Meta title: 🔥 PENKKIPUNNERRUS – RINTA RÄJÄHTÄÄ KOHTI KATTOA 🔥

Meta description: Voiman, tekniikan ja grindin ydinpaalu: penkissä mitataan kylmä totuus siitä, kuka on salin kuningas ja kuka jää telineisiin.

Jännä juttu, että minun tuntemani IPF-nostajat pääsääntöisesti nostavat treeneissä vähintään pienellä pompulla. Ehkä tunnen vääriä nostajia.

Oma mielipiteeni on, että treeneissä kannataa "järkevällä" pompulla totuttaa paikat vähän kovempaan rautaan.

Jännä juttu, että minun tuntemani IPF-nostajat pääsääntöisesti nostavat treeneissä vähintään pienellä pompulla. Ehkä tunnen vääriä nostajia.

Oma mielipiteeni on, että treeneissä kannataa "järkevällä" pompulla totuttaa paikat vähän kovempaan rautaan.
Niin en tiedä ketkä on vääriä tai oikeita nostajia, mutta itse olen penkkiä reenannut moninkertaisen sm-mitallistin ja jokusen arvokisan mitallistin opeilla useamman vuoden, eikä kertaakaan ole pomputtelua ollut ohjelmissa.

- - - Updated - - -

Sinä ja sun tuntemat ja roinaaja ipf huiput:D
Eihän se ole mahdollista, eihän ipf huiput käytä:wtf:

Miksi sitten kovimmat IPF-nostajat kuten Lehto, Sandvik ja Smulter treenaavat yleensä pienellä pompulla? Kaikki maailmanmestareita.
Sitä sinun täytyy kysyä heiltä. Ja niin kuin tuolla mainitsin, että minulle ei sitä pomputtelua ole nykyisin ohjelmissa, eikä se ennen muinoinkaan lisää tulokseen tuonut, päinvastoin. Mutta jollekkin se toimii ja jollekkin ei, eli ei tästä tarvitse mitään sotaa synnyttää.

Kyllä tässä on taas muutaman sivun verran todistettu että helpompaa se on penkata se 300kg kuin arvioida sitä nostoa pakkiksella, saatana..

Niin en tiedä ketkä on vääriä tai oikeita nostajia, mutta itse olen penkkiä reenannut moninkertaisen sm-mitallistin ja jokusen arvokisan mitallistin opeilla useamman vuoden, eikä kertaakaan ole pomputtelua ollut ohjelmissa.

Mä tiedän että pena79 on kovempi penkkaamaan kun sun valmentaja.

Miksi sitten kovimmat IPF-nostajat kuten Lehto, Sandvik ja Smulter treenaavat yleensä pienellä pompulla? Kaikki maailmanmestareita.

tapansa kullakin.

Mut muuan Ed Coan (taas...:D) sanoi mulle Porissa -95 et jokainen treeninosto pitää ottaa kuin se olisi kisanosto. Samoilla säännöillä, samoilla syvyyksillä, samoilla pysäytyksillä jne.

tapansa kullakin.

Mut muuan Ed Coan (taas...:D) sanoi mulle Porissa -95 et jokainen treeninosto pitää ottaa kuin se olisi kisanosto. Samoilla säännöillä, samoilla syvyyksillä, samoilla pysäytyksillä jne.

Offtopic: itse pääsin samoissa kisoissa ryyppäämään Kirk Karwoskin kanssa. Tai siis päivä ennen Karwoskin omia nostoja, darrassahan se ne nosti.

Mä taasen vedin henkeä samaan aikaan hotellin kolmostasolla portaikossa hurrien supereiden, Yngve Gustafsonin ja Roger Sandströmin kanssa. Kaikki vinguttiin kuin karjusiat ja en pärjännyt äijille syömiskisassa. Mukavia jätkiä vaikkei sanaakaan puhuttu samaa kieltä. :jahas:

Mä tiedän että pena79 on kovempi penkkaamaan kun sun valmentaja.
Sinun tietosi eivät pidä paikkaansa, jos arvokisamitallit jotain vaakakupissa painavat ja ovat jonkin sortin mittari menestyksestä:wtf: Ja ei tämän ikäisellä äijjällä ole enää mitään valmentajia, kunhan olen testailtu eri ohjelmia, auttaisivatko ne nostamaan tulosta veteraani ikäiseltä ukolla, mutta kyllä se rupee olemaan lähinnä tuloskunnon ylläpitämistä näillä ikävuosilla.

- - - Updated - - -

Mä taasen vedin henkeä samaan aikaan hotellin kolmostasolla portaikossa hurrien supereiden, Yngve Gustafsonin ja Roger Sandströmin kanssa. Kaikki vinguttiin kuin karjusiat ja en pärjännyt äijille syömiskisassa. Mukavia jätkiä vaikkei sanaakaan puhuttu samaa kieltä. :jahas:
Nämä hurrit olivat sen kokosia ukkoja, että taisivat syödäkkin päivässä sen yhden karjusian:)

tapansa kullakin.

Näin se menee, ei se pyllistyskyykkykään kehitä oikeasta syvyydestä otettua kyykkyä:)

Näin se menee, ei se pyllistyskyykkykään kehitä oikeasta syvyydestä otettua kyykkyä:)

Aika monet edistyneetkin nostajat pilaavat kisanostojaan siihen, että luottavat salilla kavereidensa "tuomioon" kyykkyjensä riittävästä syvyydestä.

kisassa saattaa tulla yllätys, kun oppii salilla liian korkean kyykyn ja kisoissa punaista tullee että heilahtaa.

- - - Updated - - -

Ne oli niitä "vetreitä urheilijanuorukaisia" :D

Yngwen pötsi oli kyllä melkoinen tynnyri.:wtf:

No onkos esimerkiksi tässä tehty puhdas kisanosto?

Ja älkää ymmärtäkö väärin. Allekirjoitan täysin herrasmiehen ajatukset, mutta uskoisin, että tarkoitettu on enemmänkin kyykkyä ja vetoa. Ainakin jossain haastattelussa muistan näin olleen. Toki en ole itse miehen kanssa puhunut, kun olin -95 yläasteella ja luulin, että 130 on penkistä kova rauta.

Kysymys oli kuitenkin penkistä. Arvelisin, että aika moni nostaja on samaa mieltä, että treeneissä kannattaa ottaa persvipillä ja/tai pompulla vähän kovempaa rautaa kuin mihin tähtää kisoissa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Nää Porin kisat oli parhaat VN kisat missä olen ollut. Oli meininkiä. Nykyään tuntuu olevan eri fiilis kisoissa, olen käynyt katsomassa ja IPF kisoja aktiivisesti ja aika hautajaismeno tuntuu olevan. Kirkistä vielä sen verran että todella karismaattinen ja huumorintajuinen jätkä. Ja mukava kun mikä. Vedettiin kunnon lärvit ja sekoiltiin pitkin Poria ja lopuksi sammuttiin kisahotellin käytäville.

Oi nuoruus.. Tuntuu kun noistakin kisoista olisi muutama viikonloppu. Käsittääkseni Kirk vielä treenailee, onko kisoihin lähiaikoina osallistunut??

No onkos esimerkiksi tässä tehty puhdas kisanosto?

.

Ei ole. itse asiassa kysyinkin eddieltä, miksi hän ei tuota puhtaiden treeninostojen logiikkaansa toteuta treeniviodeoissaan. Hän kertoi, että välillä kameran käydessä tulee innostuttua ja laitettua tankoon vähän enemmän rautaa kuin senhetkinen kunto puhtaisiin toistoihin edellyttäisi.

mielestäni osoittaa pelkkää inhimillisyyttä. ja jenkeissähän kaikki pitää olla suurta. Treenipainotkin...:D

En usko että hän siinä lämpimikseen paskaakaan meille puheli. Seurassamme oli kuitenkin useita maajoukkuenostajiakin tuona hetkenä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Back
Ylös Bottom