Pepsi Max

Viikate74

Bukkake Fighter
Ikä
50
Oli muutama ketju haulla mutta ei ihan suoraan.

Vaimo mietti ja laskeskeli Maxin kaloreita. Voiko maxin juomista kalorien kannalta tosiaan verrata esim. mineraaliveteen koska max käytännössä kaloritonta... Hämää vain siksi kun aina on tottunut että kaikki missä ei ole kaloreja sen on pakko olla pahaa tai mautonta ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
antaa mennä vaan niin paljon kun napa vetää. tietty vesi olis parempaa mut maxin arvoilla ei ole mitään väliä ellei beibes ole menossa kisaan 2vko sisään.

Maxia menee noin 3-4,5 litraa viikossa. :rock: Hemmetin hyvää ja kaloritonta. ei sillä vettä kannata korvata mut huoletta sitä voi juoda :kippis1:

:offtopic: Lataa aika hemmetin kauan.

Makeutusaineetkin nostaa jossakin määrin insuliinin eritystä, eli ei se nyt ihan sama ole kuin vettä joisi. Toisinsanoen kun verensokeri painuu lähtötasoakin alemmas, ilman että saadaan kaloreita, niin tuo aiheuttaa käytännössä epäsuoraa lihomista. Riippuen tietysti kuinka paljon tuota nautiskelee jne.

mitenkäs haitallisia noi väri- ja säilöntäaineet on?

Kuukkeli sanoi:
Makeutusaineet eivät ainakaan ole ihan hirveän terveellisiä, myös tuon insun erityksen lisäksi.
Jep, oliko se nyt aspartamiini tai joku sellanen mitä tossa pepsi maxissa on makeutusaineena. Itellä ainakin se aiheuttaa maha- ja pääkipua runsaasti nautittuna.

IMO noita light-juomien kaloreita on AIVAN turha miettiä, etenkin jos elämään mahtuu muitakin asioita kun treenaaminen ja terveysfasismi. Mielestäni dieetillä tuollaset vähäkaloriset juomat kuuluvat niihin asioihin jotka aika tehokkaasti höllentävät vannetta pään ympärillä :)

Makeutus- yms. lisäaineet ovat sitten asia erikseen. Itse en ole nähnyt tarpeelliseksi rajoittaa vaikkapa aspartaamin saantia, koska ko. aine ei mulle minkäänlaisia oireita aiheuta. Käsittääkseni asiantuntijoiden näkemykset aspartaamin epäterveellisyydestä eivät ole kovinkaan yksimielisiä.

Jaaha, oon uus foorumilla joten vielä on vähän säädot hukassa. ;) Ite juon tuota Maxia jotain 2-3 litraa viikossa, hyvää ja melko terveellistä.

Geratherm sanoi:
Jaaha, oon uus foorumilla joten vielä on vähän säädot hukassa. ;) Ite juon tuota Maxia jotain 2-3 litraa viikossa, hyvää ja melko terveellistä.

Melko terveellistä? Öö, häh?

Maxilla on siis jotain uusia terveyttä edistäviä vaikutuksia?

(liha)pyörykkä sanoi:
Makeutusaineetkin nostaa jossakin määrin insuliinin eritystä, eli ei se nyt ihan sama ole kuin vettä joisi. Toisinsanoen kun verensokeri painuu lähtötasoakin alemmas, ilman että saadaan kaloreita, niin tuo aiheuttaa käytännössä epäsuoraa lihomista.

Tuo on aika jännä juttu. Minulla tehtiin jokin aika sitten verensokerin rasituskoe. Ensin ollaan paastolla ja kokeen alussa juodaan sokerilitkua muutama desilitra. Sitten katsotaan tunnin välein että miten verensokeri reagoi. Jos verensokeri laskee ns. paastoarvoa alemmaksi niin sen huomaa siitä että alkaa väsyttämään niin maan perusteellisesti. Minulla kävi juuri näin.

Light-juomista on sellaisia kokemuksia että ne voivat vaikuttaa verensokeriin. Euroshopperin sekamehu on mm. sellainen että siinä on aspartaamin lisäksi hyvin pieni määrä sokeria.

Mitä sitten tulee Pepsi Maxiin ja Coca Cola Lightiin niin kaloreista ei tosiaan tarvitse olla huolissaan. Mutta sitruunahappoa on saman verran kuin tavallisessa limpparissa eli hampaat ovat vaarassa. Samoin sitruunahappo rasittaa ruuansulatuskanavan limakalvoja.

Hassua kyllä, tavallinen limpsa ei ole aiheuttanut minulla päänsärkyä. Sen sijaan aspartaamia sisältävät kevytjuomat ovat aiheuttaneet hyvin usein todella inhottavan päänsäryn. En tiedä mistä tämä johtuu.

Heh, en nyt ihan sitä tarkottanu. :lol2: Jos muotoilen paremmin niin se ei ole epäterveellisimmästä päästä. ;)

protsku tuossa jo asian kiteyttikin eli hampaille nämä light-juomatkin paljon juotuna ovat silkkaa myrkkyä.

Nimimerkki: seitsemän reikää vuodessa pepsimaxilla

Olisin huolissani enimmäkseen hampaistani, jos hiilihappoista juomaa vetäisin paljon. Colajuomat ovat vielä muita limppareitakin happamempia.

Omskakas sanoi:
Colajuomat ovat vielä muita limppareitakin happamempia.

Ootko nyt ihan varma ettei jotkut lime/citrus hedelmä juomat oo pahempia hampaille?

Itelläkin menee laitti pepsii ja colaa sellane 0,5-1l päivässä ja hyvvee on eikä sisällä, kun muutaman hassun kalorin.

Ja vitut niistä lisäaineista, jos ne olis jotenki vaarallisia niin pullojen kyljissä lukis jotain varotuksia etc. :D

No siihen en nyt kyllä luottas, vrt. tuohon mainostajien lupaukset ketjuun..

tommih sanoi:
Ootko nyt ihan varma ettei jotkut lime/citrus hedelmä juomat oo pahempia hampaille?

En ole varma. Kokakolassa on "happamuudensäätöaineena" E 338:tä eli tuttavallisemmin fosforihappoa, joten eipä se litku kovin hyvää hampaille tee.

"I found a site on the web that said that Coke is 0.055% phosphoric acid.
That makes it 0.0055 molar phosphoric acid. This would give Coke a pH of
about 2.3. I just checked some cola with my pH meter and got 2.6. Not
exact, but it is in the correct range. By comparison, lemon juice has a pH
of 2.2 and orange juice has a pH of 4.2."

http://www.madsci.org/posts/archives/mar2000/953662129.Ch.r.html

Siis paljonkos maxissa olikaan kaloreita?
Ja paljon light pommacissa on? Normaali pommacissa on 33 kaloria/100g ja 8g sokeria. Onko paljon vai vähän :nolo:?

Art2 sanoi:
Siis paljonkos maxissa olikaan kaloreita?
n,6kcal per 1.5l

1x1,5litran normaali pepsiä vastaan pitää juoda yli 100x1,5litran pepsi maxia että kertyy samat kalorit, se on paljon se.

Mä olen ollut armoton Pepsi Max-fani viimeiset 10 vuotta ja olen todellinen suurkuluttaja sillä ks. juomaa menee noin 1.5l päivässä. Joskus jääpi välistä päivä tai pari juomatta mutta keskimäärin varmaan pullollinen menee.

Mutsilta joskus kyselin [hammaslääkäri] että mites sen 'syövyttävyyden' kanssa ja muistaakseni sanoi ettei pahempia hätiä koska ei ole sokeria, juovat itse myös paljon light-juomia. Onhan noissa juomissa toki kaikkea muuta happoja yms mutta sitrusjutut+sokerilimsat on pahimpia, ne sitten kivasti kuluttaa hampaan pintaa.

Kyllä ainakin sinänsä on äippään voinut luottaa että hampaani on todella hyväkuntoiset, vaaleat, ei kulumia eikä kiilteen syöpymistä eikä kohta 26 ikävuoteen [10 v aktiivisella limsanjuonnilla] yhden yhtää reikää. Hymyni on :D

Mitä tulee sokerillisiin limsoihin niin hampaat käyvät oikein narskumaan siitä sokrun määrästä ja hampaan pintaan tulee nopeasti 'likainen' tunne. Usein ks. sokerilitkut käyvät vielä janottamaan entistä enemmän ja suuhun tulee paksua limaa, eivät suinkaan siis poista janoa.

Eli pepsi max :rock: :worship:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom