Perhanan pikkujoulukausi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slc
  • Aloitettu Aloitettu

slc

Omenakauppias
Ikä
52
En tiedä muista, mutta mulla nyt tänä vuonna tuntuu pukkaavan jos jonkunlaista pikkujoulua tai muuta vastaavaa jopa keskelle viikkoa. Näistä on vaikea kieltäytyä ja jos lähtee niin kuskiksi ei viitsi lähteä. Eli ns. pakkojuomista... :kippis1:

Mites muilla, haittaako tämä joulun lähestyminen kaikenmaailman kissanristiäisyhdistyksien pikkujouluineen miten teidän treenaamista?

Joo siis tällä viikolla to ja pe pikkujoulu. Lauantainakin olisi kutsu. Ensi viikolla näiltä näkymin ainakin pe ja varmasti joku taas jotain keksii niin la menee kans. Sitten onkin jo itsepäisyyspäivän viikko joka on ravintoloille paras (5.12)....

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse kiroan tätä samaa pikkujouluaikaa sen takia, että asennevammaisten ihmisten määrä baarissa nousee vähintään kymmenkertaiseksi.

Ovella siis törmää jatkuvasti kaikenlaisiin "pikkupomoihin," jotka äijäilevät alaistensa nähden portsareille. Ollaan niin polleeta ja annetaan 50 senttiä tippiä mahdollisimman isoeleisesti. Lisäksi portsaria muistutetaan siitä, että hän on "vaan" portsari. :jahas: Meillä esim. yksikään portsari ei tee pelkästään poken hommia.

JoAT :haart: asiakkaat. :love:

Pikkujouluna "kanta-asiakas" saa myös uuden merkityksen. Olen monesti jo nyt kuullut kuinka asiakkaat ruikuttavat olevansa kanta-asiakkaita vaikka käyvät ravintolassa kaksi kertaa vuodessa. :rolleyes: Mulla ja asiakkailla on ilmeisesti erilainen käsitys "kanta-asiakas"-sanan määritelmästä...

Itse näen, että pikkujouluissa käyntiä kannattaa ajatella laatujärjestelmistä tutun hyödyt/haitat/uhat/mahdollisuudet ajattelumallin pohjalta.

Esimerkiksi:

Hyödyt: ilmaista ruokaa/juomaa, hyvällä säkällä on hauskaakin
Haitat: krapula, sekaantuu kännipäissään varattuun tai sanoo pomolle ns. suorat sanat, menee rahaa jatkoilla
Uhat: firman Spede joka vetää kerran vuodessa lärvit ja on ns. vihainen juoppo
Mahdollisuudet: :haart:, onnistunut "kehityskeskustelu" pomon kanssa

Vakavammin ottaen, ei noista pikkujouluista mitään haittaa ole. Vältän useimpia vedoten muihin menoihin, mutta työpaikan pikkujoulussa käyn näyttäytymässä ettei pidetä ihan epäsosiaalisena tapauksena.

Jep jep ja sitten vonkapellejä riittää. Tosiaan joo en muistanut tuota kantaa asiaan ollenkaan. Ihmiset mitkä ottavat sen kerran pari vuodessa ottavat pikkujouluissa. Sitten oksennellaan/tapellaan/vongataan/saadaan/ollaan seuraava puoli vuotta morkkiksessa :)

Joo kaikenlaista "Sovitaanko, että sinä olet vahtimestari ja minä olen maailmanmestari"- populaa on kasapäin liikenteessä.

Siellä sitten pari kertaa vuodessa baariin lähtevät alipomot riekkuvat kravatti yrjössä ja keski-ikäiset toimistomuijat huutaa silmät päässä nurinpäin.

No, eihän ole minulta pois...

Hei pikkujouluthan on jees. Kaikki aina sanoo et pikkujoulut ei oo kivaa jne. Mut silti porukka jaksaa tohista niistä kun ne lähestyy. Siitä puhutaan mistä puute.

Pikkujoulujen hyvät puolet:

Voi vetää aivan pleksit ja ketään ei häiritse.
Voit avautua pomolle, työkavereille jne. ja se menee vaan kännin piikkiin. Seksiin ajautuu väkisinkin.
Ilmaset viinat ja ruuat.
Kaikki on aivan perseet.
Pikkupomot joilla menee homma lapasesta. Pientä "kannustusta" niin tilannekomiikka on aivan käsittämätön.

Pikkujoulujen huonot puolet:

Nössöt, etikettiä ajattelevat työkaverit jotka ei osaa pitää hauskaa ja tajua sitä että vaikka sammuisit boolimaljaan ja tarraisit sihteeriä perseestä niin silti ketään ei kiinnosta ja kukaan ei ajattele et olet ääliö. Koska on pikkujoulut.

Tosin nykyään en enää voi nauttia pikkujouluista kuin ennen, mutta muistot on lämpimät ja kosteat.

Onhan noita pikkujouluja yms taas ihan riittävästi. Tästä viikonlopusta alkaa taas "putki", joka kestää tonne 16.päivä asti. Sitten taas vähän aikaa ilman alkoholia :)

Treenit tuosta nyt ei sillee kärsi, koska tällä hetkellä olen painottanut jumpat tonne loppuviikkoon, nyt vaan sitten alkuviikosta jo salille, niin ei jää välistä yhtään treeniä.

Jaa-a, eipä noita paljon ole. Firma ei järjestä ollenkaan, joten ainoaksi jää pakkispikkujoulut.

Kaveriporukalla sitten toiset. Hyvä niin.

Treenit on muutenkin ajoitettu siten etteivät viikonlopun menot noista kärsi, ja kaikki tulevat pikkujoulut viikonloppuina joten tuskin ainakaan treenejä jää väliin noiden takia. Varsinkaan kun en harrasta kolmen päivän eläkeläiskrapuloita :D.

Onneksi peruuntui sentään yksi pippalo... Vasta kaksi päivää takana. Katsotaanpa ensi yö sitten liskoja... :rock:

Pikkujoulukausi on liian rankkaa! :( Mulle riittäs yhdet ainoat pikkujoulut, muuta pippalointia en kaipaa. Tänä vuonna on kutsu käyny kolmeen pikkujouluun, pitkin hampain yritän asennoitua edessä oleviin toisiin kemuihin... Tähän joulunalusaikaan kun lisää vielä kavereiden lisääntymisten myötä pidettävät varpajaiset (kolme kaveria on lisääntynyt kahden viikon sisällä!) sekä omat synttärit, niin jopa alkaa treeni kärsiä. Onneksi alkoholia kukaan ei kaada väkisin suuhun, vai kaatako sittenkin... :jahas:

...asennevammaisten ihmisten määrä baarissa nousee vähintään kymmenkertaiseksi.

Ovella siis törmää jatkuvasti kaikenlaisiin "pikkupomoihin," jotka äijäilevät alaistensa nähden portsareille

Niin totta. Olen havainnoinut itse ihan saman efektin. Toinen toistaan muka suurempia bosseja hilluu kaupungilla kuin maailmanomistajat konsanaan. Luulis sen esimerkin lähtevän jostain muualta, kuin kolmesta promillesta, majoneesilla kyllästetystä halvasta ryttyisestä puvusta ja kusipäisestä käyttäytymisestä. Aikuiset ihmiset...:david:

Tip tap tip tap...

Olipas taas hauskaa eilen seistä taksijonossa... Puoli tuntia odotella taksia amatöörien kanssa samassa paikassa. "Suuret johtajat" yrittävät jatkuvasti mennä edelle ja siinä saa sitten kattella että pääsisikö perjantai-illan Priden aitiopaikalle... Ei päässy. Mutta oli kiva ihan vaan seurata näitä kerran kaksi vuodessa flänääviä ilmestyksiä.

Hehheh, huomaa et ketkä on pikkujouluna työvuorossa ja ketkä ei...

Tosiaan, ei pikkujoulusesonkia ja sen tuomaa sekamelskaa kannata ottaa niin henkilökohtaisesti. Ettekai tekään oikeasti kieltäydy menemästä pikkujouluihin, koska työkaveri saattaa olla kännissä?

Itsellä ainakin kahdet pikkujoulut, menivät samalle päivälle et joutuu (onneks) jättää toiset väliin.

Mut hyvät pikkujoulukaudet teille kaikille, niin sinne baaritiskin eteen kuin taaksekin.

Ei mtn ongelmaa. Eilen olin duunin pikkujouluissa klo 15-18.00 välisen ajan. Käytiin 'yksillä' [join limsaa], mentiin ravintolaan syömään [join vettä] ja lähdin kotiin kun jengi alkoi humaltumaan.

Meni ihan kivasti, muita ei ole tiedossa. Kuudelle kyllä sai vastata kyselyihin miksi en juo, mutta se oli helppoa: Koska olen autolla, enkä joisi muutenkaan koska olen absolutisti. Aikaiseen lähtemiseen vastasin: Koska pitää ehtiä XXX-liikkeeseen ostamaan joululahjoja miehelle ennenkuin se menee kiinni [siellä tarjouksessa pari erikoistuotetta] ja että on vietävä auto himaan kun ukko lähtee illalla duuniin.

Mä kehtaan ainakin suoraan sanoa etten juo, enkä joisi pakostakaan [eli pikkujoulujen takia] jos joisin viinaa muutoin. Ainahan pikkujouluissa voi käydä ja pahoitella joutuvansa lähtemään sen ja sen syyn takia aiemmin, tai ne voi myös jättää väliin syyllä se ja se.

jep, baareissa ei kyllä pysty olemaan pikkujoulun aikaan. liikaa äijiä (eikä kaikki ole edes johtajatasoa, muuten vaan kuspäitä) jotka ei osaa käyttäytyä pätkän vertaa.
parit hyvät pikkujoulubileet on tiedossa, mutta baarijatkot jätän kyllä suosiolla väliin.

Pikkujoulut ei mulle kyllä tarkoita pakollista kännäämistä, vaan näkee sellaisia kavereita, joita ei ehkä tapaa työn tai harrastusten ulkopuolella.

Elämäni ekat työpaikan pikkujoulut olis ollut tänä vuonna, mutta idioottipomo jätti kutsumatta koska olen sairaslomalla. Kyllä ainakin minä olisin halunnut viettää iltaa mukavien työkavereiden kanssa. Vaan kun ei niin ei. Niinpä minä vietän pikkujoulut itekseni kotonani. Juon jouluomena-limpparia, syön joulutorttuja ja katselen takkatulta. Ja näitä pikkujouluja voi viettää joka päivä vaikka koko päivän, koska sairasloma jatkuu (kiitos vähä-älyiselle työnantajalle). En ole katkera en..

Punttisalien pikkujoulut on aika kaaosta, ei helvetti sitä kun kaikki on yhtäkkiä parhaita kavereita ja muutoin hädintuskin penkissä kehtaa varmistaa. Siinä sitten taputellaan olalle kympillä ja kehutaan miten kova lihasbalanssi toisella on ja toki pitäisi lavalle mennä heti kevään kisoissa.

Duunipaikan pikkujouluissa ei ole paljoa koskaan tullut oltua kun duunipaikat ovat olleet ei niin pikkujoulualttiita. Mansen bodyseuran joulut on aina rokkenroll kun pieni tuttu porukka on messissä.

Katsotaan miten menee ens viikonlopun pakkispikkujoulut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom