Peräpukamat, hiphei

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja trebla
  • Aloitettu Aloitettu
pukamiin auttaa vaan istuminen kylmien lattioiden/kivien ja kaiken muun kylmän päällä... lumi on kans aika hyvä parannus keino:jahas:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Apteekissa sattunutta:

Tomi: Päivää. Saisinko pienen putkilon sitä Scheriproct-peräpukamavoidetta?

Apteekkari:Pirjo? Pirjoooooo?! Tuotko tälle nuorellemiehelle sieltä takahuoneesta tuubin sitä rektaalivoidetta?

Tomi: :nolo:

Peräpukamat ovat hyvin yleinen vaiva. Altistavina tekijöinä ovat perinnöllisyys, ylipaino, raskaus/synnytys, istumatyö ja kovavatsaisuus. Peräpukamat ovat peräaukon alueen laskimolaajentumia, joihin voi hyytyä verta. Oireena on mm. kutina, hygieniaongelmat, kipu ja verenvuoto. Pukamat jaetaan yleisesti ulkoisiin ja sisäisiin. Ulkoiset peräpukamat ovat yleensä lievempiä ja niitä voidaan helpommin hoitaa kotikonstein. Sisäiset pukamat voivat ponnistaessa pullistua myös näkyviin. Kun pukamaan kertyy verta ja se tukkeutuu eli kureutuu, se tulee erittäin kipeäksi. Tällöin on syytä olla yhteydessä lääkäriin. Suurin osa pukamista on kuitenkin hoidettavissa omin neuvoin, ja vaihtelut oireissa ja esiintymisessä ovat hyvin tavallisia.

Omahoito

Jos pukamasta on vain vähän oireita, sitä ei kannata hoitaa, se todennäköisesti paranee itsestään.

Suolen säännöllinen toiminta: Pyri säännölliseen suolentoimintaan. Ripuli tai ummetus ovat peräpukamille haitaksi. Ummetuksen hoito on tärkeä osa pukamien hoitoa ja ennaltaehkäisyä. Liikunta lisää suolen toimintaa, suosi kuitupitoisia ravinteita.

Peräaukon hygienia: Pese peräaukko haalealla vedellä tai ota muutaman minuutin istumakylpy ulostamisen jälkeen.

Paikallinen lääkehoito: Apteekeista on saatavissa reseptivapaasti puikot ja voiteet. Niiden käyttö on vain väliaikaista, eikä saisi kerrallaan kestää yli kahta viikkoa.

Oireiden pitkittyessä ota hoidosta yhteyttä lääkäriisi.

Milloin lääkäriin?

- Jos vaivat ovat pitkäaikaiset, yli 2-3 viikkoa.
- Jos peräpukamat ovat suuria, vuotavat verta tai kutiavat häiritsevästi.
- Jos peräpukamat ovat huomattavan kivuliaat.
- Kun ensimmäinen verenvuoto esiintyy, on selvitettävä, onko tähän muuta syytä kuin peräpukamat.
- Jos peräaukon seudussa on paukama, joka muuttuu äkillisesti kivuliaaksi, turpoaa kovaksi, tummanpunaiseksi palloksi

:arvi:

Tähän väliin voisi todeta kenenkään varmasti tästä suuttumatta, että tämä thread on kirjaimellisesti perseestä. :)

Tomi tuossa juuri aiheutti melkeen yhden tukehtumisen. Meni reissari väärään kurkkuun, kun repesin tolle postille :lol2:

Originally posted by zart
Tomi tuossa juuri aiheutti melkeen yhden tukehtumisen. Meni reissari väärään kurkkuun, kun repesin tolle postille :lol2:

Mulla tää hekotteleminen sattuu perseestä aivan tajuttomasti ja kokoajan saa pelätä että koska se hanuri ampuu verta kuin painepesuri :curs:

Tulee ihan kylmät väreet ku ees kelailee tollasii :)

Kaverilki kävi aika hullusti - lääkäri totes sil olevan joku paksusuolen tulhedus tms. No kummiski, sen täytyy joka päivä vetää lääkkeit, todennäkösesti koko loppuelämänsä ajan. Sit välil sil tulee jotain sellasii päivii et se joutuu käymään paskal 5 kertaa päiväs ja verta tulee perseest. Kerto et se tuntuu silt et ku mietit pahimpaa itkupaskaas ja kerrot sen sadal ni oot aika lähel. Miettikää sitä ja miettikää miten mä koitin repii huumorii siit ku se kerto mulle :)

Huhhuh :eek:

Loppu.

Mulla tuli tosta P.R.I.E.S.T:in tietoiskusta mieleen Opiskelija ja ne kultaiset ajat..:)

Originally posted by Cabron
Mulla tuli tosta P.R.I.E.S.T:in tietoiskusta mieleen Opiskelija ja ne kultaiset ajat..:)

Hehe.. kovasti kyllä näytti tuo teksti tutulta kun hieman googletin tietoa noista niin mukavasti suloisista palleroista MUN PERSEESSÄ god damnit. Suonet kuitenkin P.R.I.E.S.T anteeksi jos kirjoitit nuo tiedot itse ulkomuistista :)

Jahas, enpä näköjään ole yksin ongelmieni kanssa. Huojentavaa.

Lääkärissä en kuitenkaan ole käynyt, kun ei ole ollut suurempaa haittaa. Tosin reseptivapaista voiteista ei ole ollut paskankaan (hehe) hyötyä.

Ehkä pitäisi vonkua joltain lääkärituttavalta tehokkaampaa ainatta ja kokeilla sillä.

Originally posted by Nitsku
Jahas, enpä näköjään ole yksin ongelmieni kanssa. Huojentavaa.

Taitaa tuo v**** äkistäminen kyykyssä yms. vähän lisätä tuota pukamien riskiä. Siinäpä hyvä tekosyy vähän keventää jalkatreeniä.

Tuossa dokumentissa, minkä aikaisemmin mainitsin, näyttetiin niitä poisleikattujen pukamien kuvia :urjo: :itku: Ei hyvä.

Jepjep, itselläkin oli pari vuotta sitten sisäinen pukama. Lääkärin mukaan "ihan hyvännäköinen". Ohjeena oli vain kuitujen ja runsaan nesteen nauttiminen. Pukama tuli ja pukama meni.

...sainpahan tietää miltä tuntuu sormi perseessä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom