penkkitulosta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jamppaa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
eka post nice. Miten saisin penkki tulosta 60 --> lähemmäs 80 suht koht nopeaa vauhtia ja salilla 4 krt viikos. vatsa lihaksia pitäs alkaa tahkoo timmimiks ;s siihen ideaa. ja tosin ehkä vähä avuton post ja ois varmaa löytyn haullakin.

sekavaa näköjää myös mut kai te tuosta selvää saatte :)

olis löytynyt haullakin ja löytyy. käytä sitä. sitä saa mitä tilaa, eli jos et itse viitti tutkia ja nähdä vaivaa niin ei mekään.

senkun

treenaat vaan sitä penkkii vaikka 2x6 toistoo, sitten vaikka vinopenkki 3x8.

3-4:n päivän päästä vaikka kapeapenkki ja ojentajia.

Lihakset kerta viikossa,katso miken 2x6 penkki.

Mulle oli toinen postaus tänne:hyper:

Mä aloitin treenaamisen marraskuun olisko ollut n.23.pv
sain 1toisto x80kg .

Nyt sunnuntaina sain 2x6 100kg. tavoite ottaa vielä helmikuussa 6x110:hyvä:

Tosin pohjaa mulla on jonkin verran, kun reenasin n.10v sitten

nonii, kiitos:)
piti kuitenki tän ensimmäisen vaa saada sanoo jotain. voit tulle meile kylään jos haluut äänessä olla:).
Kehitys pysähtyny. aluss meni aika hyvää tahtii ja tuloksii tuli mut nyt ei ei ei. : |

edit. niin muuten vatsa lihaksia? minkä laisilla sarjoilla? lisä painoilla?
edit. asiaa tulee koko aja:-D mites tuo vasen olkapää kun vähä vihloo kun nostaa maximia:E
pidin joulun taukoa ja kun pääsin salille ja kokeilin penkistä niin, ei sattunut. mut nykyää taas.

Ota täältä alottelijoiden osiolta joku valmis treeniohjelma. Vatsat mahdollisimman isoilla lisäpainoilla, toisto abaut 6-15 välillä. Eli siis ihan normaaleja sarjoja vatsoille kuin muillekkin lihaksille. Jonkun 30 toiston sarjat on silkkaa typeryyttä.

Ota täältä alottelijoiden osiolta joku valmis treeniohjelma. Vatsat mahdollisimman isoilla lisäpainoilla, toisto abaut 6-15 välillä. Eli siis ihan normaaleja sarjoja vatsoille kuin muillekkin lihaksille. Jonkun 30 toiston sarjat on silkkaa typeryyttä.
Mulla onn ohjelma:) mutt kun ongelma on se et mahtaakoha se 4 krt viikos olla liikaa 15vuotiaalle :wtf:

No ei ole. Kuka tahansa voisi treenata vaikka 6 kertaa viikossa 6h kerralla kunhan siihen totuttautuu pitkällä aikavälillä. Ja mitä nuorempi on, sitä enempi voi treenata. Hormoonit hyrrää katos. Treenaa vaan sen ohjelman ohjeiden mukaan.

No ei ole. Kuka tahansa voisi treenata vaikka 6 kertaa viikossa 6h kerralla kunhan siihen totuttautuu pitkällä aikavälillä. Ja mitä nuorempi on, sitä enempi voi treenata. Hormoonit hyrrää katos. Treenaa vaan sen ohjelman ohjeiden mukaan.

jees. muttaku tää olkapää hmm. yleens ku salille menee nii tahtoo mennä nii et haluis vaa rinta lihaksia jne tehdä. jalkoja ei oikee tahtois mut, pitäs niit ku ei oo kivat riisi tikut sit kesäl.

mites ruoka? ennen salii/jälkeen? tai mitä sinä syöt : )
jtn speciaalii?

Mä aloitin treenaamisen marraskuun olisko ollut n.23.pv
sain 1toisto x80kg .

Nyt sunnuntaina sain 2x6 100kg. tavoite ottaa vielä helmikuussa 6x110:hyvä:

Tosin pohjaa mulla on jonkin verran, kun reenasin n.10v sitten

Silti melkoinen kehitystahti. Olet treenannut jatkuvasti tuolla Miken systeemillä?

Noooh... olin tässä kirjottanu kivan postin mutta se hävis, joten sanon nyt vaan tuosta syömisestä:

Jos ilman lisäravinteita tai muutakaan vetelet, niin ennen reeniä (n. 30min) joku banaani tai vastaava, josta saat hiilareita käyttöön reeniä varten.

Myös reenin päälle heti kun mahdolista vaikka sama banaani tai jotain muuta millä saat taas ne hiilihydraattivarastot täytettyä.

Ite ainakin oon tolla linjalla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Noooh... olin tässä kirjottanu kivan postin mutta se hävis, joten sanon nyt vaan tuosta syömisestä:

Jos ilman lisäravinteita tai muutakaan vetelet, niin ennen reeniä (n. 30min) joku banaani tai vastaava, josta saat hiilareita käyttöön reeniä varten.

Myös reenin päälle heti kun mahdolista vaikka sama banaani tai jotain muuta millä saat taas ne hiilihydraattivarastot täytettyä.

No ihan pelkkä banaani ei kyllä riitä, ainakaan jos kasvaa haluaa. Kunnon sapuskat naamariin 1-2h ennen treeniä ja sit taas HETI treenin jälkeen kunnon sapuskaa. Eikä mitään apinan ruokaa:D Sitäpaitsi nopeita hiilareita(mitä on just baananeissa) ei kannata vetää ennen treeniä, koska sitte se verensokeritaso nousee, tulee hirveen energinen olo, ja sit se vähän ajan päästä laskee, todennäköisesti treenin aikana, tulee väsymys, etkä jaksa enää treenata kunnolla.

jees. muttaku tää olkapää hmm. yleens ku salille menee nii tahtoo mennä nii et haluis vaa rinta lihaksia jne tehdä. jalkoja ei oikee tahtois mut, pitäs niit ku ei oo kivat riisi tikut sit kesäl.

mites ruoka? ennen salii/jälkeen? tai mitä sinä syöt : )
jtn speciaalii?

Monesti ne olkapääkivut johtuu liian suuresta rasituksesta etuolkapäille ja/tai heikosta yläselän ja takaolkapäiden harjoittelusta. Eli lihasepätasapaino ja etuosaston liika rasittaminen sitä monesti aiheuttaa. Iso rinta yhdistettynä olemattomaan selkään ja jalkoihin on äärimmäisen typerän näköistä. Et tosin selästä mitään ole puhunutkaan, mutta monesti se jää nuorilla kunnolla treenaamatta. Tuloksena orankimainen ryhti.

No ihan pelkkä banaani ei kyllä riitä, ainakaan jos kasvaa haluaa. Kunnon sapuskat naamariin 1-2h ennen treeniä ja sit taas HETI treenin jälkeen kunnon sapuskaa. Eikä mitään apinan ruokaa:D Sitäpaitsi nopeita hiilareita(mitä on just baananeissa) ei kannata vetää ennen treeniä, koska sitte se verensokeritaso nousee, tulee hirveen energinen olo, ja sit se vähän ajan päästä laskee, todennäköisesti treenin aikana, tulee väsymys, etkä jaksa enää treenata kunnolla.
Joo, no en tarkottanukaan että pelkällä banaanilla tulee lihasta. :dance:

Mutta mä yleensä teen sillei että joku 1-2 tuntia ennen reeniä syön sillei kunnon ruokaa paljon, ja puoltuntia ennen kun alotan niin vielä banaani/jugurtti.
Sit reenin jälkeen sama ja jos tuntuu että menee, niin tonnikalaa maidon kanssa.

En kyllä oo huomannu merkittäviä haittoja vaikka panskun poskeen pistelis just ennen salia... :rolleyes:

Sama se oli täällä, penkki pysähty 60 kg. Siitä takapakkia, ja 2x6 kerran viikossa. Niinkin kevyillä kuin 42,5 kg alotettiin 2x6, ja viiden viikon päästä ennätys sarja 52,5 kg meni helposti.

Ja vinopenkkiä kerran viikkoon, kapeaa myös, ja kahdenkäden ojentajapunnerrusta, niin johan alko nousta.

Niin, ja voimaa haettaessa pyri nostamaan jokainen toisto painoista riippumatta niin voimakkaasti ja rajusti kuin pystyt, kuin nostaisit ennätystä. Ja sarjaan pitää jäädä se toisto pari varaa viellä.

Ja purista tankoa nostaessa, ja yritä "taittaa se katki", niin yläkropan lihakset jännittyy ja nousee kevyesti.

Ja sarjat ihan loppuun asti vinopenkissä, niin kasvaa tissit :)

Tee ojentajille paljon töitä, ne auttaa penkissä suunnattomasti. Ja nimenomaan näin aloittelijana.

no joo oon treenin jälkee syöny riisi kakkui. tosin en nyt vähään aikaa. ja enne treenii porkkanaa jne:D hunajaa jne tullu syötyy

Entäpä jos ei ole vielä kehittynyt tarpeeksi, ja on vielä murrosikä meneillään tai ei ole vielä edes alkanut :hyper:
Silloin kyllä 6 kertaa viikossa 6h kerralla vaurioittaa kehitystä ja pituuskasvua jne. :D

Jonkun 30 toiston sarjat on silkkaa typeryyttä.

Ja itse olen ainakin saanut "sixpäkin" näkyviin kun teen vaan istumaannousuja 3 sarjaa niin monta kuin saan, no kaikki omalla tavallaan :kippis1:

Älä ihmettele tuota pysähtymistä yhtää. Itellä jomotti 90kg:ssä 3kk.
Toistojen vaihto 3*10 --> 3*6 teki muutoksen, ja nyt alkanu taas kehitys näkyä.

Vetele ennen reeniä hitaasti imeytyviä hillareita, mm. tärkkelystä. Pasta ruuat kunniaa.:rock:

Reenin jälkee sitten nopeasti verensokeria nostamaan, palkkaria vaan naamaan. Muista myös roteiinit ja rasvat;)

Entäpä jos ei ole vielä kehittynyt tarpeeksi, ja on vielä murrosikä meneillään tai ei ole vielä edes alkanut :hyper:
Silloin kyllä 6 kertaa viikossa 6h kerralla vaurioittaa kehitystä ja pituuskasvua jne. :D

Ja itse olen ainakin saanut "sixpäkin" näkyviin kun teen vaan istumaannousuja 3 sarjaa niin monta kuin saan, no kaikki omalla tavallaan :kippis1:
Jeah! Tieto ja kokemus puhuu!

Jos treenaa kevyesti, monipuolisesti ja puhtaalla tekniikalla, pituuskasvu tuskin kovin paljon häiriintyy. Esim 15-vuotias voi IMO treenata jo suht kovaa. Itseäni vähän harmittaa, että aloin käydä salilla vasta 19-vuotiaana.

Ja "sixpäkin" saa näkyviin, kunhan syö vähemmän kuin kuluttaa, läskit lähtee pois siitä päältä. Lihaskasvun kannalta olis hyvä tehdä välillä vähän lyhyempääkin kuin sitä 20-30 toiston sarjaa. Ja laittaa vaikka vähän lisäpainoa tai tehdä raskaampia liikkeitä, kuten Weak sanoi.

edit:
Älä ihmettele tuota pysähtymistä yhtää. Itellä jomotti 90kg:ssä 3kk.
Sarjojen vaihto 3*10 --> 3*6 teki muutoksen, ja nyt alkanu taas kehitys näkyä.
Totta, vaihtelu virkistää. Jossain vaiheessa se stoppi tulee väkisinkin, silloin on hyvä muuttaa toisto- ja/tai sarjamääriä, sarjojen välisten taukojen pituutta, liikkeen negatiivisen vaiheen pituutta, treenivolyymia, -frekvenssiä, -intensiteettiä ja/tai -jakoa.

kiiitos neuvoista :thumbs:. noita ojentajia jne on tullu kans tahkottuu. täl hetkel 31 leukaa, murros ikä taitaa olla lopuillaa;o
Täytyy mutsille puhua jos innostuis tekee pastaa,meinaa kun mun kokki taidot on mitä on :|
Meinasiko toi 2*6 sitä et kaks sarjaa max painoil?
Vatsa lihaksia tein eilenkin sillain että, menin vatsa penkil tjsp. ja vitos levy käsil taka raivon taakse ja sit, menin puol asentoo niiku siinä vasta lihas asennossa --> nii kaua ku pystyi jännittää vatsaa ni nii kau pysyy. En sit tie onko hyvä jutu toikaan...

tost vino penkist en oo selvil kyyl :jahas: otan selvää..
voin pistää mun treeni ohjelman tähän ku pääsen koulusta himaan. Jos jolta kulta löytyis vähä informaatioo et mitä muokkaa.

tuota..

Kun aloitin, niin sain tosiaan 1x80kg.

ekan viikon tein kaikkia lihaksia 4x viikossa, eli kaikki joka kerta (jätin noin kaksi toistoa jokaisessa varastoon).

Aloitin sen jälkeen treenaamaan penkkiä 6-8x60kg ja aina toinen sarja n. 10kg pois ja puhdas niinmonta kuin tulee , ehkä yksi jäi varastoon.. sen jälkeen olen viikottain lisänny aloituspainoon 5kg.

Vinkkinä penkin kehittämiseen on, että varo treenaamasta olkapäitä liikaa, itse tein sen virheen ja kehitys pysähtyi, mutta kevyen viikoin jälkeen nousi vähän perkeleesti.

oma penkkiohjelmani on suunnilleen tällanen

Su: penkki 2x6
v. penkki käsip.3 sarjaa (samalla painolla kaikki,harvoin olen vetänyt ihan loppuun), viimex 3X8 30kg oli helppo.
penkki vielä koneessa 2-3 sarjaa, hitto kun tiedä nimee (todella helppoja)
tein ennen tämän jälkeen hauikset seuraavasti viimex: hitto kun en ny muista nimii..
keskitetty hauis istuen ja kyynerpäät "lepää" siinä levyssä edessä
6x35kg +kulmanko+nipsulukot
toinen samanlainen, tosin sain vaan 4toistoo
kolmas 20kg +kulmanko+nipsulukot ja tein niin monta kun tulee ja aika hitaasti
sitten toinen liike ja 2x8-10

nyt teen hartiat hauiksen sijaan sunnuntaisin seuraavasti:

pystypun. käsipainoilla 2-3X8 tein viimex 20kilolla(ei painanu mitään) ja lisään sitte joka viikolla kunnes tulee tiukax. Voi olla että lisään seuraavaksi 5kg, kun oli niin helppo:D
vipunosto seisten 2X6-8 ei loppuun asti
vipunosto etukulmassa 2x8 ei loppuun asti

Pointtina mulla on, et olkapäät menee helposti mulla tukkoon, siksi en tee niitä niin kauheesti!

Ruokavaliosta sen verran, että syön hyvin varmaan 3-4 tuntii ennen reenejä ja ehkä puolituntii ennen kun lähen, niin otan joku 3-4desii tuoremehua.
Olen huomannu, jos bulkkaan ennen salille menoa, niin ei oo samaa fiilistä, kun tyhjemmällä vatsalla.
Palautusjuomat otan salilla ja syön prot. pitoisen ruuan noin tunnin päästä.

En oikestaan ole Miken ohjelmalla tehnyt, mutta nyt rupeen tekee

ajattele sain edellisellä kerralla 5x100kg kuudes jäi vajaaks ja toinen sarja 3x100kg. Kun tein kaikki muut liikkeet räjähtävästi pienellä painolla koko viikon, niin viimex tuli 2x6x100kg ekas olis tullu varmaan 7-8toistoo.
Joten nyt on noi 120kg ykkönen.

Oon joku -93 saanut ninkantakaa pun 8x100kg, nyt saan penkistä saman :urjo:.
pari kertaa oon treenannu puolivuotta tässä välissä, eli aikaa on perkeleesti, kun olin kunnos.

Ihan piruuttani mittasin kevyen viikon jälkeen rinnanympäryksen ja se oli 120cm ja en todellakaan ollu pumpissa.
Käsi oli 43,5 ja viikko aikaisemmin 45cm:hyper:

Olen pahoillani jos on vaikea ymmärtää, mutta niinhän elämä on!

Back
Ylös Bottom