Joo ei tuossa ajassa kyllä ehdi isoja tekniikkamuutoksia ajamaan sisään. Jos nyt ei jotain perustavanlaatuisia virheitä ole siinä punnertamisasennossa esim. lapakontrollin suhteen. Tuollainen lyhyt piikkaus on ainut mitä voi tuossa tilanteessa tehdä, mutta siinäkin puuttuu pohjat totaalisesti kuten edellä mainittiin, jos et edes sitä normipenkkiä ole hinkannut säännöllisesti lähiaikoina. Muutenkaan ole IMO järkeä näissä pikaprojekteissa, jos voimailusta puhutaan. Eri asia, jos siellä olisi penkissä pohjat kunnossa perusvoimaharjoittelun tai vaikka tuollaisen old school bodaustreenin jäljiltä, niin silloin siinä neljässä viikossa voisi ihmeitä tehdä. Mutta sekin vaatisi sen, että sitä normipenkkiä olisi käytetty työntävien treenissä pääliikkeenä. Oma vuosikehitystahti penkissä oli nuorenakin vain parhaimmillaan luokkaa 25kg/vuosi. Niin nämä 10kg/kk nousut on melkoisia, jos ei täysin vasta-alkajasta tai geenifriikistä puhuta. Tai siis mitä itse olen valmentanut, niin olen havainnut, että osa pitkään treenanneista harrastetreenaajistakin luulee, ettei esimerkiksi joku lähes 10% nousu kahdeksan viikon voimaohjelmalla ole edes kummoinen saavutus. Unohtuu se, että ei kaikki kohtuullisen hyvän tason penkkaajatkaan ole välttämättä koskaan kehittyneet sillä tahdilla. Harvalle voimatasojen kehitys on pitkällä aikavälillä mitään jyrkkää nousua ja gloriaa. Monelle se on elämäntapa eikä hetken huumaa, tai se on elinehto sille, että sitten lopulta niitä hyviä kilomääriä voi liikutella. Silloin kyllä luonnollisesti tulee esimerkiksi, jos vaikka bodailusta siirtyy maksimivoimahakuiseen treeniin. Tietenkin esim. vinopenkki ja vastaotepenkki ym. penkkivariaatioiden pohjalta on mahdollista kuukaudessakin saada jonkinlainen nousu liikekohtaisessa voimantuotossa hermostollisen adaptaation kautta, kun sen normipenkin hinkkaamisen aloittaa. Mutta se siirtovaikutus ei välttämättä ole hyvä tai ehdi ainakaan keho täysin kuukaudessa vielä adaptoitua siihen normipenkkiin.