Peppuun muotoa?!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja May
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%

May

Ikä
44
Kertokaa millä sais peban kasvamaan??:hyper: Oon treenannu jo vuosia, ja jalkatreenit on kovia..Silti kyykyissäkin ym massaliikkeissä oon saanu vaan reisiin lihakset, mutta persiille ei oo tapahtunu MITÄÄN, vaikka saan sinne kyllä treeneissä tuntuman ja teen pakaroille myös eristäviä liikkeitä. Minkä pituset sarjat ois parhaita ja montako "peppuliikettä"/treeni kannattaa tehdä? Mulla ehkä mennyt välillä liiallisuuksiinkin sarjamäärät.. Oon harrastanu kauan myös hölkkää (piitkiä lenkkejä) salitreenien lisäksi, mut ny oon vähentäny aerobista jos silläkin sais jotain kasvua tonne takaosastoon.. Onko kukaan "lattapeppu" oikeesti saanu salilta muotoa sinne?Minkälaisella ohjelmalla? Vai onko niin et jos "huonot" geenit tuolta osin ni siihen on sitten tyytyminen?:(

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Minun mielipiteeni on, että erityiset "peppuliikkeet" tyyliin pakarapotkut sun muut kannattaa unohtaa ja panostaa perusliikkeisiin: kyykkyä leveällä asennolla, maastanostoa sumotyylillä, yhden jalan kyykkyä, suorin jaloin maastanostoa, Hyvää huomenta... Sarjapituuksissa toimii myös sama kuin muissakin liikkeissä, eli joku 8-12 toistoa, jos kerran massaa haetaan.

Ja edelleen, se tuntuma ei todellakaan kerro kaikkea. Esim. maastanostettaessa ei tosiaan tule mitään erityistä "tuntumaa" ahteriin, mutta seuraavana päivänä kyllä tietää tehneensä ja lujaa sittenkin :hyper.

AS-KEL-KYYK-KY! Ja kävellen, painot käsissä. Meet vaikka jumppasaliin jos keskellä salia nolottaa kyykätä ympäriinsä. Varmasti yksi monipuolisimmista jalka/peppuliikkeistä, tuo massaa ja muokkaa hyvin oikeenlaista muotoa.

Jos käyt lenkeillä, niin vedäpäs siellä semmoisia taukoja väliin että teet vaikka ylämäkeen 50-70 askelkyykkyä. Miksei tasaisellakin käy. Saat vähän niinkuin kaksi kärpästä yhdellä iskulla... juoksun ja pepulle liikettä. :)

Täällä aiempi melko pitkä keskustelu peppuun kohdistuvista liikkeistä.

Aikasemmin oon tehnyt maastavedon suorinjaloin, mutta eilenpä kokeilin normi mavea ja kyllä nyt tuntuu pepussa! Etenkin tonne "reunoille" on ottanut.

May sanoi:
Oon treenannu jo vuosia, ja jalkatreenit on kovia..Silti kyykyissäkin ym massaliikkeissä oon saanu vaan reisiin lihakset, mutta persiille ei oo tapahtunu MITÄÄN(

Kyykkääthän tarpeeksi alas? Pienillä pyllistyksillä ei pebaa saa kasvamaan :D

Faidra: Minkälaisilla painoilla oot tehny noita askelkyykkyjä kävellen ja kuinka pitkiä sarjoja?

Mun kans pitää tulla kehuun viime treenejä ku tuli peppu niin ihunan kipeeksi:hyper:
Tällä kertaa tein yhdenjalan kyykkyä smithissä.Enkä pannut maksimipainoja,vaan oikein keskityin meneen niin alas ku kykenin. Mä tykkään et juuri kyykyissä saa parhaiten muotoa peppuun.

Mitäs voisi tämmöinen polvi-inva tehdä peränsä muodon hyväksi? Kyykyt ei siis onnaa, prässissä istuen käy, mut se kyllä ei taida juurikaan pyrstöön vaikuttaa..?:confused:

Joo, mullaki on ollu vähän ongelmana tuo lättä-pylly :D mutta mulla ottaa ihan suorinkin jaloin tehty mave peppuun jonkin verran ja sit tietenki prässi kans.. sit myös köytän painolenkin jalkaan ja teen sellaisia vetoja taakse... ei hirveen raskas, mutta esim. lämmittelynä hyvä :) poikaystäväkin on jo sanonu että peppuun on tullut muotoa ku se sitä tässä yks päivä niin tiiviisti katteli.. :rolleyes: hihi.. mutta siis tsemiä kaikille pepunkin kasvatteluun... :hyper:

Bliss sanoi:
Mitäs voisi tämmöinen polvi-inva tehdä peränsä muodon hyväksi? Kyykyt ei siis onnaa, prässissä istuen käy, mut se kyllä ei taida juurikaan pyrstöön vaikuttaa..?:confused:
Jos pystyt prässiä kuitenkin tekemään (vaikka sitten istuen), niin vedäpäs jalat leveään haaraan ja ihan sinne kelkan yläosaan (varpaat saa mennä vaikka ylikin vähän siitä kelkasta). Siitä sitten prässiä ihan pohjasta, kumma jos ei tunnu hanurissa! :D

Tein tänään tuota kävelyaskelkyykkyä. Se on kyllä sitten semmoinen liike, että ottaa ihan kestävyyskunnonkin päälle. Käsissä oli 10kg molemmin puolin, tein n. 40 kyykkyä per sarja eli n. 20 kyykkyä per jalka. Välillä piti vähän pysähtyä puuskuttamaan kun alkoi jalat muuttua spagetiksi ja pyrstö ei tuntunut enää pitävän. :eek: Suosittelen!

Faidra sanoi:
Jos pystyt prässiä kuitenkin tekemään (vaikka sitten istuen), niin vedäpäs jalat leveään haaraan ja ihan sinne kelkan yläosaan (varpaat saa mennä vaikka ylikin vähän siitä kelkasta). Siitä sitten prässiä ihan pohjasta, kumma jos ei tunnu hanurissa! :D

Tein tänään tuota kävelyaskelkyykkyä. Suosittelen!
Tääkin suosittelee perseelle tollasta prässiä (ihan alhaalta...painoo varmaan joutuu vähentämään mikäli niin pienellä kulmalla ei ole tottunut tekemään) ja no vaik ihan tavallista askelkyykkyä, kun siinähän tulee sellainen potku...ainakin tuntuu persiissä. Levytangon kanssa ja sit sinne pikkuhiljaa painoja lisää kun liikkeen oppii jne.(jos siis ei ole tuttu...)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Faidran suosittelemaa askelkyykky jäi ohjelmaan vaikka muita liikkeitä vaihdettiinkin. Suosittelen kaikille joiden polvet vain suinkin kestävät kyykyt. Omassakin ohjelmassa molemmille jaloille 20, eli yhteensä 40 askelkyykkyä ja käsipainot molemmissa käsissä. Painoja ei kannata ahnehtia jos meinaa sen 40 tehdä, eli alkuun nöyrästi pienempää ja jos ei tunnu missään niin sitten lisää.

Itse en ole kävelyaskelkyykkyä testannut, mutta sen voisi tehdä tänään :)

Mulla tuntui prässi selässä pahalta, joten teen sen nykyisin yhdellä jalalla ja ihan alhaalta. Oikein mukava liike. :)

Teetteks sitten pakaroihin kohdistuvia liikkeitä enemmän ku kerta viikkoon? Mulla ei just ny oo ohjelmassa varsinaista omaa jalkapäivää, koska salille ehdin toistaseksi vain 2 krt vko, mut kovaa yritän silti treenata.. Monestihan kyykyistä ym kovista massaliikkeistä meneeki helposti se viikko palautumiseen, mut jos tuntuu hyvältä ja on palautunu ni KANNATTAAKO tehä askelkyykkäilyjä tai vaikka jotai kevyempiä eristäviä pakaroille vielä 2.treenissäkin? Siis jos halutaan maksimoida pyllynkasvatus ;)

May sanoi:
Teetteks sitten pakaroihin kohdistuvia liikkeitä enemmän ku kerta viikkoon? Mulla ei just ny oo ohjelmassa varsinaista omaa jalkapäivää, koska salille ehdin toistaseksi vain 2 krt vko, mut kovaa yritän silti treenata.. Monestihan kyykyistä ym kovista massaliikkeistä meneeki helposti se viikko palautumiseen, mut jos tuntuu hyvältä ja on palautunu ni KANNATTAAKO tehä askelkyykkäilyjä tai vaikka jotai kevyempiä eristäviä pakaroille vielä 2.treenissäkin? Siis jos halutaan maksimoida pyllynkasvatus ;)

Siis jos sitä pyllyä haluaa kasvatella niin kannattaahan siihen kohdistuvia liikkeitä ottaa, vaikka tekisi koko vartalon samalla kerralla! Se askel-kyykky on ihan nappi, niinkuin Faidra sanoikin ;) Ja kun kuitenkin pystys käymään sen 2kertaa viikossa salilla, niin ei niitä jalkoja kannata missään nimessä unohtaa! Se on kerrassaan upean näköistä kun saa lihaa sekä ylävartaloon kuin myös alavartaloon, niin että se olisi tasapainossa! :) tsemppiä edelleen peppu-reeneihein...

May sanoi:
mut jos tuntuu hyvältä ja on palautunu ni KANNATTAAKO tehä askelkyykkäilyjä tai vaikka jotai kevyempiä eristäviä pakaroille vielä 2.treenissäkin? Siis jos halutaan maksimoida pyllynkasvatus ;)

No jos on palautunut niin antaa palaa vaan! Tai toinen vaihtoehto on tehdä toinen treeni vähän kevyemmin, kuten mainitsetkin. Elimistönhän (lihakset) voi totuttaa tiheämpään treeniin, jolloin lihakset alkavat palautua vähitellen nopeammin. Mä teen esim. penkkiä viiden päivän syklillä ja toimii erittäin hyvin, joutuu vain suunnittelemaan viikon puntit joka viikko uudestaan. :) Useimmat tekevät varmaan viikon syklillä sen takia, että se helpottaa säännöllistä treenaamista kun joka viikko on sama treeni samana päivänä.

May sanoi:

Heh täälläkin operaatio (kadonneen)pyllyn kasvatus:hyper: Ja hyvin menee,sieltähän se alkaa taas löytymään!
Mulla sama juttu että salille ehdin Vaan 2 krt vko,Teen koko kropan kerralla eli siis jalatkin tulee sit 2krt reenattua.Vaihtelen vaan liikkeitä etten esim kyykkää kummallakin kertaa.Kyykky on kyl ehdoton että toisella kertaa sitä,toisella esim prässiä yhdellä jalalla.Tai toisena päivänä etureidet,toisena taka.

Zone-sarja -42%
Täällähän on askelkyykkäilijät puhuneet ilmeisesti "vapaasta" askelkyykystä, mutta mites smithissä tehty, onko yhtä tehokas? Siinähän ei kuitenkaan tule sitä varsinaista takasinponnistusta ollenkaa. Sain kyl tollakin "ihan" hyvän tuntuman tänää treenissä ku ekaks tein ihan peruskyykkyä :rock: Saahan kyllä askelkyykystä smithissäki vielä raskaamman ku pistää toisen jalan penkille, mut joskus ku oikee raskailla sitä tehny ni meinannu tekniikka pettää ts. paketti hajota..

Miten olisi takanojapotkut? Siis jos tahtoo vähän vaihtelua. Ainakaan ei kuulu helpoimpiin liikkeisiin omalta osaltani, joten eiköhän siitä ole hyötyäkin.

May sanoi:
Täällähän on askelkyykkäilijät puhuneet ilmeisesti "vapaasta" askelkyykystä, mutta mites smithissä tehty, onko yhtä tehokas? Siinähän ei kuitenkaan tule sitä varsinaista takasinponnistusta ollenkaa. Sain kyl tollakin "ihan" hyvän tuntuman tänää treenissä ku ekaks tein ihan peruskyykkyä :rock: Saahan kyllä askelkyykystä smithissäki vielä raskaamman ku pistää toisen jalan penkille, mut joskus ku oikee raskailla sitä tehny ni meinannu tekniikka pettää ts. paketti hajota..

Täällä on kans yksi vannoutunut askelkyykkäri!
Kyllä imo smithissä on jopa parempi tehdä. Pystyy todella puristaan kunnolla perseellä kun ei tarvi koko ajan keskittyä siihen, että pysyykö tasapainossa. Ja miten niin ei tule takaisinponnistusta? Joo ja kandee välillä laittaa tosiaan tuo tukijalka korokkeelle niin pylly huutaa ihan satavarmana hoosiannaa parin päivän päästä!!

Niina:haart: askelkyykky

Latest posts

Back
Ylös Bottom