Penkkitulos laskuun. Kreatiini?

Ikä
37
Tapahtuipa kumma tapaus. Joskus muinoin alotin ensimmäisen kierron venäläista penkkitreeniä (muistaakseni lopetin ensimmäisen kreatiinikuurin joskus keskellä sitä). Penkkitulos nousi ihan järjettömästi onnettomasta 80 -> onnettomaan 87.5. Viikko totuttelua ja meni 90. Noh. Alottelin penkkitreenin uudestaan ja nyt lopussa oli 2x2x100% elikkä pitäisi mennä tuo 90. Vaan ei mennyt :P (ei edes yköstä) tämä tapahtui eilen ja kreatiinikuurin aloitin ~1.5 vko sitten. Kieltämättä on vähä pöhö olo ja sarjapainot on noussu. Mutta voiko käydä nii että kreatiini syö *räjähtävää voimaa* eli ykönen laskee?

En ole kyllä koskaan nähnyt/lukenut vastaavanlaisesta tapauksesta. Palautuksen kanssa ei ollut mitään ongelmaa :D on hyvä fjiilis mutku ei maksimiykköset vaan mene. (pari vko sitten 95 jäi loppuojennukseen, eli selvää laskua on tapahtunu).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Boheema sanoi:
Mutta voiko käydä nii että kreatiini syö *räjähtävää voimaa* eli ykönen laskee?

).
Ei se krean syytä ole, tulos heilahtelut sensijaan ovat aivan normaaleja, ainakin itselläni. Tosin krean aikana ei kyllä tulokset ole ikinä tippuneet, muulloin ailahteluja kyllä on.

Treenaat liikaa? Kas viime viikolla meni 80 -> ensi viikolla 87.5 -> seuraavalla viikolla 90 -> sitä seuraavalla viikolla 87,5 -> seuraava 80 -> jnejne.

En usko että kreatiini söis maksimivoimaa en sitten millään, en ennenkuin näen.
Otappa hieman rennommin niiden maksimirautojen kanssa. Ensin kroppa tottuu - sitten ylirasittuu tms. Viisaammat neuvokoot enemmän, kunhan totesin et itselläni alkaa aika nopeasti tulos tippumaan jos kovin usein lähellä maksimia nostelee.

ei ny sentää :P VENÄLÄINEN PENKKITREENI kestää 1.5 KK. eli 80 -> 87.5 vei 1.5kk aikaa. 87.5 -> 90 viikko. 90 -> ?? 1.5KK

Juu ja taisinpa sanoa että palautuksen kanssa ei oo ongelmia
(maksimiyköset teen enintään kerran viikossa ennen oikeita sarjoja, sillon ku niitä jaksaa tehä. En tee kovinkaan usein)

"(maksimiyköset teen enintään kerran viikossa ennen oikeita sarjoja, sillon ku niitä jaksaa tehä. En tee kovinkaan usein)"

Eikös toi oo ihan vitun usein ? Itselläni taisi käydä juuri sama juttu kun sulla - eli nostelin liikaa omia sarjoja (ykkösiä) normaalin penkki ohjelman lisäksi - ja näin jokin ruumiin osa ei palautunut vaan meni ylikuntoon - samat raudat olivat entistäkin raskaampia eikä uutta ennätystä tullut ja vanhakin jäi kerran rinnalle! - Elä perkele nosta kun 6 viikon välein se ykkönen niin on jotain jännitystä niissä ykkösnostoissakin eikä paikatkaan uuvu turhaan ja siten kehitys pysähdy!

Itse opin tämän kantapään kautta!

Alotin pari viikkoo sit taas tämän 6 viikon ryssä penkin ja hyvin on kulkenu tähän asti enkä edes halua tietää ykköstä ennen kuin viimeisenä ohjelman päivänä 1*1*105%+

Kerran viikossa maksimit? Aivan liikaa...

Itse tein joskus lähes noin usein ja oli jo paikat aina tukossa...

Eli kerran kuussa tai harvemminkin...

En usko minäkään, että kreatiinilla olisi mitään negatiivista osuutta tässä asiassa. Liika treenaaminen ja liiallinen maksimeiden kokeilu varmasti on se mikä tässä mättää.

Myös minulla sarjapainot laskivat kreatiinin käytön aikana (ykkösestä en tiedä, kun en harrasta sellaisia). En kuitenkaan usko, että kreatiini olisi ollut syypää tähän "heikkenemiseeni", vaan epäilen vahvasti että treenasin liikaa. Uskoisin, että sullakin nuo ongelmat johtuvat liian kovasta treenistä (tai joka tapauksessa jostain muusta kuin kreatiinin käytöstä).

Minulla ei kreatiinisyklin aikana ole ikinä voimat vähentyneet, ei sarja eikä maksimipainot.

Syynä tuloksen heikentymiseen on, kuten muutkin olivat mieltä, liiallinen maksimiykkösten tekeminen. Maksimin kokeilu kerran viikossa on LIIKAA. Itse nykyään kokeilen sitä penkin maksimia kerran noin 6 viikossa ja tulosta on tullut.

Valaisempa vähän. En treenaa liikaa, koska: tämä on toinen samanlaine penkkitreeni, mitä edellinen, joka toimi erittäin hyvin :P nyt ei. Olin pari päivää kokonaan pois salilta ennen ennätysyrityksiä. Ja älkää sitte tulkitko niin, että enintään kerran viikossa tarkottais että kerran viikossa :P teen tosiaan sen maksimiykkösen 1 kk-1 vko välillä. Toki tuo voi olla vaan joku epämääräinen heilahdus, koskapa sarjapainot on noussu suhteellisen hyvin.

Nii ja ikää 17, että tuosta treenistä palautuu yleensä aikas nopeesti. (nii ja syön kyllä)

Heh, itsekin aikoinaan tuli vedettyä se penkkiykkönen melkein _joka_ penkkitreenin yhteydessä (kerran viikkoon), mut sen jälkeen se on sit jääny. Viimeks oon penaykköstä koittanu joskus maaliskuussa.. ja uusiks koitan sit joskus ku jaksan, ei mitään kiirettä tässäkään.. =)

PS. Kannattaa hommata seinälle sellanen penkin maksimivoimataulukko, josta on helppoa kattoa että jahas, saan 10x120kg ylös, joten ykkönen pyörii about tossa ja tossa. Säästyy ylikunnolta, ja silti pysyy hyvin mukana omissa tuloksissa =)

juffe sanoi:
Viimeks oon penaykköstä koittanu joskus maaliskuussa.. ja uusiks koitan sit joskus ku jaksan, ei mitään kiirettä tässäkään.. =)

Joo sama homma meikäläisellä, itse testaan sen maksimin 2x vuodessa, esim vuoden lopussa ja kesän alussa. Ja näiden ennätysnostojen jälkeen asetan itselleni tavoitteen seuraavaan 6kk päähän. On muutenkin mukavempi kun ennätys nousee kerralla enemmän kuin että testaisi sitä kerran kuussa. Ja tosiaan sarjapaino laskureilla voi sitten laskeskella teoreettista ykköstä jos sille tuntuu. Niin ja tällä viestillä en halua millään tapaa kritisoida ketjun aloittajaa tai muitakaan, kerroinpahan vain oman mielipiteeni asiasta :)

Laffer sanoi:
Joo sama homma meikäläisellä, itse testaan sen maksimin 2x vuodessa, esim vuoden lopussa ja kesän alussa. Ja näiden ennätysnostojen jälkeen asetan itselleni tavoitteen seuraavaan 6kk päähän. On muutenkin mukavempi kun ennätys nousee kerralla enemmän kuin että testaisi sitä kerran kuussa. Ja tosiaan sarjapaino laskureilla voi sitten laskeskella teoreettista ykköstä jos sille tuntuu. Niin ja tällä viestillä en halua millään tapaa kritisoida ketjun aloittajaa tai muitakaan, kerroinpahan vain oman mielipiteeni asiasta :)
/QUOTE]

Tähän väliin korostaisin et maksimivoimataulukot on, kuten ed. kirjoittajakin totesi, teoreettisia...

Puhun kokemuksesta: Itellä: sarjapainot: 12x80, maksimi:110kg... Kaverilla: sarjapainot: 8x80, maksimi: 110kg eli samoissa ku ittelläni...

Eli tähän vaikuttaa kait melkoisesti henkilön yksilölliset ominaisuudet eli ne kuuluisat GEENIT!!

P.S. Tosin ei ne maksimitulokset oo mun mielestä muuta ku motivaattoreita, ellei sit käy kisoissa..

Hämmer sanoi:
Tähän väliin korostaisin et maksimivoimataulukot on, kuten ed. kirjoittajakin totesi, teoreettisia...

Täysin totta, joillakin pitää paremmin paikkaansa joillain ei sitten ollenkaan.

Mulla on n. 2 kilon heitto penkin maksimivoimataulukossa joka mulla on käytössä, että mulle ainakin ne sopii ku nyrkki silmään =)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom