Penkkipäivä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pumped
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
52
Tein tänään seuraavanleisen rintalihastreenin. Ekaks vähän penkkiä 20kgx20 eli pelkällä tangolla ja siitä pikku hiljaa ylös ja alas seuraavasti:
40kg x 20
60kg x 10
80kg x 10
90kg x 5
100kg x 5
100kg x 4
100kg x 4
100kg x 3
100kg x 3
90kg x 7
80kg x 10
80kg x 9
60kg x 20
60kg x 20
40kg x 30
40kg x 30 eli yhteensä 11900kg.

Seuraavaks vatsaliikkeitä 50 + 20 + 20 ja lopuks peck deckiä:
70kg x 10
80kg x 10
90kg x 10
100kg x 10
70kg x 10.

Siinä sitä oli riittävästi yhdelle kerralle. Pituutta löytyy 176cm ja painoa 74kg. En käytä lisäravinteita, mutt kun rahatilanne paranee niin vois ostaa hiukka proteiinia. Vaikka kyll mun proteiinijuoma on aika hyvä. Yks banaani tehosekottimeen. Sen jälkeen puol litraa appelsiinimehua perään ja lopuks neljä kananmunan valkuaista. Tänään tosin lipes ja meni yks keltuainen mukana.

Oon pitäny pointtina, ett suurta lihasryhmää kohti yhteiskilomäärä nousee aina yli kymmenentuhannen. Pienempiin kuten hauis, riittää reilu viistuhatta kiloo.

Toivon mukaan narut alkaa tulla esiin.

:hmmm:

Originally posted by Pumped
.
.
.
Oon pitäny pointtina, ett suurta lihasryhmää kohti yhteiskilomäärä nousee aina yli kymmenentuhannen. Pienempiin kuten hauis, riittää reilu viistuhatta kiloo.
Ehkä olisi hyvä idea vähentää sarjoja ja nostaa sitä treenitehoa sarjaa kohden? Lisäksi tuo "yhteiskilomäärän" laskeminen on täysin hyödytöntä. Helpompi on laskea sarjojen määrät per lihasryhmä.

Eli hauistreeniin kelpaa litran maitopurkki ja viistuhatta toistoa... Eli kuten Tomi sanoi, yhteiskilomäärillä ei kannata hirveästi päätä vaivata ettei tälläiset typerykset tule viisastelemaan... ;)

Re: Re: Penkkipäivä

Originally posted by Pekospee
Eli hauistreeniin kelpaa litran maitopurkki ja viistuhatta toistoa... Eli kuten Tomi sanoi, yhteiskilomäärillä ei kannata hirveästi päätä vaivata ettei tälläiset typerykset tule viisastelemaan... ;)

Kun työsarjojen lukumäärä ja toistot pysyvät vakioina, niin "yhteiskilomäärää" suurentamalla voi nostaa työmäärää ja parantaa työkapasiteettia ihan suoraan verrannollisesti. Yhteiskilomäärän kautta myös voi laskea esim. kuorman keskiarvon tehdylle yhdelle toistolle, ja tätä suurentamalla taas kehittyy ja porskuttaa eteenpäin. Näitä on mielenkiintoista joskus seurata missä oikein on menossa volyymin suhteen. Tuohon kun otetaan sitten vielä aika tekijäksi mukaan, niin saadaan tehoakin selville. Jotkut ottaa vielä lihaksen hyötysuhteet mukaan omiin energia-tarkasteluihinsa.

Helpoiten tosin pääsee tietysti tekemällä salilla tiukkaa sarjaa, laittamalla lisää painoa tankoon ja tehden vielä enemmän toistoja.

Jos haluaa noilla alkaa kikkailemaan niin kehotan mieluummin laskemaan Power Factorin, eli (kilot*toisto)/aika.

Power Factor Training oli yks idea jokunen vuosi takaperin.

En pidä sitä mitenkään mullistavana, mutta on siinä nyt enemmän järkeä kuin pelkästään yhteiskilomäärän laskeminen... Onhan sillä nyt vitusti eroa tekeekö noi sarjat 20 minuutissa vai 2 tunnissa...

Joku edes on fiksu ja tajuaa mistä on kyse. Totta myös, että pitäis alkaa nostaa kilomääriä ja lyhentää sarjoja. Kohta siihen on jonkun näköstä pohjaa.

;)

Yleisempi tapa tehdä pyramidia on nousta maksimiin, mutta ei tulla enää takaisin alas. Maksimin jälkeen voi joko jättää siihen ja alkaa tehdä apuliikkeitä, voi ottaa yhden sarjan yli 90% kuormalla tai lisätä treenivolyymia ottamalla 1-3 sarjaa 70-80% painoilla maksimista.

Pec-deckin jättäisin kokonaan tekemättä ja sen sijaan ottaisin jonkin raskaan apuliikkeen ojentajille.

ei toimi ja ei toimi...jos ei teillä toimi ni ei se sitä merkkaa että se ei kaikilla toimi! Mä ainakin oon laskenu ennen ihan tarkkaan päälikkeitten tonneja ja rasituksen kasvua ja ihan hyvin oon kehittyny kun vertaa muihin rimppakinttuihin täällä.

Pointti on nyt vaan se että älkää alkako aina heti vikisee että noin ei voi kehittyä varsinkin jos oot reenannu vasta vähän aikaa yhdellä tyylillä tai olet ehkä lukenut jonkun kirjan mutta et ole uskaltanut vielä käydä siellä pelottavalla salilla.

On monia hyviä tyylejä treenata ja niistä täytyy valita sopiva jokaiselle henk.koht.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Opiskelija
Jos haluaa noilla alkaa kikkailemaan niin kehotan mieluummin laskemaan Power Factorin, eli (kilot*toisto)/aika.
En pidä sitä mitenkään mullistavana, mutta on siinä nyt enemmän järkeä kuin pelkästään yhteiskilomäärän laskeminen... Onhan sillä nyt vitusti eroa tekeekö noi sarjat 20 minuutissa vai 2 tunnissa...

Taisivat käyttää PFT:ssä tuolle kaavalle nasevaa nimitystä "Time Span". Kehonrakennuksessa ehkä parhaiten toimii tuon seuraaminen, mutta voimanostossa, painonnostossa ja yleisurheilun voimaharjoittelussa toimii paremmin kuorman keskiarvon yhdelle toistolle laskeminen, tietysti jos liikkeet pysyy aika samoina. Jos niissä lähtisi parantamaan TS:a, niin treeni olisi yhtä juoksemista ja maksimivoimaa ei sillä tavalla saa parhaiten hankittua, jota tietysti kehonrakennuksessa ei treenissä painoteta.

Power Factor Training on muuten aika huono systeemi, sillä siinä tulee puutteellinen hermotus kun tehdään vain osatoistoja.

Re: Re: Penkkipäivä

Originally posted by Pekospee

Ja toiseksi.

Otsikossa mun mielestä luki ihan selvästi että PENKKIPÄIVÄ

Jos ottasit silmät pois perseestä ja vaivautuisit ees lukemaan sen niin olisit voinut alkaa harkitsemaan KYSYMYKSEEN vastaamista

jos joku kysyy että miten treenataan mäkihyppyy ni vastaako sillekkin että joo ei soutajatkaan treenaa kun vasentakättä

Jos tuo on bb22:n omakuva, niin veikkaan, että sillä on kokemusta muustakin kuin pelkistä kirjoista.....:D

Niin asiaan, mää oon joskus alussa tehnyt noita "maratooni rinta treenejä" ja kyllä niillä tulokset nousee ihan mukavasti tiettyyn pisteeseen, ainakin mulla, nykyään teen rinnalle "vain" kolme liikettä ja jokaisessa 4 kovaa sarjaa tyyliin: Pitkä(n. 10 toistoa)Lyhyt(n. 8 toistoa) Lyhyt(n. 8 toistoa) Pitkä(n. 10 toistoa). Tomii itsellä vähän paremmin, kuin nuo "maratoonit". Oikeaoppista treeniä, ei ole olemassakaan, jokainen joutuu kokeilemaan mikä sopii itselleen!

En käytä lisäravinteita, mutt kun rahatilanne paranee niin vois ostaa hiukka proteiinia. Vaikka kyll mun proteiinijuoma on aika hyvä. Yks banaani tehosekottimeen. Sen jälkeen puol litraa appelsiinimehua perään ja lopuks neljä kananmunan valkuaista. Tänään tosin lipes ja meni yks keltuainen mukana.

Tuplaappa tuo valkuaisten määrä niin sitä proteiinia alkaa olemaan ihan sopivasti tuossa drinksussasi. Jostain lueskelin, että 1 munanvalkuainen = n. 2.8 g proteiinia. Yks bansku n. 100 g on 1 g proteiinia. Muuten drinksu on ihan mukava.

Treeniäsi en sen pahemmin lähde tuomitsemaan. Eikös tuo työkapasiteetin/työmäärän lisäys ole ihan käytetty keino ainakin maksimivoiman lisäämiseen. Omalla kohdalla ainakin on toiminut aikanaan ihan mukavasti hieman samantapainen tyyli, tosin sarjoja oli himpun verran vähemmän.

Tein tänään seuraavanleisen rintalihastreenin. Ekaks vähän penkkiä 20kgx20 eli pelkällä tangolla ja siitä pikku hiljaa ylös ja alas seuraavasti:
40kg x 20
60kg x 10
80kg x 10
90kg x 5
100kg x 5
100kg x 4
100kg x 4
100kg x 3
100kg x 3
90kg x 7
80kg x 10
80kg x 9
60kg x 20
60kg x 20
40kg x 30

Seuraavaks vatsaliikkeitä 50 + 20 + 20 ja lopuks peck deckiä:
70kg x 10
80kg x 10
90kg x 10
100kg x 10
70kg x 10.

Siinä sitä oli riittävästi yhdelle kerralle. Pituutta löytyy 176cm ja painoa 74kg. En käytä lisäravinteita, mutt kun rahatilanne paranee niin vois ostaa hiukka proteiinia. Vaikka kyll mun proteiinijuoma on aika hyvä. Yks banaani tehosekottimeen. Sen jälkeen puol litraa appelsiinimehua perään ja lopuks neljä kananmunan valkuaista. Tänään tosin lipes ja meni yks keltuainen mukana.

Toivon mukaan narut alkaa tulla esiin.

:hmmm:

Minkälaista kehitystä sulla on tullut tuollaisella treenillä? Kuulostaa nimittäin aika hurjalta, totaalisen erilaiselta kuin mitä olen itse tehnyt.

Tonneista

Kun tonneja lasketaan niin ainakin venäläiset laskee vain tietyn prosenttimäärän ylittävällä painolla tehdyt toistot, valitettavasti en muista tuota prosenttimäärää ulkoa. Lisäksi kannattaa laskea myös keskirasitus. Venäläisillä painonnostajilla se on n.75% ja suomalaisilla painonnostajilla 80%

luulisin että tolla ohjelmalla tulee ylikunto päälle aika helposti.
tosin alkuunsa palautuminen voi olla suhteellisen nopeaakin, varsinkin jos levon ja ravinteiden määrä on kohdallaan.

ja oikeita treenitapoja on varmasti yhtä monta kuin treenaajia :kippis1:

No bb22:lla on ainakin kovempi penkkitulos kuin kellään samanikäisellä jotka tällä forumilla kirjoittelee, että varmaan kannattaa kuunnella ja ottaa opiksi...

Originally posted by strong

Power Factor Training on muuten aika huono systeemi, sillä siinä tulee puutteellinen hermotus kun tehdään vain osatoistoja.

Mistähän sä tän revit? En ole kyllä alkuperäistä kirjaa lukenut, ainoastaan artikkeleita aiheesta, mutta ei ainakaan niistä käynyt mitenkään ilmi että tehtäisiin pelkkiä osatoistoja...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom