Penkkiongelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Eizzei
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oon tässä vähän aikaa jo ihmetelly, että mikä siinä on kun kotona menee penkissä semmonen 6x70kg, mutta salilla menee noin 6x60kg penkissä. + Salilla en jotenkin saa yhtään hikee penkissä ja sarjan jälkeen ei polttele. Ei oikeastaan edes polttele kesken sarjan, mutta voimat loppuu silti ja monesti on jäänyt rinnan päälle kun ei väsymys oo tuntunu. Tätä esiintyy siis vaan salilla. Kotona on vähän erilainen se penkki, se on leveempi ja mullon 10kg tanko (salilla 20kg). Mistähän tää voi johtua, ja pitäskö mun nyt tästä eteenpäin jättää penkki salilla väliin, vai olisko ehkä tekniissa jotain...?

Oon tässä vähän aikaa jo ihmetelly, että mikä siinä on kun kotona menee penkissä semmonen 6x70kg, mutta salilla menee noin 6x60kg penkissä. + Salilla en jotenkin saa yhtään hikee penkissä ja sarjan jälkeen ei polttele. Ei oikeastaan edes polttele kesken sarjan, mutta voimat loppuu silti ja monesti on jäänyt rinnan päälle kun ei väsymys oo tuntunu. Tätä esiintyy siis vaan salilla. Kotona on vähän erilainen se penkki, se on leveempi ja mullon 10kg tanko (salilla 20kg). Mistähän tää voi johtua, ja pitäskö mun nyt tästä eteenpäin jättää penkki salilla väliin, vai olisko ehkä tekniissa jotain...?

Ihan ekaks varmistaisin sen, että se 70kg kotona on oikeasti massaltaan 70kg. Toiseksi sen, että onko salilla käytetty tanko paksumpi kuin himassa.

Salilla on joo pikkasen paksumpi tanko kun kotona, ja sen pitäis kyllä sen 70kg pitää paikkansa. Oon sen tangon punninnu 9.9kg itte ja siihen oon pistäny 4x10kg + 4x5kg painoo = 70kg. Painoja en kyllä oo punninnu mutta kai tohon tehtaalla paineettuun painoon voi luottaa... :P

oisko oteleveydessä eroja?

oon kyllä koittanu pitää samanlaisen oteleveyden, omassa penkissä on juttu mihin toi tanko laitetaan (asiantuntevaa sanastoa, tiedän :D) niin kapee, että en voi kotona ottaa hartioita leveempää otetta. Salilla taas on ihan kunnolla tilaa siinä, että saattaahan mulla pikkasen olla leveempi ote siellä, mutta en usko että siinä niin paljoo eroo ois että vaikuttais...

vähän vaikuttas että syytä ei saada selville, noo mää alan varmaa vetää sitä penkkiä sitten kotona joskus vaikka jalkapäivän jälkee ja vkloppuna... :)

No tuohan nyt voi johtua miljoonasta eri asiasta tai niiden summasta!?
Esim:
- edellisenä/edellisinä päivinä tehdyt treenit
- oteleveys
- tangon paksuus
- PENKIN KORKEUS (teetkö penkin jalat maassa vai penkillä?)
- painojen mittavirhe
- lämmittelyt
- jopa salin lämpötila

Kaikista loogisemmalta selitykseltä kyllä edelleen kuulostais se, että jommassa kummassa paikassa (salilla tai kotonasi) olet laskenut tangossa olevan painon väärin. Voisiko olla, että salillasi olisikin käytössä 25 kg:n tanko tms?

En jättäis penkkitreenejä kuitenkaan vaan kotiin tehtäväksi, vaan koittaisin selvittää mistä tuo ero sarjapainoissa johtuu. Toisaalta leveämmän oteleveyden käyttäminen (vahingossa) salilla voisi osaltaan kyllä selittää tuota sarjapainojen eroa. Erityisesti aloittelijalla tuolla oteleveydellä voi olla hyvinkin suuri merkitys.

Ihtellä ainakin heittää tulos hieman eri salilla. Toisella salilla painot on samanmoiset kuin painonnostokisoissa ja tankko on suht varmasti 20kg, koska teen kolmella eri tangolla ja kaikki tuntuvat samanmoisilta.
Toisella koulun salilla sitten painot on maailmansodan aikaiset rautajötköt, jotka tuntuvat muutenkin painavimmilta.
Siis painoissa voi olla vika. Miksei myös tangossa.

Painoja en kyllä oo punninnu mutta kai tohon tehtaalla paineettuun painoon voi luottaa... :P

Punnitsepa ne levytkin varmuuden vuoksi, painojen valmistajasta/laadusta/hinnasta riippuen voi niissä olla isojakin heittoja.
Varsinkin jos ja kun sulla on ilmeisesti kotona 25mm reiällä olevat (vinyyli)painot?

JoE:
No tuohan nyt voi johtua miljoonasta eri asiasta tai niiden summasta!?
Esim:
- tangon paksuus

tanko on varmaan joo pikkasen paskumpi...

- PENKIN KORKEUS (teetkö penkin jalat maassa vai penkillä?)

teen jalat maassa, salin penkki on ehkä vähän matalampi

- painojen mittavirhe

tarkistan nuo omat painot tässä kun oon saanu eka jotain haukattua

- lämmittelyt

salilla lämmittelen kattavammin kun kotona

- jopa salin lämpötila

no tästä semmonen juttu että siä on kyllä aika huono ilma, ja joskus alkaa nukuttaan sen takia...: P

-Kaikista loogisemmalta selitykseltä kyllä edelleen kuulostais se, että jommassa kummassa paikassa (salilla tai kotonasi) olet laskenut tangossa olevan painon väärin. Voisiko olla, että salillasi olisikin käytössä 25 kg:n tanko tms?

oon molemmat painot mitannu vaa'alla, kotona pitäs kyllä olla se 10kg ja salilla 20kg.

Salilla on siis rautapainot ja kotona vinyyli.

Oteleveyden vaikutusta epäilen kyllä, oon salilla koittanu monilla eri oteleveyksillä ilman parempia lopputuloksia

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
X-Filesin hommia taitaa olla nämä kyllä nyt..
:D

jep no mitasin nyt eli 10kg painot oli meidän henkilövaa'an mukaan 9kg ja 5kg:n oli sen 5kg.
Tanko sen sijaan näyttä painavan 8kg, että siinä pieni heitto vielä :O. no, nyt näyttäs siltä että oon kotona penkannu noin. 64 kilolla...nyt näyttää mun penkkitulos ton verran pienemmältä... Tästä motivaatio vetää se nyt vähän äkkiä sitten siihen oikeesti 6x70 kiloo :evil:

kaippa mää sitten jatkan sielä salilla penkkailua, mutta se ei kyllä silti tunnu oikealta lihaksissa. Nooo kaippa siihenkin penkkiin sitten joskus tottuu : P

ota oma tanko mukaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jahas.. Oma penkkiongelma tässä:​
Viimevuoden marraskuun loppupuoellla penkki luisti aivan mahtavasti ja oli satasen kunto tulossa aika hyvin hyppysille, 95kg meni ilman ongelmia normi sarjojen päätteeksi, mutta sitten iski se perkeleen flunssa ja räkätauti.. Siinä meni tavote 2008 100kg penkistä. Joulukuun alun reenasin suhteellisen kovaa, mutta sinne jouluna reeni jäi vähemmälle ja tuli syötyä ja ryypättyä aika hyvästi, tammikuussa alettiin kaverin kans uudestaan kulkee salilla kun huurut oli laskeutunu. Ekat reenit oli tuskaa, palautukset joutu vetään iha järkyttävän pitkinä ja painoissa ei ollu kehumista, jätin ryyppäämisen joksiki aikaa siinä toivossa, että nopeemmin palautus paikat kun flunssakin oli mennyt ohi. Ei vaan perkele tulokset ei nouse vaan ehkä jopa vähän laskee entisestään. Ei enää puhettakaan että sais meneen 3x6 80kg penkissä, kun marrasuussa parhaillaan tuli tehtyä 2x6 ja 1x7 80kg. Päätin että alan vetään taas kymppejä ja laskin painot 70kg.. Silti vaan tekee tiukkaa. Mulla tulee syötyä hyvästi tässä, sen puoleen ei pitäs olla ongelmia. Untakin tulee vedettyä se 7-9h yössä, paino on kyllä laskenu 76kg->74kg, mutta eikait se pitäs tollee näkyä..?

PS. Penkin tuloslaksu ei oo siis ainoo, mutta kaikista selvin. Sanokaaha vaa jos tuli vähä epäselvästi nii yritän suomentaa.​

Tuo Joen listalla oleva: - PENKIN KORKEUS (teetkö penkin jalat maassa vai penkillä?)

Ite tuli joskus pari vuotta sitten tajuttua tuo, ku kotona oli penkki nii hiton rankkaa verrattuna salin penkkiin. Nykyään ongelma on poistunu ku oon laittanu vähän koroketta alle :J

Sitten myös tuo, että jos ote ei oo sama niin se vaikuttaa ihan simona.

oon kyllä koittanu pitää samanlaisen oteleveyden, omassa penkissä on juttu mihin toi tanko laitetaan (asiantuntevaa sanastoa, tiedän :D) niin kapee, että en voi kotona ottaa hartioita leveempää otetta. Salilla taas on ihan kunnolla tilaa siinä, että saattaahan mulla pikkasen olla leveempi ote siellä, mutta en usko että siinä niin paljoo eroo ois että vaikuttais...

Tuo hartioitte levyne ote kuulostaa kapealta penkiltä enemmänki ku normi penkiltä. Että, jos oot salilla tehny leveemmällä otteella eli normipenkkiä, niin kyllähä ne painojen erot ymmärtää. Luultavasti oot tehny tota penkkiä kotona pidempää ku salilla ja kapeapenkki on hurahtanu normipenkin ohi tjsp :D joo tää nyt on tällästä arvailua...:rolleyes:

Mulla on niin päin että salilla nostan 55 tai 60kg sarjoja mutta kotona ohuemmalla tangolla menee just 50kg samat sarjat :D pitäis kai punnita ne painot ja tanko mutta valmistajan mukaan noin.

Mulla niin että salilla vähän eri profiilisesta ja kapeemmasta voiman nostajien penkistä menee muutama kilo vähemmän kuin toisesta penkistä(jolla tietysti aina teen) ja ihan saman painoisia leokon(20kg) tankola kaikki. Eli noin max 5 kilon vaihtelu voi melkeen johtua ihan penkistä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom