Penkkitulosta paremmaksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja daron33
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
köysi ehti eka :( mä oisin halunu olla eka joka sanoo Söörtsi :D

Ja sillähä penkki tuloksella tekee niin maan perkeleesti :D
Kehittämällä kokonaisuutta ei pelkät kädet sitä tankoa nosta ;)

Sundado sanoi:
köysi ehti eka :( mä oisin halunu olla eka joka sanoo Söörtsi :D

Ja sillähä penkki tuloksella tekee niin maan perkeleesti :D
Kehittämällä kokonaisuutta ei pelkät kädet sitä tankoa nosta ;)

tottakai penkki tuloksella tekee niin maan perkeleesti. sehän on tosi miehen mitta:jahas: :jahas: :jahas:

8% ihmisen kokonais voimasta. Mut ahkeraa reeniii vaa niin kyl se tulos siit nousee ja en viittis mennä suosittelemaan että kehität sitä ykköstä pelkästään :S

Ja se penkkitulos kehittyy vain penkkaamalla. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että stiä penkkiä hinkataan päivittäin. Minulla ei ainakaan vinopenkki kehitä tasapenkkiä kunnolla ja päinvastoin. Eli jos haluaa siihen penkkitulokseen panostaa, pitää sen eteen tehdä töitä.

Palstalla on tosiaankin järjettömästä penkkiketjuja, eli ei muuta kun niiden kimppuun vain.

Timba79 sanoi:
Ja se penkkitulos kehittyy vain penkkaamalla. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että stiä penkkiä hinkataan päivittäin.
Sanotaan tosiaan että ei joka päivä mitään penkkiä. Kuitenkin yks kaveri alko penkkaan vuosi sitten kotonaan. Nosti varmaan jotain 50kg luokkaa. Sitten alko treenaan monta kertaa viikossa, nykyään 5-6kert viikossa penkkiä. Muuta treeniä on aika vähän. Nyt viikko sitten nosti penkistä 100kg, eli kehitys ollu aika huima. Mihin tää voi perustua? Ite sano mulle kun ihmettelin tätä, et hänellä kehitys kasvo sitä mukaa mitä useemmin treenas. En dajuu..

E: Viime huhti-toukokuussa penkkas 65kg...nyt 100

Timba79 sanoi:
Ja se penkkitulos kehittyy vain penkkaamalla.

Ari Pehkosen sivuilla mies kertoo että penkkitulos parani hänellä parhaiten vahvistamalla penassa tarvittavia lihaksia (rinta, ojentajat) apuliikkeillä, jotka kehittyvät parhaiten (vähintään joka 3. viikko tulokset paranee). Penkissä hän kokeili vain maksimia! Tuossa on minun mielestä itseasiassa järkeäkin, ja voisi jopa kokeilla. :D Ojentajaliikkeeksi voisin valita vaikka tuon ylätaljasta alas tehtävän punnerruksen, nimeä ei tule mieleen. Se on mun lempiliikkeitä ollut jostakin syystä ja siinä on kehittynyt hyvin. :D Ja rinnoille normipenkkiä käsipainoilla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Slarto sanoi:
Ari Pehkosen sivuilla mies kertoo että penkkitulos parani hänellä parhaiten vahvistamalla penassa tarvittavia lihaksia (rinta, ojentajat) apuliikkeillä, jotka kehittyvät parhaiten (vähintään joka 3. viikko tulokset paranee). Penkissä hän kokeili vain maksimia! Tuossa on minun mielestä itseasiassa järkeäkin, ja voisi jopa kokeilla. :D Ojentajaliikkeeksi voisin valita vaikka tuon ylätaljasta alas tehtävän punnerruksen, nimeä ei tule mieleen. Se on mun lempiliikkeitä ollut jostakin syystä ja siinä on kehittynyt hyvin. :D Ja rinnoille normipenkkiä käsipainoilla.
Kyllä oisin taipuvainen uskomaan ennemmin tohon timban juttuun.Penkkipunnerruksessa työskentelevät kumminkin useat eri lihakset yhdessä,ja jo pelkän nostotekniikan löytäminen voi olla yllättävän vaikeaa löytää,jos pyritään hakemaan maksimirautoja.Eristävät liikkeet ei ole välttämättä kaikkein nopein tie maksimaalisen voiman kehittämiseen,vaikka tuloksiahan niilläkin tulee.

Tuo mun "totuus" on sitten ihan omaa havaintoa. Jos jätän tasapenkin pois ja teen tilalla vaikkapa vinopenkkiä ja/tai penkkiä käsipainoilla, niin tämän tasapenkkitauon aikana ei penkkitulos kehity vaikka vinopenkkitulos kehittyisikin. En tiedä olenko sitten jotenkin poikkeava yksilö, mutta näin on ollut joka kerta jo pitkän aikaa.

olen ihmetelly että miks kaikki nykyää vaa paasaa pelkästä penkistä? hetikö se ois joku mittari. Penkissähän on myös paljon merkitystä tekniikalla...mielestäni penkissä kun osaa tekniikan hyvin niin silläkin saa tulosta paremmaks. itse heitän penkin 2 kertaa viikossa...joka on ainaki toiminut hyvin. Penkkitulos mulla on noin 60-65kg eli oon tehny sarjoja 50kg:lla ja sillä ku saan 3*6 niin sitte seuraavalla kerralla 2,5kg lisää painoja jos ei niillä nouse 3*6..niin sitte taas 2,5kg pois painoja ja teen sillä sitte 3*6(eli jälleen 50kg) no taas seuraavalla kerralla koitan pistää ne kuuluisat 2,5kg lisää ja jos nousee 3*6 nii siinähä sitä taas maailma hymyilee ja tulos on noussu. mutta sehän myös heijastuu tonne maksimi kiloihinki pikku hiljaa se nousu jos kerta sarjoissa se nousee 2,5kg:lla. toivottavasti tajusitte idean...mielestäni siitä on ollu juttua aikasemminki täällä jossai.

Vikke89 sanoi:
olen ihmetelly että miks kaikki nykyää vaa paasaa pelkästä penkistä? hetikö se ois joku mittari. Penkissähän on myös paljon merkitystä tekniikalla...mielestäni penkissä kun osaa tekniikan hyvin niin silläkin saa tulosta paremmaks. itse heitän penkin 2 kertaa viikossa...joka on ainaki toiminut hyvin. Penkkitulos mulla on noin 60-65kg eli oon tehny sarjoja 50kg:lla ja sillä ku saan 3*6 niin sitte seuraavalla kerralla 2,5kg lisää painoja jos ei niillä nouse 3*6..niin sitte taas 2,5kg pois painoja ja teen sillä sitte 3*6(eli jälleen 50kg) no taas seuraavalla kerralla koitan pistää ne kuuluisat 2,5kg lisää ja jos nousee 3*6 nii siinähä sitä taas maailma hymyilee ja tulos on noussu. mutta sehän myös heijastuu tonne maksimi kiloihinki pikku hiljaa se nousu jos kerta sarjoissa se nousee 2,5kg:lla. toivottavasti tajusitte idean...mielestäni siitä on ollu juttua aikasemminki täällä jossai.

Tota... En oikein ymmärtänyt pointtiasi, mut toihan on ihan päivänselvä, että maksimi nousee sitä mukaa kuin sarjapainotkin. Tekniikka on kyl tärkee penkissä, ite sain paljon kevyemmin sarjat tehtyä kun panostin oikeaan tekniikkaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom