Jeesus, pari juttua. Minulla myös lähtömaksimi oli 150kg. Oma painoi 105kg. Taustalla vuosia 5-8 toistoa eli lyhyitä sarjoja (1-4) penkissä en tehnyt juuri koskaan. Nyt kolme treeniä takana ja läpi meni, vaikka tosiaan toisen treenin negatiivinin sarja(=toisto) tuntui kiristävän vielä rinnassa. Kuinka tiukkoja sinulla oli nuo sarjat matkan varrella ja miten treenasit muuten penkkipäivänä ja muina päivinä?
Tohon kymppitreeniin asti meni muistaakseni kaikki treenit läpi niinkuin pitikin, ihan 100% varma en tästä ole. Ihan korkeintaan paria yksittäistä sarjaa lukuunottamatta ainakin. Kaikki treenit olivat aika kovia, ja noudatin ohjelmaa siinä määrin uskollisesti etten tehnyt ylimääräisiä sarjoja tai toistoja, vaikka olisi mennyt. Sarjatauot about 2-3 minuuttia. Apuliikkeinä tein ainakin dippiä, pystypunnerrusta ja käsipainopenkkiä 6-10 toiston sarjoissa. Treenasin kaksijakoisella ohjelmalla, jolloin vetävien lihasten päivänä tein itse asiassa lisäpainoleuanvetoa tällä samalla ohjelmalla laskemalla yhteen kehonpainon ja lisäpainon, siinä taisi lähtötaso olla 160 kiloa ja hyvin tuntui toimivan siihenkin.
Itse en myöskään ennen tätä ohjelmaa tehnyt ollenkaan alle kuuden sarjoja eli sinänsä sama tilanne kuin sulla, treenitaustaa itsellä oli reilut pari vuotta ja painoa n. 95 kg.