppanin lyömisessä. ei kai sillä mitään saavuta, joten miksi helvetissä tuhlata aikaansa johonkin mistä ei ole mitään hyötyä. jos toisen naama niin paljon arsyttää, että sitä pitää ruveta muokkaamaan niin lähtee kävelemään siitä suhteesta. Tosin maailmassa nyt on aika paljon muitakin asioita mitä minä en ainakaan vielä ymmärrä.

ps. ja uhreja on yhtä naurettavaa syyttää perheväkivallasta kuin raiskattuja raiskauksesta.

juu, helppo se on tietysti sanoa että vaihda muijaa tai äijää....
Tiedän, mut sanotaan et mua on pidelty "otteessa" ihan ilman nyrkkejäkin ja kun sit itseni siitä irti väkisin vedin ni se henkinen syyllistäminen jatkuu edelleen exän puolelta...se niinku kuvittelee että se sais mut takaisin uhkailemalla, hohhoijaa.mutta etäisyys tässä asiassa auttaa tajuamaan että toinen on kipee.

kuunnelkaa muuten Maija Vilkkumaan biisi "kusipää", sopii aika hyvin aiheeseen

"miksi sä teit sen, sammutit mut? vielä vähän on aikaa, pieni ikuisuus, sano ääneen se kulta että mä en oo huono, en oo huono. kusipää kun kuolee, jossain syntyy uus..."

Tapaus:

-Mies hakkaa vaimoaan säännöllisesti.
-Vaimo selittelee mustelmat ja ruhjeet perinteisillä kaatumisilla ja kaapin oviin kolhimisella.
-Miehen työkaverit tietää asiasta, koska naapurina asuu työkaveri, joka kuulee tapahtumat aika usein.
-Mies luulee että vain harva tietää ja puhuu "vaimon hakkaus huumoria".

Mitä tällaisessa tapuksessa voi ulkopuolinen tehdä? Soittaa poliisin paikalle. Mutta poliisin tullessa vaimo ei kerro mitään. Turpaankaan ei kannata vetää, kun saa itse syytteen ja tilanne siitä tuskin muuttuisi. Ulkopuolinen on todella hankalassa asemassa, kun tahtoisi auttaa, mutta apua ei oteta vastaan.

:( Surullista

Originally posted by challenger
Itsekin aiemmin turpaan ottaneena, olen täysin samaa mieltä. Nykyisen kanssa seurustelun aloitettuani, tuli vähän "testailtua" miten toista voi ärsyttää. Uskokaa pois, tein kaikkeni , jotta olisin saanut toisen äärimmäisen raivon partalle. Tämä johtui ajattelutyylistä; lyököön heti, ennekuin luvassa on yhteenmuutto ja seurustelusuhteen päättämisen vaikeutuminen. Kertaakaan ei vain tuolloin, eikä nykyäänkään ole edes hiusta päästäni katkaissut. Yleinen asenne, että naisessa (tai miehessä) on vikaa kun sitä lätkitään varmasti vain vaikeuttaa ihmisen tilannetta ja poispääsyä(häpeä, kelvottomuuden tunne etc.)

Olipa sitten mies tai nainen, väkivalta ei ole koskaan oikeutettua muuten kuin itsepuolustustarkoituksessa. Uhria ei pidä syytellä.
Mutta tämä challengerin kaltainen toiminta on jotain aivan uskomatonta. Kokeillaan siis suhteen alussa, mitä kumppani kestää. Okei, saahan siinä hieman suuntaa, mutta pannaanpa kaksikymmentä vuotta eteenpäin, velat, työt ja ei-niin-vilkas seksielämä päälle, niin onko tilanne sama? Silloin voi napsahtaa vähän herkemmin. Oletko valmis saman tyyliseen koetukseen miehen puolelta? Minä ainakin pidän sitä yhtenä parisuhteen perustana, että kunnioitetaan toinen toista ja ennen kaikkea luotetaan toiseen. Jos sen sanois yhdellä lauseella, niin tee mitä toivoisit itsellesikin tehtävän. Jos nainen käyttäytyy kuin mielipuoli yrittämällä käytännössä viedä suhteen hajoamispisteeseen heti suhteen alussa, niin se on helvetin helppo vaihtaa toiseen. Näin voi tehdä, mutta kannattaako? Sitten lisäksi testin tuloksena ukon lähtemisen lisäksi voi olla se, että turpaan tulee niin, että sinne ulkopuoliselle ei koskaan enää pääse kertomaan. Näin voi tehdä, mutta kannattaako? Jokaisella suhteella on hintansa ja se täytyy vain maksaa joka kerta. Siitä ei pääse mihinkään. Vanhat kaunat kaulassa uuteen suhteeseen meneminen ei uskoisi parantavan asiaa. Kaikilla arvonsa, mutta tuon kaltainen "testaaminen" saa minulta :blow:

Baarikello: Saatoin antaa hieman kärjistävän kuvan edellisestä viestistä. Kyseinen testaus oli ihan omien näkökulmien esiintuomista hieman normaalia kärjistetymmin.
Jos en olisi tota tehnyt, luottaisinko täysin: En! Edellisessä suhteessa kun tosiaan turpaan tuli väittäessäni sinistä kauniiksi väriksi (noin niinkuin kärjistettynä, jotta tajuut pointin).

edit: edellistä viestiä kirjoittaessani, en muistanut, että on myös todella sekopäistäkin ärsyttämiskäyttäytymistä olemassa, tätä kuitenkin ajoin takaa. Ja jos luottamus on kertaallen aika hyvin menny, niin voipi olla ettei ihan heti luota miehiin...

Nainen lähde1. iskusta... älä jää tuleen makaamaan äläkä keksi selityksiä. Kompassiin suuntima kohti turvakotia ja pullantuoksua.

Ps. jokaisella lapsella pitäisi olla turvallinen, rakastava ei väkivaltainen koti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom