Meta title: 🔥 PENKKIPUNNERRUS – RINTA RÄJÄHTÄÄ KOHTI KATTOA 🔥

Meta description: Voiman, tekniikan ja grindin ydinpaalu: penkissä mitataan kylmä totuus siitä, kuka on salin kuningas ja kuka jää telineisiin.

Jennifer Thompsonilta tyylikäs penkki(ei akrobaatti)punnerrus sarja 5 X 125KG.Monelle pojallekkin tekemistä!?
275lb. Bench Press Sets - YouTube

Toistan nyt äsköistä kommenttia, mut mitä ihmettä täällä oikein tapahtuu!?!? :D Tää suoritus nousee mun top-penkkaukset listalla ihan sinne ylärekisteriin. Nimeomaan vielä senkin takia, et kaari oli melko pieni ja liikerata kohtuu pitkä! Näyttää itseasiassa meikäläisen penkkaamiselta melko paljon, mikä sit taas valaa uskoa siihen, et voi joskus itekin liikutella isoja rautoja isosta liikeradasta ja jäätävän massan puuttesta huolimatta. NICE!

Aloin nyt tutkimaan kyseisen naisen treenejä vähän tarkemmin ja on kyllä tosi fiksun ja mukavan olonen urheilija. Treenaa pitkälti melko perusjutuilla, mut tekee ne hyvin.

Ohessa linkki haastatteluun, jossa tietoa treeniohjelmasta: Jennifer Thompson?s Bench Press Training | Iron Authority, Inc.

Tuossa vielä video, jossa on penkkitekniikkaa käyty läpi. Esimerkiksi leg drive selitetään erityisen hyvin ja siitä ite ainakin sain melko paljon irti: Bench Press 101 - YouTube

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Upea nosto Freddiltä, oli hienoa nähdä se livenä. Vuoden urheilijaäänestystä odotellessa.

Samoissa SFI:n mestaruuskisoissa 16-vuotias Susanna Törrönen nosti jälleen, 13:ssa peräkkäisessä kisassaan vähintään sen 100 kg raakana penkistä. Tulos oli eilen 105 kg (@ 76,25 kg, joten wilksin pisteiden suhteen tytön paras kisatulos toistaiseksi).

Miksei muuten tuo Freddin nosto kelpaa maailmanennätykseksi? Pitääkö olla nostettu jossain kansainvälisissä karkeloissa?

IMO(eli eri mieltä olevien ei kannata mieltään tästä pahoittaa) kaikkien aikojen paras suomalainen penkkipunnertaja!

Otetaas Freddien hieno 281KG toisesta kulmasta->
281 kg raw bench press - Fredrik Smulter - unofficial IPF world record - YouTube

Joskus laulettiin 'Frankie goes to hollywood',mutta kyllä tässä tarvii alkaa jo sorvaan
'Freddie goes to 300',eller hur?!

Yritän kaikkeni että se tapahtuisi nyt 1-2 vuoden sisällä. Siis 300 punnerus IPF-kisoissa.
Tämä tulos oli ennen kaikkea psyykinen voimanäytös. Olen mielestäni ollut n.280 kunnossa jos melkein vuoden ajan. Mutta niissä RAW kisoissa missä olen käynnyt en ole ollut psyykisesti valmis laittamaan itteni likoon ja keskittyä sillä tavalla mitä huippusuoritus on vaatinnut Olen henkisesti ollut vain tyytyväinen jos tulee 0,5kilon korotus SE tulokseen.
Lauantaina kun heräsin päätin että tänään nostan kaikki 3 nostot kunnolla.
300 on kova rajapyykki ja haluan saavuttaa sitä ja jos paikat ja kroppani kestää kova harjoittelu ja 150+ elopainoa niin varmasti ylikin voi mennä jos nyt se 300 tulee joskus.
Mutta ensin samalainen penkkitulos Ylitorniolla olisi jo kova sana kun pitää kerätä kiloja pronssipaikkaan ja mahdollinen MM-rajaan.

Back
Ylös Bottom