penkkiykkönen taas nousuun.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juu_so
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Timbe sanoi:
Ja muita treenimedodeja ei ole olemassa :jahas:
On toki,mutta ymmärsit varmaan pointin...Koska eihän siinä ole mitään järkeä vääntää hauista kolmea kertaa viikossa,vai onko?
Ja kyseessähän on samanlainen pojan kolli kuin itse olen,ja oletan että 3-tai 4-jakoinen ohjelma olisi paras vaihtoehto hänelle treenata tällä hetkellä...

PS. Se on METODEJA,ei medodeja ;)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
ipe-88 sanoi:
On toki,mutta ymmärsit varmaan pointin...Koska eihän siinä ole mitään järkeä vääntää hauista kolmea kertaa viikossa,vai onko?
Ja kyseessähän on samanlainen pojan kolli kuin itse olen,ja oletan että 3-tai 4-jakoinen ohjelma olisi paras vaihtoehto hänelle treenata tällä hetkellä...

PS. Se on METODEJA,ei medodeja ;)
Hauis palautuu ainakin itsellä sen verran nopeasti että kyllä sitä voi väätää kaksikin kertaa viikossa. Täytyy vaan treenata samoina päivinä, jolloin epäsuorat liikkeet ovat ohjelmassa, kuten esim. ylätalja, jolloin myös hauksiin ja yläselkään kohdistuu hieman rasitusta.
:)

Kusimato sanoi:
Selkä on onneksi niin pieni lihasryhmä ettei sitä kannata treenata, mutta jos nyt välttämättä haluaa niin sitähän voi treenata vaikka trampoliinilla hyppimällä.

ei saatana että repesin pahasti :lol2:

Kusimato sanoi:
Selkä on onneksi niin pieni lihasryhmä ettei sitä kannata treenata, mutta jos nyt välttämättä haluaa niin sitähän voi treenata vaikka trampoliinilla hyppimällä.

Tää oli paha, pakko laittaa toi siguksi.

Mutta suoraan sanottuna huonolta näyttää toi juu_son ohjelma, kannattas kattoo ihan joku normaali 1-4 jakonen ohjelma. Voi tehdä vaikka 1-jakosella jos haluu reenata samat lihakset useesti viikossa, taikka sitten jakaa osiin.

Juoppo sanoi:
Vähennä nyt hyvä ihminen edes kerran kahteen kuukauteen.

Laitas koko ohjelma näkyville.

Miksi kerran kahteen kuukauteen? Tosin tässä on nyt aloittelija kyseessä, mutta kyllä niitä maksimeita tehdä paljon useammin vaikka joka viikko, mutta sitten pitää olla loppu ohjelman kanssa tarkkana.

ipe-88 sanoi:

Olet oikeilla jäljillä, että kyseisessä tapauksessa treenataan hiukan päin kettua henkilön historiaan nähden jne. mutta edellä mainittu lause ei pidä yleisellä tasolla aivan paikkaansa. Itse treenaan haukkaa normaalisti 2 kertaa viikossa (kevyempi ja raskaampi kerta) ja nyt olen pari viikkoa vetänyt alla olevan linkin ohjelmaa (ton käsiohjelma + oma 3-jakoinen):
http://www.bodybuilding.com/fun/dober3.htm

Eli hauistakin voi hetkittäin treenata 3 kertaa viikossa esim. jos kädet ovat muuta kroppaa jäljessä ja haluaa keskittyä välillä niihin. Itselläni on kyseisenlainen reeni toiminut tähän asti muita kokeilemiani paremmin.

Entäs näin:

rinta & hauis maanantaina ja perjantaina

jalka & vatsa keskiviikkona ja lauantaina

ojentaja & olkapää tiistaina ja torstaina

oisko tuossa mitään ideaa?

juu_so sanoi:
Entäs näin:

Etko omista selkää ollenkaan? Minkälainen otus oikein olet... :kuvia:

Tossa setissä liikaa treeniä per viikko... elimistö ei ehdi palautua.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kuinka kauan muuten 15 vuotiaalla pojalle kestää tuo palautus?

Pitäisikö noiden harjoituspäivien väliä lisätä vai vähentää siten, että jokaista lihas ryhmää treenataan vain kerran viikossa?

juu_so sanoi:
Kuinka kauan muuten 15 vuotiaalla pojalle kestää tuo palautus?

Palautuminen on yksilöllistä. Pääsääntönä nuorilla palautuminen on nopeampaa kuin vanhoilla.

Mutta entäs se SELKÄTREENI?

joo ajattelin selkätreeniksi maastanostoa ja ylätalja vetoa eteen ja selän voisi treenata jalkojen ja vatsan kanssa.

juu_so sanoi:
Entäs näin:

ääh... selkä puuttuu deivid

Tee vaikka tämmösellä ohjelmalla:

Ma: Rinta, Hauis
Ti: Jalat, Vatsat
Ke: Lepo
To: Selkä, Ranteet
Pe: Hartiat, ojentajat
La: Lepo
Su: Lepo

:eek:

Tai jos nyt välttämättä tahdot 2 kertaa viikossa treenata haukkarit ja rinnan ni sit vaikka tämmönen.

Ma, To
Rinta, Hartiat, selkä

Ti, Pe
Jalat, Kädet, Vatsa

mut en kyllä suosittelis tätä.. mikshän ees sitten postaan tän? :D
no antaa nyt mennä...

juu_so sanoi:
joo ajattelin selkätreeniksi maastanostoa ja ylätalja vetoa eteen ja selän voisi treenata jalkojen ja vatsan kanssa.

Ai meinasit sitten laittaa kaksi suurinta ja tärkeintä lihasryhmää samaan treeniin? Minkäslaista jakoa sä nyt sitten loppupelissä oot aatellut? Eikö kannattas ottaa joku valmis ohjelma ja lopettaa toi ihme kikkailu?

Näistä jatkuvista uusista loistavista ehdotelmista päätellen sitä FAQ:ia ei sitten kuitenkaan jaksettu lukea eikä palstaa selailla vaikka sitä taidettiin heti alussa ehdottaakkin. Älä nyt hyvä mies enää jatka tota, entäs tää... No entäs jos tekis näin... Tai sittenkin näin. Selaileppa pikkasen näitä sivuja ja paneudu tohon asiaan. Ei tietenkään kukaan pakota kopioimaan mitään täysin valmista ohjelmaa, mutta siitä huolimatta kannattaisi ottaa hieman itse aioista selvää ensin. Laita sen jälkeen näytille sellanen ohjelma minkä ajattelisit itsellesi sopivan niin sitä voidaan sitten mahdollisesti koittaa vielä hienosäätää jos tarvetta on. Tosiaan ihan ensimmäisenä kannattaa se selkätreeni sovittaa nyt johonkin vähän järkevämpään paikkaan (tai yleensä koko ohjelmaan) ainakin omasta mielestäni.

Mulla ainaski toimi tossa penkissä aika hyvin se että tein aluksi T.Halmeen sarjoja(12,10,8,6,4,2) aika pitkään sillai et jos toi 2 tuntui "helpolta" ni ens kerraks lisää joku 2,5-5kg tuntuman mukaan sitten rupesin tekemään välillä 4x6, 5x5 ja 3x3 ton tilalla ni oon saanu penkin n.5-6kk:n treenauksella 40->80 ainiin ja mulla ainaski on toi ykönen menny sillai et aluks kehityin tasaseen tahtiin sit joku melkein 2kk jumissa 65kg:ssä sit parissa(2-3) viikossa 65->80kg

PS: muista treenata myös selkää ja ei niitä jalkojakaan pidä treenata "vähän" vaan täysillä

Zone-sarja -42%
Back
Ylös Bottom