Penkkiohjelmia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JHJ81
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 Penkkiohjelma rautaiselle rintavoimalle 🔥

Meta description: Tehokas ja nousujohteinen penkkiohjelma joka lisää voimaa, räjähtävyyttä ja rintalihasten kokoa.

No ensviikolla huomaa menikö vituiks heti alkuun. Jos meni niin täytyy alottaa alusta sit noin kilon-kaks pienemmillä painoilla.

Täytyy olla kroppa todella tarkalla jos ekan viikon treenillä saa menemään vituiksi koko ohjelman

Itse katselin tuota ohjelmaa niin 116kg maksimilla eka päivä olisi 91, 95 ja 100 painoilla, toka päivä 100, 107, 118(neg). Tällä hetkellä teen 2x6x105 ja ensi viikolla olisi vuorossa 2x6x107.5. Eli jos rupeisin tekemään tätä ohjelmaa nyt niin eka viikko pitäis olla tosi iisi.

Mut eiköhän sulla ihan hyvin lähde tää ohjelma rullaa. Ja jotkut puhuu että voimatreenissä ei saa vetää failureen saakka, niin mitenkäs noi maksimi määrätoistot...ne menee pakolla failureen. Tosin, varmaan eri asia vetää joka viikko failureen kuin tietyn väliajoin.

Ite meinasin kokeilla tätä ohjelmaa tuossa kevväämällä. Jos saisi tuon säälittävän ykkösen parannettua lähemmäs 130. Olisi jo hyvä numero tälläselle narukädelle.

Perkele, meni taas failureen tää treeni. Viimesen sarjan viimenen nosto jäi tässäkin puoliväliin, tai en tiedä koska kaveri tuli auttamaan koska tanko jatkoi hänen mukaansa hitaasti matkaansa. Failureen silti.

Kolmas treeni vasta takana. Eka treeni meni normaalisti, tosin ei liian kevyesti, mutta täydet sarjat tuli. Toisella treenikerralla jäi viimesen sarjan viimenen nosto rinnalle. Tässä kolmannessa treenissä kans takkusi se viimesen sarjan viimenen nosto. Ei varsinaisesti jääny rinnalle, mut kaveri tosiaan tuli auttaan koska sen mielestä en ois sitä ylös asti saanu. Eli kaks failuree kolmessa treenissä.

Ohjelman kyllä alotin oikeasta kohtaa ja tosiaan nuo ekat sarjat on aika helppoja mutta se viimesen sarjan viimenen toisto jotenkin vaan jää. Täytyy kattoo miten käy torstaina. Jos sillon vielä menee failureen niin täytyy alottaa pykälä alempaa. Ei näköjään toimi toi että ottaa ns. oikeesta kohtaa.

Mitkäköhän ovat levot sarjojen välissä?
Entäpä pystyykö ohjelmaa soveltamaan hauiksille ja ojentajille?
En tuollaisella 5min pika vilkaisulla löytänyt vastausta, joten kysympä nyt itse.

Mitkäköhän ovat levot sarjojen välissä?
Entäpä pystyykö ohjelmaa soveltamaan hauiksille ja ojentajille?
En tuollaisella 5min pika vilkaisulla löytänyt vastausta, joten kysympä nyt itse.

Hauiksille, mitä vittua :D
Sarjatauot voimanhankinnassa on niin pitkät kuin tarvii. Hyvä mittapuu on se, että voi vetää reenin ilman hapotusta. Jos ei tiedä paljonko se on niin 3min aluksi, ottaa lisää huilia sitten jos meinaa silti hapottaa.

Nyt lähti tää ohjelma testiin :) Eka viikko takana, vielä tuntuu helpolta, max 62.5KG ja tarkotuksena nostaa siitä lähemmäks 70 :) Jauhotki tuli postissa, 100% Premium Mass Gainer 5.5KG säkki :)

Hauiksille, mitä vittua :D
Sarjatauot voimanhankinnassa on niin pitkät kuin tarvii. Hyvä mittapuu on se, että voi vetää reenin ilman hapotusta. Jos ei tiedä paljonko se on niin 3min aluksi, ottaa lisää huilia sitten jos meinaa silti hapottaa.

Niin mutta voiko? :D Onko hauis liian pieni lihas vai mitä? Jos vetäisi samaan aikaan penkille ja hauikselle... Kyllä mulle kelpais.

Niin mutta voiko? :D Onko hauis liian pieni lihas vai mitä? Jos vetäisi samaan aikaan penkille ja hauikselle... Kyllä mulle kelpais.

Hauis on ihan erilainen lihas. Liikekin on sellanen että jos otat jotain 1 rep max niin ei mene kyllä enää haukalla ylös. Sanotaanko niin, että jos saat jollain painolla haukassa vitosia suht nätisti niin se sama paino on oikeestaan sun 1 rep max koska esim. 2.5kg lisää niin tekniikka on jo yleensä aika päin vittua ekan toiston jälkeen. Samaa ohjelmaa voisi tosin soveltaa hauiksille esim. vastaote leuanvedolla. Siihen vaan lisäpainomax selville ja ei muuta kuin kiskomaan. Samoin oikkareille dipeissä. Tosin dipeissä sit noi negatiiviset on jo aika riskiä hommaa joten harkitsisin niiden korvaamista vaikka jollain tiukalla positiivisella ykkösellä.

Kokeilin huvikseen samalla kun pudottelin painoa 90,3Kg >> 83,4Kg. Ennen nousi 135Kg ja nyt 140Kg. Sarjat kusi lopussa melkeen joka treenissä mutta vetelin vaan failiin ja pudotin pykälää seuraavalle kerralle. Lopputulema kuitenki viis kiloo plussaa tulokseen ja painoa pois seittemän kiloa, olen tyytyväinen. Kymppisarja enkkarikin paukahti nyt viime treenissä, kun ennen tuota sain 8x110Kg niin nyt eilen 10x110Kg ihan kohtuudella.

Itse lähdin myös kokeilemaan kyseistä penkkiohjelmaa ja nyt on 12 treeniä 14:sta takanapäin. Hieman taustoja tähän treeniin, jouduin vetämään tämän ohjelman 6 viikon aikana (7 viikkoa siis normaali), koska paikallinen sali menee remonttitauolle tässä ensi viikolla. Eli hieman tiheämmin olen joutunut käymään juuri edellä mainitusta syystä johtuen. Lisäksi olin noin 5kk käynyt salille tehden melko tasaisesti jokaista lihasryhmää ennen kuin aloitin ohjelman. Pituutta 185cm ja paino 75kg, alkumaksimi oli 86kg ja nyt on tosiaan 12 treeniä takana ja tänään nousi viimeisessä sarjass 1x1 97kg eli hyvin on toiminut, kun ottaa vielä huomioon, että ekana max.päivänä meni 5 toistoa eli sain nostaa n.2kg seuraavia painoja. Kaikki sarjat siis menneet läpi ja sopivan raskailta on kyllä tuntunut eli iso peukku tälle ohjelmalle! +10kg tullut jo ja tämän viikon sunnuntaina pitäisi saada 99,5kg (pyöristän kyllä ihan huvikseenki 100kg).

Itse sain 20kg maksimiin lisää tällä ohjelmalla. Viimeisissä 4-5 treenissä ei kaikki sarjat toteutuneet. Negatiiviset tein alusta lähtien raskaammilla kuin mitä ohjelmassa oli vain totutellakseni isoihin painoihin. Negatiiviset tehtiin kuitenkin tiukasti jarruttaen, eli ei mitään rinnalle pudotusta isoilla painoilla. Itsellä tämä toi uskoa maksimin ylös saamiseen, kun oli negatiivista tehnyt isommilla painoilla.

- - - Updated - - -

Itse sain 20kg maksimiin lisää tällä ohjelmalla. Viimeisissä 4-5 treenissä ei kaikki sarjat toteutuneet. Negatiiviset tein alusta lähtien raskaammilla kuin mitä ohjelmassa oli vain totutellakseni isoihin painoihin. Negatiiviset tehtiin kuitenkin tiukasti jarruttaen, eli ei mitään rinnalle pudotusta isoilla painoilla. Itsellä tämä toi uskoa maksimin ylös saamiseen, kun oli negatiivista tehnyt isommilla painoilla.

Itse tein tätä vähän yli 5 viikkoa, siinä vaiheessa kaikki oli hyvin eli noin 7,5kg tuli lisää maksimiin ja sitten meni aikataulusyistä puihin koko touhu mutta tulen yrittämään uudestaan lomalla :)

Jos ny välttämättä haluaa tätä hauiksille kokeilla niin kannatta mieluummin koittaa sitä versiota jossa on matalampi intensiteetti ja kovempi volyymi.
Löytyy tän sivun alalaidasta.
http://www.timinvermont.com/fitness/benchpgm.htm
Sit varmaan kannattaa tehdä scottipenkissä että toistot on edes jotenkin vertailukelposia. En oo siis ite koittanut ikinä hauiksille tätä mutta jos joku ny välttämättä haluaa kokeilla niin uskon että on helpompaa kun vetää vähän pienemmällä intensiteetillä ilman mitään negatiivisia toistoja.

DODIIN SITÄ TULI NYT YLI 2VUODEN TAUON JÄLKEEN ALOTETTUA TREENAUS UUDESTAAN, LÄHTENY PIRUN HYVIN MENEE JA TULOKSET TULLU EHKÄ VÄHÄN "LIIANKIN" NOPEESTI YLÖSPÄIN. Shocked

ELI 9VKO SITTEN PENKKI OLI 95KG JA NYT TOISSAPÄIVÄNÄ PUNNERSIN 130KG ETTÄ IHAN KIVA NOUSU. APULIIKKEITÄ TEHTY PALJON JA SELÄN JA OLKAPÄÄ VAHVISTUSTA KUN ON VÄLILEVYVIKA JA OLKA LEIKATTU.

NYT PITÄS ALKAA MIETTII PENKKIOHJELMAA OISKO JA VARMAAN ON JOLLAIN VIISAAMALLA JOKU HYVÄ JA SAA OLLA JA PITÄÄ OLLA RANKKA!! PERUS HOMMAT MULLA HALLUSSA SANOTTASKO ETTÄ 90%:SESTI.

KERRAN NÄIN TAIVAALLA JONKUN IHME JUTUN MUT SE OLIKIN LINTU. Shocked. SIT MENIN ÄISKÄN LUO JA SÖIN VÄHÄN OMENAPIIRAKKAA JA OLIN NIINKU ET IHAN KIVA PIIRAKKA.

Back
Ylös Bottom