Penkkipunnerrustulokset?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Leona
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Nyt on kyllä pakko laittaa pystyyn tälläinen kysely: paljonko nostat penkistä ja paljonko nostit silloin joskus aikojen alussa kun aloittelit treeniä? Ei tarvitse mitään tarkkoja tuloksia välttämättä kertoa, vähän suuruusluokkaa vaan haen vaikka sarjapainoista.

Lueskelin tuuli.net:in keskustelua ja siellä keskusteltiin kovasti naisten voimista (mm. monet naiset mainostivat voittavansa lähes kaikki miehet kädenväännössä) ja keskustelu penkkipunnerruksestakin tuntui liikkuvan jossain "kokeilin kerran penkkiä ja nostin 80 kg" -linjoilla :eek: Toki tuolla voi kuka tahansa kirjoittaa mitä tahansa, mutta silti pisti miettimään sen verran, että halusin kysyä teiltä tätä asiaa.

Itse en tähän vastaa, sillä en penkkiä tee :) Siis oikeasti, kipu rintalihakseen tulee joka kerta kovemmissa sarjoissa enkä ole edes viitsinyt enää yrittää tehdä sarjoja. Sen kuitenkin tunnustan, että erittäin, erittäin vähän se penkkitulos olisi jos sitä yrittäisin tehdä.

Aloittaessani

Kun lähes ekaa kertaa nostin penkkipunnerruksessa muuta kun pelkkää tankoo kokeen vuoks ni nousi 47kg ja olin 17v. Nykyään on penkkaus jääny minimaaliseks koska en kai osaa tehdä sitä oikein kun joka paikkaan sattuu ja tuntuu et paikat vääntyy nurin :( Pitänee keskittyä tekniikkaan ja opetella nostamaan! Nykytulokset siis penkissä helkkarin surkeet :(

Lueskelin myös sieltä tuuli.netistä, ja aikasta hurjaa juttua oli... Kärjistäen joka toinen eukko siellä olisi suomenmestariainesta :rolleyes: No jaa.

Itse ekoja kertoja salilla käydessäni muinoin penkki oli mystinen liike. Pelkällä tangolla sain jotain 5-6 kertaa nostettua... Ja HUOM en edes laskenut sitä tankoa rintaan asti :D Pölöjä mikä pölöjä. Ykköstä en muistaakseni koittanut kuin vasta jotain vuoden treenin jälkeen, tulosta en kyllä kuollakseni muista. Alle 60 mutta varmaan yli 50??

Sittemmin sarjapainoihin on tullut sellaiset 45kg lisää.

Samaa vikaa kuin Angelicalla - penkki ei mulla kulje, luultavasti tekniikkani on hanurista :D Noh, siinäpä mulle parantamistavoitetta sitten kisojen jälkeen...!

Minä myös tuskastuin täysin penkkiin, kun ei kulkenut niin ei kulkenut. Tosi turhauttavaa
kun esim. käsipainoliikkeissä voima kasvoi selvästi, mutta penkissä sitä sen kun hinkkasi lähes tyhjällä tangolla :mad:

Siirryin sitten viime talvena tekemään punnerrusta koneessa. Ajattelin että teen siinä kunnes kehtaan mennä penkkiin. Mitään huimia tuloksia en tavoittele, mutta olisi kiva tehdä sarjaa penkissä jotain 50 kilolla. Tällä hetkellä koneessa teen 10 x 40 kg ja voimat tuntuvat kasvavan pikkuhiljaa, joten varmaan ensi talvena kokeilen taas penkkiä. Välillä kieltämättä houkuttelee kokeilla vaikka ykköstä penkistä, mutta sitten muistan kuinka paljon se ottaa päähän jos ei onnistukaan.

Painoilla en juhli muissakaan liikkeissä, kun ei ole painonnostajan geenejä eikä ruumiinrakennetta. Tällainen pitkä hoikka hujoppi kun olen, ja vasta vähän aikaa antaumuksellisesti treenannut. Päiväkirjaa olen pitänyt, ja sen mukaan sarjapainot kuitenkin vähän kerrassaan kasvavat, joten ehkä se siitä. Luin muuten Aino-Maija Karen kirjasta, että naisten olisi helpompaa lisätä se yksi tai kaksi toistoa sarjaan kuin lisätä painoja. Joissakin liikkeissä allekirjoitan kyllä tuon, varsinkin käsipainoliikkeissä huomaa, kuinka 2,5 kilon lisäys painoihin voi olla liikaa, mutta kevyemmillä painoilla taas menee pari lisätoistoa. Olen silti pitänyt nyrkkisääntönä, että jos 12 tai varsinkin 15 menee niin lisää painoja. Mites muilla?

Ai niin, itselläni tuo penkkitulos on surkea. Tavoitteena ois mullakin nyt tuo 50 kg, kymmenisen kiloa vielä uupuu siitä. Kaikessa muussa on kehitystä tapahtunut paljonkin mutta penkki junnaa paikoillaan. Ärsyttävää. Hyviä neuvoja otetaan vastaan!

Eipä mullakaan tuo penkkitulos ole lähimainkaan tuuli.netin luokkaa :D . Pääsiäisen seutuun nostin 50 kg hirmuisen irvistelyn ja puhkumisen avittamana, tavoite olisi saada joskus oma paino ylös eli siis 60-ja-risat. :cool:

Outo juttu sinänsä - mulle taas tuo käsipainopenkki on yhtä tuskaa. Liekö ruumiinrakenteella jotain osuutta asiaan?

Penkki ei ole ollut ikinä vahvimpia puoliani...kovimmat tulokset tulee kyllä aina tuolta kinttujen puolelta. Viimeisimmät sarjapainot penkissä 60-70 kg ja toistot 6-12.

kyllähän tollasia tuuli.netin kilomääriä saa liikkeelle, jos tekee koneella. En muista masiinan nimee, mutta huomattavasti helpompaa kuin tangolla.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Korjataanpa vähän...

Omat tulokseni ovat penkistä eivätkä koneessa tehtyjä :D Koneeseenhan voi lyödä pakkaa päälle vaikka kuinka...Koneessa olen pukannut joskus alkuaikoina eli n. 12 vuotta sitten ja siitä siirtynyt penkin puolelle...ja hyvin kulkee :D Itselläni nyt sattuu vaan olemaan melko pitkä tausta punttitreenien parissa :lol1:

Nate kysyi painojen lisäämisestä ja toistomääristä. Minä olen yleensä pitänyt rajana sitä, että jos saan tietyllä painolla kymmenen toistoa, otan seuraavalla kerralla isommilla painolla. Toimii yleensä ihan hyvin :) Tosin tietysti joskus teen pidempiäkin sarjoja ja esim. jaloissa tuo raja on yleensä 12 toistoa liikkeestä riippuen.

Penkistä vielä, minä teen vain vinopenkkiä (ei kipua) ja toimii kyllä käsipainoilla paljon paremmin kuin tangolla. En varmasti saisi samaa kilomäärää ylös tangolla kuin käsipainoilla, tosin myönnän kyllä että harjoitus varmaan auttaisi asiaa... jotenkin olen kuitenkin tykästynyt käsipainoihin kun vihdoin olen oppinut sitä tekemään.

Eilen oli taas penkkipäivä. Jotenkin alkaa vaikuttaa siltä, että pahin lukko, solmukohta tahi muu este lienee korvien välissä. Kun varmistajaa ei ole, sitä ottaa niin perusteellisen varman päälle, ettei vain vahingossakaan jää rusennuksiin (hih, suureellinen sanavalinta näillä painoilla) tangon alle. Joka tapauksessa fiilis osui kerrankin täysin kohdalleen ja aivan Naten havaintoa noudattaen toistomäärä kasvoi taas hitusen. Vaikka laitteessa nousisikin reippaasti enemmän, en suostu vaihtamaan penkkiä siihen. Käsipainoilla vinopenkissä tapaan puristaa vielä viimeisetkin pois ... tosin olkatreeni kärsii siitä sanomattomasti.

Penkistä vielä

Tuli vaan mieleeni, että eikö kukaan muu tee penkkiä smithissä? Siinähän saa eliminoitua sen Neen mainitseman rusentumisvaaran, eikä se kuitenkaan ole mikään kone-laite-vemputin-hilavitkutin :D

Btw. sattuko kukaan tietämään, paljonko tuo smithin tyhjä tanko painaa? Vai onko sille olemassa standardipainoa? Ainakin se, millä eilen tein, tuntuisi painavan enemmän kuin tavallinen tyhjä tanko... arvioisin 22,5 kg...? :hmmm:

Kokeilin kerran penkkipunnerrusta smithillä. Vaikka asettelin penkkiä kuin muuttomies flyygeliä päättämättömän rouvan käskyttäessä, en saanut asennosta ja niin muodoin liikeradasta luonnollista. Lasken smithin laitteisiin ja otan ennemmin penkissä rusentumisriskin kuin paukautan kyynär- tai olkapääni rikkipoikki. Taitaa olla opettelu- ja tottumiskysymys tämäkin.

Smithin tangon painoksi tapaan laskea 20 kg. Joissakin liikkeissä taitavat pystykiskot keventää ja avustaa, toisissa taas päinvastoin. Olisiko niin, että mitä laajempi liike, sitä enemmän smith sitä helpottaa?

Sori, mä tunkeilen vähän mimmien reviirille. Piti vaan sanoa se että ainakin Avancian Smithlaitteen tanko kaikkine hiluineen painaa 25 kg. Varmaan muilla valmistajilla aika lailla saman verran. Että aika oikeilla jäljillä ootte.:)

Uusi kasvo

Hei vain, olen uusi kasvo tällä palstalla, jota olen sivusta seuraillut kuitenkin jo jonkin aikaa. Olen harrastellut kaikenlaista liikuntaa, salilla olen käynyt "aina silloin tällöin". Nyt olen aloittanut hieman kurinalaisemman treenauksen tavoitteenani tulla vahvaksi, isoksi ja karvaiseksi...tai ei sentään. Naisena toki halajan hienoa kroppaa: isoa pyllyä kapeaa vyötäröä, leveitä hartioita, isoja rintoja, virheetöntä nenää, tuuheaa kuontaloa ja...

Tunnistin itseni tuosta "rusentumispelosta", joka onkin ollut penkkitulosteni kehityksen esteenä nyt ja aina.

Jotenkin sitä vain ei kehtaa pyytää isoja miehiä "varmistamaan" ettei vaan kuolisi tangon ja parin pienimmän lätkän mitä salilta löytyy alle :rolleyes: Pitänee kokeilla sitä smithia. Olen yrittänyt välttää noita laitteita ja vemputtimia, kun liikeradat tuntuvat jostain syystä niin luonnottomilta (käytän tietenkin niitä väärin?), joista aiheutuu jos minkälaista vihlontaa ja klompotuksia.

Ollaanpa yhteydessä taas.

Wilhelmiina

Originally posted by PMLats
Voila!
täällä kai

Eli 27-30kg??

Dankeschön! Muttamutta... tämähän tarkoittaa sitä, että meikäläinen sai eilen väännettyä 7 toistoa 47 kg:lla...? JIPPIAIJEE!!! :) :D :lol2:

OK, päätän täten että lasken Smith-tangolle painoksi 25 kg, niin ei tule liikaa. Tai ehkäpä kysäisen asiaa saliohjaajalta, kun menen seuraavan kerran treenaamaan. ;)

Täytyy minunkun pyytää anteeksi mimmipalstalle tunkeutumista, mutta mitä spottaamiseen tulee, niin rohkeasti pyytämään varmistajaa. Tuskin kukaan on niin arrogant bastard, että jättää varmistamatta, varsinkaan jos pyytäjänä on kaunis nainen.

Itse ainakin autan aina, jos joku apua pyytää.

:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom