Penkkipunnerruksesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onx täällä kellään samanlaista ongelmaa kun mulla, eli penkissä yksinkertaisesti nousee rautaa kapeammalla otteella enemmän ku leveellä?
Oma ote on sellanen n.5-8cm niitten merkkien sisäpuolella...Jos vaikka otetta leventää siten että etusormet on niitten merkkien kohdalla, ei tuu juuri mitn penkkaamisesta...:mad2:
Tietty tossa on se hyvä puoli ettei olkapäät kärsi...Ilmeisesti mulla on kaikki voima ojentajissa...:confused:
Pitäs varmaan opetella nostaa levellä otteella, mutta ei viittis tyyliä vaihtaa...

Niin no, mikäs ongelma tuo on? Penkkipunnerrushan tehdään 70-80 % ojentajilla. Itselläni nousee enemmän leveällä otteella, mutta ero on pieni kapeaan otteeseen nähden. Etusormet merkkien kohdalla on kuitenkin jo liian leveä ote ja minäkään en käytä niin leveää otetta, vaikka raajoissa on pituutta riittävästi. Sinun mittojasi en tiedä.

Voit vaikuttaa asiaan kehittämällä rintaa, jota tarvitaan leveämmällä otteella räjähtävän lähdön aikaan saamiseksi.

Ups,tuli pikku moka kun en ees sormien nimiä tiedä...eli siis tarkotin nimetön merkkien kohdalla, ei siis etusormi...;)

Mulla on kanssa normaali ja kapean penkin ero vaan 10kg
normaalipenkin eduksi,
olen saanut käsityksen että pitäis olla aika paljon suurempi ero.

Mitä sitä murehtimaan, nostaa sillä otteella mikä parhaiten toimii. Missään ei sanota, että etusormet merkeissä on saatava parhaiten rauta liikkumaan. Kisoissakin näkyy melko kapeita otteita.

Mulla nousee parhaiten puolikapealla, nostomatka kasvaa, mutta nousee paljon nopeammin rinnasta. Heikoin leveys on juuri nuo leveimmät otteet, kapealtakin tulee kovemmat raudat ylös. Tässä pitää sitten muistaa kapean penkin ja kapealla otteella penkkaamisen erot.

Itellä tuntuu nimittäin ottavan puolikapea ote, jolla noston alkuvaihe saadaan nopeaksi, enemmän rintalihaksiin, kuin etusormet merkeissä ote. Jotenkin tuo leveimmällä otteella penkkaaminen tuntuu vaikealta ja varsinkin rinnalta lähtö on yhtä taistelua. Tuntuu kuormittavan älyttömästi olkapäitä.

Mä otan kapean otteen niin että on kädet karhentamattoman alueen keskellä, leveän otteen taas niin että etusormet on n. 10cm karhennuksen alusta eteenpäin, en oo mitannut mikä tuo ote on senteissä. Kapeella ei uskalla tehdä niin isoilla koska se on vähän "huterampi" nostaa kuin normaalilla otteella, mutta leveällä menee kyllä enemmän.

Originally posted by PattiPete
No mitkäs ne erot ovat?

Jos teet penkkiä kapealla otteella, mutta kyynärpäät laskevat sivulle on kyseessä penkki kapealla otteella.

Ojentajaliikkeenä tunnettu kapea penkki taas tehdään siten, että kyynärpäät hipovat kylkiä liikkeen aikana. Tämä poistaa rintalihasten käytön liikkeessä -> vähemmän painoa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Niin joo, nuo on noita kehotreeni juttuja. Pitää sitten rueta kutsumaan tuota mitä itse teen penkkipunnerrukseksi kapealla otteella, ainakin täällä palstalla.

Seitsemän kertainen voimanoston maailmanmestari Larry Pasifico totesi ojentajien osuuden penkkipunnerruksestaan olevan noin 75 prosenttiä. Tuolloin ei ollut penkkipaidasta tietoakaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom